Dat topic bestaat al (staat bovenaan).... Ook in dit topic komen veel fouten langs.Kan je me dan nu vertellen welke andere 'fouten' de Koran bevat? Dan zal ik proberen deze voor jou te beantwoorden. Maak jij anders een nieuw draadje aan?
Dergelijke discussies gaan vaak alle kanten op. Enerzijds omdat de kritici telkens nieuwe fouten noemen. Anderzijds omdat de verdedigers van onderwerp wisselen. Het is daarom wel een goed idee om één categorie fouten eruit te vissen en de discussie daartoe te beperken. Verder lijkt het uitgangspunt me dat een door God geschreven boek nooit fouten kan bevatten. Dus een fout wordt niet gecompenseerd door iets dat wel klopt. Tevens is ieder boek (en ieder wetenschappelijk boek) prima te vertalen, dus ga ik ervan uit dat de koran ook te vertalen is. Dus de Arabische tekst kan niet ineens het omgekeerde bedoelen van de vertaalde tekst.
Als je het hiermee eens bent, kunnen we een topic starten en beperken tot één categorie. De foutencategorie mag jij kiezen, uit de bestaande topics kun je genoeg voorbeelden vinden. (mijn persoonlijke favoriet zijn de medische fouten, bijv. in de embryologie omdat ik me daar ooit in heb verdiept. Ook de astronomische fouten vind ik interessant).