De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Berjan
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Berjan »

Giovedico delle Fate schreef: 22 mei 2018 08:42 De Obama's hebben een briljante zet gedaan door zich voor langere tijd aan Netflix te verbinden! Moet je eens opletten wat dat met de publieke opinie gaat doen in de VS (en daarbuiten).
Hoe bedoel je dit? Hoe ziet die verbinding eruit? En waarom gaat dit wat doen met de publieke opinie?
Misschien denk ik te nuchter en te nederlands. Als Mark Rutte zich zou verbinden met netflix zou dit niks doen met onze opinie.
Giovedico delle Fate schreef: 22 mei 2018 08:50
Berjan schreef: 21 mei 2018 17:18
Amerika wil gewoon oorlog, linksom of rechtsom. Wat een idioten.
Trump doet 'gewoon' wat zijn Republikeinse voorgangers al deden, en wat ook daadwerkelijk heeft gewérkt bij die domme Amerikanen, namelijk: wanneer je het als president moeilijk krijgt, ga je de aandacht afleiden door bvb. Irak aan te vallen, of nu weer dit gedoe van die Trump met de FBI en troepensamentrekking bij de Russische grenzen. En die domme Yanks en Rednecks, die nog steeds blijven geloven dat je met méér wapens veiliger bent, hollen er met hun ogen open achteraan.
Precies, de schijnwerpers worden nu gericht op de FBI en Rusland. Gelukkig lees ik op twitter dat veel Amerikanen er niet meer in trappen. Bijna alleen maar negatieve reacties op de tweets van Trump. De stemmers op Trump hebben blijkbaar geen twitter.

Maar niet negatief over Rednecks, want country is mooie muziek :)
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Berjan schreef: 22 mei 2018 13:39
Hoe bedoel je dit? Hoe ziet die verbinding eruit? En waarom gaat dit wat doen met de publieke opinie?
Ze gaan meerdere jaren lang allerhande programma's maken/produceren voor Netflix. Er was al een discussie over op radio 1.
https://www.nytimes.com/2018/05/21/us/p ... -show.html
Maar niet negatief over Rednecks, want country is mooie muziek :)
Ha, dat vind ik ook (maar niet alle country).
Maar wat te denken met een country zingende Redneck die met een afgezaagde riot gun de kinderen in een schoolklas overhoop schiet?
Al is het liedje dat hij zingt nóg zo mooi, ik zal er toch niet blij van worden.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Allereerst het volgende:
(CNN) The Special Counsel's Office has accused Paul Manafort of attempting to get witnesses to lie for him in court, and they've asked the judge to send him to jail as he awaits his trial, according to a filing in DC District Court Monday night. link
Daarnaast hebben Trumps advocaten onthuld dat de president de boodschap m.b.t. de ontmoeting met de Russen in de Trump Tower heeft gedicteerd. Dat heeft het Witte Huis voorheen altijd ontkend & zelfs letterlijk tegengesproken. Een leugen. Maar het is niet strafbaar tegen de bevolking te liegen. Wat echter wel strafbaar is, is liegen onder ede, hetgeen het interview dat Trump junior gaf ineens bijzonder interessant maakt.

Eveneens is bekend gemaakt dat de advocaten van Trump de president niet willen laten interviewen door Mueller & z'n team omdat de president's ''herinneringen steeds veranderen''.

(Zie Giuliani: ''Our recollections keep changing'').

En alle leugens van deze president ten spijt, zal een succes in Singapore bij de onderhandelingen met Noord Korea wellicht genoeg zijn om in de USA weer populair te worden.
Zionist
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

ChaimNimsky schreef: 05 jun 2018 13:21 En alle leugens van deze president ten spijt, zal een succes in Singapore bij de onderhandelingen met Noord Korea wellicht genoeg zijn om in de USA weer populair te worden.
De vraag is welk succes Trump in Singapore kan boeken. Kim kan, ondanks het ontslaan van oppositie in het leger, nooit afstand doen van zijn (al dan niet operationele) kernwapens. Verder is het een illusie te denken dat Noord Korea ooit onder Kim ook maar enige hervorming in de staatsinrichting kan doorvoeren omdat dit, mogelijk letterlijk, zelfmoord is voor de Kimmetjes. Volgens mij hebben de Kimmetjes er baat bij om de VS als vijand te kunnen blijven zien en is de ontmoeting voor Noord Korea altijd goed. Mogelijk wat verlichting van sancties als de VS in wat toezeggingen trappen en anders intern Noord Korea naar de bevolking onder het motto "onze grote leider heeft geprobeerd de betrekkingen met de VS te normaliseren, maar zie eens hoe ze daar reageren...".

En daar sta je dan, op een bordes, met naast je een Koreaan met een ondoorgrondelijke gezichtsuitdrukking, die je moeilijk "so great" kunt noemen gezien de schendingen van de mensenrechten in zijn land en om hem nu in zijn gezicht "little rocketman" te noemen is ook weer zoiets. Ik zal oprecht respect voor Trump en zijn pr-team hebben als ze hier iets positiefs uit weten te halen (alleen op dit onderdeel natuurlijk, niet voor de rest van zijn beleid :D )
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mullog schreef: 05 jun 2018 13:51 De vraag is welk succes Trump in Singapore kan boeken. Kim kan, ondanks het ontslaan van oppositie in het leger, nooit afstand doen van zijn (al dan niet operationele) kernwapens. Verder is het een illusie te denken dat Noord Korea ooit onder Kim ook maar enige hervorming in de staatsinrichting kan doorvoeren omdat dit, mogelijk letterlijk, zelfmoord is voor de Kimmetjes. Volgens mij hebben de Kimmetjes er baat bij om de VS als vijand te kunnen blijven zien en is de ontmoeting voor Noord Korea altijd goed. Mogelijk wat verlichting van sancties als de VS in wat toezeggingen trappen en anders intern Noord Korea naar de bevolking onder het motto "onze grote leider heeft geprobeerd de betrekkingen met de VS te normaliseren, maar zie eens hoe ze daar reageren...".
De eerste ontmoeting zal waarschijnlijk niet zoveel opleveren, maar indien Trump aanbiedt om in het bijzonder arme & door sancties getroffen Noord Korea te investeren zoals de USA in Zuid Korea doet, met de verzekering dat de wrede dictator gewoon in het zadel mag blijven, dan zal Kim daar - neem ik stellig aan - wel oren naar hebben. Dat is ethisch gezien natuurlijk absoluut geen goede deal, maar aangezien kernwapens nu als excuus gelden, zal het een win-win situatie zijn voor Kim die koste-wat-het-kost aan de macht wil blijven & voor Trump die hiermee flink aan populariteit kan winnen. Wat kan Trump ethiek schelen indien de mogelijkheid bestaat bijzonder te worden gevonden? Zijn gebrek aan empathie heeft hij al vele malen tentoongespreid. Ik houd m'n hart vast.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Zonnekoning II doet ondertussen uitstekend hulpdienst aan organisaties met terroristische inslag.
Niemand veegt zo gemakkelijk geallieerden en vrienden in de dump als hij.
Daar hoef je als terrorist niet veel extra's aan te doen.

Ook grappig: https://nos.nl/l/2235972
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Ik denk dat Trump morgen na een half uurtje wegloopt bij Kim. Volgens mij is het onmogelijk dat er iets positiefs komt uit deze ontmoeting. Trump heeft een erg kort lontje, dat kan niet goed gaan.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gelukkig vallen de kosten mee. Uit m'n hoofd: 15 MILJOEN dollar. Hier wordt van 20 miljoen gesproken. Nu maar hopen dat het geen weggegooid geld is.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Gerard R. schreef: 11 jun 2018 15:26 Zonnekoning II doet ondertussen uitstekend hulpdienst aan organisaties met terroristische inslag.

De russen lachen zich een deuk.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 11 jun 2018 15:26 Zonnekoning II doet ondertussen uitstekend hulpdienst aan organisaties met terroristische inslag.

Als de betreffende medewerkers ontslagen zijn, betekent dat dan dat de documenten nu niet meer worden gerestaureerd, Of is Trump opgehouden ze te verscheuren, waardoor de plakkers overbodig werden?
Ik wens u alle goeds
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lanier schreef: 11 jun 2018 16:43 Ik denk dat Trump morgen na een half uurtje wegloopt bij Kim. Volgens mij is het onmogelijk dat er iets positiefs komt uit deze ontmoeting. Trump heeft een erg kort lontje, dat kan niet goed gaan.

Het lijkt me eerder dat Trump aankomt met "tremendous success", ongeacht wat het in werkelijkheid oplevert. Trump heeft maar één gedachte: hij wil de nobelprijs voor de vrede en een "show for history". Het gesprek tussen Trump en Kim Jong Un is onder vier ogen (met vertalers). Er wordt dus geen verslag van gemaakt van wie wat zei. Trump zal er achteraf van maken wat hij wil.
Born OK the first time
Giovedico delle Fate
Ervaren pen

Bericht door Giovedico delle Fate »

Rereformed schreef: 12 jun 2018 06:05
lanier schreef: 11 jun 2018 16:43 Ik denk dat Trump morgen na een half uurtje wegloopt bij Kim. Volgens mij is het onmogelijk dat er iets positiefs komt uit deze ontmoeting. Trump heeft een erg kort lontje, dat kan niet goed gaan.

Het lijkt me eerder dat Trump aankomt met "tremendous success", ongeacht wat het in werkelijkheid oplevert. Trump heeft maar één gedachte: hij wil de nobelprijs voor de vrede en een "show for history". Het gesprek tussen Trump en Kim Jong Un is onder vier ogen (met vertalers). Er wordt dus geen verslag van gemaakt van wie wat zei. Trump zal er achteraf van maken wat hij wil.
Trump wil volgens mij toch vooral de aandacht afleiden van alle verdachtmakingen aan zijn eigen adres.
En hij is dus niet weggelopen, maar heeft iets 'geweldigs' ondertekend. Maar het wachten is natuurlijk wat hij daarover onderweg naar huis gaat twitteren.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Zonnekoning II is niet weggelopen. Hij heeft een enorme consessie gedaan al denkt hij van niet.
Militaire oefeningen met Zuid-Korea stoppen.
Kim heeft klaar en helder gezegd, dat het dáár dient te beginnen voor er ook maar enige communicatie kan zijn.

(Als dat ultiem vrede oplevert is het mij meer dan best, maar er is weer een hoop rhetoriek van 'kijk mij eens'.. van Trump.)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Gerard R. schreef: 12 jun 2018 11:33 Militaire oefeningen met Zuid-Korea stoppen.
Kim heeft klaar en helder gezegd, dat het dáár dient te beginnen voor er ook maar enige communicatie kan zijn.

(Als dat ultiem vrede oplevert is het mij meer dan best, maar er is weer een hoop rhetoriek van 'kijk mij eens'.. van Trump.)
Die oefeningen kosten bergen geld, dus is dat alleen maar goed voor "America First".
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De twee zijn dan ook aardig voor elkaar.
Bij het opmerkelijke af.. Ondertussen:
https://nos.nl/l/2236191
Gesloten