Homeopathie is kwakzalverij.

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

bad_religion schreef:
mustafa schreef:hahnemann noemde deze geneeskunst dan ook heilkunst der erfahrung en hieruit blijkt zijn visionnaire geest
De visionaire geest van Bad Religion verteld U dat het gewoon goedkope oplichterij is!
ik bedoel met visionnair het vooraf laten gaan van de ervaring aan pre-occupaties in de vorm van theorieen over de werkelijkheid
ook al zijn de theorieeen bewezen en algemeen geaccepteerd

en die tegenwerping van olijfolie in je haar - zie een van de posts hieraan voorafgaande - is weer typisch een voorbeeld van deze van-dik-hout-zaagt-men-planken-discussie
want hier wordt weer volledig voorbijgegaan aan het vraagstuk van de dosering

het gelijksoortigheidsbeginsel

voorbeeld uit de dagelijkse praktijk:
er staat een afwas op het aanrecht
nu kan dat hinderlijk zijn of niet
in het laatste geval is er geen probleem, je doet eenvoudig niet de afwas, je laat deze staan
maar in geval van hinderlijk zijn van het laten staan van de afwas is er een probleem
diagnose: ik heb geen zin om de afwas te doen, het kan morgen wel
het is ook een kwestie van efficiency, het sparen van je energie, maar er zijn ook wel eens grenzen aan de larie
die afwas staat er nog steeds
laten we dit een ziekte noemen
dan is er ineens uitkomst!
er wordt gebeld
er staat visite voor de deur
tja, wat nu?
je laat de visite binnen en je laat ze natuurlijk niet de keuken zien
je gaat lekker hapjes voor ze klaar maken, glas wijn erbij
uiteindelijk is de afwas flink gegroeid
de visite gaat weer naar huis
je komt in de keuken en je denkt: nu ben ik het zat!
en nu doe ik de afwas

nog een voorbeeld:
er komt een hittegolf
de eerste dag kun je niet zo goed tegen de warmte
dag in dag uit blijft het maar warm weer
en je merkt dat je er aan went
er is adaptatie opgetreden
en niks geen frisdranken, ijsjes of zo (want dat is antipathie danwel allopathie)
misschien eens een keer een stevige borrel of een biertje
in hun wijsheid noemden de indianen alcoholhoudende dranken vuurwater

ik noemde het begrip adaptatie
dit is een begrip wat je kunt vergelijken met het begrip genezing
niet terug naar af maar zoals bedoeld in de visie van de homoeopathie
hierin speelt het beginsel van homoeostasis (een fysiologisch begrip) een grote rol
Laatst gewijzigd door mustafa op 26 aug 2006 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mustafa,
Deze boodschap was voor jou bedoeld:
heeck schreef:Formuleer een onderzoeksvoorstel en dien dat in bij:
http://nccam.nih.gov/research/

Zoals je hoort te weten probeert men daar met millioenen-budget boven water te krijgen of er enigerlei werking in de alternatieve benaderingen zit.

Roeland
Formuleer je eigen voorstel, in plaats van dat meteen weer te laten vallen en over te stappen op je volgende volgende ontwijkende verhaal met wat analogieën die geen enkele bewijskracht hebben.
Je dient niets uit te leggen, je hebt de verplichting iets aan te tonen !!
Doei. :wink:

Roeland
Lees de Organon in plaats van je eigen homeo te beschrijven.
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

heeck schreef:Mustafa,
Deze boodschap was voor jou bedoeld:
heeck schreef:Formuleer een onderzoeksvoorstel en dien dat in bij:
http://nccam.nih.gov/research/

Zoals je hoort te weten probeert men daar met millioenen-budget boven water te krijgen of er enigerlei werking in de alternatieve benaderingen zit.

Roeland
Formuleer je eigen voorstel, in plaats van dat meteen weer te laten vallen en over te stappen op je volgende volgende ontwijkende verhaal met wat analogieën die geen enkele bewijskracht hebben.
Je dient niets uit te leggen, je hebt de verplichting iets aan te tonen !!
Doei. :wink:

Roeland
Lees de Organon in plaats van je eigen homeo te beschrijven.
r.
beste heeck,

even een paar dingen recht zetten
de organon heb ik gelezen, dus jouw advies is niet van toepassing en ik vind je nog aanmatigend ook om me dat te adviseren, het slaat gewoon echt nergens op!
en dan wil ik je vriendelijk verzoeken om mijn voorgaande posts op deze topic eens heel goed te lezen, want daarin heb ik geschreven dat een onderwerp als dit zich niet leent voor discussie op dit forum, omdat het op wetenschappelijk niveau onderzocht dient te worden
jouw voorstel sluit inderdaad goed aan bij mijn eerdere opmerkingen hierover
maar dat laat onverlet dat ik me zo vrij voel om mijn gedachten over het homoeopathisch genezingsprincipe hier te posten
het is alleen jammer dat hier zo ongeloofijk ongevoelig een onsubtiel op gereageerd wordt
en ik wist dit van tevoren
en kwalificaties als "onzin", "flauwekul", enz. enz. dragen niet wezenlijk bij tot de discussie
en zoals eerder vermeld, ik heb een aantal keren op voor mij overtuigende wijze kunnen observeren met getuigen erbij dat homoeopathie in een potentie van C30 werkt
maar ja, ik snap ook wel dat het vermelden hiervan op dit forum niet overtuigt
vandaar dat ik verder afzie van verdere discussie want dan ontaardt het in een banaal welles-niets spelletje

met vriendelijke groet,

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

en kwalificaties als "onzin", "flauwekul", enz. enz. dragen niet wezenlijk bij tot de discussie
en zoals eerder vermeld, ik heb een aantal keren op voor mij overtuigende wijze kunnen observeren met getuigen erbij dat homoeopathie in een potentie van C30 werkt
De kans dat er dan nog 1 molecuul van de werkzame stof in de medicatie zit, is dan ongeveer 1 op de 10 miljoen.
'Op voor mij overtuigende wijze' is een vaststelling van jou die eigenlijk geen enkele waarde heeft.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

cluny schreef:
De kans dat er dan nog 1 molecuul van de werkzame stof in de medicatie zit, is dan ongeveer 1 op de 10 miljoen.
'Op voor mij overtuigende wijze' is een vaststelling van jou die eigenlijk geen enkele waarde heeft.

dit ben ik toevallig wel met jou eens, behalve dan jouw laatste aanname
discussie op deze topic is zinloos
want wie zegt dat genezing m.b.v. medicaties altijd op de werking van moleculen zou moeten berusten
dat zegt het dogma van materialistisch georienteerde wetenschap
ik aanvaard een dergelijke stelling niet als dogma maar ik kan het wel als werkhypothese accepteren
discussie gesloten
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hier is trouwens één van de praktijvoorbeelden van Mustafa Islam.

Mustafa Islam schreef:
ervaringen van mensen die zeggen dat het geen moer doet voor die mensen die dat zeggen zijn het eigenlijk geen ervaringen (immers een middel slaat niet aan), maar wel voor een behandelend homoeopaat want die moet hierover weer z'n conclusies trekken (als in de winter de motor van je auto niet wil starten dan kun je beweren dat die motor niet werkt, en het is nog waar ook, maar ja je hebt van die mensen die volstaan met zo'n statement) je kunt het misschien vergelijken met een kortegolfontvanger het luistert heel nauw, het is een kwestie van goed intunen een hond van mijn buurman trapte eens in een spijker dat beest lag uren te janken ik deed een paar druppels hypericum C200 (hoge potentie dus, want ik had geen andere potentie) in een bakje met water die hond nam een paar slokjes en na tien minuten viel de hond in slaap en het gepiep en gejank was over je kan moeilijk zeggen: in dit geval zat het tussen de oren van die hond en ook kun je moeilijk staande houden dat de hond suggestibel was dieren reageren eerlijk, dat kun je van mensen vaak niet zeggen
C200is een verdunning van
1 op
100000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000 00000000000000000000000000000000000000000000000000
00000000000000000000000000000000000000000000000000
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

beste cluny,

wat wil je hiermee?
ik wil geen discussie meer
jij lokt het uit door mij te beschuldigen van kwakzalverij en je wilt andere forunmdeelnemers hiervan mee laten genieten
en je gebruikt het om mijn andere bijdragen op dit forum in een kwaad daglicht te stellen
dit is niets meer en niets minder dan op de man spelen
het gaat om uitwisseling van gedachten, argumenten en verder niets

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ach toe, Mustafa de homeomagiër doe ons nog een overtuigend voorbeeld uit je 30-jarige praktijkervaring van deze metafysische kwakzalverij.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

cluny schreef:Ach toe, Mustafa de homeomagiër doe ons nog een overtuigend voorbeeld uit je 30-jarige praktijkervaring van deze metafysische kwakzalverij.
nee
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mustafa schreef:en dan wil ik je vriendelijk verzoeken om mijn voorgaande posts op deze topic eens heel goed te lezen, want daarin heb ik geschreven dat een onderwerp als dit zich niet leent voor discussie op dit forum, omdat het op wetenschappelijk niveau onderzocht dient te worden
Mustafa,
Heel goed gelezen; al het voorgaande hier om nieuwe ontwijkingstechnieken waar te nemen. Van jou nog geen enkele nieuwe. Sorry.
Vandaar
dat je de verplichting houdt je eigen onderzoeksvoorstel goed geformuleerd te presenteren bij bijvoorbeeld de NCCAM (hier wel een copietje graag) .
Op de site van www.nccam.org kan je ook zoeken op "homeopathy". Moet je ook eens doen en goed nalezen.
Vandaar
dat jij de verplichting hebt te onderbouwen dat er wel onderscheid kan worden gemaakt tussen de oververdunde, soms verdampte homeo-middelen.

Daarbuiten is het leuke aan de homeo dat iedere leek kan doorzien dat het om bedrog gaat voor wat betreft het oververdund (ook wel verdampte) water dat na praktisch elk konsult wordt aanbevolen.

Dat jij die simpelheid liever niet geëtaleerd wil zien wil niet zeggen dat ik die inslik. Anders viel er geen enkele bedrieger aan de kaak te stellen.!

Roeland
PS
Met vlijt en ijver weerom de Organon gepakt en gezocht naar jouw voorbeelden over "afwas" enzo: Niets.
Misschien toch beter als je de Organon gaat lezen en aanhalen.
Kijk ook eens op: http://www.giriweb.com/ of er al vorderingen zijn inzake genezend oververdund (verdampt) kraanwater . . .
r.
PPSS
Het gaat bij een discussie inderdaad om het uitwisselen, nee -zeg ik- om het tegen elkaar aanhouden van ARGUMENTEN.
(je mededeling aan Cluny)
En inderdaad als jij bedrog entameert dan gaan op gegeven moment persoon en bedrog samenvallen als de persoon alleen maar verkondigt.
r.
windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer »

Hebben jullie het wel over hetzelfde? ik zie mustafa islam steeds homeoepathie schrijven, en de rest homeopathie.

Daarnaast vind ik de discussie weer getuigen van het soort ongenuanceerdheid dat de meeste kwakzalvers én de meeste sceptici nu eenmaal eigen is.

Feiten:
1. homeopathie is wetenschappelijk gezien niet werkzaam langs de weg die men claimt. Althans, dat is niet bewezen ondanks hele bergen onderzoek.
2. in de praktijk kan homeopathie wel werkzaam zijn: er worden mensen mee geholpen
3. is homeopathie onzin? de sceptici zeggen van wel, de homeopaten worden hierop boos.
4. het is zeer moeilijk om na een jarenlange praktijk van homeopathisch behandelen te accepteren dat homeopathie wetenschappelijk gezien onzin is. Dat wíl je dan niet geloven. Dat is ook wel weer goed: dit soort therapie werkt het beste bij gelovige mensen en overtuigde behandelaren

Kortom: Laat de homeopaten de mensen die er baat bij hebben vooral helpen. Die mensen drukken niet op de reguliere zorg, en de middelen hebben geen nadelige bijwerkingen. Iedereen gelukkig.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Regelmatig een poosje windsurfen werkt blijkbaar verhelderend en geestverruimend. Leuk om te zien. :wink:

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

windsurfer schreef:Hebben jullie het wel over hetzelfde? ik zie mustafa islam steeds homeoepathie schrijven, en de rest homeopathie.
R: Die as al langs gekomen: Mustafa houdt zijn spelling aan.
Daarnaast vind ik de discussie weer getuigen van het soort ongenuanceerdheid dat de meeste kwakzalvers én de meeste sceptici nu eenmaal eigen is.

Feiten:
1. homeopathie is wetenschappelijk gezien niet werkzaam langs de weg die men claimt. Althans, dat is niet bewezen ondanks hele bergen onderzoek.
R: Correct en erger nog: geheel niet zover werkzaam zoals Hahneman claimt.
2. in de praktijk kan homeopathie wel werkzaam zijn: er worden mensen mee geholpen
R: Ik beperk me tot de werkzaamheid van de middelen. Dat een goed gesprek best ergens voor/tegen kan helpen is een open deur.
3. is homeopathie onzin? de sceptici zeggen van wel, de homeopaten worden hierop boos.
R: En hebben geen feitelijk verweer.
4. het is zeer moeilijk om na een jarenlange praktijk van homeopathisch behandelen te accepteren dat homeopathie wetenschappelijk gezien onzin is. Dat wíl je dan niet geloven. Dat is ook wel weer goed: dit soort therapie werkt het beste bij gelovige mensen en overtuigde behandelaren.
R: Wees zo goed zelfs deze uitspraak te onderbouwen: wat werkt wanneer en waarbij ?? Dat een bedrieger zijn bedrog niet erkent is triviaal.

Kortom: Laat de homeopaten de mensen die er baat bij hebben vooral helpen. Die mensen drukken niet op de reguliere zorg, en de middelen hebben geen nadelige bijwerkingen. Iedereen gelukkig.
Behalve degenen die een reguliere behandeling al goedgelovende hebben gemist.
Windsurfer, zo houd je riskant wanen-bedrog in stand.
Vergeet niet dat iedereen zich homeopaat kan noemen. Een van de best geexploiteerde gezondheids-marketing-niches.

Uiteraard gaan er wel millioenen om in de homeo; waarom tel je die niet mee ?

Zou jij jezelf naar de homeopaat begeven, of is die alleen goed genoeg voor "anderen" ?

Roeland
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

cluny schreef:

Sorry, foutje, ik las D30.
D30 is ongeveer 10 miljoen keer voorbij het 'Getal van Avogadro'.
Bij C30 komen er nog eens 30 nullen achteraan.
Een sterk goedje, Mustafa, oppassen dat de patiënt geen overdosering binnenkrijgt van dat puike medicijntje van je.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

gedeelde smart is halve smart
een resonantieverschijnsel
god = music
ik ben feminist
ervaring telt