Ach Samsa..
Samsa schreef:Ze publiceren niks, ze onderwijzen niks, de meesten hebben waarschijnlijk geen diploma en hebben dus derhalve nergens invloed op behalve op mensen die nog lager op de pikorde staan (wederom: mensen buiten enige wetenschappelijke discipline die daar ook geen enkele invloed op uitoefenen). Het enige wat ze nog wel eens willen beinvloeden (en waar ze hun pijlen op richten) is de politiek, maar dat heeft toch nauwelijks effect gehad.
Babbelen op fora heeft uberhaupt weinig invloed op de samenleving daarbuiten.
Of het nou gaat om politiek, ethiek of om het even wat..
Het enige wat je hier bent, is je mening, of je nou Drs. bent, of vuilnisman.
Lekker toch, om hier gewoon eens een mening te poneren en je goed te voelen over jezelf?
Het forum dient voor mij louter als een wetsteen, om scherper te worden waar dat kan, en datgene wat ik aan kunstjes ken "in conditie" te houden.
Waarom?
Tsja, waarom verzamelen sommigen postzegels?
Nee hoor, absoluut niet. Maar zou je niet liever het onderzoek in gaan dan? Kan je je passie eens echt bedrijven in plaats van het werk van anderen een beetje te quoten op internet.. lijkt me bevredigender. Je gaat die mafkezen toch niet overtuigen hoe subliem je het ook uit gaat leggen.
Vast niet.
In het verleden hen ik helaas verkeerde keuze's gemaakt, en de waarde van scholing is te laat tot me doorgedrongen.
Studiefinanciëringen en dergelijke, zitten er voor mij niet meer in.
Dus het zal van mijn kant wel bij hobbyboeren blijven.
Maar ook hobbyboeren moeten stront scheppen.
En goed gereedschap weet ik daarbij redelijk op waarde te schatten.
De 16e eeuw is wel zo'n beetje voorbij. Ik geef persoonlijk weinig om specifieke beschavingen, het stokje zal echt wel door worden gegeven als er één onderuit glijdt. Zo gaat het tenslotte al 2000 jaar.
Ik ben liever geen getuige van zo'n interval.
Maar ben jij bioloog of student biologie? Of gewoon een soort hobby van je? (t komt toch ergens vandaan de belangstelling neem ik aan)...
Ik ben gewoon trucker, en de belangstelling is bij gebrek aan bredere mogelijkheden hobbymatig, ja.
Nieuwe vondsten vind ik razend interessant, net als experimenten op dat gebied, zoals die cel waar ze laatst mee hebben zitten knutselen.
En ik hoop maar dat discussie's hierover niet alleen maar een feestje zijn van hoogleraren en gevorderde studenten.
Maar als we nog langer doorgaan, raken de moderatoren hier denk ik geprikkeld.