Waarschijnlijk toch zo'n dikke miljard mensen. Zou dat nou verplicht zijn als moslim, dat spreken over 'broeders en zusters'?HankS schreef:Hoe kom je dan aan zoveel broeders en zusters ? En ben jij de jongste en wie komt er boven je ?Complot schreef:Nee hoor , ben niet eens islamitisch opgevoed.Cluny schreef: Jouw vader en moeder zijn wel heel erg actief geweest.
Me vader bijv bid pas een jaar of 10..
En je hebt ook zo iets als bekeren..
Wat houdt moslims gevangen in de islam ?
Moderator: Moderators
Re: Wat houdt moslims gevangen in de islam ?
Nou kijk: Ze hebben elkaar allemaal lief. Alle Moslims zitten nl. op 1 lijn. Het is net de Tros.iznogoodh schreef: Waarschijnlijk toch zo'n dikke miljard mensen. Zou dat nou verplicht zijn als moslim, dat spreken over 'broeders en zusters'?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Totalitaire ideologieën halen het slechtste in mensen naar boven

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Deze wereld is zo ziek, daar helpt geen aspirientje meer tegen.doctorwho schreef:Totalitaire ideologieën halen het slechtste in mensen naar boven
Als ik het nieuws nauwlettend ga volgen word ik misselijk van wat ik zie.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
En toch kun je Moslims uiteraard niet over 1 kam scheren. Maar mocht iets ze gevangen houden, is het de straf welke staat op 'apostacy' Wat wiki hier over schrijft klinkt hoopvol.
Islamic scholarship differs on the appropriate punishment for the apostate (or murtad مرتد ), which ranges from execution – based on an interpretation of certain hadiths – to no punishment at all as long as they do not rebel against the Islamic society or religion.[1] A significant minority of contemporary Muslim scholars (and twelve Muslim-majority countries[2] hold to the traditional view that apostasy is punishable by death or imprisonment until repentance, at least for adult men of sound mind.
Ik weet echter niet hoe families van de afvallige met deze (on)gelukkige omgaan. Bij Jehova;s getuigen wordt je volledig verstoten/uitgesloten. Ben benieuwd hoe dit bij de Moslims er aan toe gaat.
Islamic scholarship differs on the appropriate punishment for the apostate (or murtad مرتد ), which ranges from execution – based on an interpretation of certain hadiths – to no punishment at all as long as they do not rebel against the Islamic society or religion.[1] A significant minority of contemporary Muslim scholars (and twelve Muslim-majority countries[2] hold to the traditional view that apostasy is punishable by death or imprisonment until repentance, at least for adult men of sound mind.
Ik weet echter niet hoe families van de afvallige met deze (on)gelukkige omgaan. Bij Jehova;s getuigen wordt je volledig verstoten/uitgesloten. Ben benieuwd hoe dit bij de Moslims er aan toe gaat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Banned
zoals bij christenendikkemick schreef:Ben benieuwd hoe dit bij de Moslims er aan toe gaat.
de ene is al wat strenger/fundamentalistischer/bekrompen als de andere en dan moet je kijken naar de cultuur
Tunesie, Libanon, Dubai, Afghanistan en Indonesië staan geloofsgewijs even dicht bij elkaar als Belgie, Vaticaanstad, Polen en Zweden.
- Peter van Velzen
- Site Admin
En Geert maar denken dat we beter uit de Europese gemeennschap kunnen stappen!appelfflap schreef:zoals bij christenendikkemick schreef:Ben benieuwd hoe dit bij de Moslims er aan toe gaat.
de ene is al wat strenger/fundamentalistischer/bekrompen als de andere en dan moet je kijken naar de cultuur
Tunesie, Libanon, Dubai, Afghanistan en Indonesië staan geloofsgewijs even dicht bij elkaar als Belgie, Vaticaanstad, Polen en Zweden.
Ik wens u alle goeds
Helemaal niks houd me gevangen.
Ik hou van me geloof.
de Koran is me levensgids.
Ik hou van me geloof.
Ik moet ineens aan het onderschrift van één van de forumleden hier denken: "Elke gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen".Complot schreef:Helemaal niks houd me gevangen.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum fan
Geldt uiteraard voor iedereen. Wellicht per definitie idd meer voor hen die claimen freeth... vrij te zijn 

Is er nog een reden waarom jouw spelling zo slecht is?Complot schreef:Helemaal niks houd me gevangen.
Ik hou van me geloof.
En deze was ik nog vergeten te vragen.
Ben jij ISIS-sympathisant?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Zou je mij in het kort willen vertellen (ik zoek nl. ook een levensgids, zonder ze allemaal te moeten lezen!)Complot schreef:Helemaal niks houd me gevangen.
Ik hou van me geloof.
WAT in de Koran jou doet besluiten hier zo van te houden? Ik bedoel: Waarom houd je meer van de Koran dan van de bijbel of Veda's?
En wat is de grootste levensles uit de Koran?
Einstein/Mick
Einstein/Mick

Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik weet van Molimm geestelijke bekend staan om hun domme uitspraken. Maar deze komt wel voor de eerste plaats in de rij van domme moslimuitspraken in aaanmerking.
Ik wens u alle goeds