Dus jij wijst een multi culturele samenleving af, ga je zo dadelijk ook nog de rivieren afwijzen. Punt is of wij als multi cultirele samenleving, want dat zijn we, de juiste belsissingen nemen waardoor wij naast elkaar en met elkaar kunnen leven. We hebben de afgelopen jaren otdekt dat de "multi-cultus" die als ideaal had dat alles vanzelf wel goed zou gaan jammerlijk gefaald heeft. En nu weer back to topic; Een maatregel als het verbieden van een burka, kan iemand nu dan even het nut en effect daarvan vertellen?Kitty schreef:Dan wijs ik een multiculturele samenleving af. Moet ik dan, als zovele nederlanders voor mij deden, zelf gaan emigreren? Of mogen we ervoor vechten het leefbaar te houden voor 'iedereen'!
Met betrekking op het verbod op de burka, wat is daarvan dan het positief nut of effect in deze, kan iemand dat nu eens een keer zeggen?Dit moet alleen op die vlakken waarbij een ander mij denkt voor te schrijven hoe ik moet leven.
Foei Kitty, dit heet twee topics volledig door elkaar halen, dit is strafbaar en zou in mijn ogen ook daadwerkelijk veel strenger bestraft moeten worden.En kom nu niet aan dat ik dan ook niet mag zeuren over moslims die homo's doodwensen.
Back to topic, kan iemand mij nu dan eens het positief nut en effect van het verbieden van een burka vertellen?
Nou fijn, dus iemand met een burka die anderen respecteerd, geen concessies doen aan de vrijheden van anderen en rekening houdt met de geldende rechten voor mensen om te leven zoals we willen is dus geïntegreerd?Wanneer een andere cultuur mij of anderen niet schaadt en er geen consessies worden gedaan aan vrijheden van anderen, en men rekening houdt met hier geldende rechten voor mensen om te leven zoals ze willen, is men wat mij betreft geïntegreerd.
Ik ben geen homo dus ik zou dat niet kunnen beantwoorden.Hoe zou je je als homo voelen in de omgeving waarin je leeft?
Ja, dus anecdotische gevallen moeten nu een wet gaan rechtvaardigen? Pas geleden reed er een meisje met een hoofddoek midden op het fietspad en bleef daar rijden omcdat ze zat te telefoneren, ik met een noodgang bijna op m'n bek gaan. Conclusie wet uitvaardigen dat moslima's niet meer mogen fietsen, of belllen, of hoofddoekjes dragen?Mijn dochter is een huurwoning geweigerd omdat de moslimeigenaar niet wilde dat er twee vrouwen in gingen wonen.
In verband met verkeersveiligheid?
Nogmaals, niets draagt in deze een argument aan inzake het nut of effect van het verbieden van de hoofddoek
Dit mag hij niet en staat ook geboekt als discriminatie en is strafbaar, in hoeverre vervolging praktisch mogelijk is is moeilijk.Of hij dit mag vinden is niet eens de vraag.
Maar de gedachte erachter doet mij huiveren. Kun je het je voorstellen als je een lesbische dochter hebt die samenwoont met haar vriendin in een grote stad? Kun je je voorstellen dat ik me dan niet altijd prettig voel? En me soms wel eens flink zorgen maak?
Ik vind het te zot voor worden dat je zo naïef bent om te denken dat je in een perfecte wereld leeft. Wertende dat we in een imperfecte wereld leven dan zijn wetten aangenomen op onderbuik gevoelens iets minder welkom dan wetten die een zeker nut en effect op bepaalde situaties hebben. Dus wat is nu het nut en effect van het verbieden van de burka?Ik ben in Vancouver Island geweest, een weldaad. Nog geen enkel probleem wat hier speelt. Ik ben alleen nogal verknocht aan mijn woonomgeving. En vind het ook zot dat ik zou moeten verhuizen. Of vindt jij dat als je de invloeden van de Islam niet prettig vindt je zelf maar moet vertrekken?
Neeeeeeeeeeeeeeeeee, dat is aleaal niet verboden, maar wat is het nut en effect van en maatregel als het verbieden van een burka?Is het verboden om angstig te zijn? Je zorgen te maken? Ik ben nog lang niet overtuigd dat die zorg onterecht is, integendeel.
Ook hierover zou ik een boekje kunnen opentrekken met allerlei anecdotische verhalen, maar om op basis hiervan allerlei wetsvoorstellen te gaan ondersteunen zonder mezelf van het NUT en EFFECT van die maatregelen te vergewissen?Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel. Ik heb geen enkele moeite met hoe mensen gekleed willen gaan en hoe ze willen leven. Ik kan ook zien wie jij bent.
Dit kan je bij niemandMet een zwarte tent kan ik dat niet, ik heb geen idee wie er tegenover me staat. Dat vind ik bedreigend.
Oh dat is geeneens zo gek, ik heb persoonlijk een hekel aan allerlei religies en en ideologiën die de wereld opdelen in voor en tegenstanders, gelovigen en zondaaars.Ik heb helemaal niets tegen diversiteit, ben op zich zeer tolerant tegenover allerlei levenswijzes van mensen. Leven en laten leven staat hoog bij mij aangeschreven. Maar ik schiet op tilt als mensen anderen als minderwaardig zien, dood willen zien, hun religie willen opdringen. Vinden dat ze hun religie moeten opleggen en verspreiden.
Maar in deze topic gaat het om het verbieden van de burka, en wat is daar nu het positief nut en effect hiervan?