God bestaat want; ..........

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Hacer - Moslima!!!
ga naar een imam, die kan al je vragen beantwoorden. Misschien dat je slechte beeld van de Islam iets minder wordt Inshallah) Ik was niet van plan om nog een antwoord op iemand te geven want deze discussie gaat toch door en er komt geen einde aan. Dat heeft voor mij geen zin. Dus verwacht van mij niks meer. De Islam is mijn geloof en misschien niet die van jullie. En daar hou ik het voor nu bij. Ik ga geen mensen beledigen om me gelijk te kunnen krijgen. Het enige wat ik van deze berichten word is boos en bedroefd.
Beste Hacer - Moslima!!!

Allereerst welkom.
Maar nu ter zake, ik ga niet naar een imam, gebedsgenezer, homeopaat, voodoodokter, sjamaan om van hem het gelijk van hetgeen volgelingen hem/haar nazeggen te controleren. Dan ga ik liever te rade bij een deskundige als Hans Jansen. Misschien handig om eens iets van deze man te lezen.
VERSCHENEN IN OCTOBER 2005: Hans Jansen, De Historische Mohammed: de Mekkaanse Verhalen, Amsterdam
ISBN 90-295-6282. Via de boekhandel verkrijgbaar.
VERSCHENEN IN JUNI 2005: Hans Jansen, Islam: Een hoorcollege over de islamitische godsdienst en cultuur, 4 audio-CD’s, Home Academy Publishers, Den Haag 2005. ISBN 90 8530 008 8
BOEKEN:
-Hans Jansen, God heeft gezegd: terreur, tolerantie en de onvoltooide modernisering van de islam, Amsterdam (Uitgeverij Augustus) 2003

-Hans Jansen, Het Nut van God, Amsterdam (Arbeiderspers) 2001

-J.J.G. Jansen, Nieuwe Inleiding tot de Islam, Bussum (Coutinho) 1998

-Johannes J.G. Jansen, The Dual Nature of Islamic Fundamentalism, London (Hurst) & Ithaca N.Y (Cornell University Press) 1997

-De Koran uit het Arabisch Vertaald door Prof. dr. J.H. Kramers, Bewerkt door Drs. Asad Jaber & Dr. Johannes J.G. Jansen, Amsterdam (Agon) 1992; Herdrukken Amsterdam (Arbeiderspers) 1997 en, met cd-rom, in 2003 en 2005.

-Johannes J.G. Jansen, The Neglected Duty: The Creed of Sadat's Assassins and Islamic Resurgence in the Middle East, New York (Macmillan) 1986

-J.J.G. Jansen, Inleiding tot de Islam, Muiderberg (Coutinho) 1987

-J.J.G. Jansen, The Interpretation of the Koran in Modern Egypt, Leiden (Brill) 1974. Tweede druk Leiden (Brill) 1980. Vertalingen: Serajewo 1986; Ankara 1993 & 1999, Yogyakarta 1997.

Als je uitspraken doet over ware interpretatie is het wel handig al je zelf ook weet waar je het over hebt. Op deze wijze krijg ik sterk de indruk dat dit niet het geval is. Dus doe mij en anderen op dit forum het plezier om de vragen van wahlers te beantwoorden. Als je daar niet eens een poging toe waagt dan begrijp ik niet waar je overtuiging vandaan komt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Hacer - Moslima!!! schreef:
wahlers schreef:Hacer- Moslima!!!

Ik ben een beetje bedroefd!
Ik ben een beetje bedroefd omdat ik - hopelijk onterecht! - het gevoel heb dat ik genegereerd word.

Ik had een ongeveer 20 vragen gesteld en voor zover ik kan nagaan is er op geen 1 vraag gereageerd.
Mogelijk zijn mijn vragen over het hoofd gezien,
dus daarom herhaal ik de vragen maar weer eens even d.m.v. een referentie, zie:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 5283#35283

MvG, Wim.
Wim

Je wordt zeker niet genegeerd maar de dingen die je beweerd bedroeven mij nog meer. Je hebt zoveel vragen dat ik denk dat je beter naar iemand kan gaan die nog meer weet dan mij. Want ik weet veel maar zeker nog niet alles. (misschien een tip: ga naar een imam, die kan al je vragen beantwoorden. Misschien dat je slechte beeld van de Islam iets minder wordt Inshallah) Ik was niet van plan om nog een antwoord op iemand te geven want deze discussie gaat toch door en er komt geen einde aan. Dat heeft voor mij geen zin. Dus verwacht van mij niks meer. De Islam is mijn geloof en misschien niet die van jullie. En daar hou ik het voor nu bij. Ik ga geen mensen beledigen om me gelijk te kunnen krijgen. Het enige wat ik van deze berichten word is boos en bedroefd.

Selaam Aleykoem,

Hacer
OK! Maar ik ben juist ten rade gegaan bij Imams!
En de Imams die ik gesproken heb beweren nu juist dat er o.a. wetenschappelijke feiten in de Koran staan die nu bekend zijn maar niet bekend waren ten tijde van Mohammad.
Laat ik eens een specifiek voorbeeld noemen (met verwijzing), namelijk het uitdijend heelal:
Zakir Naik schreef:The expansion of the universe is now an established scientific fact. This is what Al-Qur'aan says regarding the nature of the universe: "With the power and skill Did We construct The Firmament: For it is We Who create The vastness of Space." [Al-Qur'aan 51:47]
Bron: http://www.islamchannel.tv/Introduction ... ience.aspx

Zakir Naik wordt in niet mis te verstane woorden geroemd door Sheikh Ahmed Deedat, en ik citeer:
Ahmed Deedat, the world famous orator on Islam and Comparative Religion, who had called Dr. Zakir, "Deedat plus" in 1994, presented a plaque in May 2000 awarded to Dr. Zakir Abdul-Karim Naik for his achievement in the field of Da’wah and the study of Comparative Religion with the engraving "Son what you have done in 4 years had taken me 40 years to accomplish, Alhamdullilah.”
Bron: http://www.famousmuslims.com/zakirnaik.htm

Voor informatie over deedat, zie o.a.: http://www.famousmuslims.com/Ahmed%20Deedat.htm

Zowel Deedat als Naik worden zeer veel gerefereerd.
O.a. ook op Nederlandse websites!
Zie o.a.: http://www.imaan.nl/view.php?d=art_religies&id=11

Mijn specifieke en ditmaal scherp afgebakende vraag aan jou is dan ook:
  • Ben jjij het met Zakir Naik en Sheik Ahmed Deedat eens dat de Koran inderdaad correct de uitdijning van het heelal beschreven heeft zoals geinterpreteerd uit Sura 51:47?
    Ben jij het hier mee eens?
Gelieve deze ene specifieke vraag te beantwoorden of anders even uitleggen waarom jij niet in staat bent om deze vraag persoonlijk te beantwoorden.

MvG, Wim.
Laatst gewijzigd door wahlers op 17 jul 2006 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

JanC schreef:
Hacer - Moslima!!! schreef:Mensen nemen alles zo letterlijk! Overal ligt een diepere betekenis. En teksten uit de Koran worden vaak verkeerd geïnterpreteerd. Elke aya uit de Koran kan worden uitgelegd. Lees eerst de uitleg en de ECHTE betekenis voordat je oordeelt. De ware Islam staat voor Vrede!
Ongelovige hond! Stuk ongelovig krapuul, jij verdient gestenigd te worden! De Qu'ran is het woord van Allah ( geprezen etc.) gegeven aan de profeet. Het woord van de enige god is letterlijk te nemen, het woord van een god kan niet onderworpen worden aan een interpretatie door een beperkt menselijk brein.
Ketterse uitspraken door afvalligen als "Hacer - Moslima!!!" dienen onverbiddelijk afgestraft te worden!
God wil het!
Allahverdomme, wat kom ik nou hier weer tegen?

Ik pis op die koran. Bij de slegte liggen die boekjes te koop. Die onheilige koran is nog erger dan de bijbel.
De inhoud is gewoon gepikt uit de bijbel en verdraaid om voor de Arabieren passend te maken.

Niet vaak ben ik zo grof, maar dit moest er even uit. Het islamisme/de politieke islam moet ten alle tijde en waar dan ook bestreden worden.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

MOODY BLUE schreef:Allahverdomme, wat kom ik nou hier weer tegen?

Ik pis op die koran. Bij de slegte liggen die boekjes te koop. Die onheilige koran is nog erger dan de bijbel.
De inhoud is gewoon gepikt uit de bijbel en verdraaid om voor de Arabieren passend te maken.

Niet vaak ben ik zo grof, maar dit moest er even uit. Het islamisme/de politieke islam moet ten alle tijde en waar dan ook bestreden worden.
Ik ben geneigd precies dezelfde woorden uit te spreken, maar probeer me altijd in te houden omdat het zo grof te zeggen niet echt bij me past, en ben dan maar helemaal stil. Maar dan vraag ik me altijd af wat dan wél de juiste methode is om de wereld eindelijk te verlossen van zo'n walgelijk psychisch concentratiekamp als de Islam. Ik heb er nooit een oplossing voor, maar ben bang dat het op een gegeven moment met een grote oorlog beslist wordt. Geen leuke gedachte voor de 21ste eeuw. Is er iemand die me op kan fleuren?
Samante

Bericht door Samante »

Rereformed schreef: Ik ben geneigd precies dezelfde woorden uit te spreken, maar probeer me altijd in te houden omdat het zo grof te zeggen niet echt bij me past, en ben dan maar helemaal stil. Maar dan vraag ik me altijd af wat dan wél de juiste methode is om de wereld eindelijk te verlossen van zo'n walgelijk psychisch concentratiekamp als de Islam. Ik heb er nooit een oplossing voor, maar ben bang dat het op een gegeven moment met een grote oorlog beslist wordt. Geen leuke gedachte voor de 21ste eeuw. Is er iemand die me op kan fleuren?
Volgens mij zijn er vele mogelijkheden, waaronder ook een grote oorlog. Een andere mogelijkheid is dat gelovigen van hun religie worden losgeweekt door voortschrijdende inzichten. Zoals, wat hier op dit forum reeds gebeurt, contradicties in die religies steeds weer aan te kaarten en de irrationaliteit daarvan goed onder de aandacht te brengen.
Een van de pilaren onder de religies is de behoefte die God zou hebben aan aanbidding en verering. Je kunt, door het bespreken van onder andere almachtigheid, ook duidelijk maken dat een almachtige God niets van mensen nodig heeft. Dus die aanbidding en verering zijn daarmee ook overbodig. Verder kun je stellen dat een almachtige God ook onkwetsbaar zal zijn, en dus niet gekwetst kan worden door beledigingen of andersdenkenden. Je kunt via allerhande media daarop inspelen en het letterlijk van de daken roepen dat als er een almachtige, onkwetsbare God zonder behoefte zou bestaan eigenlijk alleen die God het meest logisch zou zijn. Alle mindere misbaksels van Goden zou je maar beter vergeten.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Rereformed schreef:Ik ben geneigd precies dezelfde woorden uit te spreken, maar probeer me altijd in te houden omdat het zo grof te zeggen niet echt bij me past, en ben dan maar helemaal stil. Maar dan vraag ik me altijd af wat dan wél de juiste methode is om de wereld eindelijk te verlossen van zo'n walgelijk psychisch concentratiekamp als de Islam. Ik heb er nooit een oplossing voor, maar ben bang dat het op een gegeven moment met een grote oorlog beslist wordt. Geen leuke gedachte voor de 21ste eeuw. Is er iemand die me op kan fleuren?
...op kan fleuren?
Jawel!
Blijven praten!
Voortdurend proberen te laten inzien dat hun vermeende zekereheden slechts ingebeelde zekerheden zijn die vaak ook nog éénvoudig te falsificeren zijn.

Ik doe op dit moment een poging met sura 51:47
Dit vers is vermeend gekoppeld aan het wetenschappelijke feit van een uitdijend heelal.
Het is eenvoudig aan te tonen dat deze claim puur nonsense is.
Dit probeer ik 'hacer moslima' in te laten zien en dit kan zonder verder een uitspraak te doen over het geloof, puur op logische niet te ontkennen (historische) feitelijkheden.

Het is natuurlijk mogelijk dat 'hacer moslima' zwak staat in haar geloof en bang is voor deze niet te ontkennen historische feitelijkheden.
...afwachten maar of ze de moed heeft om te reageren...!

MvG, Wim.
Laatst gewijzigd door wahlers op 17 jul 2006 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

wahlers schreef: ...op kan fleuren?
Jawel!
Blijven praten!
Voortdurend proberen te laten inzien dat hun vermeende zekereheden slechts ingebeelde zekerheden zijn die vaak ook nog éénvoudig te falsificeren zijn.
Ja, hierin geloof ik uiteindelijk ook, het is het enige juiste antwoord, maar de moed zinkt me soms in de schoenen. Zoals wanneer jij een ellenlange tekst schrijft met twintig punten en alles dan op een betonnen muur van domheid afketst. Ik neem m'n pet af voor jouw uithoudingsvermogen. Als het nergens anders goed voor is dan wil ik je wel laten weten dat het zeer inspirerend werkt op mij.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

T.a.v. Rereformed & Hacer Muslima!!!

Mogelijk is Hacer Muslima ontmoedigd gezien de door sommige nogal uitgesproken vijandige houding jegens de Islam.
Zij ziet schoonheid in de Islam en verwijt de criticus geen verstand te hebben van de Islam
met het excuus dat je de schoonheid alleen maar kan zien als je in het midden stelt van deze godsdienst.

Anderen beschouwen 'in het midden staan' van de Islam als
net zo iets als 'in het midden staan van Hiroshima' op 6 augustus 1945 om 08:15 uur!
Zij vinden dat ze daar niet hoeven te staan om er van overtuigd te zijn dat dit hel op aarde is!

Hacer Muslima daarentegen begrijpt niet dat sommigen, mezelf inbegrepen,
de Islam helemaal niet zien of ervaren als de 'religie van vrede'.
Ik heb het idee dat ze zich daarom dan ook onmiddelijk afsluit van de harde kritiek
die haar ten deel valt tijdens haar dawah kruistocht.

Het is precies daarom ook dat ik voor sura 51:47 en de betekenis van dit vers gekozen heb!
De algemeen aanvaarde betekenis wordt gecorreleerd aan de uitdijing van het heelal!
Een wetenschappelijk gegeven, geen godsdienstig gegeven!
En het is precies deze betekenis waar ik eens een constructief kritisch woordje met Hacer Muslima mee wil wisselen.
Zij is natuurlijk vrij om hiermee te wachten tot het, voor vrouwen niet verplichte, vrijdagmiddag gebed!
Volgens deze niet-Moslim bij uitstek het aangewezen moment om de ware betekenis van sura 51:47 door te spreken met een voor haar betrouwbare en geleerde Imam (of Mufti - hoewel dit natuurlijk geen rechtspraak is, maar ja ,12 jaar Islamitische studie zal toch ook wel tellen, of een Sheik [een soort super Mufti als ik het goed begrepen heb] - hoewel Nederland bij mijn weten geen Sheik rijk is...en ik twijfel zelfs of Nederland een Mufti rijk is!).
Of neem eens kontakt op met de Islamitische universiteit van Rotterdam, zie:
http://www.islamicuniversity.nl/nl/show ... asp?id=105

MvG, Wim.
Plaats reactie