Re: Stuurt Belgische regeringspartij N-VA aan op totalitaris
Geplaatst: 10 nov 2014 00:02
Als vervanger bij afwezigheid van Matthias Storme heeft de N-VA voormalig LDD-parlementslid Boudewijn Bouckaert aangeduid. “Bouckaert vond dat het Centrum met de grond gelijk moest worden gemaakt. Hij vindt dit een vorm van gedachtepolitie”, zegt een collega-parlementslid. (bron: AFF)
Kan je je inbeelden: mensen die gediscrimineerd worden op basis van in de wet opgesomde criteria (handicap, geslacht, leeftijd, seksuele voorkeur, huidskleur, ofzovoort) dat men het aanvechten daarvan 'als gedachtenpolitie' beschouwt?
Deze mensen worden door N-VA afgevaardigd in de raad van bestuur van zo'n centrum. Wat zegt dat over N-VA?
N-VA-er Koenraad de Grootte verzorgde op 25/10/2014 een speech op het colloquium Joris van Severen.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-va- ... 50457.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Marc Reynebeau, historicus, legt uit in De Standaard waar die beweging voor staat: “Van Severen en zijn beweging hebben nooit de verworvenheden van de Franse revolutie aanvaard en streefden, onder meer onder reactionair-katholieke invloed, een elitaire en hiërarchische samenleving na, waarin alle standen en sociale groepen ‘harmonisch’ en ‘organisch’ samenwerken. Van democratie, mensenrechten, laat staan van partijpolitiek, is daarin geen sprake.”
Kan je je inbeelden: mensen die gediscrimineerd worden op basis van in de wet opgesomde criteria (handicap, geslacht, leeftijd, seksuele voorkeur, huidskleur, ofzovoort) dat men het aanvechten daarvan 'als gedachtenpolitie' beschouwt?
Deze mensen worden door N-VA afgevaardigd in de raad van bestuur van zo'n centrum. Wat zegt dat over N-VA?
N-VA-er Koenraad de Grootte verzorgde op 25/10/2014 een speech op het colloquium Joris van Severen.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-va- ... 50457.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Marc Reynebeau, historicus, legt uit in De Standaard waar die beweging voor staat: “Van Severen en zijn beweging hebben nooit de verworvenheden van de Franse revolutie aanvaard en streefden, onder meer onder reactionair-katholieke invloed, een elitaire en hiërarchische samenleving na, waarin alle standen en sociale groepen ‘harmonisch’ en ‘organisch’ samenwerken. Van democratie, mensenrechten, laat staan van partijpolitiek, is daarin geen sprake.”

