Axxyanus schreef
Neem nu de rel bij de Franstaligen rond afgestudeerde dokters die geen riziv-nummer krijgen. Er was overeengekomen dat het aantal artsen (zowel nederlandstaligen als franstaligen) naar beneden moest. De nederlandstaligen hebben daarvoor een numerus clausus ingevoerd. De Franstaligen hebben het probleem voor zich uit geschoven. Het gevolg is dat nu die beperking hard gemaakt moet worden, er langs nederlandstalige kant geen probleem is, want het aantal afgestudeerden is binnen de perken gebleven terwijl de franstaligen zich verplicht zien om een aantal afgestudeerden geen riziv nummer te geven. Natuurlijk wordt er ondertussen van franstalige kant al stevig druk uitgeoefend om al die afgestudeerden toch maar hun riziv nummer te geven en wordt daar van nederlandstalige kant tegen geprotesteerd want dat zou er op neerkomen dat de hele last voor het binnen de perken houden van het doktersbestand op de schouders van de nederlandstaligen zou terechtkomen.
Ja, je heb wel een punt, maar is het niet zo dat deze politieke spelletjes niet meer gespeeld zouden kunnen worden moesten wij één regering hebben (en niet eigenlijk vijf met nog eens een schaduwpremier erbij). Ik neem aan dat jij een Nederlander bent, ik kan verkeerd zijn he, zo ja wat zouden jullie vinden van deze manoeuvres van de keizer? En wat zouden jullie vinden van een schaduwpremier die achter de gordijnen aan de touwtjes trekt en de hele regering naar zijn pijpen kan laten dansen?
Appelflap schreef
als je Dewever Hitlersympathieën verwijt/insinueert is hij in jouw ogen natuurlijk een racist. die alinea over Walenhaat had je je kunnen besparen
wordt trouwens weerlegd door Dewever zelf die ook graag zou willen dat ook de Walen de regering krijgen die ze wensen. en vertel me nu eens wat er fundamenteel ondemocratisch aan die opmerking is?
Zie jij echt niet door de kleren van de keizer, Bart de Wever doet deze uitspraak en de mensen lopen erin. Dit is manipulatie, hieraan toegeven is meegaan in zijn ideologie om het land te splitsen. Er is echter ook een andere oplossing, één enkele regering en je hebt al deze heisa niet. Maar je bent zodanig gebrainwashed door her de wever dat je de logische oplossing niet meer ziet. Dat is dan het resultaat van tien jaar brainwash door deze meester manipulator. Liever splitsen dan éénmaken, bye bye Belgie dus, …
Appelflap schreef
in Maarten's oog in oog interview kun je Dewever's reactie op die julius ceaseropmerking uit zijn eigen mond horen. Dan weet je dat jouw verwijt opnieuw op bijzonder weinig slaat.
Bartje is geen dommerik, eerder een sluw en gevaarlijk individu, hij ruilt Julius Caesar om voor Augustus, en weerom loopt iedereen erin. Die keizer Augustus, (waarom vergelijkt ie zich altijd met keizers?) was anders ook geen braaf doetje hoor.
De redactie schreef
In het interview wisselt De Wever met gemak van petje: hij is de burgemeester die spreekt over de ordehandhaving op de betoging in Antwerpen van 24 november, en hij is de voorzitter van N-VA die tegen de oppositie tekeergaat. In beide gevallen is hij even cassant.
Een schaduwpremier dus, en ik ben daar niet mee gedient, als belgisch burger wens ik het beste voor mijn land en eis ik dat verkozen politiekers hun job kunnen doen zonder een keizer die achter hun rug staat om het mes erin te steken als zij iets zouden beslissen wat niet in zijn kraam past.
De redactie schreef
N-VA was het probleem
In afwachting stapt Wathelet nu eindelijk vooruit om toch aan oppositie te doen in het federale parlement. Want dat is nodig, denkt hij. Vooral de "schaduwpremier uit Antwerpen" moet het ontgelden.
Wathelet hekelt dat De Wever de regeringsleden keer op keer terugfluit. Dat gebeurde toen Charles Michel na de betoging van vorige week meldde dat er nog onderhandelingsmarge was, toen Maggie De Block een mildere aanpak van cannabis voorstelde en ook toen CD&V afgelopen weekend voor een vermogenswinstbelasting pleitte.
De conclusie van Wathelet: met N-VA valt niet te regeren. "De N-VA was het probleem", zo komt hij nogmaals terug op de weigering van zijn partij om met de nationalisten in zee te gaan.
Bron :
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2144513" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi is dat, dit zijn maffia praktijken, De Wever zit niet in de regering maar slaagt er toch in om achter de schermen aan de touwtjes te trekken en de regering wordt zo gereduceerd tot een stel poppen van deze puppet master, democratie? Die is hier ver te zoeken, het neigt eerder naar dictatorschap.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.