Wilders wil burka strafbaar stellen

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Moet het dragen van burka buitenshuis strafbaar worden gesteld

Voor strafbaar stellen
17
61%
Tegen strafbaar stellen
9
32%
Geen mening
2
7%

Totaal aantal stemmen: 28

Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Kitty schreef:Dan wijs ik een multiculturele samenleving af. Moet ik dan, als zovele nederlanders voor mij deden, zelf gaan emigreren? Of mogen we ervoor vechten het leefbaar te houden voor 'iedereen'!
Dus jij wijst een multi culturele samenleving af, ga je zo dadelijk ook nog de rivieren afwijzen. Punt is of wij als multi cultirele samenleving, want dat zijn we, de juiste belsissingen nemen waardoor wij naast elkaar en met elkaar kunnen leven. We hebben de afgelopen jaren otdekt dat de "multi-cultus" die als ideaal had dat alles vanzelf wel goed zou gaan jammerlijk gefaald heeft. En nu weer back to topic; Een maatregel als het verbieden van een burka, kan iemand nu dan even het nut en effect daarvan vertellen?

Dit moet alleen op die vlakken waarbij een ander mij denkt voor te schrijven hoe ik moet leven.
Met betrekking op het verbod op de burka, wat is daarvan dan het positief nut of effect in deze, kan iemand dat nu eens een keer zeggen?

En kom nu niet aan dat ik dan ook niet mag zeuren over moslims die homo's doodwensen.
Foei Kitty, dit heet twee topics volledig door elkaar halen, dit is strafbaar en zou in mijn ogen ook daadwerkelijk veel strenger bestraft moeten worden.

Back to topic, kan iemand mij nu dan eens het positief nut en effect van het verbieden van een burka vertellen?
Wanneer een andere cultuur mij of anderen niet schaadt en er geen consessies worden gedaan aan vrijheden van anderen, en men rekening houdt met hier geldende rechten voor mensen om te leven zoals ze willen, is men wat mij betreft geïntegreerd.
Nou fijn, dus iemand met een burka die anderen respecteerd, geen concessies doen aan de vrijheden van anderen en rekening houdt met de geldende rechten voor mensen om te leven zoals we willen is dus geïntegreerd?

Hoe zou je je als homo voelen in de omgeving waarin je leeft?
Ik ben geen homo dus ik zou dat niet kunnen beantwoorden.

Mijn dochter is een huurwoning geweigerd omdat de moslimeigenaar niet wilde dat er twee vrouwen in gingen wonen.
Ja, dus anecdotische gevallen moeten nu een wet gaan rechtvaardigen? Pas geleden reed er een meisje met een hoofddoek midden op het fietspad en bleef daar rijden omcdat ze zat te telefoneren, ik met een noodgang bijna op m'n bek gaan. Conclusie wet uitvaardigen dat moslima's niet meer mogen fietsen, of belllen, of hoofddoekjes dragen?
In verband met verkeersveiligheid?

Nogmaals, niets draagt in deze een argument aan inzake het nut of effect van het verbieden van de hoofddoek
Of hij dit mag vinden is niet eens de vraag.
Dit mag hij niet en staat ook geboekt als discriminatie en is strafbaar, in hoeverre vervolging praktisch mogelijk is is moeilijk.

Maar de gedachte erachter doet mij huiveren. Kun je het je voorstellen als je een lesbische dochter hebt die samenwoont met haar vriendin in een grote stad? Kun je je voorstellen dat ik me dan niet altijd prettig voel? En me soms wel eens flink zorgen maak?
Ik ben in Vancouver Island geweest, een weldaad. Nog geen enkel probleem wat hier speelt. Ik ben alleen nogal verknocht aan mijn woonomgeving. En vind het ook zot dat ik zou moeten verhuizen. Of vindt jij dat als je de invloeden van de Islam niet prettig vindt je zelf maar moet vertrekken?
Ik vind het te zot voor worden dat je zo naïef bent om te denken dat je in een perfecte wereld leeft. Wertende dat we in een imperfecte wereld leven dan zijn wetten aangenomen op onderbuik gevoelens iets minder welkom dan wetten die een zeker nut en effect op bepaalde situaties hebben. Dus wat is nu het nut en effect van het verbieden van de burka?
Is het verboden om angstig te zijn? Je zorgen te maken? Ik ben nog lang niet overtuigd dat die zorg onterecht is, integendeel.
Neeeeeeeeeeeeeeeeee, dat is aleaal niet verboden, maar wat is het nut en effect van en maatregel als het verbieden van een burka?
Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel. Ik heb geen enkele moeite met hoe mensen gekleed willen gaan en hoe ze willen leven. Ik kan ook zien wie jij bent.
Ook hierover zou ik een boekje kunnen opentrekken met allerlei anecdotische verhalen, maar om op basis hiervan allerlei wetsvoorstellen te gaan ondersteunen zonder mezelf van het NUT en EFFECT van die maatregelen te vergewissen?
Met een zwarte tent kan ik dat niet, ik heb geen idee wie er tegenover me staat. Dat vind ik bedreigend.
Dit kan je bij niemand
Ik heb helemaal niets tegen diversiteit, ben op zich zeer tolerant tegenover allerlei levenswijzes van mensen. Leven en laten leven staat hoog bij mij aangeschreven. Maar ik schiet op tilt als mensen anderen als minderwaardig zien, dood willen zien, hun religie willen opdringen. Vinden dat ze hun religie moeten opleggen en verspreiden.
Oh dat is geeneens zo gek, ik heb persoonlijk een hekel aan allerlei religies en en ideologiën die de wereld opdelen in voor en tegenstanders, gelovigen en zondaaars.

Maar in deze topic gaat het om het verbieden van de burka, en wat is daar nu het positief nut en effect hiervan?
Akkersloot
Banned
Contacteer:

Re: re Atli

Bericht door Akkersloot »

Plons schreef: En daar verschil ik van mening met jou. Ik vind dus niet dat een burka gebonden aan het fundamentalisme is.
Ach overtrokken tolerantje spelen voor mensen die zelf totaal niet tolerant zijn.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Akkersloot schreef:
Plons schreef: En daar verschil ik van mening met jou. Ik vind dus niet dat een burka gebonden aan het fundamentalisme is.
Ach overtrokken tolerantje spelen voor mensen die zelf totaal niet tolerant zijn.
Is dat bedoeld als een argument, Akkersloot?
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Theoloog schreef:
Akkersloot schreef:
Is dat bedoeld als een argument, Akkersloot?
Het is duidelik dat Akkersloot geen argumenten meer heeft. Nou gaat hij het op de man af spelen......ehh, vrouw bedoel ik :roll: .
Fuck met alles.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@ Plons, ja ik vind gezichtsbedekking bedreigend, daar kan van alles onder zitten.

@ Atli, ik kan je in heel veel gelijk geven. Ik koppel een Burka aan fundamentalisme, en daar verzet ik me tegen. Ik weet dat dit geen goede argumentatie is om het nut en het effect van het verbieden van een Burka aan te geven. Het enige nut zou ik de veiligheid vinden. Maar ook hier zijn zat argumenten tegen te bedenken. Want er is genoeg bedreiging te bedenken waar een Burka geen rol speelt. Je hebt verder ook gewoon gelijk dat het vooral onderbuikgevoelens zijn waar vanuit ik reageer. Ik ben me daar ook van bewust, vooral nadat jij me dat laat inzien. Ik zie het toestaan van een Burka als de zoveelste stap in de richting van islamisering. Maar ook dit komt vooral voort uit angst en onzekerheid waar het allemaal uiteindelijk zal eindigen.

Ik zal er nog eens over na denken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Atli schreef:[Maar in deze topic gaat het om het verbieden van de burka, en wat is daar nu het positief nut en effect hiervan?
Dit was mijn antwoord dat je blijkbaar niet gelezen hebt
Sebastiaan schreef:Theoloog heeft gelijk als hij zegt dat met name de fanatieke moslims een burka dragen om daarmee een politiek/religieuze statement uitdragen dat ze zedige moslims zijn en streven naar het belijden van een pure ortodoxe islam. Het probleem echter is dat ze daarmee niet alleen hun eigen ruiten ingooien maar ook die van meer “gematigde” moslims die niet wensen een burka te dragen. Indirect zullen "gematigde" moslimas" de sociale druk ervaren om ook een burka te gaan dragen omdat je daarmee respect van andere moslims krijgt.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Over hoeveel % "fanatieke" moslims tegenover de ?% "gematigde" moslims spreken we ??
Fuck met alles.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Sebastiaan schreef:
Atli schreef:[Maar in deze topic gaat het om het verbieden van de burka, en wat is daar nu het positief nut en effect hiervan?
Dit was mijn antwoord dat je blijkbaar niet gelezen hebt
Sebastiaan schreef:Theoloog heeft gelijk als hij zegt dat met name de fanatieke moslims een burka dragen om daarmee een politiek/religieuze statement uitdragen dat ze zedige moslims zijn en streven naar het belijden van een pure ortodoxe islam. Het probleem echter is dat ze daarmee niet alleen hun eigen ruiten ingooien maar ook die van meer “gematigde” moslims die niet wensen een burka te dragen. Indirect zullen "gematigde" moslimas" de sociale druk ervaren om ook een burka te gaan dragen omdat je daarmee respect van andere moslims krijgt.
Het is ook geen antwoord op de vraag of deze maatregel nut heeft. Jij doet een aanname dat "gematigde moslima's" een zekere sociale druk zouden ervaren, dat moet je eens onderbouwen met harde feiten. Vooralsnog is de vraag voor het nut en effect nog steeds niet ingelost, behalve dan een stapel aannames, persoonlijke gevoelens over etc. Beste Sebatiaan, een vraag beantwoorden is één ding, en zo kan iedere vraag beantwoord worden, maar ik hou van antwoorden die daadwerkelijk getoetst zijn aan de werkelijkheid. Niet zomaar aannames....
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Atli,

Wat betekend het dragen van een burka dan voor jou? En nog beter, het dragen van een nikaab?

Vind jij het dragen van een nikaab een uitdrukking van liberalisme?
Vind je het een uitdrukking van democratie? Zo ja, kun je dit onderbouwen?

Graag antwoord.

Over de vraag van het nut even een quote uit een vorige post van mij, Dr. Who geeft in principe hierboven al aan wat ik toen in andere woorden zei en wat Theoloog eigenlijk ook al aangaf:
Ik ben van mening dat het verbieden van burka's en nikaab's weldegelijk helpt. Hierdoor zie je wie deze kant van de "ziekte" aanhangt en met een beetje geluk komen ze in opstand om de discussie over de ridiculiteit van deze onvolwassen visie op vrouw en man zijn aan te gaan.

Hopelijk, kunnen we een steentje bijdragen aan deze discussie, ze wat leren over emotionele volwassenheid, over vrijheid (keuze vrijheid bijvoorbeeld) en over het tot stand komen van onze westerse normen en waarden.

Daarnaast zijn er nog de praktische problemen van de veiligheid van een alles bedekkend kleed, zoals het risico van wapens en bommen die er onder verstopt kunnen worden.

Daarnaast is er het praktische probleem in de communicatie.. ik weet niet meer hoeveel procent precies, maar volgens mij was het 70%, 70% van de communicatie tussen personen bestaat uit non-verbale communicatie.

Daarnaast is er het principe probleem.

Wanneer iemand een burka draagt, kun je er van uit gaan dat de drager geen vertrouwen heeft in de controle van de man over diens lusten. Dit is, meen ik, een belediging. De functie van zo'n kleed is immers om de vrouw, die van nature aantrekkelijk is (kan zijn) voor de man, te bedekken om deze aantrekkingskracht te stoppen. Dit geheel vanuit het opzicht van een samenleving waarin de man, zo getrouwd, bijna alles met de vrouw mag doen wat hij blieft. Dit principe gaat in tegen de westerse normen en waarden. Iemand die een burka of een nikaab draagt zegt dus in principe "Kijk, ik snap de westerse normen en waarden niet met betrekking tot het vrouw en man zijn. Ik snap niet welke plaats ik heb, deze plaats die ik nu heb is duidelijker." Duidelijker... Makkelijker...

Quote:
Daar gaat de discussie niet over, het gaat over het verbieden van kledigstukken, ik ben nog nooit beïnvloed door iemands kleding.

Atli, er zit een hele denkwijze achter de nikaab/burka. Jij bent je daar bewust van, neem ik aan, en je kan daar afstand van nemen zo te zien. Dit wil nog niet zeggen dat het idee wat er achter deze kleding, en dus achter de denkwijze schuilgaat, een goede is. Dit is het uiteindelijke punt van de discussie.

Het gaat in principe niet alleen over het verbieden van een kledingstuk, maar over het verbieden van de expressie van een denkbeeld. In dit geval een denkbeeld wat haaks tegenover westerse normen en waarden staat.

Dit is wat kitty bedoeld, en wat eigelijk overduidelijk is, maar jij op een of andere manier niet wil zien? (Ga nu alsjeblieft niet ontkennen dat het eigelijke punt tóch het verbieden van een kledingstuk is... 'zodat 'we' er geen last van hebben'. Dan sla je de plank compleet mis)

Het nut en effect heb ik zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Als ik er nog wat meer tijd is steek ben ik zeker dat ik met nog meer, genuanceerdere punten kan komen. Deze zullen dan vooral gaan over de ideologie achter het kledingstuk en de gevolgen voor de interactie met anderen.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Atli schreef:
fbs33 schreef:Als het Pa niet zal zijn dan pikken de koters in ieder geval een vleugje Westerse mentaliteit op! (Da's nooit weg, zo hier en daar een snoepje of zo, of andere positieve ervaringen !!)

Als...........feiten beginnen steeds minder toe te doen.......
Was jij het niet die de veronderstelling uitte, dat de vrouw dan werd gedwongen tot 'binnen blijven'?
Want de mogelijkheid, dat ze zónder burka tóch naar buiten gaat is natuurlijk óók aanwezig?
Overigens is dit topic ontaard in gekissebis tussen mensen die hoe dan ook gelijk willen hebben en daarvoor de meest flauwe debaters-truukjes gebruiken om de ander monddood te maken.
Zeker is, A) Identificatie is onmogelijk, en B)De wijde tent om de persoon laat ruimte voor onoirbare zaken!
Die twee punten staan, en blijven recht overeind staan!
En dat er daarnaast legio mogelijkheden zijn om, identificatie onmogelijk te maken of onoirbare zaken mee te zeulen, wordt impliciet erkend!
Dat al die 'andere' mogelijkheden echter de religistische dekking moeten missen, is een factor die (gemakshalve?) over het hoofd wordt gezien daarbij??

Dat een burka-verbod in werkelijkheid een ander doel moet dienen dan de hierboven genoemde redenen, stond al vóór dat dit topic op gang kwam, buiten kijf voor mij.
En hebben te maken met ongemakkelijke gevoelens die aan BEIDE zijden in de onderbuik zetelen en onderbouwing vinden in feiten en feitjes die in de wereldgeschiedenis hebben plaatsgevonden in min of meer soortgelijke gevallen.
En alhier niet herhaald wilt zien, omdat één globale blik op landen die een regime dat op Islam is gebaseerd, voldoende is, om te zeggen, "Niet hier svp".!
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

fbs33 schreef:Was jij het niet die de veronderstelling uitte, dat de vrouw dan werd gedwongen tot 'binnen blijven'?
Dit als reactie op jouw snelle voorspeling zette ik hier slechts een andere mogelijkheid tegenover.
Want de mogelijkheid, dat ze zónder burka tóch naar buiten gaat is natuurlijk óók aanwezig?
Alles is mogelijk...

Overigens is dit topic ontaard in gekissebis tussen mensen die hoe dan ook gelijk willen hebben en daarvoor de meest flauwe debaters-truukjes gebruiken om de ander monddood te maken.
Nee dit topic is ontaard waar mensen zoals jij niets meer te zeggen hebben, namelijk op een voorgestelde wetgeving nut en effect sorteerd, en hoe de voorstanders dit dan denken te weten. Dat is voor jouw geen fijn speelterrein, kan je niet met je propagandistische praatjes terecht.

Voor de rest zie ik dat je dat ook niet kent en de gebruikelijke mumbo jumbo deponeert.

Met vriendelijke groet,
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Kevin schreef:Atli,

Wat betekend het dragen van een burka dan voor jou? En nog beter, het dragen van een nikaab?

Vind jij het dragen van een nikaab een uitdrukking van liberalisme?
Vind je het een uitdrukking van democratie? Zo ja, kun je dit onderbouwen?
Ik vind dergelijke kledij een teken van vrouwen onderdrukking, maar wetgevingen ter verbetering van dergelijke ernsitige feiten horen in die zin dan ook wel nuttig en effectief te zijn, en dat heeft niemand hier kunnen aantonen. Onderbuik gevoelens, ongecontroleerde dadendrang zijn slechte raadgevers. Het enig wat ik tot nu toe onbeantwoord heb gezien is het nut en effect van het verbieden van dergelijke kledij....
Kevin
Diehard

Bericht door Kevin »

Dat ga ik niet nog een keertje kopiëren en plakken :P

Misschien kan je even aangeven waarom je datgeen wat ik als effect en nut opnoem als onderbuikgevoelens bestempel?

Volgens mij verschillen onze ideeën over efficiënte wetgeving... Wetten die de vrijheid waarborgen van een individu maar tegelijkertijd bedoeld zijn om bepaalde ernstige feiten tegen te gaan, blijken in de praktijk niet altijd te werken... Daarom waren er ook dolle mina's nog niet zo heel erg lang geleden.

Ik wil graag inhoudelijk in discussie gaan en niet steeds hetzelfde hoeven te herhalen waarna ik weer ongefundeerde mening over me uitgestort krijg. Zou dat kunnen?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Wat zouden we trouwens een perfecte maatschappij hebben als men van alle maatregelen die men ooit genomen heeft het nut en vooral het effect heel duidelijk had gehad. Is dit niet een beetje een utopie? Is effect niet altijd iets dat je achteraf pas in zijn volle omvang kunt beoordelen? Het wordt misschien tijd dat we 'helderzienden' aan de macht krijgen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Kevin schreef:Ik ben van mening dat het verbieden van burka's en nikaab's weldegelijk helpt. Hierdoor zie je wie deze kant van de "ziekte" aanhangt en met een beetje geluk komen ze in opstand om de discussie over de ridiculiteit van deze onvolwassen visie op vrouw en man zijn aan te gaan.
Denk je niet dat een verbod op een burka een averechtse uitwerking kan hebben.
Daarnaast zijn er nog de praktische problemen van de veiligheid van een alles bedekkend kleed, zoals het risico van wapens en bommen die er onder verstopt kunnen worden.
Wil je nou 'alle' vrouwen in strakke kleding krijgen ??
Daarnaast is er het praktische probleem in de communicatie.. ik weet niet meer hoeveel procent precies, maar volgens mij was het 70%, 70% van de communicatie tussen personen bestaat uit non-verbale communicatie.
Ik heb zo mijn dagen dat er bij mij ook niet veel uitkomt, met een beetje "geluk" krijg je een 'hmm', maar meestal geef ik het 'peace' sein.
Wanneer iemand een burka draagt, kun je er van uit gaan dat de drager geen vertrouwen heeft in de controle van de man over diens lusten.
Gerechtigd toch !!
Dit is, meen ik, een belediging.
Nou een verkrachting vind ik erger.
De functie van zo'n kleed is immers om de vrouw, die van nature aantrekkelijk is (kan zijn) voor de man, te bedekken om deze aantrekkingskracht te stoppen.
Veel Nederlandse vrouwen doen dat ook.
Dit geheel vanuit het opzicht van een samenleving waarin de man, zo getrouwd, bijna alles met de vrouw mag doen wat hij blieft.
En dan denk 'jij' dat met een verbod op een burka de mentaliteit van een man veranderd .
Dit principe gaat in tegen de westerse normen en waarden.
Owja, zeg dat maar tegen vrouwen die verkracht, mishandeld zijn door 'westerse' mannen.
Iemand die een burka of een nikaab draagt zegt dus in principe "Kijk, ik snap de westerse normen en waarden niet met betrekking tot het vrouw en man zijn. Ik snap niet welke plaats ik heb, deze plaats die ik nu heb is duidelijker." Duidelijker... Makkelijker...
Dat is wat jij ervan maakt. En wat dan nog zolang zij zich er lekker bij voelt.
Fuck met alles.
Plaats reactie