Mag mevr. Hirsi Ali het bestaan van Allah ontkennen?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Mag mevr. Hirsi Ali haar mening uiten?

Ja!
29
100%
Nee (ik ben benieuwd waarom)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 29

Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Tjonge jonge mij bekritiseren op het feit dat ik grote letters gebruik en zelf 3 berichten plaatsen terwijl het ook in 1 kan. :shock: Lekker aan het spiegelen?

Wat betreft die aanmeld data de mijne is niet helemaal in overeenstemming met de werkelijkheid, dit forum is later opgericht en daarvoor was ik al lid van het eerste forum van Devious. Draai iets langer mee dan jij denkt. :twisted:

Bewijs maar dat in de van Dale staats dat de Koran, de Thora, de Bagwad Ghita etcetra ook als met het woord bijbel worden aangeduid tot nu toe blijft het bij invulling en betekenis geven zoals het je uitkomt. Ik verwachtte al dat je die uitleg niet in de juiste context zou kunnen plaatsen en dus onjuist uit zou leggen. Misschien kan iemand anders het je wel uitleggen???

Door in herhaling te vallen krijg je niet ineens wel gelijk vind het een nogal zielige manier van doen dus ik zal me even ontrekken aan verdere discussies met jou en verdere recaties van jou naar mij toe of naar aanleiding van bijdrages van mij, vokomen negeren tot je weer een beetje nornaal kunt doen.

Doei.
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Ok, Enigma
Tjonge jonge mij bekritiseren op het feit dat ik grote letters gebruik en zelf 3 berichten plaatsen terwijl het ook in 1 kan.
Ja, he het lef van sommigen, dat ik zomaar kritiek op JOU durf te hebben schande :?
Lekker aan het spiegelen?
Spiegelen?? Tja, wat is daar mis mee. Het laat je zien hoe JIJ "discussieert" Discussie houdt in dat je spreekt over onderwerpen waarin meningen kunnen verschillen(ik hoop dat JIJ met deze interpretatie kan leven voordat JIJ weer de Van Dale erbij gaat halen). Dit houd ook in dat er mensen zijn die (hoe vreemd het ook) lijkt anders denken/beleven dan JIJ.

Ok, Enigma wil je dan eens Koran intikken op de Van dale site.

Dan krijg je dit
ko·ran (de ~ (m.))
1 [rel.] het boek waarin al de openbaringen van Mohammed zijn opgetekend [de bijbel van de islamieten]
Niet omdat ik zo graag een discuusie op dit niveau met JOU zou willen voortzetten hoor. Maar nogmaals doe wat aan dat Jezelf uitroepen tot meerdere. Ik ben heel benieuwd naar je reactie, Enigma
Bewijs maar dat in de van Dale staats dat de Koran, de Thora, de Bagwad Ghita etcetra ook als met het woord bijbel worden aangeduid tot nu toe blijft het bij invulling en betekenis geven zoals het je uitkomt. Ik verwachtte al dat je die uitleg niet in de juiste context zou kunnen plaatsen en dus onjuist uit zou leggen. Misschien kan iemand anders het je wel uitleggen???
Tja, genoeg bewijs O Enigma??? Ik hoop dat je bij je val niks hebt gebroken :D :D
Door in herhaling te vallen krijg je niet ineens wel gelijk vind het een nogal zielige manier van doen dus ik zal me even ontrekken aan verdere discussies met jou en verdere recaties van jou naar mij toe of naar aanleiding van bijdrages van mij, vokomen negeren tot je weer een beetje nornaal kunt doen.
Enigma ik doe normaal, Jij begint jezelf uit te roepen tot de meerdere hier en maakt mij uit voor de "domme". Dus pak dat spiegeltje maar weer en kijk er eens goed in. Hoogmoed komt voor de val, Enigma. Leer zelf eens lekker normaal te doen. Je reactie zal wel uit blijven aangezien je niet meer met mij wilt "discussieren", Gedeeltelijk snap ik het wel, hoor. :D
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik zal mij weer ff herhalen, want ik heb de indruk dat het niet duidelijk is overgekomen.
Devious schreef:Hallo allemaal! Geen ruziemaken en probeer een beetje bij het onderwerp te blijven. Dank u!
Jullie punt is nu duidelijk. In overdrachtelijke/spreekwoordelijke zin kun je voor de Veda's en de Koran het woord 'bijbel' gebruiken, zoals je 'The origin of species' van Charles Darwin 'de bijbel' voor evolutiebiologen zou kunnen noemen. Maar letterlijk gezien heeft Enigma gelijk. Het heeft daarom geen zin om hierover door te emmeren. Alle berichten die nu nog weer over de betekenis van het woord 'bijbel' gaan verwijder ik zonder pardon. Als jullie er toch over door willen gaan, dan begin er maar een nieuwe topic over.

En nog iets. (uit het reglement).
Wees spaarzaam met vetgedrukte letters. Gebruik ze alleen als je er een speciale bedoeling mee hebt (iets benadrukken). Het staat nogal schreeuwerig.
Probeer niet te schreeuwen. Dank u.

Vriendelijke groet... 8)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Ok, Enigma wil je dan eens Koran intikken op de Van dale site.

Dan krijg je ditQuote:
ko·ran (de ~ (m.))
1 [rel.] het boek waarin al de openbaringen van Mohammed zijn opgetekend [de ...... van de islamieten]
:lol: :P :twisted: :D :wink:

Slim en goed gedaan, complimenten, okè kan je (deels) gelijk krijgen, alsjeblieft. :wink:

Ik heb overigens alleen die puntjes voor het woordje gezet op verzoek van Devious :lol: (geintje) en nu jij ook even flink zijn als ik het kan jij het ook toch? want zoals Devious zegt;
Maar letterlijk gezien heeft Enigma gelijk.
:P

We kunnen natuurlijk ook zo volwassen zijn om de "schuld" te delen, dus bij deze mijn excuus en sorry voor mijn 50% aandeel in deze ruzie.

Groet Enigma
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

ik vind het allemaal best. :D je zegt het maar.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Enigma,
Slim en goed gedaan, complimenten, okè kan je (deels) gelijk krijgen, alsjeblieft.
Dit heeft niks met "slim" te maken, en complimenten hoef ik hier ook niet voor te hebben.En het "gelijk krijgen" zeg mij bij deze ook niks, aangezien het mij hier niet om te doen was. Ik gebruikte enkel een woord in algemene vorm om een grotere groep aan te duiden. Dit enkel en alleen om geen enkele "groepering" uit te sluiten. Omdat (in mijn ogen) meerdere "geloofsschriften" (ik omzeil hier toch mooi het "verboden woord" :D ) zich schuldig maken aan "aanzetting tot haat". Ik ben echter nooit op een "ruzie" uit geweest. Ik begon alleen een beetje "geirriteert" te worden door je manier van "discussieren" en met name de manier dat je meende mij als dom te moeten afschilderen, en jezelf als "de slimmere"(in mijn ogen nog steeds op niets gebaseerd).Ik vind het echter wel heel jammer omdat de hele "discussie" hiermee totaal "om zeep" is geholpen. Terwijl het (in mijn ogen) juist zo'n interresant onderwerp is.

en:
en nu jij ook even flink zijn als ik het kan jij het ook toch? want zoals Devious zegt;
Wat wil je hiermee zeggen??
We kunnen natuurlijk ook zo volwassen zijn om de "schuld" te delen, dus bij deze mijn excuus en sorry voor mijn 50% aandeel in deze ruzie
Enigma, sorry hoor maar ik zie niet in (als ik heel eerlijk ben) waar ik hier "schuld" zou hebben aan een "ruzie". De reden hiervoor is dat ik niet ben begonnen met het "negatieve afschilderen" van mijn "opponent". Dus "zo volwassen zijn" om de schuld te delen kan ik dan ook niet. Misschien niet erg "politiek verantwoord" verantwoord, maar zo zij het dan maar. En mijn "excuus" maken voor 50% aan "de ruzie" kan ik ook niet aangezien ik geen ruzie heb gemaakt. Ik heb (vind ik) me toch lang genoeg "redelijk netjes" gedragen ondanks alles wat je over mij "uitriep", en dat ik op een gegeven moment ook een "wat hardere/geirriteerde toon aan ben gaan slaan" lijkt me niet meer dan menselijk(in mij optiek). Ik hoop echt van harte Enigma, dat je voortaan echt wat minder hoog van de toren gaat blazen in een discussie(en dat meen ik echt) omdat je er simpelweg niks mee bereikt(niks positiefs in ieder geval).

Dus, simpelweg zeggen "we delen de schuld" wel. Is voor mij geen optie(ik hoop dat je dat begrijpt, zoniet jammer dan). Ik ga niemand naar de mond praten, of concessies doen als ik het idee heb hier geen schuld aan te hebben. Ik hoop wel dat je hier over nadenkt en dat je het snapt(vast wel). Het gewoon "vergeten" wil ik wel en verder gaan waar "we" eigenlijk waren gebleven, zou ik ook interessant vinden. Gegroet, en een gelukkig nieuwjaar(alvast)
Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma »

Jammer,
de irritatie was blijkbaar wederzijds, mijn ergernis en "hoog van de toren blazen" kwam direct voort uit jouw toon en wijze van reageren op mijn moeite je de wet uit te leggen een antwoord te geven op jouw vraag. :?

Jammer,
actie is nu eenmaal reactie en jezelf als de "onschuldige" profileren en menen dat jij geen enkel aandeel hebt gehad in het opwekken van ergernis door een starre hoding aan te nemen en je beledigd te gaan gedragen opnieuw................ :shock:

Jammer,
dat je niet kan zien dat je medeverantwoordelijk bent voor het ontstane misverstand en dus ergernis. :roll:

Jammer,
dat je ervoor kiest zò te reageren op een uitgestoken hand maar ik denk dat het meer zegt over jou dan over mij. :(

Als je het jammer van het onderwerp vind staat het je vrij de kernpunten waarover je verder wilt discussieren samen te vatten en een nieuw topic te openen. Dat is iets meer werk dan alleen maar reageren op de moeite die anderen wèl doen maar wie weet vind jij het die moeite waard.

groet Enigma
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

helaas dan maar. Maar ik zie het toch echt niet anders en ben niet het type dat er omheen lult. Maar eerder "recht door zee". Lees het hele verhaal maar eens terug, misschien snap je het dan. Anders niet. Ik heb verder ook geen zin meer hier verder nog veel woorden aan "vuil" te maken. Je weet hoe ik er over denk, en heb ook "aangeboden" het gewoon "te vergeten" maar je wil graag van MIJ horen dat ik zeg dat ik "medeschuldig" aan die "ruzie" ben. Ik vind dat ik dat niet ben en ga dat ook niet roepen om jou zonodig "te vriend" te houden of iets dergelijks. Ik vind dat het aan jezelf te wijten is door de manier van "omgang" met andere personen hier op dit forum. Je bent nogal snel ervan overtuigt dat een ieder die een andere mening is toegedaan dan de jouwe, dom is (of dergelijk afgeschildert dient te worden) Ik kan je alleen zeggen dat je dat niet siert. Verder ben ik erover uitgesproken. Het heeft nu lang genoeg geduurt.
Ruby
Forum fan

Bericht door Ruby »

Devious schreef:
Ruby schreef: God vindt wellicht dat mensen straf verdienen... en God zorgt ervoor dat die mensen hun straf krijgen. God vermoordde zelf de mensen in Sodom en Gomorra en weet ik waar nog niet meer. De vloedgolf is niet door mensenhanden ontstaan. De zondvloed van de Bijbel is ook niet door mensen handen ontstaan. God heeft niet opgeroepen om de mensen in Sodom en Gomorra te vernietigen hij deed dat zelf. Daar zit volgens mij het verschil.
:lol: Pleit de bijbel niet vrij. De bijbel is het meest moordzuchtige boek ter wereld. Zelfs de Koran kan daar nog niet tegenop.
Ach... geef me nog een kans.
De Koran kan daar niet tegenop? Ik heb pas een Koran cadeau gekregen... maar ben nav jouw betoog maar weer eens opnieuw begonnen in de Bijbel. Ik wil pogen om deze weereens helemaal achter elkaar te lezen. Pfff... dik boek zeg... dus dat duurt nog wel effies.

Anyways... je noemt een aantal dingen die ik niet zie als oproepen tot haat of geweld. En helaas moet ik melden dat dit toch wel komt door de dingen die Jezus zei. Zoals over dat stenigen. Jezus weerlegde een aantal dingen die in het OT staan. Net als mensenoffers... Jezus is ons offer, met als gevolg dat er niet meer geofferd hoeft te worden (gelukkig maar).
Leviticus: dat boek mag er van mij uit. Wel wil ik er bij zeggen dat als er staat dat iemand zeker gedood zal worden er niet altijd bij wordt gezegd dat je hem/haar moet doden.
Naast de legitimatie van slavernij, getuigt een tekst als deze ook van een uiterst misogyn karakter. Jahwe en zijn priesters en profeten haten vrouwen, die in hun ogen lagere levensvormen zijn. Dit blijkt ook uit Exodus 20 vers 17, waarin vrouwen worden gezien als bezit: ‘Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.’
Hier leg je een link die ik niet meteen zou leggen. Een vrouw wordt in een rijtje genoemd. Is niet meteen een bezit en ook niet meteen een lagere levensvorm. Ik ben de vrouw van mijn man. En hij is MIJN man. Soort van bezit: ja. Lagere levensvorm: nee (niet in mijn optiek). Overigens vind ik hier in de Bijbel (net als de Koran): het zegt meer over de man dan over de vrouw. Blijkbaar begeren vrouwen minder snel de man van iemand anders?
Lucas 14 vers 26 : 'Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.
Mattheus 4 vers 35: ‘Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. .’
OK, het staat er. Mmmm... ik nam dit niet zo zwaar op. Je hebt gelijk.
Dat Jezus het gebruik van geweld niet vreest bewijst Hij tijdens de tempelreiniging in Johannes 2 vers 13: ‘En het pascha der Joden was nabij, en Jezus ging op naar Jeruzalem. En Hij vond in den tempel, die ossen, en schapen, en duiven verkochten, en de wisselaars daar zittende. En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef Hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte Hij uit, en keerde de tafelen om.’
Jeetje... de man toonde zijn emoties. Hij was boos dat er "slecht" met de tempel werd omgesprongen. De tempel was daar niet voor bedoeld. Het huis van zijn vader. Ik kan me wel indenken dat hij daar boos over was. Ik denk dat Jezus hij meer macht bezat dan hij hier liet zien. Hij had mensen geholpen, hij had ook mensen om zeep kunnen helpen. Toch deed hij dat hier niet. Vind ik toch eigenlijk knap. Maar wellicht zie ik dat te lief.

Al bij al: meer waarheid dan ik dacht (van wat jij aanhaalde)

Inmiddels blijkt dat mijn zwager Mein Kampf heeft gelezen. Ik dacht dat het erger zou zijn, maar volgens hem was het zeer rascistisch en that's it.
Toch maar de Bijbel afschaffen?

Heeft er eigenlijk nooit iemand gepoogd om de Bijbel net als Mein Kampf te verbieden? Het zou interessant zijn om te weten hoe de rechter daar dan mee om zou gaan.
Groeten van Ruby
-------------------------------------------
I don't question your existence - God
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

.eer
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Heeft er eigenlijk nooit iemand gepoogd om de Bijbel net als Mein Kampf te verbieden? Het zou interessant zijn om te weten hoe de rechter daar dan mee om zou gaan.
Misschien een leuke publiciteits stunt voor deze site:-)

Misschien ook nog wel echt nog ook:-)

Ik denk echt dat juridisch een rechter geen andere keuze heeft.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Jacques Wallage heeft in een brief aan Jozias van Aartsen, de fractievoorzitter van de VVD, maatregelen geeist tegen Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Hij wil heaar verbieden het bestaan van Allah in twijfel te trekken.
Eigenlijk een schande dat dit soort dommigheid op zulke posities zit. Dit soort dommigheid hoort toch geen ambtelijke functie uit te voeren???
Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter »

Fenomeen schreef:Haar advocaat, Germ Kemper, was minder enthousiast. Hij zei te vrezen dat als zijn cliënt het kort geding wint (en daar twijfelt hij niet aan), de bereidheid van moslims om naar de rechter te stappen zal afnemen omdat zij het idee krijgen dat dit geen zin heeft. Dat werkt geweld in de hand, meent Kemper!
Wat flauw eigenlijk om dat de (evt.) winst van die rechtzaak als boosdoener te bestempelen. Wordt de oh-zo snelle leugen door de waarheid ingehaald, en gaat de leugen daarna stampvoeten, geef de waarheid maar de schuld.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie