Darktoughts schreef:Bedankt voor alle antwoorden,
...
Daarom ''zocht'' ik iets waar de waarheid in zit.
...
Tis maar net wat JIJ gelooft.
...
Jij gelooft dit en heb er geen bewijs voor en ''jullie'' geloven dit maar hebben er ook geen bewijs voor.
...
Wetenschap gaat niet over "de waarheid" maar over het verklaren van observaties.
Wetenschap gaat niet over "geloof" maar over het verklaren van observaties.
Het verschil tussen "geloof" en "bewijs" (wetenschappelijk bewijs) wordt bewaakt en gegarandeerd door de wetenschappelijke methode en wetenschappelijke verificatie.
Ik heb zojuist beide video referenties volledig gezien van de Hovind debat referenties.
Hovind staat volledige onzin te verkopen. Dit kunnen je zelf bewijzen door elk van zijn uitspraak te verifiëren.
Hovind is geen doctor, en is dit nooit geweest. Hij weet niets van de wetenschappelijke methode en hij weet ook niets van de wetenschap. Dit alles kan ik natuurlijk bewijzen anders zou ik het niet zo expliciet zeggen.
Jij hebt vragen. Ik begrijp uit je antwoord dat je nog erg jong bent. Ik raad je dan ook dringend aan om eerst een studie te volgen van hetgeen dat je denkt te kunnen veroordelen voordat je het veroordeelt. Maar veroordeel niet omdat een persoon, Hovind, een goed ingestudeerd verkoop verhaal loopt te verkondigen. Wetenschap is geen wasmiddel die middels het beste reclameverhaaltje wordt verkocht. Wetenschap is ook geen democratie waar de meeste stemmen gelden. Nogmaals:
Wetenschap gaat over het verklaren van observaties (middels wetenschappelijk bewijs middels de wetenschappelijke methode).
Als je wilt dan kan ik je enige kennis bijbrengen van de evolutietheorie.
Het is ook zo dat Hovind de woorden en begrippen "evolutie" en "evolutietheorie" niet begrijpt en door elkaar gebruikt (om nog maar te zwijgen over zijn belachelijke "evolutie" indeling: big bang, chemisch, universum, aarde, micro en macro evolutie). Evolutie (een observatie) is een feit en de evolutietheorie (de verklaring) is de beste en tot nu toe enige verklaring voor het feit evolutie.
Eén onderwerp: Hovind liegt over radiometrische datering, het gebruik, de afwijkingen en zijn "ge'quote mine'de" voorbeelden.
Ben je bereid om de informatie over evolutie en de evolutietheorie aan te horen, te bestuderen, te verifiëren en ben je objectief (sta je open voor het bewijs)?
Zo, ja, dan ben ik bereid om tijd te besteden om je in te lichten en voor te lichten.
Met, in tegenstelling tot Hovind, verifieerbare referenties.
MvG, Wim Ahlers.