Gerard R. schreef:Ik betwijfel of de Navo iéts te maken heeft in Ukraine (geldt ook voor Russen overigens).
Nou denk ik wel dat er Russische militairen rond Donetsk zitten. Aan de andere kant: in Ukraine zitten vast Westerse adviseurs.
Toch geeft dat de Navo uiteraard geen vrijbrief. (Trouwens, dát hoeft maar te escaleren en je zit met een uiterst gevaarlijke wereldsituatie.)
Wapenzendingen is weer een ander verhaal. En vandaar, dat Obama met zijn mensen daar over nadenkt. Toch zou ook dit een escalatie vormen.
Als een vriend van me aangevallen wordt en een stuk van zijn bezit wordt afgenomen waarbij de aanvaller min of meer terecht claimt dat zulks van hem is en het duidelijk is dat zonder veel slachtoffers dat bezit niet zomaar ff teruggehaald kan worden, dan kan ik daar mee leven en zal ik proberen mijn vriend tot rede te brengen en te bewegen een oplossing te blijven zoeken door middel van praten.
Tevens zal ik jegens de aanvaller ferm stelling nemen en duidelijk aangeven tot hier en niet verder en als duidelijk is dat de overheid/politie verder niets doet terwijl de overvaller toch weer mijn vriend zijn grenzen overschrijdt, dan zal ik samen met mijn vriend zo hard mogelijk terugslaan. Bij een kennis zou ik sowieso wat meer afstand houden.
Oekraïne is een bevriende staat van de NAVO, en maakt al deel uit van het partnerschap voor vrede met de NAVO.
Vrienden behoor je te helpen tegen een bully
.