Jij, je zegt het niet direct, maar ik kan er maar 1 conclusie uittrekken!eef schreef:wie zegt dat ik die dingen niet zie?
Hoe vat jij moord op dan?eef schreef:Maar da betelkent dat ik die moorden ed. niet zie. Alleen ik vat ze anders op dan jou.
Goed of fout?
Een atheist houdt zich vast aan de realiteit, rationaliteit en logica.eef schreef:En ongelovige houdt zich vast aan zijn ongeloof.
Het zogenaamd creationistisch quoten bedoel je nu?eef schreef:wat je doet is één zinnetje uit een hele tekst te nemen, wat ook vaak gebeurd door mensen die de bijbel verkeert interpeteren.
De quote's zijn in tegenstelling tot de meeste creationistische quote's wel compleet en makkelijk verifieerbaar.
Maakt niet uit, Jezus stelt duidelijk dat je alleen via hem in de hemel kunt komen, dus een groot gedeelte van de mensheid wordt die kans ontzegd buiten hun schuld om.eef schreef:Maar als jij nooit van Jezus heb gehoord kan je ook niet bewust voor of tegen hem kiezen.
Precies wat ik bedoel, een identiteit had je evengoed gehad dus, alleen een andere als die je nu hebt.eef schreef:Wat jij bent, je ware ik, is je iddentiteit.
En daar gaat het dus om, door die andere identiteit had jij dus je connectie met Jezus en het christendom gewoonweg misgelopen, en was je dus automatisch veroordeeld geweest.
Tot die conclusie ben ik gekomen omdat ik juist verder heb gekeken dan mijn neus lang is.eef schreef:Als je denkt dat Gods cadeau een lege doos is moet je eens wat verder kijken dan je neus lang is.
Hij is te goed!eef schreef:Dat jij elke morgen wordt, dat je geen dodelijk ongeluk krijgt is al een cadeau van God.
Fijn om te weten dat hij mij zoveel beter vindt dan de aidsslachtoffers in bijvoorbeeld Afrika.
Ik heb ex-gelovigen het cadeau open zien maken dus ik weet wat er in zit! 8)eef schreef:Als ik jou was zou ik eerst een cadeau openmaken voordat je zegt dat het een lege doos is.
Ik heb ook niet gezegd dat er niets in zit, lees nog maar eens:eef schreef:Dat je het niet hoort rammelen betekent niet dat er nix in zit...
Een schitterend cadeau vindt ik!erik schreef:Diegenen die hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen maken het toch open en realiseren zich dan dat er toch wat in zit, een cadeau dat mooier is dan wat zij zich ooit voor konden stellen .......... de werkelijkheid, de helderheid van het vrije denken.
Hebr 6: