Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
Inmiddels weten we hoe de dag overgaat in de nacht. En dat is niet omdat de zon s'avonds in een modderpoel zakt. Dus ook hier had Allah het pertinent fout.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- MinderMutsig
- Geregelde verschijning
Nog even een vraag over die wonderbaarlijke bevruchting die de koran beschrijft.
Ik dacht dat vrouwen tijdens de menstruatie onrein waren en dat men dan geen gemeenschap mocht hebben. Waar komen al die kinderen dan vandaan?
Ik dacht dat vrouwen tijdens de menstruatie onrein waren en dat men dan geen gemeenschap mocht hebben. Waar komen al die kinderen dan vandaan?

"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
- P. de Boskabouter
- Geregelde verschijning
Ja inderdaad, laten we alleen de vragen behandelen die wel uit te leggen zijn aub,islamwomen schreef:we zouden bij 1 stelling blijven en toch dwalen we daar iedere keer vanaf
en alle vragen die de schijn opwekken dat het aangenomen geloof niet helemaal waar kan zijn, direct uit ons bewustzijn verbannen.
Inderdaad, goede vraag, hoe kan een stroom (sperma) zich mengen met menstruatiebloed indien gemeenschap ten tijde van menstruatie verboden is? Allah laat dus aantoonbaar heel wat steken vallen, en is dus zeer tegenstrijdig. Daarbij komt ook nog dat de kans om zwanger te worden ten tijde van je menstruatie vrij minimaal is.Nog even een vraag over die wonderbaarlijke bevruchting die de koran beschrijft.
Je ziet dat je met de zin: er staat geen één fout in de Koran, dus de plank behoorlijk misslaat.
Laatst gewijzigd door Kitty op 25 okt 2007 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- marc aka controle
- Ervaren pen
Dat beschouw ik dus als een neeislamwomen schreef:mij naam heb ik al een paar keer uit moeten leggen dat was een foutje van mij.marc aka controle schreef:26islamwomen schreef:ik ben eigenlijk best benieuwd naar jullie leeftijd allemaal
Goeiemiddag allemaal, ik meld me maar nog eens na wat afwezigheid.
@islamwoman (is toch enkelvoud)
Is er dwang in islam?
en of er dwang in de islam is heb ik ook al op geanwoord.
nogmaals er is geen dwang in de godsdienst.
Er is geen dwang in de godsdienst…. (2:256)
Hoe sta je tov de hadith en de sharia?
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Geen dwang in de godsdienst. Hoe zit het dan met de dwang voor andersgelovigen om belasting te moeten betalen in een islamitische staat volgens de sharia?
- islamwomen
- Forum fan
waar heb jij het nou weer overMinderMutsig schreef:Nog even een vraag over die wonderbaarlijke bevruchting die de koran beschrijft.

zullen we het aub bij een stelling huoden??
ik wl dat henoch mij vraag beantwoord

Dan begrijp je de drie-enigheid van God niet goed. Inderdaad was God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende (dit is moeilijk voor je, dat begrijp ik).islamwomen schreef:heoch een vraagje aan jou he vraag ik me af
Als Jezus god is, wie was dan god gedurende 9 maanden lang toen Maria zwanger van Jezus (= god) was?
God de Vader was in de hemel, terwijl God de Zoon maar 33 jaar in een mensenvlees op aarde verbleef, en God de Geest was op Hem. Zij zijn geen 3 goden, waarvan de Islam dat beweert; nee, zijn met zijn drieën gelijk [één] in de Ene Godheid:
"Want drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord [de Zoon], en de Heilige Geest; en deze drie zijn één." (1 Johannes 5:7)

Daarom kennen Moslims in het algemeen God ook helemaal niet! Omdat zij de Zoon en de Geest niet kennen, kennen zij God de Vader niet. Moslim hebben gehoord van een entiteit Allah uit de Koran, maar die blijft vreeswekkend en ver weg [alhoewel hij de Barmhartige genoemd wordt], maar Allah wordt niet [en nooit] gekend als liefdevolle Vader. Daarvoor zal een Moslim/Moslima Jezus in hem/haar hart moeten vragen [zich bekeren tot Jezus, de liefdevolle Zoon en Heer].
Henoch.
"Jezus zeide: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij." (Johannes 14:6)
- islamwomen
- Forum fan
P. de Boskabouter schreef:Ja inderdaad, laten we alleen de vragen behandelen die wel uit te leggen zijn aub,islamwomen schreef:we zouden bij 1 stelling blijven en toch dwalen we daar iedere keer vanaf
en alle vragen die de schijn opwekken dat het aangenomen geloof niet helemaal waar kan zijn, direct uit ons bewustzijn verbannen.

- islamwomen
- Forum fan
- P. de Boskabouter
- Geregelde verschijning
Ik dacht dat henoch nu toch wel heeft aangetoond dat de bijbel inderdaad foutloos is met de geniale argumentatie;Samante schreef:En dan de fouten in de bijbel nog......
“De bijbel beargumenteerd zichzelf.”
Het feit dat je tegenstrijdigheden erin meent te zien is slechts te wijten aan gebrek van geestelijk inzicht, want deze dingen zijn slechts geestelijk te verstaan.
Ja, ja, dus je ziet het niet als dwang dat men zegt, indien je je niet bekeerd moet je toch onze wetten volgen en aan ons betalen. Als je je bekeerd hoeft dat niet.islamwomen schreef:met dwang in de godsdienst bedoel ik dan ook echt dat iemand bijvoorbeeld tegen je zegt je moet je bekeren tot de islam!Kitty schreef:Geen dwang in de godsdienst. Hoe zit het dan met de dwang voor andersgelovigen om belasting te moeten betalen in een islamitische staat volgens de sharia?
Net zoiets als, je mag doen wat je wil ik dwing je niet, maar als je iets doet wat ik niet wil, krijg je wel een pak slaag. Als je echter netjes doet wat ik zeg, dan laat ik dat achterwege. Is dit ook geen dwang? Of mis je de overeenkomst.
- islamwomen
- Forum fan
waarom staan er dan in de bijbel teksten over zonen van god.Henoch schreef:Dan begrijp je de drie-enigheid van God niet goed. Inderdaad was God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende (dit is moeilijk voor je, dat begrijp ik).islamwomen schreef:heoch een vraagje aan jou he vraag ik me af
Als Jezus god is, wie was dan god gedurende 9 maanden lang toen Maria zwanger van Jezus (= god) was?
God de Vader was in de hemel, terwijl God de Zoon maar 33 jaar in een mensenvlees op aarde verbleef, en God de Geest was op Hem. Zij zijn geen 3 goden, waarvan de Islam dat beweert; nee, zijn met zijn drieën gelijk [één] in de Ene Godheid:
"Want drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord [de Zoon], en de Heilige Geest; en deze drie zijn één." (1 Johannes 5:7)
Daarom kennen Moslims in het algemeen God ook helemaal niet! Omdat zij de Zoon en de Geest niet kennen, kennen zij God de Vader niet. Moslim hebben gehoord van een entiteit Allah uit de Koran, maar die blijft vreeswekkend en ver weg [alhoewel hij de Barmhartige genoemd wordt], maar Allah wordt niet [en nooit] gekend als liefdevolle Vader. Daarvoor zal een Moslim/Moslima Jezus in hem/haar hart moeten vragen [zich bekeren tot Jezus, de liefdevolle Zoon en Heer].
Henoch.
Tevens staat in Kronieken 1: “En Hij (God) heeft tot mij gezegd: ,,Uw zoon Salomo, die zal mijn huis en mijn voorhoven bouwen; want ik heb hem mij ten zoon uitverkoren, en zal hem ten vader zijn;” (Kronieken 1 28: 6)
Verder zegt de bijbel: “Adam, den zoon van God.” (Lucas 3: 38)
Ondanks deze bijbelse teksten hoor je christenen nooit spreken van Israël, Salomo en Adam (vrede zij met hen) als zijnde de zonen van God. Dus op welke grond wordt in geval van Jezus (vrede zij met hem) de term ‘zoon’ letterlijk opgevat en in geval van de anderen niet?

- >Edwin<
- Forum fan
- Contacteer:
Ik begin die misplaatste arrogantie en je neerbuigendheid zo onderhand echt meer dan beu te worden, Henoch.Henoch, in antwoord aan islamwomen schreef: Dan begrijp je de drie-enigheid van God niet goed. Inderdaad was God in Christus de wereld met Zichzelf verzoenende (dit is moeilijk voor je, dat begrijp ik).
Je hebt nog een enorme reeks vragen en commentaren - waaronder 11 van mijn hand - te beantwoorden, maar je blijft er potsierlijk omheen zwalken.
Laatst gewijzigd door >Edwin< op 25 okt 2007 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
It's always night, or we wouldn't need light.
-Thelonious Monk
-Thelonious Monk