Kochimodo's weg naar atheisme

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

XcsM schreef:Kochimodo van mij hoef je hier voorlopig geen opbouwende kritiek meer te vrezen met dat soort knalrode antwoorden aan mij. En inderdaad, ik "klink" hier anders dan op faq. Sorry maar mijn beer is ook los! Op faq heb ik rekening te houden met gelovigen terwijl ik hier rustig de woorden kut, poep en "dikke natte geschoren poes" mag zeggen. Dat is even schrikken he?

Goh! die XcsM toch! :lol:

Goed even serieus nu weer. Ik ga in mijn waarneming in op wat jij schrijft om te ontleden waar je "ergens zit" daar ik zo'n beetje in het zelfde schuitje zit als jij en omdat ik je plotselinge "conclusies" niet meer begreep (en ik was niet de enige) en dan ga je zo opgefokt reageren? Onnodig, Je zou dit over een paar weken nog maar eens moeten teruglezen. Misschien wordt het dan wel "leesbaar" en "te verteren" voor je want je hebt op dit moment echt een verkeerde leesbril op. En ga naar de sportschool om te sparren!

Zou ik tenminste doen.
Dat rood was omdat ik die quotes maar niet goed kreeg...... :oops: Nee joh, leg me het vuur maar aan de schenen, dat heb ik verdiend! Had ik maar eerlijk en oprecht moeten zijn naar het forum/ de forums en mezelf. Ik begrijp het onbegrip, want het lijkt van buitenaf heel abrupt en plotseling. Opgefokt reageren? Misschien wel zoals Kochimodo van nature is. Geen "wees vriendelijk" uit gehoorzaamheid meer. Ik kom uit een achterbuurt en was en straatjongen. Ik ben daar wel weggegaan maar het is nooit UIT MIJ gegaan. Ik heb mezelf keurig gepolijst en opgepoetst. No more! Nu heb ik de juiste bril op, namelijk: GEEN. Weg is mijn bril van geloof, weg zijn mijn glazen van Gods woord. Ik wou dat mijn lichaam dat nog kon XcsM echt waar, dan had ik het zeker gedaan. Weer vergeten wat ik op faq heb bloot gegeven?
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Even drie dingetjes: Dat biajas openlijk haar scepsis uit door met een paar postings te komen van jou van een ander forum is niet helemaal netjes maar dit is wel ergens begrijpelijk gezien de kritische houding die sommige mensen aannemen. Ik zou daar zeker niet iets persoonlijks achter zoeken.
Ten tweede: gelieve in reacties de kleur rood te vermijden. Deze gebruiken moderatoren en admins het liefst om te kunnen ingrijpen in reacties. Ik zal je posting even omzetten met quotes maar voortaan liever niet doen.
Ten derde: Denk inderdaad rustig na zoals Cymric betoogde. Vrijdenkerij zegt niets over morele normen en waarden, alleen op welke manier je de basis kiest voor de morele normen en waarden. Een bewijsdrang heeft niemand nodig en vraagt ook niemand hier naar.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Joe Hn schreef:Even tussen door "gristen joe" ... ?!

En biajas, jij bent niet altijd even duidelijk over je kijk op god ;
biajas
HGN lid

BerichtGeplaatst: Do 14 Feb 2008 18:27

ik denk dat we er an allemaal over eens zijn... een zijlstra kan niet genezen, alleen God kan dat.
een jomanda al helemaal niet... toch blijven er 'autoritaire' personages bestaan die claimen deze krachten van God gekregen te hebben.
daar geloof ik niet in... ik geloof niet dat er personen worden aangesteld om dergelijke zaken te laten gebeuren.

Moet ik hieruit opmaken dat god wel bestaat en zelfs kan genezen? Ik zie hier niet echt doorschemeren dat god niet zou bestaan. Geloof je nou wel of niet in een genezende god ?
ik maak tot op heden nog steeds een proces door... want dat gaat niet 1 2 3 ...
in de realistische zin denk ik dat vooral het OT wel degelijk waarde had... waarde voor een volk die moest overleven in erbarmelijke omstandigheden, zaols een kelev ooit eens op geweldige wijze kon formuleren op een ander christelijk forum. als volk heb je dan 1 moraal nodig. soms staan er in die bijbel best wel mooie verhalen... die kunnen aanspreken, maar een religieuze waarde hecht ik daar zeker niet meer aan. wat ik wel altijd probeer is om mij in te leven in de denkwijze van de ander... waarom hecht jij er zoveel waarde aan? nee... al het vee sterft tijdens een plaag en na plaag 10 worden de israelieten achtervolgt door farao en zijn leger die te paard voeren... nee.. over jezelf tegenspreken. daarnaast is en blijft het zo dat deze bijbel door mensenhanden geschreven zijn... en een ieder mens is goed in het aandikken van gebeurtenissen. vele zaken zijn wetenschappelijk bewezen en gaan stijl tegen de beweringen van de bijbel in.
en nee... ik geloof niet in een genezing.. indien je geboren bent met een defect in één van jouw genen, dan ben je nu eenmaal zo... ik ind het pure geestelijke mishandeling indien je mensen voorhoudt dat als ze maar sterk genoeg geloven, zij genezen zullen worden... indirect zeg je dan: jij bent niet volmaakt in je menszijn... jij hebt een beperking en bent minder dan de gezonde ik...
dus nee... ik geloof niet in een opperwezen die jou zal genezen...
mijn cynisme blijft duidelijk tussen de regeltjes door te lezen, doch houd ik het beschaafd en respectvol naar de wel-gelovigen.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kochimodo schreef: Het enige wat ik heb gedaan is mijn verhaal hier doen. Zoals ik al zei die standpunten had ik voor mezelf al alleen heb ik "elke redenering en elk bedenksel tegen god, als krijgsgevangene onder de gehoorzamheid van Christus gebracht." Is een tekst in 1 of 2 Korinte of zo. De ex-gristenen alhier zullen het wel herkennen. Na wat ik met mijn vader heb gezien weet ik alleen voor mezelf ,dat ik op die manier niet dit leven wil verlaten! Als ik dan de keuze heb, en die heb je met de euthanasie wet!, dan weet ik het wel. Stekker eruit! Zo mensonwaardig wat ik van zeer nabij heb gezien. De dominee heeft hem bijna dood moeten bidden, zo erg was het.
Ik ben blij dat we in NL de mogelijkheid hebben voor euthanasie, maar het is iets waar heel zorgvuldig mee omgegaan moet worden. Hoewel ik er vanuit ga dat er door de meeste mensen naar eer en geweten goed mee om wordt gegaan zijn er ook toekomstige nabestaanden met minder frisse bedoelingen.

En oma kan nog zo wilsbekwaam zijn, maar dan nog bestaat het gevaar dat de (klein)kinderen oma euthanasie aanpraten omdat ze de bezoekjes op zondagmiddag zat zijn of omdat oma een leuke erfenis nalaat die handig van pas komt bij de verbouwing van de badkamer. En dat soort dingen komt dus echt voor.

Nu ja dat is één van de vele nuances die met deze materie gepaard gaan.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Kochimodo schreef: Ik wou dat mijn lichaam dat nog kon XcsM echt waar, dan had ik het zeker gedaan. Weer vergeten wat ik op faq heb bloot gegeven?
Dat sporten? ja sorry. Ik ben een tijdje thuis "pc loos" geweest tussen Augi t/m Nov en heb de laatste paar jaar alleen maar mijn 'mod-werk' gedaan op faq. Ik logde op mijn werk 's nachts in en scande als mod alleen de postings om onenigheid het laatste half jaar.
Deed ik mee in discussies over Noachieden? Zoek in faq maar door. Ik doe er niet aan mee. Ik zat toen net in "dezelfde week" als jij. Laten we het zo maar noemen. Ik heb de discussies niet erg gevolgd en dat is jammer maar ik had zelf mijn omstandigheden. Al bijna een jaar of drie eigenlijk.

Vrouw vreemd met vent, Vrouw weg met vent, scheiden, mijn broer dood, ex-vrouw krijgt baby bij vent, Ik geloof kwijt.

XcsM- december 2005 - 125 kilo
XcsM- februari 2008 - 105 kilo

Eeh ... 2,02 m :D
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

biajas schreef:het was niet meer dan logisch dat o.a. ik zeer aan jouw oprechtheid aan het twijfelen was... daarnaast had ik het vuil kunnen spelen door via pm links van jouw postings aldaar te versturen zodat er een hetze zou kunnen ontstaan... nee, ik ben iemand die van openheid en eerlijkheid houdt... ik vroeg mij iets af en indien je oprecht bent kun je zonder enig gevoel van wroeging gewoon als volwassen man, en niet als halfgare wilde adolescent een antwoord geven op mijn geformuleerde vragen aan jou.
Je kan geweldig goed manouvreren! Als je echt zo graag wilde weten hoe het zat had je ze ook via een PB kunnen doen, toch? Ik heb zowel op HGN als hier op FT van sommige forumleden PB-tjes gekregen. Dat noem ik nu klasse! Niet wat jij hebt gedaan! Dus ja, ik heb wat tegen jou en je zal heel wat moeten doen als je dat weer goed wil krijgen! En als je dat niet wilt vind ik het ook prima zo. Ik heb jouw goedkeuring of respect niet nodig. Ook hoef je mij niet aardig of sympathiek te vinden. I don't care.....
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Sararje schreef:Even drie dingetjes: Dat biajas openlijk haar scepsis uit door met een paar postings te komen van jou van een ander forum is niet helemaal netjes maar dit is wel ergens begrijpelijk gezien de kritische houding die sommige mensen aannemen. Ik zou daar zeker niet iets persoonlijks achter zoeken.
En toch vind ik dat ik het recht heb daar wat van te zeggen.
Ten tweede: gelieve in reacties de kleur rood te vermijden. Deze gebruiken moderatoren en admins het liefst om te kunnen ingrijpen in reacties. Ik zal je posting even omzetten met quotes maar voortaan liever niet doen.
Sorry, wist ik niet
Ten derde: Denk inderdaad rustig na zoals Cymric betoogde. Vrijdenkerij zegt niets over morele normen en waarden, alleen op welke manier je de basis kiest voor de morele normen en waarden. Een bewijsdrang heeft niemand nodig en vraagt ook niemand hier naar.
Pffff. Ik zeg al niks meer.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

XcsM schreef:
Vrouw vreemd met vent, Vrouw weg met vent, scheiden, ex-vrouw krijgt baby bij vent,
I have been there..... :( :whax: :whdat: :thin:

Mijn info op faq:

Hernia-operatie 2 x zonder resultaat/ zenuwbeschadiging/ extra wervel/ extra kromming/ 24/7 pijn, leef sinds 2004 op: 1. pijnstillers, 2. anti-epillepsie (tegen zenuwpijn) 3. anti-depressiva (tegen zenuwpijn) 4. laxeermiddelen/ sinds 2007 officieel arbeidsongeschikt. ](*,)

Dit hieronder niet hoor: :D

Life is a bitch and shit happens. :wink:
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Kochimodo schreef:
Sararje schreef:Even drie dingetjes: Dat biajas openlijk haar scepsis uit door met een paar postings te komen van jou van een ander forum is niet helemaal netjes maar dit is wel ergens begrijpelijk gezien de kritische houding die sommige mensen aannemen. Ik zou daar zeker niet iets persoonlijks achter zoeken.
En toch vind ik dat ik het recht heb daar wat van te zeggen.
Mag ook wel hoor, maar zie het niet als een persoonlijke aanval, meer als een persoonlijke scepsis.
Sorry, wist ik niet
Kon je ook niet weten, maar bij dezen wel :)
Pffff. Ik zeg al niks meer.
Oh, je hoeft van mij je mond zeker niet te houden. Maar je hoeft je niet te bewijzen in een keer, je mag ook heel kalm aan jezelf proberen te onderzoeken wat je vind of wil vinden en dan nadenken in plaats van, zo lijkt het nu over te komen, wat je vindt en daarna het gaat onderzoeken. Het is een beetje van: kalm aan, niemand vraagt je hier om een ongeloofsbeleidenis af te leggen. :lol:
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Sararje schreef: Oh, je hoeft van mij je mond zeker niet te houden. Maar je hoeft je niet te bewijzen in een keer, je mag ook heel kalm aan jezelf proberen te onderzoeken wat je vind of wil vinden en dan nadenken in plaats van, zo lijkt het nu over te komen, wat je vindt en daarna het gaat onderzoeken. Het is een beetje van: kalm aan, niemand vraagt je hier om een ongeloofsbeleidenis af te leggen. :lol:
Goed gezegt. En als mede-exgelovige`weet ik een beetje wat je doormaakt. En tot ongeloof komen is niet direct kattepis en niemand verwacht van je dat je het hele atheistische gedachtengoed binnen 24 uur adopteerd. Of eigenlijk heb je dat al gedaan door te zeggen dat je niet meer in god geloofd. De rest moet je gewoon op je gemak uitzoeken denk ik. En dat kan prima op freethinker als je die behoefte hebt. Het is een prima plek om je mening te vormen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Marinus schreef:
Goed gezegt. En als mede-exgelovige`weet ik een beetje wat je doormaakt. En tot ongeloof komen is niet direct kattepis en niemand verwacht van je dat je het hele atheistische gedachtengoed binnen 24 uur adopteerd. Of eigenlijk heb je dat al gedaan door te zeggen dat je niet meer in god geloofd
Wat is dan het atheistisch gedachtegoed? :) Ik bedoel ik heb twee boeken over filosofie gehaald en er zijn nog aardig wat verschillende opvattingen, dus dat wordt nog lachen. Ook eigen gedachten moet ik nu leren ontwikkelen. Zoals met welk doel ben ik hier? Wat is de oorsprong van de mens? Is het na de dood dan echt defintief afgelopen. Is er een niets? Al dat soort vragen die ik voorheen makkelijk kon invullen en nu niet meer. Nu zal ik daar echt in moeten duiken. Een niets is trouwens een heel aantrekkelijke gedachte. Geen beloning, geenstraf....NIETS. Wat een heerlijke gedachte. Echte eeuwige rust in het NIETS. Er NIET MEER ZIJN. Niet meer voelen, denken, proeven, zien, horen, eten, drinken, etc. Ik word stees enthousiaster bij die gedachte. :D

Wat is de zin van mijn leven? Weet je wat in mijn donkerste dagen mijn antwoord hierop was. God laten genieten van mijn ellende en geworstel zodat hij me kon uitlachen en lekker toekijken en niets doen. Kijken hoe lang ik het zou volhouden in al die beproevingen. Dat hij een weddenschap met satan had of ik het zou redde. (Deze gedachte is uiteraard geinspireerd door het verhaal van Job).

Die filmquote van Al Pacino uit de Devil's Advocate is echt zo goed! Als je eens wist hoe vaak ik dat gedacht heb! Ik zag God dan als een geniepige gemene man die vol leedvermaak zat toe te kijken. Dat hij mij voor zijn eigen plezier al die ellende op mijn bord gaf. Het is wat he? Al dit soort verborgen gedachten.......Had jij dat ook?

Of hoe kunnen wij uit Adam en Eva zijn ontstaan terwijl je zoveel rassen hebt? Blank, Aziatisch, Indiaans, Negroide, Polynesisch, etc. De diversiteit binnen de rassen zelf nog daar gelaten! Daar kon ik nooit een antwoord op vinden.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kochimodo schreef:
Marinus schreef:
Goed gezegt. En als mede-exgelovige`weet ik een beetje wat je doormaakt. En tot ongeloof komen is niet direct kattepis en niemand verwacht van je dat je het hele atheistische gedachtengoed binnen 24 uur adopteerd. Of eigenlijk heb je dat al gedaan door te zeggen dat je niet meer in god geloofd
Wat is dan het atheistisch gedachtegoed? :)
Een atheist gelooft niet in god. Dat is in feite alles. De rest is bijzaak. je kunt in principe vrij weinig uit het atheisme an sich halen. Vandaar dat we humanisme en zo hebben uitgevonden om ons moraal op te basseren :wink:

En idd ik had veel problemen met mijn geloof. Volgens mijn versie van het christendom moest een mens een kutleven lijden waarna je of naar het eeuwige vuur ging of naar een eeuwige kerkdienst. Op een gegeven moment wist ik oprecht niet meer wat erger zou zijn.

En dan idd de hele tijd die vragen. Waarom krijgen kleuters kanker, wat is het doel van het leven, wat is het doel van eeuwig leven, waarom zette god die boom in het paradijs, waarom is god zo pissig over twee appels dat miljarden mensen daarover geleden heeft, waarom kon god niet onze excuses aanvaarden zonder zijn eigen zoon ddod te martelen, er zijn subtielere manieren om mensen op het rechte pad te brengen dan een zondvloed dus waarom de zondvloed. De lijst met vragen ging oneindig door zowat.

En als je naar god in het OT kijkt dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om naar de hel te gaan ipv eeuwig met een megalomane massamoordenaar opgesloten te zitten. Satan heeft 10 mensen vermoord in de bijbel en dat deed ie dan nog in opdracht van god. Hij is veruit de sympathiekste van die twee fictieve entiteiten..

Marinus
Laatst gewijzigd door Marinus op 20 feb 2008 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Kochimodo schreef:
Marinus schreef:
Wat is dan het atheistisch gedachtegoed? :) Ik bedoel ik heb twee boeken over filosofie gehaald en er zijn nog aardig wat verschillende opvattingen, dus dat wordt nog lachen. Ook eigen gedachten moet ik nu leren ontwikkelen. Zoals met welk doel ben ik hier? Wat is de oorsprong van de mens? Is het na de dood dan echt defintief afgelopen. Is er een niets? Al dat soort vragen die ik voorheen makkelijk kon invullen en nu niet meer. Nu zal ik daar echt in moeten duiken. Een niets is trouwens een heel aantrekkelijke gedachte. Geen beloning, geenstraf....NIETS. Wat een heerlijke gedachte. Echte eeuwige rust in het NIETS. Er NIET MEER ZIJN. Niet meer voelen, denken, proeven, zien, horen, eten, drinken, etc. Ik word stees enthousiaster bij die gedachte. :D
Hét atheistisch gedachtegoed bestaat niet. het zegt alleen dat het een niet-theistisch gedachtegoed is maar meer zegt het niets over de antwoorden die je op bovenstaande vragen krijgt. Zeg er wel bij dat als je jouw antwoorden vindt of gevonden denkt te hebben, je die hier best mag nerzetten, maar dat dat nog niets zegt over vrijdenken.
Wat is de zin van mijn leven? Weet je wat in mijn donkerste dagen mijn antwoord hierop was. God laten genieten van mijn ellende en geworstel zodat hij me kon uitlachen en lekker toekijken en niets doen. Kijken hoe lang ik het zou volhouden in al die beproevingen. Dat hij een weddenschap met satan had of ik het zou redde. (Deze gedachte is uiteraard geinspireerd door het verhaal van Job).
Ook dat zal je zelf moeten uitzoeken. Je kan filosofen beoordelen op hun merites en kijken of je het intern en/of extern consistent vindt met jouw gedachten over wat ze erover zeggen en daarnaast of je het aansprekend vindt maar dergelijke filosofische vragen pretendeer ik geen universeel geldend antwoord op te kunnen of willen geven.
Kochimodo schreef:Of hoe kunnen wij uit Adam en Eva zijn ontstaan terwijl je zoveel rassen hebt? Blank, Aziatisch, Indiaans, Negroide, Polynesisch, etc. De diversiteit binnen de rassen zelf nog daar gelaten! Daar kon ik nooit een antwoord op vinden.
Misschien dat Tsjok je daar een beter antwoord op kan geven, hij is onze huis-bioloog-expert (zoals er nog wel meer experts rondlopen op bepaalde terreinen).
miss marple

Bericht door miss marple »

[/quote]Of hoe kunnen wij uit Adam en Eva zijn ontstaan terwijl je zoveel rassen hebt? Blank, Aziatisch, Indiaans, Negroide, Polynesisch, etc. De diversiteit binnen de rassen zelf nog daar gelaten! Daar kon ik nooit een antwoord op vinden.

Kochimodo,wat jij hier aanhaalt ,heeft met de evolutie te maken.Op internet kun je daar n heleboel informatie over vinden ,of in de bibliotheek zullen er ongetwijfeld boeken over te vinden zijn.
De beste en mooiste dingen in de wereld kun je niet zien of aanraken ,maar voel je in je hart
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Marinus schreef:
En idd ik had veel problemen met mijn geloof. Volgens mijn versie van het christendom moest een mens een kutleven lijden waarna je of naar het eeuwige vuur ging of naar een eeuwige kerkdienst. Op een gegeven moment wist ik oprecht niet meer wat erger zou zijn.
Een eeuwige kerkdienst met orgel is eerder srtaf dan beloning...... :wink:
En dan idd de hele tijd die vragen. Waarom krijgen kleuters kanker, wat is het doel van het leven, wat is het doel van eeuwig leven, waarom zette god die boom in het paradijs, waarom is god zo pissig over twee appels dat miljarden mensen daarover geleden heeft, waarom kon god niet onze excuses aanvaarden zonder zijn eigen zoon ddod te martelen, er zijn subtielere manieren om mensen op het rechte pad te brengen dan een zondvloed dus waarom de zondvloed. De lijst met vragen ging oneindig door zowat.
Vergeet niet al onze onbeantwoorde gebeden! Op het laatst heb ik mezelf hiermee getroost dat het zo was:

Tefilla vertalen we met gebed. Maar gebed is bidden, vragen, smeken. En tefilla omvat veel meer. En wat is de bedoeling van tefilla? De tefilla is een complex van stukken uit de Tora, van Psalmen, van stukken proza en poezie uit alle tijden, van dankzeggingen, van gebeden, van filosofische overpeinzingen. En de bedoeling van tefilla is ons los te maken uit de sleur van het dagelijkse leven, ons te laten bezinnen op onze levenstaak, ons onze verantwoordelijkheid voor ons doen en laten te doen beseffen en ons voor ogen te stellen wat God van ons verwacht. Tefilla is op geregelde tijden, iedere dag, in relatie met God treden,contact met God voelen. Tefilla is gesprek met God. Maar een gesprek waar voornamelijk God spreekt en wij luisteren, luisteren naar wat God ons te zeggen heeft." (...)

Bron: Siddoer (Gebedenboek) van Dasberg

Triest he? Zo heb ik mezelf een rad voor ogen gedraaid...... :oops:

En als je naar god in het OT kijkt dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om naar de hel te gaan ipv eeuwig met een megalomane massamoordenaar opgesloten te zitten. Satan heeft 10 mensen vermoord in de bijbel en dat deed ie dan nog in opdracht van god. Hij is veruit de sympathiekste van die twee fictieve entiteiten..

Marinus
Dat heb ik altijd een onverteerbare gedachte gevonden. Stel Hitler was op de dag voor zijn dood tot geloof in Jezus gekomen zijn, dan was alles wat hij had gedaan en verantwoordelijk voor was zijn vergeven en weggepoetst. Ongelooflijk wat een vreselijke gedachte. En iemand die nooit een vlieg had kwaad gedaan en niet in Jezus had geloofd zou dan naar de hel gaan!!! Hoezo rechtvaardigheid. Ik zie het niet!
Plaats reactie