Prohibitie van hallucigene paddestoelen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Paddoverbod . . . . . ?!

Ja, natuurlijk !
9
31%
Nee, onzin
16
55%
Weetnie, geen mening, geen interesse of overige vage klachten
4
14%

Totaal aantal stemmen: 29

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Joe Hn schreef: Redelijk goed te herkennen, niet zozeer aan de wit-groene kleur, maar door dat kraagje aan de onderkant, waar de paddestoel uit groeit.
De jonge exemplaren zijn moeilijker van elkaar te onderscheiden.
Aanraken en proeven is volgens mij niet gevaarlijk, doorslikken wel.
Dat eerste zal wel meevallen, maar als ie lekker is en je neemt een hap, houdt je lever daar niet zo van. :)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Trouwens, gaat Klink ook sporen verbieden?
Die bevatten geen psilocybine en zijn in een aantal landen waar paddo's wel verboden zijn, legaal.
En ik zie dat een aantal landen ons zijn voorgegaan, Ierland, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken.
Wordt daar nu minder gebruikt?
Minder incidenten met paddo's?
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Piet, ik ben door schade en schande erachtergekomen dat alcohol helemaal niet onschuldig is, ondanks dat ik mij netjes aan de voorschriften van het voedingscentrum hield heeft het bij mij een alvleesklierontsteking veroorzaakt.

Dat je jezelf kritisch opstelt ten opzichte van paddo's, a la. Maar dan wel gelijke monniken gelijke kappen, wees dan ook tegen alcohol gebruik. Om terug te komen op MDMA, het enige nadeel tov alcohol is dat het makkelijker overdosseert.
Niets is zeker en misschien zelfs dat niet.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Prodigy schreef:Om terug te komen op MDMA, het enige nadeel tov alcohol is dat het makkelijker overdosseert.
Dat is niet waar: Tussen een werkzame dosis en een dodelijke overdosis zit een verhouding die word geschat op meer dan 1:100. Bij alcohol ligt die verhouding veel lager. Ik zal ff bronnen zoeken.

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/md ... stry.shtml

Bij ratten is de LD50 49mg/kg lichaamsgewicht dat betekend ongeveer 3750 mg voor een volwassen man. Even snel rekenen en ik kom uit op 35-40gemiddelde pillen. en één pil word meestal beschouwd als de normale dosis. Wel lager dan ik dacht, maar niet slecht

Let wel: ik heb de laagste LD50 gepakt en natuurlijk is een LD50 even wat heftiger als een overdosis. Fenomeen? nog iets op en aan te merken?
Laatst gewijzigd door Marinus op 04 jun 2008 18:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Teonanacatl schreef:
Volgens mij is het meer een drug die alle filters van je brein uitschakeld waardoor je een soort overload krijgt.
Psilocybine werkt rechtstreeks op receptoren in ons brein. Met MRI scans is aangetoond dat het deel van onze hersenen wat zorgt voor het filteren van de realiteit, wordt geprikkeld. In feite kun je hieruit concluderen (het is wel wat complexer dan ik het hier schets omwille van de leesbaar-/beknoptheid) dat psilocybine met recht een bewustzijnsveruimend middel is ergo, je neemt meer waar dan normaliter.
Zijn we het niet gewoon met elkaar eens? normaal filteren je hersens zeer veel info uit om de boel een beetje efficient te houden. Paddo's nemen die filters weg waardoor imho een soort infooverload ontstaat. Om het maar in een voorbeeld weer te geven: als ik normaal naar een muur kijk zie ik gewoon een muur. oiv paddos zie ik 10000 bakstenen en van iedere afzonderlijke baksteen ben ik me min of meer bewust.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Piet5 schreef:XTC geeft uitdroging en je voelt geen moeheid en zo wel, dan kom je op de EHBO terecht en wat zich daar afspeelt onttrekt zich aan het oog van de housenden, tenzij een vriend of vriendin iemand binnen brengt. Velen daarvan zijn uitgeput, door de XTC heen.
Volgens mij loop je gewoon interessant te doen. Als contactlensdrager ben ik tijdens houseparty's zeer regelmatig op de EHBO geweest om mijn ogen te verzorgen en mijn lenzen schoon te maken. Op iedere houseparty minimaal één keer. De verhalen die ik van de EHBO-ers daar hoorde lijken voor geen meter op wat jij beweerd. Over het algemeen waren de EHBO-ers best positief over de gang van zaken op feesten en de meeste mensen op party's gingen volgens hen niet met ernstige klachten naar de EHBO.

Daarbij: jij hebt duidelijk nog nooit MDMA gebruikt, en van de theorie weet je ook niet bijster veel. Je klinkt eerder als een wannabe dan als een ervaringsdeskundige.

Ironie: veel xtc-doden zijn juist overleden aan watervergiftiging doordat ze te veel dronken. Verder was er vrijwel altijd iets anders in het spel en dan met name alcohol.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Waar ik op doel, het is makkelijker een gram mdma poeder naar binnen te werken waar je behoorlijk ziek van wordt dan een alcoholvergiftiging op te lopen door bijv bier drinken. Dat heeft meer te maken met de volume.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Prodigy schreef:Waar ik op doel, het is makkelijker een gram mdma poeder naar binnen te werken waar je behoorlijk ziek van wordt dan een alcoholvergiftiging op te lopen door bijv bier drinken. Dat heeft meer te maken met de volume.
Oh, op die manier.... Ja, dat klopt. Hoewel met pure alcohol het ook niet zo moeilijk schijnt te zijn. Maar wat je zegt geld voor de meeste drugs in een meer pure vorm. Bij ghb wat helemaal berucht is wat dat betreft los ik dat probleem op door het extreem te verdunnen.
Prodigy
Forum fan

Bericht door Prodigy »

Ik heb nog niet zo lang geleden iemand meegemaakt die dacht dat je bij mdma kristallen een hoeveelheid overeenkomend met de grote van een pilletje moest innemen.... Viel hem toch behoorlijk tegen.

Ik denk dat daar een belangrijk punt zit, informatie over de dosering. Voor beginnende gebruikers is het lastig te doseren omdat ze de werking niet kennen. Uiteraard speelt de zuiverheid van de drug hierin ook een rol.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Marinus schreef: Oh, op die manier.... Ja, dat klopt. Hoewel met pure alcohol het ook niet zo moeilijk schijnt te zijn.
Mwaaah, dat drinkt niet zo lekker door denk ik, kan je beter een moezelwijntje nemen.
Ik snap het nou ook, ik dacht hoe doet die jongen dat; via een gieter? ;)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Prodigy schreef:Ik heb nog niet zo lang geleden iemand meegemaakt die dacht dat je bij mdma kristallen een hoeveelheid overeenkomend met de grote van een pilletje moest innemen.... Viel hem toch behoorlijk tegen.

Ik denk dat daar een belangrijk punt zit, informatie over de dosering. Voor beginnende gebruikers is het lastig te doseren omdat ze de werking niet kennen. Uiteraard speelt de zuiverheid van de drug hierin ook een rol.
Oei, ja dan wil het wel ja. :lol: dan heb je gelijk het equivalent van 5 pillen of zo in je mik. Ik heb het zelf wel eens met ghb gehad en dan ben ik een redelijk voorzichtig en behoudend gebruiker . met 2 ml voel ik een aangename vrij lichte roes en bij 4ml kan ik niet meer op mijn benen staan en lig ik met mijn hoofd in de wc. :evil: Dat zag ik ook niet echt aankomen.

Ik denk juist dat een heel aantal drugs een veel minder groot probleem waren als ze legaal gemaakt werden, want als je dat goed aanpakt kun je door voorlichting en kwaliteitswaarborging een heleboel van dat soort dingen ondervangen.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Fenomeen schreef:Mwaaah, dat drinkt niet zo lekker door denk ik, kan je beter een moezelwijntje nemen.
Dat valt erg mee schijnt. Als je snel doordrinkt is het volgens sommigen iig zo dat pure alcohol niet genoeg water voor handen heeft om in op te lossen en zo de keel te prikkelen. (Enige seconden na het dumpen van de lading schijn je wel een paar minuten van de hel te ervaren :lol: )
Er ontgaat me iets vrees ik :roll:
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Laat ik eens gaan rekenen dacht ik.
Productie van MDMA in 2005; 113 ton. (Bron: UNODC)
Laat het een paar ton meer of minder zijn.
Zo'n 5 ton is in beslag genomen.
Laat ik het op 100 ton houden, dan zijn dat een miljard pillen van 100 mg.
Daar kan je een leuk feestje van geven.
Hoeveel pillen hiervan in de EU gebruikt worden weet ik niet maar dat zullen er niet weinig zijn.
Trimbos schreef:# In 2006 werden in de hele Europese Unie 78 sterfgevallen gerapporteerd waarin ecstasy een rol speelde.
# Ecstasy was vaak niet het enige middel. Andere factoren die mogelijk een rol speelden bij deze sterfgevallen zijn oververhitting, waterintoxicatie of een onderliggende ziekte.
Vervelend als je bij die 78 zit, dat wel.
Laatst gewijzigd door Fenomeen op 04 jun 2008 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Marinus schreef:
Er ontgaat me iets vrees ik :roll:
Dat doseren van die MDMA.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Fenomeen schreef: Dat doseren van die MDMA.
Heheheh, iets dergelijks dacht ik ook ja. Verwisseld met de koffiecreamer of zo. En er dan nog meer bijgooien omdat de koffie zo bitter smaakt. :lol:
Plaats reactie