De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Cluny »

LordDragon schreef: OM te vechten moet je met minstens twee partijen zijn, het is niet enkel rusland die de agressor is.
Alle gevechtshandelingen vinden plaats binnen de landsgrenzen van Oekraïne.
Iets zegt mij dat alleen al met dit feit de te simpele LordDragon-stelling flink uitgehold wordt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Cluny schreef;
Iets zegt mij dat alleen al met dit feit de te simpele LordDragon-stelling flink uitgehold wordt.
Iets zegt mij dat mensen die op dit niveau reageren de technieken van de kunst van het discussiëren niet machtig blijken te zijn.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Een opmerkelijke vrouw.
En een opmerkelijk verhaal uit het oorlogsgebied Oekraïne-Rusland.
Oekraïense G.I. Jane hongert zich dood in Russische cel.
De bijbehorende opdracht: Is het verhaal van de Russen waar of gelogen?
Even terugkomend op dit verhaal.
EU-ministers manen Rusland pilote vrij te laten.
De veertien ministers waren in Brussel voor een vergadering met de EU-ministers van buitenlandse zaken toen ze tot de zeldzame solidariteitsactie met Savtsjenko besloten. Ook de Franse ambassadeur sloot zich bij hen aan.
Het verhaal is dus nog veel opmerkelijker geworden!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Het mimetisch verlangen:
http://m.trouw.nl/tr/m/nl/5116/Filosofi ... doen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Als jouw informatie klopt wordt het hoog tijd dat de NAVO daar een standpunt tegenover zet. Niet afwachten tot het zover is maar daar een duidelijke grens trekken en als de Russen denken zich daar niets van aan te hoeven trekken dan onmiddellijk en hard terugslaan. Daarna kan altijd weer de diplomatie hun werk doen, hopelijk ...
.[/quote]
Onmiddelijk en hard terugslaan? Misschien niet zo slim als het ten opzichte van een kernmacht wordt gedaan . . .
Ik wens u alle goeds
DiMensie

Bericht door DiMensie »

@ Peter van Velzen

Jouw quoot is misgegaan Peter, ik heb die ff gecorrigeerd:
Peter van Velzen schreef:
DiMensie schreef:Als jouw informatie klopt wordt het hoog tijd dat de NAVO daar een standpunt tegenover zet. Niet afwachten tot het zover is maar daar een duidelijke grens trekken en als de Russen denken zich daar niets van aan te hoeven trekken dan onmiddellijk en hard terugslaan.
Daarna kan altijd weer de diplomatie hun werk doen, hopelijk ...
Onmiddelijk en hard terugslaan? Misschien niet zo slim als het ten opzichte van een kernmacht wordt gedaan . . .
Het alternatief is Rusland [en/of iedere andere kernmacht] almaar de gang laten gaan
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

DiMensie schreef:@ Peter van Velzen

Jouw quoot is misgegaan Peter, ik heb die ff gecorrigeerd:
DiMensie schreef:Als jouw informatie klopt wordt het hoog tijd dat de NAVO daar een standpunt tegenover zet. Niet afwachten tot het zover is maar daar een duidelijke grens trekken en als de Russen denken zich daar niets van aan te hoeven trekken dan onmiddellijk en hard terugslaan.
Daarna kan altijd weer de diplomatie hun werk doen, hopelijk ...
Het alternatief is Rusland [en/of iedere andere kernmacht] almaar de gang laten gaan
.
Volgens mij heeft Obama een ander plan. . .
Ik wens u alle goeds
DiMensie

Bericht door DiMensie »

DiMensie schreef:
Peter van Velzen schreef:Onmiddelijk en hard terugslaan?
Misschien niet zo slim als het ten opzichte van een kernmacht wordt gedaan . . .
Volgens mij heeft Obama een ander plan. . .
Denk je echt? Wil hij met die wapens die USA gaat leveren niet hard terug slaan, maar zachtjes aaien?
BBC schreef:
9 February 2015 Last updated at 18:59 GMT
Ukraine conflict: US 'may supply arms to Ukraine'

President Barack Obama: "The possibility of lethal defensive weapons is one of those options that is being examined"

President Barack Obama says the US is studying the option of supplying lethal defensive arms to Ukraine
***knip***

"If, in fact, diplomacy fails, what I've asked my team to do is to look at all options,"
***knip***

"The Ukrainians are being slaughtered and we're sending them blankets and meals.
Blankets don't do well against Russian tanks,"
Senator John McCain told an international security conference in Munich at the weekend.
***knip***

Bron
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik betwijfel of de Navo iéts te maken heeft in Ukraine (geldt ook voor Russen overigens).
Nou denk ik wel dat er Russische militairen rond Donetsk zitten. Aan de andere kant: in Ukraine zitten vast Westerse adviseurs.

Toch geeft dat de Navo uiteraard geen vrijbrief. (Trouwens, dát hoeft maar te escaleren en je zit met een uiterst gevaarlijke wereldsituatie.)

Wapenzendingen is weer een ander verhaal. En vandaar, dat Obama met zijn mensen daar over nadenkt. Toch zou ook dit een escalatie vormen.
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Gerard R. schreef:Ik betwijfel of de Navo iéts te maken heeft in Ukraine (geldt ook voor Russen overigens).
Nou denk ik wel dat er Russische militairen rond Donetsk zitten. Aan de andere kant: in Ukraine zitten vast Westerse adviseurs.

Toch geeft dat de Navo uiteraard geen vrijbrief. (Trouwens, dát hoeft maar te escaleren en je zit met een uiterst gevaarlijke wereldsituatie.)

Wapenzendingen is weer een ander verhaal. En vandaar, dat Obama met zijn mensen daar over nadenkt. Toch zou ook dit een escalatie vormen.
Als een vriend van me aangevallen wordt en een stuk van zijn bezit wordt afgenomen waarbij de aanvaller min of meer terecht claimt dat zulks van hem is en het duidelijk is dat zonder veel slachtoffers dat bezit niet zomaar ff teruggehaald kan worden, dan kan ik daar mee leven en zal ik proberen mijn vriend tot rede te brengen en te bewegen een oplossing te blijven zoeken door middel van praten.

Tevens zal ik jegens de aanvaller ferm stelling nemen en duidelijk aangeven tot hier en niet verder en als duidelijk is dat de overheid/politie verder niets doet terwijl de overvaller toch weer mijn vriend zijn grenzen overschrijdt, dan zal ik samen met mijn vriend zo hard mogelijk terugslaan. Bij een kennis zou ik sowieso wat meer afstand houden.

Oekraïne is een bevriende staat van de NAVO, en maakt al deel uit van het partnerschap voor vrede met de NAVO.
Vrienden behoor je te helpen tegen een bully
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nou is het probleem, dat de vermeende bully zegt, dat de Navo het samen met Ukraine doet en ook stookt.
Hebben we dan weer een patstelling, die gemakkelijk escaleert? Handig lijkt me dat...
** Schip naar nergens met rare snuiters.. heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Gerard R. schreef:Nou is het probleem, dat de vermeende bully zegt,
dat de Navo het samen met Ukraine doet en ook stookt.
Hebben we dan weer een patstelling, die gemakkelijk escaleert? Handig lijkt me dat...
Eensch! Ik zeg ook niet dat de NAVO nu moet aanvallen, integendeel,
maar wel duidelijk maken wat de gevolgen zullen zijn als Rusland wel aanvalt
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Dat doen ze zelf niet echt. Dat laten ze over aan zwaar met Russische wapens bewapende 'rebellen'...
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Gerard R. schreef:Dat doen ze zelf niet echt. Dat laten ze over aan zwaar met Russische wapens bewapende 'rebellen'...
Dan wordt het lastig, dan blijft het officieel een burgeroorlog, vandaar dat ik eerder schreef:
DiMensie schreef:
Gerard R. schreef:De Navo heeft daar in wezen niets te maken.
Westers wapentuig daarheen sturen is alleen maar destructief. Ukraine is een autonome staat.
Als de grenzen van Oekraïne daadwerkelijk structureel overschreden worden door de Russen, de Krim koos zelf voor de Russen, let it be, maar in dat geval is het legitiem om Oekraïne te hulp te schieten,
de VN zou onderhand wel eens in mogen grijpen daar.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja, maar ik schreef al, dat de VN systematisch door b.v. de VS is ondermijnd. Die doet niet veel meer. Steeds meer 'pat'.
Plaats reactie