Leiderdorp; de uitdaging.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

GH schreef:
jHenosch schreef:De Tsunami kan zeker ook toeval zijn in Zijn werkelijkheidsprogramma , maar wanneer wel en wanneer niet dat weten we niet !
Ik weet het wel. Het wordt door jullie te pas en te onpas toegepast. Past het toeval in jullie christelijke kader dan is het toeval. Past het ff niet dan is het de hand van God. Vraagje heeft god ook de hand in het toeval?

De rest moet ik ff onbeantwoord laten. Laatste tijd helaas weinig tijd voor freethinker.
Heel bewust niet, maar als het te jouke wordt kannie mischien het hele gebeuren even terugzetten en ervoor zorgen dat de verkeerd uitgepakte toevalligheid nu niet gebeurt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

jHenosch schreef:
Heel bewust niet, maar als het te jouke wordt kannie mischien het hele gebeuren even terugzetten en ervoor zorgen dat de verkeerd uitgepakte toevalligheid nu niet gebeurt.
Kun je dit nog even toelichten met een voorbeeld. En hierbovenop iets doen aan de bovenstaande formulering. Want niet iedereen maakt gebruik van cosmetisch taaljargon.

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

GH schreef:
Mijn godsbeeld bestaat niet, ik geloof niet in een god.
Gelet op je reactie op mijn opmerking................................
Vrijzinnigen geloven niet in het beeld van een almachtige, soevereine God die alles almachtig bestuurt, omdat dit namelijk niet te rijmen is met al het lijden in de wereld en de menselijke vrijheid.
Reageerde jij met:
Is dit niet god vrijpleiten. Recht praten wat krom is.
Daarop was mijn conclusie:
Ik stel vast dat jij een ander Godsbeeld hebt dan de doorsnee vrijzinnige.
.................ga ik er vanuit dat jij wel een godsbeeld hebt.
jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch »

tjeerdo schreef:
jHenosch schreef:
Kun je dit nog even toelichten met een voorbeeld. En hierbovenop iets doen aan de bovenstaande formulering. Want niet iedereen maakt gebruik van cosmetisch taaljargon.

Tjeerdo.
God is instaat om zaken die niet uitkomen in Zijn wereldbeeld terug te zetten alsof ze niet gebeurd was, en dan vervolgens het hele programma van ons bestaan weer verder te laten draaien zonder de anomalie.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Dan mag ie wel eens die oneindige lus van geweld eruit halen want die kennen we nu wel.
En laat hij dan ook meteen de bekeringsbug eruit halen en de onnodige religievariabelen.

Het is ondertussen allemaal wel erg off-topic geworden!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

jHenosch schreef:
God is instaat om zaken die niet uitkomen in Zijn wereldbeeld terug te zetten alsof ze niet gebeurd was, en dan vervolgens het hele programma van ons bestaan weer verder te laten draaien zonder de anomalie.
Je kijkt teveel science-fiction series jHenosch. In Men in Black is dit onderwerp uitvoerig behandelt. Maar nu terug naar de aarde. En geef eens een goed onderbouwd antwoord. Een uitleg waar wij iets mee kunnen . Die getuigt van enige opleiding en studie. Tot nu zit je lekker te fantaseren.

Met vriendelijke groeten,

Tjeerdo.
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

tjeerdo schreef:
jHenosch schreef:
Je kijkt teveel science-fiction series jHenosch. In Men in Black is dit onderwerp uitvoerig behandelt. Maar nu terug naar de aarde. En geef eens een goed onderbouwd antwoord. Een uitleg waar wij iets mee kunnen . Die getuigt van enige opleiding en studie. Tot nu zit je lekker te fantaseren.

Met vriendelijke groeten,

Tjeerdo.

Ik schreef eerder in een andere discussie aan jHenosch:
Ik constateer dat jij uiteindelijk in je eigen verzinselen gaat geloven.

Bedankt voor de duidelijkheid en een vriendelijke groet,

Het antwoord van jHenosch was:
Oh zeker is mijn geloof tot op zekere hoogte zelf verzonnen, zo niet door mij dan wel door Nicea, maar dat verzinsel, dat beeld, die simulatie, daar geloof ik van harte in, omdat het mij sterkt en hoop geeft.

En omdat ik andersom ook geloof dat ik een simulatie (beeld) van God ben, geloof ik in mijn eigen veronderstellingen aangaande God.

Die veronderstelling is zeker niet statisch, want God/realiteit is zo groot, dat ik altijd bereid moet zijn mijn wereldbeeld bij te stellen.
an3sdej reageerde daarop met:
Dat is een eerlijk antwoord Henosh, alleen geen mening meer waar iemand met jou over kan discusiëren, daar als je één keer begint met verzinzels er altijd wel een eigen draai aan jouw verhaal gegeven kan worden. Binnen de kortste keren is het dan een cirkel- of non-redenatie.
Conclusie:
Andries heeft gelijk

Groet,

Stan
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Sterker nog, Andries en Stan en Tjeerdo hebben gelijk.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Erik schreef:Sterker nog, Andries en Stan en Tjeerdo hebben gelijk.
Doe jezelf niet tekort, jij hoort ook in het rijtje thuis :P Als velen een overeenkomstige conclusie delen in het gesprek met dezelfde persoon. En dan zal ik een aantal personen wel vergeten zijn, dan kunnen we JHenosch wel een prijs overhandigen.

Zwatelaar van Freethinkers o.i.d. Maar even goede vrienden JHenosch. Tot nu zijn jouw bijdragen erg amusant. En dat is misschien een pluspunt. Nu nog werken aan de inhoud. En het on-topic blijven. Want elk onderwerp belandt tegenwoordig ergens in een ondefinieerbare jezussoep. Waar zelfs christenen niets meer van snappen.
Of snapt Mahden dit wel. Die de geboorte van Jhenosch tot in detail beleeft.

Tjeerdo.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Stanhope schreef:GH schreef:
Mijn godsbeeld bestaat niet, ik geloof niet in een god.
Gelet op je reactie op mijn opmerking................................
Vrijzinnigen geloven niet in het beeld van een almachtige, soevereine God die alles almachtig bestuurt, omdat dit namelijk niet te rijmen is met al het lijden in de wereld en de menselijke vrijheid.
Reageerde jij met:
Is dit niet god vrijpleiten. Recht praten wat krom is.
Daarop was mijn conclusie:
Ik stel vast dat jij een ander Godsbeeld hebt dan de doorsnee vrijzinnige.
.................ga ik er vanuit dat jij wel een godsbeeld hebt.
NEE, Ik probeer me alleen te verplaatsen in degene tegenover me. In dit geval jij. Jij hebt een godsbeeld. Ik kan alleen met jou in discussie treden als ik me in jouw ideeën probeer te verplaatsen. Doe je dat niet dan is discussie zinloos en sta je nergens voor open.
Maar dat moet je niet vertalen als MIJN GODSBEELD. Het is slechts mijn inbeelding van hoe jij eventueel JOUW GOD ziet. God is en blijft voor mij een idee van de behoeftige hulpeloze mens en niet meer dan dat.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Dag GH,

Gelet op je reactie (Jij: Is dit niet god vrijpleiten) ging ik er vanuit dat jij JOUW Godsbeeld weergaf als reactie op een vrijzinnig Godsbeeld dat ik plaatste. Daardoor kon ik vaststellen dat JOUW Godsbeeld anders was.

Je geeft nu aan dat je geen Godsbeeld hebt en ik verzoek je hierbij zorgvuldiger om te gaan met je reacties.

Vriendelijke groet,

Stan
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Stanhope schreef:Je geeft nu aan dat je geen Godsbeeld hebt en ik verzoek je hierbij zorgvuldiger om te gaan met je reacties.
Ik verzoek jouw om mijn reacties wat zorgvuldiger te lezen. Maar je hebt gelijk verschil van interpretatie van woorden leidt dagelijks tot heel veel miscommunicatie. In het verleden was dat al niet anders getuige de vele mis- en andere interpretatie van de Bijbel, Koran etc.

Groeten,
Gerard
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
pastor
Forum fan

Bericht door pastor »

Beste forumleden,

Dit forum is ontstaan rondom genezing en in het bijzonder de gebedsgenezing, zoals dat ondermeer gebeurt in levensstroom gemeente in Leiderdorp. Andries gaat daar komende 5 juni naar toe. Hij heeft een verlamming aan zijn linkerarm. We hopen op genezing.

De dienst begint om 19.00 uur.
Voor meer informatie voor bijvoorbeeld de route erheen, zie www.levensstroom.nl

De zaal is niet al te groot. En er komen vaak veel mensen. Dus wees op tijd.

Misschien ook aardig om te laten weten, of je ook komt. Solidair als vriend om Andries.

Ik ben zelf nog niet bij een dienst op de eerste zondag van de maand geweest. Maar uit verhalen weet ik dat het lang kan duren. Er zal vast aan het begin wel gezongen worden. Misschien een korte uitleg over hoe de bijbel tegen ziekte en genezing aankijkt. In een dienst die ik er heb meegemaakt (een meer algemene dienst), waren er ook een aantal mededelingen en een collecte. Zie dit onderdeel als voor gemeenteleden. Voel je niet verplicht om iets te geven. Waarschijnlijk wordt er gebeden voor bepaalde ziekten, soms kan iemand naar voren worden gevraagd, maar het kan ook zijn dat een bepaald vak naar voren mag komen voor gebed.

Soms wordt je gevraagd: geloof je in God. Wees eerlijk hierover. Je kunt altijd je wens uitspreken, dat als Hij bestaat zich aan je openbaart. En weet - vertel - als vriend van Andries ben ik aanwezig. Ik geloof dat mijn geloof voldoende moet zijn. En als God het wil, dan doet Hij het wonder.

Ik meen dat wat in Leiderdorp gebeurt, zo zuiver mogelijk is. Maar ook hier zijn het mensen.

Verder hoop ik dat we met elkaar in contact komen. Hoe? Daar moeten we het nog eens over hebben.

Vriendelijke groeten,

pastor
Ik geloof. Kom mijn ongeloof te hulp.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Ik ga niet mee, maar ik wens Andries uiteraard zeer veel sterkte.
Ik hoop alleen niet dat er teveel verwachting/hoop is want dat kan na een eventuele niet genezing misschien zorgen voor depressiviteit!
Ook Pastor een prettige dag gewenst.

chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Van mij ook sterkte Andries! Laat je niet teveel gek maken! ;)
tjeerdo schreef:
Zwatelaar van Freethinkers o.i.d.
Jahaa Tjeerdo... 10! 10 zal je ware aard tonen!

:P

http://frontpage.fok.nl/nieuws/54122
Plaats reactie