Moppen zonder taboes!
Je hebt gelijk, voor mijn eigen gedrag ben ik zelf verantwoordelijk. Mijn bovenstaande post was ook niet bedoeld als zwaar verwijt aan jou, af87, maar was eigenlijk bedoeld met een toon van luchtigheid of ironie die passend is bij het topic. Maar die luchtige toon is soms lastiger te laten meeklinken in woorden die zwart op wit staan, dan wanneer ze mondeling geuit zouden worden (het forum van de toekomst: gesproken boodschappen? Of is YouTube dat al? Wat ouderwets dat we hier nog zitten te typen).
Laten we het zo zeggen: de evolutie van dit topic ontslaat mij net zo min van mijn morele verantwoordelijkheid, als dat de slechte opvoeding de snoepjes-bij-de-Jamin-gapper van zijn verantwoordelijkheid ontslaat. Of zoiets, eigenlijk ben ik veel te moe voor gevatte passende analogiën. Of nog een mop.
Laten we het zo zeggen: de evolutie van dit topic ontslaat mij net zo min van mijn morele verantwoordelijkheid, als dat de slechte opvoeding de snoepjes-bij-de-Jamin-gapper van zijn verantwoordelijkheid ontslaat. Of zoiets, eigenlijk ben ik veel te moe voor gevatte passende analogiën. Of nog een mop.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Een gesproken forum, god, allah, spaghettimonster bewaar me! Het lijkt me vreselijk om het geouwehoer life aan te moeten horen zeg!
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Hij is aan de grove kant, maar ok wel weer geniaal:
Een verveelde agent houdt tijdens zijn dienst een automobilist aan die volgens hem te hard reed. De man in de auto protesteert echter hevig en beweert toch echt niet harder dan 100km/u te hebben gereden. De agent geeft op en besluit de man te bekeuren voor het feit dat hij zijn mistlampen aanstonden. Dit was ook al een discutalbe beslissing aangezien het licht mistte.
Opeens krijgt de agent een briljante ingeving die zijn saaie morgen op kan fleuren. "Mijnheer, zegt hij, u kunt under deze boete uitkomen als u van de volgende vragen één goed beantwoordt." De man, die goed doorheeft dat hij sowieso al de pineut is, besluit deze kans met beide handen aan te pakken en stemt in met het voorstel.
"Oké, begint de agent, Het heeft twee wielen en je mag er mee op de snelweg rijden. Rara, wat is dat?"
"Da's een makkie, een motor," zegt de bestuurder.
"Helaas kan ik dat niet goed rekenen mijnheer, u bent niet specifiek genoeg in uw antwoord. Nu weet ik dus nog niet of het een Kawsaki is, een Honda of een Harley Davidson."
De man, hevig verontwaardigd maakt protest, maar wordt door de agent gemaand niet zo te zeuren, anders kon er nog wel eens een bekeuring voor het beledigen van een ambtenaar in functie achteraan komen. Hierop besloot de man wijselijk eieren voor zjn geld te kiezen en zijn hoop te vestigen op de tweede vraag.
"Het heeft vier wielen, en je hebt er een rijbewijs voor nodig. Rara, wat is dat?"
"Een auto natuurlijk!"
"Helaas bent u weer niet specifiek genoeg met uw antwoord mijnheer, was het nu een Opel Astra, een Lamborghini of een BMW?"
Hierop schrijft de agent een bonnetje uit voor de gedupeerde chauffeur.
"Mijnheer agent," vraagt de chauffeur poeslief, "mag ik dan ook nog een vraag aan u stellen?"
"Maar natuurlijk mijnheer, ik denk dat u daar nu wel voor hebt betaald," reageert de agent pesterig.
"Het is schaars gekleed, verslaafd aan drugs en vraag geld in ruil voor liefde. Wat is dat?"
"Tja mijnheer, u maakt het gemakkelijk vandaag, dat is een crackhoer natuurlijk" reageert de agent.
"Mijnheer agent, u bent ook niet erg speciefiek in uw antwoord. Is het nu uw moeder, uw vrouw of uw dochter?"
Een verveelde agent houdt tijdens zijn dienst een automobilist aan die volgens hem te hard reed. De man in de auto protesteert echter hevig en beweert toch echt niet harder dan 100km/u te hebben gereden. De agent geeft op en besluit de man te bekeuren voor het feit dat hij zijn mistlampen aanstonden. Dit was ook al een discutalbe beslissing aangezien het licht mistte.
Opeens krijgt de agent een briljante ingeving die zijn saaie morgen op kan fleuren. "Mijnheer, zegt hij, u kunt under deze boete uitkomen als u van de volgende vragen één goed beantwoordt." De man, die goed doorheeft dat hij sowieso al de pineut is, besluit deze kans met beide handen aan te pakken en stemt in met het voorstel.
"Oké, begint de agent, Het heeft twee wielen en je mag er mee op de snelweg rijden. Rara, wat is dat?"
"Da's een makkie, een motor," zegt de bestuurder.
"Helaas kan ik dat niet goed rekenen mijnheer, u bent niet specifiek genoeg in uw antwoord. Nu weet ik dus nog niet of het een Kawsaki is, een Honda of een Harley Davidson."
De man, hevig verontwaardigd maakt protest, maar wordt door de agent gemaand niet zo te zeuren, anders kon er nog wel eens een bekeuring voor het beledigen van een ambtenaar in functie achteraan komen. Hierop besloot de man wijselijk eieren voor zjn geld te kiezen en zijn hoop te vestigen op de tweede vraag.
"Het heeft vier wielen, en je hebt er een rijbewijs voor nodig. Rara, wat is dat?"
"Een auto natuurlijk!"
"Helaas bent u weer niet specifiek genoeg met uw antwoord mijnheer, was het nu een Opel Astra, een Lamborghini of een BMW?"
Hierop schrijft de agent een bonnetje uit voor de gedupeerde chauffeur.
"Mijnheer agent," vraagt de chauffeur poeslief, "mag ik dan ook nog een vraag aan u stellen?"
"Maar natuurlijk mijnheer, ik denk dat u daar nu wel voor hebt betaald," reageert de agent pesterig.
"Het is schaars gekleed, verslaafd aan drugs en vraag geld in ruil voor liefde. Wat is dat?"
"Tja mijnheer, u maakt het gemakkelijk vandaag, dat is een crackhoer natuurlijk" reageert de agent.
"Mijnheer agent, u bent ook niet erg speciefiek in uw antwoord. Is het nu uw moeder, uw vrouw of uw dochter?"
"Only the mediocre are always at their best"
Nou zeg, vind je mij ouwehoeren? Het spaghettimonster zal je straffen en met zijn pasta-aanhangsels een klodder ketchup op je hoofd doen neerdalen! Zo!Kitty schreef:Een gesproken forum, god, allah, spaghettimonster bewaar me! Het lijkt me vreselijk om het geouwehoer life aan te moeten horen zeg!
OK, inderdaad, ik ouwehoer.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Sorry hoor, ik bedoel het in zijn algemeenheid.Think schreef:Nou zeg, vind je mij ouwehoeren? Het spaghettimonster zal je straffen en met zijn pasta-aanhangsels een klodder ketchup op je hoofd doen neerdalen! Zo!Kitty schreef:Een gesproken forum, god, allah, spaghettimonster bewaar me! Het lijkt me vreselijk om het geouwehoer life aan te moeten horen zeg!
OK, inderdaad, ik ouwehoer.

Daarbij zijn sommigen beter in het verwoorden per schrift dan in het verwoorden via de gesproken taal. Dus nee, doe mij maar gewoon een leesforum inplaats van een luisterforum. 8) Er zijn er ook nog waar je geen woord tussen krijgt, lol.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
..
Mijn reactie was niet bedoeld als terecht wijzing, enkel grappen zijn gewoon heel divers. Ken er genoeg maar ben te lui om ze allemaal te gaan opschrijven. En wat woorden betreft inderdaad je hebt geheel gelijk. Woorden zijn deels best zwart wit, vandaar dat geluid en gesproken woord soms beter is. Een aantal maanden terug hadden we nog een chat room op een forum waar ik lid van ben. Maar blijkbaar is 1 op 1 voor velen te direct. Geschreven berichten hebben tenslotte weer andere voordelen. Je kan er meer tijd voor nemen. Maar zelf denk ik dat gesproken woord interactieve forums deels onvermijdelijk zijn. Alleen wanneer is nog niet geheel duidelijk.Think schreef:Je hebt gelijk, voor mijn eigen gedrag ben ik zelf verantwoordelijk. Mijn bovenstaande post was ook niet bedoeld als zwaar verwijt aan jou, af87, maar was eigenlijk bedoeld met een toon van luchtigheid of ironie die passend is bij het topic. Maar die luchtige toon is soms lastiger te laten meeklinken in woorden die zwart op wit staan, dan wanneer ze mondeling geuit zouden worden (het forum van de toekomst: gesproken boodschappen? Of is YouTube dat al? Wat ouderwets dat we hier nog zitten te typen).
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
There was a Green Beret who had four daughters. He was in a habit of worrying about his daughters and always answered the door with a sawed-off shotgun. One night he hears a knock at the door and find a young man standing there. The young man says: "My name is Freddy, I've come to pick up Betty. We're going out for spaghetti. I hope she's ready."The Green Beret thought that was cute so he let them go out.Pretty soon another knock on the door and another young man was there. He sayd: "My name is Lance. I h've come for Nance. We're going to a dance. Is she ready by change?" Again the Green Beret thought it was cute and let them go, Soon another knock on the door with yet another young man standing there. He sayd:"My name is Moe. I'm here to get Flo. Whe're going to a show. Is she ready to go?" Once again the Green Beret thought it was cute and let them go. Again there was a knock on the door and a young man was standing there. He sayd:"My name is Chuck,"........The Green Beret shot him.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Hoorde vanavond een mop op televisie:
Twee jongens komen te laat op school en moeten naar de conciërge.
De jongens worden gevraagd wat de reden voor hun laat komen is.
De ene jongen antwoordt: "Er was een stroomstoring en ik zat vast in de lift."
De andere jongen antwoordt: "Er was een stroomstoring en ik stond op de roltrap."
Twee jongens komen te laat op school en moeten naar de conciërge.
De jongens worden gevraagd wat de reden voor hun laat komen is.
De ene jongen antwoordt: "Er was een stroomstoring en ik zat vast in de lift."
De andere jongen antwoordt: "Er was een stroomstoring en ik stond op de roltrap."