Scheppingsbrochure
Moderator: Moderators
-
Krautsjo
IK denk ook dat het nu eens te meer belangrijk gaat worden om je te profileren als niet-gelovige .Binnenkort krijgen we in Nederland een plastic foetus door de brievenbus geduwt (als Dorenbos zijn distributie op orde krijgt ) naast de scheppingsbrochure .IK denk dat het wel eens tijd wordt om je als atheist of als bright,etc of als niet-gelovige in het algemeen te laten horen en gelden . We hebben een regering die zich duidelijk ontpopt als een op de christelijke moraal geschoeid ,terwijl de meerderheid van Nederland daar toch niet voor gekozen heeft . WE zijn inmiddels allemaal zo gewend om de verontwaardiging te ppotten in blogs en fora ,dat we niet eens meer weten hoe we in de wrkelijke wereld verzet moeten bieden .Ik juich dit toe,de scheppingsbrochure die mij toegestuurd wordt gaat retour afzender en ook het poppetje gaat terug naar zijn verwekker .(hoe zijn ze trouwens aan het model gekomen voor dat poppetje ?) Hoe ingepolderd zijn we nu geworden ,de schreeuwers ter rechterzijde die zo trots op Nederland zijn en opkomen voor de vrijheid ,profileren zich beter en ook de creationisten laten zich op een duidelijkere manier gelden ,terwijl ze in principe minder te verliezen hebben .Ik bedoel er zijn meer christenen in de wereld dan iets anders . Wim ik deel jouw mening en heb bewondering voor je vastberadenheid en je zelfbeheersing .Ik zou allang opgebrand zijn uit kwaadheid .
Ja, als je jezelf afzijdig houdt dan verlies je terrein. Zo simpel is het. Secularisatie is een ontwikkeling die je moet volgen en zo nodig versnellen. Een schoolvoorbeeld is Hitchens die de Biblebelt induikt met zijn voordrachten. Misschien enigszins geromantiseerd, maar hier komen dus toeschouwers op af. Van verschillende achtergronden. Het komt dikwijls voor dat de argeloze toeschouwer merkt dat er binnen de christelijke gemeenschap meerderen rondlopen die seculier denken. En de gevolgtrekking kan iedereen maken. Zelfvertrouwen en mogelijke contacten. Een tegenwicht voor jezelf en anderen tegen de verchristelijking van de samenleving.Krautsjo schreef:IK denk ook dat het nu eens te meer belangrijk gaat worden om je te profileren als niet-gelovige ..
Het pleit voor Wim dat hij net als Hitchens de confrontatie niet uit de weg gaat. Men zal zijn argumenten zeker negeren. Maar de toeschouwers kunnen hier wel iets van opsteken. En daar moet je het voor doen.
- Saviourmachine
- Contacteer:
Dankje voor het welkom.CXT schreef:Toch hebben mensen er voor gekozen een consumentenbond op te richten om de consument achtergrondinformatie te geven waar hij zelf niet zo snel aan zou kunnen komen. Creationisten hebben inderdaad het recht die brochures door de brievenbus te gooien. Maar wij hebben het recht tegen hun verhaal in te gaan. En aangezien niet iedereen de mogelijkheid of de zin heeft om de achtergrondinformatie op te zoeken, kan het handig zijn als anderen dat doen.Saviourmachine schreef:De overheid bijv. stelt slechts enkele regels op waaraan de hypotheekverstrekker of de luchtvaartmaatschappij moet voldoen, maar alsnog is het aan de consument om er op meer of mindere mate ingeluisd te worden.
P.S. Welkom trouwens.
Mensen die denken dat ze het mega bij het gelijke eind hebben kunnen bijvoorbeeld alleen al vanwege dat feit onmogelijk over komen. Dus nogmaals, wat wil met als vrijdenker bereiken, en wat is de strategie.
Misschien is dat het aanwenden van onze krachten om meer wetenschapspodia op te richten. Kinderen enthousiast te maken voor puzzels en intelligente spellen. Het opleiden van leraren die de digitale mogelijkheden kennen. Het stimuleren van pluriformiteit in gedachtegoed. Toegegeven, dat is allemaal totaal nog niet strategisch, ha ha. Maar het is wel iets breder dan anti-anti-evolutie forum posts.
Lijkt me best wel een leuk idee om iets structureels op te richten!? Misschien een keer een online meeting beleggen voor geïnteresseerden? Een agenda bepalen, kijken of we ergens mee kunnen komen?