Devious schreef: Ik denk dan ook dat het heel realistisch is om te zeggen dat er heel wat dingen in negatieve zin (vanuit het perspectief van een niet-moslim gezien) zullen veranderen, wanneer de Islam de grootste godsdienst wordt.
Dat de Islam een behoorlijk gevaar kan vormen bij monde van voorlopende extremisten, doet mij een analogie zien begin jaren 1925-1933!!
Blijkbaar weet de enthousiaste achterban nog steeds niet waar het vaak gebezigde woord "barmhartig", eigenlijk voor staat. Andere would be afvalligen zullen zich wel tweemaal bedenken
Jami ontvangt tientallen doodsbedreigingen
Uitgegeven: 9 augustus 2007 09:28
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2007 09:51
VOORBURG - Ehsan Jami, voorzitter van het comité voor ex-moslims, heeft woensdag tientallen doodsbedreigingen gekregen. Dat zei zijn adviseur, wetenschapper en publicist Afshin Ellian. "De telefoon stond roodgloeiend", aldus Ellian donderdag.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
doctorwho schreef:Blijkbaar weet de enthousiaste achterban nog steeds niet waar het vaak gebezigde woord "barmhartig", eigenlijk voor staat. Andere would be afvalligen zullen zich wel tweemaal bedenken
Jami ontvangt tientallen doodsbedreigingen
Uitgegeven: 9 augustus 2007 09:28
Laatst gewijzigd: 9 augustus 2007 09:51
VOORBURG - Ehsan Jami, voorzitter van het comité voor ex-moslims, heeft woensdag tientallen doodsbedreigingen gekregen. Dat zei zijn adviseur, wetenschapper en publicist Afshin Ellian. "De telefoon stond roodgloeiend", aldus Ellian donderdag.
DEN HAAG - Ehsan Jami wordt politiek actief bij de PVV van Geert Wilders. Het vroegere PvdA-gemeenteraadslid zit in de 'talentenpool', meldde Wilders donderdag aan het ANP.
''Hij is iemand met lef en met interessante standpunten. Ik ben ervan overtuigd dat hij een goede bijdrage kan leveren aan het verspreiden van het gedachtegoed van de PVV'', aldus Wilders.
Het is nog niet zeker of Jami kandidaat zal zijn voor de gemeenteraad in Den Haag of voor de Tweede Kamer. ''Ik denk dat zijn hart uitgaat naar de Kamer'', zegt Wilders.
Comité
De in Iran opgegroeide Jami was gemeenteraadslid voor de PvdA in Leidschendam-Voorburg. In 2007 verwierf hij landelijke bekendheid met een comité voor ex-moslims.
Met Wilders schreef hij in september 2007 een opinieartikel waarin ze de profeet Mohammed vergelijken met Adolf Hilter.
De PvdA zet Jami daarna uit de partij. Jami maakte vorig jaar de film Interview met Mohammed waarin hij aandacht vraagt voor de grondrechten van moslims.
Het is de PVV geworden.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
siger schreef:Een opsteker voor de PVV. En een terechtwijzing voor de islamontkenners.
Wat zijn dat "islamontkenners"?
En waarom is het opsteker als een losse flodder als Ehsan Jami bij de PVV komt? Als dat al een opsteker is voor de PVV, dan zegt dat veel over het huidige nivo van de PVV.
Ben jij ook zo iemand die de islam als oorzaak van alle problemen ziet?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
siger schreef:Een opsteker voor de PVV. En een terechtwijzing voor de islamontkenners.
Wat zijn dat "islamontkenners"?
En waarom is het opsteker als een losse flodder als Ehsan Jami bij de PVV komt? Als dat al een opsteker is voor de PVV, dan zegt dat veel over het huidige nivo van de PVV.
Ben jij ook zo iemand die de islam als oorzaak van alle problemen ziet?
Ik zeg al maanden mijn mening over islam en moslims. Ik wil best nog wel eens mijn mening samenvatten, als mijn posts je niet zijn opgevallen, en je je vraag ernstig bedoelt.
Terzijde: islam is een mening, een ideologie, een theorie of hoe je het ook wil noemen. Het is geen ras of een achteruitgestelde minderheid. Het is dus volkomen legitiem op de grote gevaren van deze ideologie te wijzen, en een daarvan afwijkend standpunt te verdedigen. De eerstkomende jaren kunnen we dat nog met gerust gemoed doen. Ik zou er maar gebruik van maken.
Verder heb ik grote bewondering voor Ehsan Jami. Aan de andere kant vind ik het niet goed dat hij al enkele malen in elkaar geslagen is omdat zijn mening niet strookte met toevallige langskomende moslims.
Maar ik leer van je dat het gewettigd is scheldwoorden te gebruiken voor mensen omwille van hun overtuiging. Moet ik zeker ook eens doen.
siger schreef:Maar ik leer van je dat het gewettigd is scheldwoorden te gebruiken voor mensen omwille van hun overtuiging. Moet ik zeker ook eens doen.
Pardon? Waar zeg ik dat?
Ik ben een tijdje behoorlijk islam-moe geweest. Zowel de retoriek van Wilders, als pratende hoofdoekjes op TV, heb ik een tijdelijke allergie voor ontwikkeld (wel vreemd dat ik opeens de behoefte kreeg om Arabisch te leren; ik ben daar inmiddels al mee bezig).
Ik ben er nog steeds niet erg weg van, maar ben er weer aan toe om hier een mening over te hebben. Er is geen reden om de Islam anders te benaderen dan het communisme, christendom, of welke andere religie of sekte dan ook. Ik houd niet van het sparen van de kool en de geit. Als er iets niet deugt, dan moet men dat gewoon kunnen benoemen. Wel vind ik dat men, net als bij al die andere sekten (indien aan de orde), onderscheid moet maken tussen verschillende stromingen in de Islam, en men moet het verschil leren zien tussen afkomst en geloofsovertuiging. Iemand met een arabisch(klinkend)e achternaam, hoeft beslist geen extremistische moslim te zijn; sterker nog, hij hoeft überhaupt geen moslim te zijn. Ik heb flink wat moslims gekend die gematigd moslim, christen, of soms zelfs atheïst waren, en die telkens worden aangesproken alsof zij lid zijn van Al Qaeda. Dat is ronduit onbeschoft.
Ik hou ook niet van die obsessieve focus op de Islam; alsof dat het enige grote probleem in de wereld is. Overal op fora, maar ook in de politiek, zie je dergelijke mensen. Een beetje nuance kan geen kwaad. Daarom hou ik niet van Wilders en zijn partij. En los van hun islam-obsessie vind ik ze ook veel te rechts.
Ehsan Jami is iemand met lef, maar ik kan hem als politicus nog niet erg serieus nemen. Ook vind ik hem geen diepzinnig denker. Hij is naar mijn mening beslist niet van het kaliber van Ayaan Hirsi Ali. Daarom past hij ook wel bij de PVV denk ik. Het verbaast me niet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’Epicurus (341-271vc)
Ik ben het met je eens, Devious. Ik ben ook niet dol op de Islam (of het christendom, of religie in het algemeen), maar die overdreven eenzijdige focus, alsof hordes islamisten op het punt staan ons land over te nemen, daar stoor ik me erg aan.
The Prophet schreef:Ik ben het met je eens, Devious. Ik ben ook niet dol op de Islam (of het christendom, of religie in het algemeen), maar die overdreven eenzijdige focus, alsof hordes islamisten op het punt staan ons land over te nemen, daar stoor ik me erg aan.
Een tsunami!
We gaan met onze tijd mee.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zoals ik al zei, als Hitler had gezegd: ik ben de profeet van de Allerhoogste Met Een Snorretje, was iedereen die had beweerd dat nazisme een gevaar was in de hoek gedrumd door weldenkende mensen die het verschil niet kennen tussen een agressieve ideologie en een privé religieuze beleving. Dom van Adolf.
The Prophet schreef:Ik ben het met je eens, Devious. Ik ben ook niet dol op de Islam (of het christendom, of religie in het algemeen), maar die overdreven eenzijdige focus, alsof hordes islamisten op het punt staan ons land over te nemen, daar stoor ik me erg aan.
Wie heeft ergens de indruk gewekt dat hordes islamisten op het punt staan ons land over te nemen? Waarom noem je niet wie je aanvalt? Om geen tegenspraak te krijgen?
Wie heeft ergens de indruk gewekt dat hordes islamisten op het punt staan ons land over te nemen? Waarom noem je niet wie je aanvalt? Om geen tegenspraak te krijgen?
Siger, lieden als de Prophet proberen een goedkope karikatuur van de kritische houding op het groeiende moslim gebeuren in europa te maken.
Devious schreef:Ik ben een tijdje behoorlijk islam-moe geweest. Zowel de retoriek van Wilders, als pratende hoofdoekjes op TV, heb ik een tijdelijke allergie voor ontwikkeld.
Hoofddoekjes of het kapsel van Wilder hebben bij mij nooit emoties losgemaakt. Ik heb altijd getracht me tot analyse te beperken, en het met zorg bekomen resultaat te aanvaarden tot er iets beters was. Maar moeheid of eens-wat-anders-willen lijken me geen goede raadgevers, en ook niet de methode om onze vrijheden het best veilig te stellen.