Ik deel jou mening absoluut niet. Maar ja, dat begreep je denk ik al. We hebben namelijk al jaren van knuffelpolitiek en dialoog achter de rug en dit heeft dus tot niets geleid. Dit heeft er alleen maar toe geleid dat de ruimte die we gaven op een eenzijdige en arrogante manier is ingenomen. Het wordt nu tijd de ruimte op een gezonde en beschermende manier af te bakenen. Zodat men weet waar men aan toe is. Grenzen stellen is altijd goed, dat schept duidelijkheid en rust. Bij de opvoeding van kinderen is dat ook zo. Stel je kinderen geen grenzen, dan slaan ze door. Nu is het tijd voor een ander soort opvoeding. De opvoeding in wat onze cultuur tot onze cultuur maakt, en de regels die daarvoor gelden en waar men zich gewoon aan te houden heeft, wil men hier in vrede naast elkaar en met elkaar leven en niet doorslaan.Naar mijn mening is Pastors zeker 1 van die clowns!
'Islamitische docente hoeft geen hand te geven'
Moderator: Moderators
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ben ik niet met je eens. Er is tot nu toe geen dialoog geweest. Er is wel hard geroepen dat er een dialoog zou moeten komen, maar voor de rest is er niets anders gebeurd dan incidenten uitvergroten en afkeuren.Kitty schreef:We hebben namelijk al jaren van knuffelpolitiek en dialoog achter de rug en dit heeft dus tot niets geleid.Naar mijn mening is Pastors zeker 1 van die clowns!
C'est le ton qui fait la musique
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Alleen al met deze zin wordt duidelijk hoe weinig je van de hele kwestie begrijpt.mustafa schreef:en wat ik zo gemeen vind is dat niemand zich druk maakt om het feit dat freek de jonge weigert rita verdonk een hand te geven
Freek de Jonge geeft Rita Verdonk geen hand, juist omdat hij een statement wil maken, namelijk dat hij Rita Verdonk en haar beleid niet respecteert. Want zo werkt het hier in het westen: als je iemand een hand weigert, dan betekent dat dat je een bloedhekel hebt aan zo'n persoon.
Of de handweigerende moslima hier in kwestie ook een bloedhekel aan mannen heeft, kan ik niet beoordelen en is verder ook niet relevant. Wat wel relevant is, is dat veel mannen wier handen door haar geweigerd worden, zich door haar respectloos behandeld zullen voelen. En terecht, want dat is nu eenmaal het signaal dat ze afgeeft.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
We hebben het over de periode daarvóór. De periode van het Grote Knuffelen, de tijd dat iedereen zogenaamd "in z'n waarde" werd gelaten.insomnia schreef:Ben ik niet met je eens. Er is tot nu toe geen dialoog geweest. Er is wel hard geroepen dat er een dialoog zou moeten komen, maar voor de rest is er niets anders gebeurd dan incidenten uitvergroten en afkeuren.Kitty schreef:We hebben namelijk al jaren van knuffelpolitiek en dialoog achter de rug en dit heeft dus tot niets geleid.Naar mijn mening is Pastors zeker 1 van die clowns!
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan
De tijd waarin 'we' nog niet eens wisten dat gelijke rechten in Nederland op grote schaal anders toegepast werden op moslims bij het vinden van een baan of woning. Het was er niet, omdat we het niet wisten, omdat we er ons niet voor interesseerden, laat staan dat 'we' er iets aan deden. Dat is geen knuffelen, maar laissez-faire.LudwigEduardBoltzmann schreef:[De periode van het Grote Knuffelen, de tijd dat iedereen zogenaamd "in z'n waarde" werd gelaten.
C'est le ton qui fait la musique
Juist, en dit heeft dus niet het beoogde resultaat opgeleverd. Mijn indruk is dat met moslims niet te praten valt, dat zie je op tv (rondom tien, netwerk enz.) keer op keer zie je een ontoegankelijkheid voor denkbeelden die niet behoren tot hun cultuur of religie. Die laatsten zitten zo diepgeworteld dat dialoog hier niets op zal lossen. Het enige dat werkt is grenzen stellen aan wat toelaatbaar is of niet, een soort van take it or leave it beleid.LudwigEduardBoltzmann schreef:We hebben het over de periode daarvóór. De periode van het Grote Knuffelen, de tijd dat iedereen zogenaamd "in z'n waarde" werd gelaten.insomnia schreef:Ben ik niet met je eens. Er is tot nu toe geen dialoog geweest. Er is wel hard geroepen dat er een dialoog zou moeten komen, maar voor de rest is er niets anders gebeurd dan incidenten uitvergroten en afkeuren.Kitty schreef: We hebben namelijk al jaren van knuffelpolitiek en dialoog achter de rug en dit heeft dus tot niets geleid.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Nee. Moslims worden pas 'gediscrimineerd' sinds zij zichzelf in een al te negatief daglicht geplaatst hebben, halverwege de jaren '90. Ik heb het dus over de periode daarvoor, toen iedereen nog dacht dat er met moslims uitstekend samen te leven viel.insomnia schreef:De tijd waarin 'we' nog niet eens wisten dat gelijke rechten in Nederland op grote schaal anders toegepast werden op moslims bij het vinden van een baan of woning.LudwigEduardBoltzmann schreef:[De periode van het Grote Knuffelen, de tijd dat iedereen zogenaamd "in z'n waarde" werd gelaten.
Overigens, met dat 'discrimineren' valt het in mijn ogen allemaal wel mee. Eerlijk gezegd denk ik dat er ook nu nog in Nederland meer sprake is van positieve discriminatie jegens die groep, dan van negatieve. De bij het minste of geringste 'Discriminatie!!!' roepende moslim moet eens leren om niet zo te zeuren, en in plaats daarvan gewoon fatsoenlijk Nederlands te leren, z'n school af te maken, autoriteit te aanvaarden en zich respectvol op te stellen richting de niet-islamitische medemens. Dan komt het met die baan en dat huis ook vanzelf goed.
dat is dan het probleem van die mannen, het spijt me welLudwigEduardBoltzmann schreef:Alleen al met deze zin wordt duidelijk hoe weinig je van de hele kwestie begrijpt.mustafa schreef:en wat ik zo gemeen vind is dat niemand zich druk maakt om het feit dat freek de jonge weigert rita verdonk een hand te geven
Freek de Jonge geeft Rita Verdonk geen hand, juist omdat hij een statement wil maken, namelijk dat hij Rita Verdonk en haar beleid niet respecteert. Want zo werkt het hier in het westen: als je iemand een hand weigert, dan betekent dat dat je een bloedhekel hebt aan zo'n persoon.
Of de handweigerende moslima hier in kwestie ook een bloedhekel aan mannen heeft, kan ik niet beoordelen en is verder ook niet relevant. Wat wel relevant is, is dat veel mannen wier handen door haar geweigerd worden, zich door haar respectloos behandeld zullen voelen. En terecht, want dat is nu eenmaal het signaal dat ze afgeeft.
maar moeten we ons dan hier zo druk om maken terwijl freek de jonge gewoon door mag blijven gaan met het hebben van geen respect voor rita verdonk
ik begrijp veel, maar dit dus niet
en ook niet waarom geert wilders de meiden van halal niet wenst te respecteren door niet gewoon met ze in discussie te gaan waarom zij zelf hebben verzocht
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
En dat is juist wat ze nooit zullen kunnen. Want alle andersdenkende zijn ongelovige honden en niet waard te leven. Dit wordt niet geleerd, maar erin geslagen.LudwigEduardBoltzmann schreef:autoriteit te aanvaarden en zich respectvol op te stellen richting de niet-islamitische medemens.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Precies jij snapt hem.HarrieMe schreef:En dat is juist wat ze nooit zullen kunnen. Want alle andersdenkende zijn ongelovige honden en niet waard te leven. Dit wordt niet geleerd, maar erin geslagen.LudwigEduardBoltzmann schreef:autoriteit te aanvaarden en zich respectvol op te stellen richting de niet-islamitische medemens.
Misschien is het handiger als je aangeeft wat je wel begrijpt, dan ben je sneller klaar.mustafa schreef: dat is dan het probleem van die mannen, het spijt me wel
maar moeten we ons dan hier zo druk om maken terwijl freek de jonge gewoon door mag blijven gaan met het hebben van geen respect voor rita verdonk
en ook niet waarom geert wilders de meiden van halal niet wenst te respecteren door niet gewoon met ze in discussie te gaan waarom zij zelf hebben verzocht
Er kan in Nederland niemand gedwongen worden voor een bepaalde persoon respect te hebben. Waar we in Nederland niet goed tegen kunnen is dat één persoon, of een groep van personen, vooraf al aangeeft geen respect te hebben voor een heel grote groep mensen, zonder die te kennen. Alleen omdat ze van een bepaald geslacht of overtuiging zijn. Mensen die zo denken, kunnen beter in een land gaan wonen, waar dat wel getolereerd wordt.
Het lullige is dat de moslims in grote getale hun eigen land ontvluchten, waarschijnlijk niet omdat het daar zo goed gaat, en vervolgens trachten in het land waar ze denken het beter te krijgen, trachten hun eigen cultuurtje te installeren. Zijn ze nu echt allemaal zo dom, dat ze niet inzien, dat op die manier de landen waar dit gebeurt, over een paar jaar er precies zo zullen uitzien als de landen die ze zelf ontvlucht zijn?
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)
(Walter Lipmann)
Harrie, ik krijg het idee dat begrip bij moslims, zelfs als ze het later worden, niet zo groot is.
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Je reactie is zo stereotiep en vooroordeelbevestigend van aard, en geeft blijk van een dermate klein inlevingsvermogen, dat ik me afvraag of we hier niet gewoon te maken hebben met een relautochtoon, met iemand die de boel een beetje zit te besodemieteren en op te naaien.mustafa schreef:dat is dan het probleem van die mannen, het spijt me welLudwigEduardBoltzmann schreef:Alleen al met deze zin wordt duidelijk hoe weinig je van de hele kwestie begrijpt.mustafa schreef:en wat ik zo gemeen vind is dat niemand zich druk maakt om het feit dat freek de jonge weigert rita verdonk een hand te geven
Magoed, om dan toch even serieus te reageren: jij schreef
Ja, zo lust ik er nog wel tien. Als dit de manier is waarop we voortaan met elkaar wensen om te gaan in Nederland, dan kun je er sowieso vanuit gaan dat het over tien jaar burgeroorlog is.dat is dan het probleem van die mannen, het spijt me wel
Er bestaan binnen elke samenleving nu eenmaal universele omgangsvormen (normen) om het met elkaar samenleven zo makkelijk mogelijk te maken. Het elkaar de handen schudden is daar één van. Dat is hier in Nederland altijd al zo geweest, en dat zal als het aan mij ligt ook altijd zo blijven. Het individu heeft zich daar maar aan aan te passen, niet alleen om de andere tegemoet te komen, maar ook om het leven voor zichzelf makkelijk te maken.
Pas als moslims hier in de meerderheid zijn, zou er verandering kunnen komen in deze universele omgangsvormen. Maar voorlopig is dat nog lang niet het geval, en heeft de individuele moslim zich maar aan te passen aan de nu geldende normen. Op zich vind ik het prima als men dat niet doet, maar dan moet men ook de consequentie dragen dat men uitgekotst wordt door de samenleving. Dat betekent dus: geen werk en geen uitkering, en dan zoek je het verder zelf maar uit. Dat heeft niks te maken met 'discriminatie' maar alles met intolerant en onaangepast gedrag van het individu.
Da's een voordeel van leven in een vrij land: je mag zelf kiezen voor wie je respect hebt of niet, zolang je daar maar wel zelf de consequenties voor wilt dragen.maar moeten we ons dan hier zo druk om maken terwijl freek de jonge gewoon door mag blijven gaan met het hebben van geen respect voor rita verdonk
Freek de Jonge mag Rita Verdonk niet respecteren, zolang hij dan maar wel accepteert dat Rita achter z'n rug wellicht aan wat touwtjes trekt om Freek het leven zo zuur mogelijk te maken. Helaas heeft Freek een vrij beroep en is hij eigen baas, zodat ontslag niet binnen de mogelijkheden ligt.
Wat die moslima betreft werkt het precies hetzelfde: zij mag ervoor kiezen om mannen geen hand te geven (en hen dus niet te respecteren), maar moet dan wel de logische consequentie accepteren dat haar werkgever haar niet meer geschikt vindt voor het beroep dat zij uitoefent, en haar dus geheel terecht ontslaat.
Dat is heel fijn voor de Meiden van Halal, dat ze Geert daarom hebben verzocht, maar het behoort in Nederland nu eenmaal niet tot de universele omgangsvormen om op commando met iemand anders in discussie te moeten gaan, als die ander daarom vraagt. Het staat eenieder vrij om een dergelijke uitdaging te weigeren en Geert maakt hier van dat recht gebruik.en ook niet waarom geert wilders de meiden van halal niet wenst te respecteren door niet gewoon met ze in discussie te gaan waarom zij zelf hebben verzocht
-
Samante
Die meiden van halal zijn niet helemaal kosher. Ze zijn homofoob en alleen om die reden al zou ik de discussie niet met ze aangaan.mustafa schreef: ik begrijp veel, maar dit dus niet
- LudwigEduardBoltzmann
- Forum fan
Misschien niet helemaal kosher, maar toch weldegelijk echt halal! Het haten van homo's is immers een wezenlijk onderdeel van de islamitische leefregels (zoals het dat ook ooit binnen het christendom was).Samante schreef:Die meiden van halal zijn niet helemaal kosher. Ze zijn homofoob en alleen om die reden al zou ik de discussie niet met ze aangaan.mustafa schreef: ik begrijp veel, maar dit dus niet