Kijk dat is mooi. Ik ben namelijk wel ervaringsdeskundige als gevolg van overgeërfd trauma via mijn ouders - zoek bv eens op wat dat inhoud voor je met een oordeel over mijn persoon komt want is en blijft al te gemakkelijk mij met een beschuldigende vinger na te wijzen ChaimNimksy zonder dat je zelf beseft waar het nu werkelijk om gaat.ChaimNimsky schreef: 14 apr 2025 15:09Nogmaals: het is niet hetzelfde. Wat er in Gaza gebeurt is tragisch zoals zoveel conflicten en oorlogen met meer slachtoffers en grotere wreedheden minimaal even tragisch waren en zijn, maar de vergelijking met de Holocaust is historisch onjuist, moreel misplaatst, hoe schrijnend en hartverscheurend het Palestijnse lijden ook moge zijn.Mus schreef: 14 apr 2025 14:58Jou volk doet, in naam van jullie veiligheid, precies dat mijn volk aan wat jullie zelf is aangedaan.
En ontopic: niets van wat je beweert kan een excuus zijn het Joodse volk "een afschuwelijk, achterbaks en leugenachtig volk" en "een schijtvolk" te noemen -- dat IS antisemitisme.
Ten eerste ben ik geen ervaringsdeskundige aangaande de Holocaust, noch betreffende het conflict in Gaza. Ten tweede is dat reeds een aantal malen uitgelegd in het topic over Gaza dat nu nog gesloten is.In hoeverre ben je in staat iets dergelijks, als ervaringsdeskundige, naar ik aanneem, goed te praten voor jezelf? Want dat begrijp ik ten ene male niet.
Verder zou ik willen toevoegen dat het duidelijk is dat mijn gevoelens over jou volk je raakt ChaimNimsky en dat het daarmee duidelijk is dat je vooralsnog geen ruimte kunt of wilt laten voor mijn achtergrond en gevoelens, dat zij dan zo. Het is voor mij, in tegenstelling tot wat jij er van lijkt te willen maken, geen kwestie van wie het verst kan plassen ChaimNimsky. Het gaat mij veel meer om het punt hoe het kan dat een volk dat zelf zoveel heeft geleden - een volk waar jij onderdeel vanuit maakt - niet (h)erkent dat zij het zelfde leed een ander volk aandoen, zonder, zoals gezegd, in een ver-plas wedstrijdje te belanden, en hoe het dat dan vervolgens voor zichzelf goedpraat. Ik ben er oprecht nieuwsgierig naar? Wat ligt er onder? Hoe rechtvaardig je dat?