Wel schrijnend he? Mensen worden doodverklaard als de machine waaraan ze liggen aangeven dat er geen hersenwerking meer is. Maar zodra mensen later weer bij bewustzijn komen en melding maken van allerlei zaken die niet "kunnen" zegt men "dus de hersenen werkten nog, anders konden ze geen ervaring hebben". Dit is niet alleen verbeelding maar ook nog hypocriet. En het is een cirkelredenering zoals enkel gelovigen zouden kunnen verzinnen.Peter van Velzen schreef:Ik verbeeld met wat dat betreft niks. Ik kan net zo min bewijzen dat er zich géén theepot is die zich in een baan rond jupiter bevindt, als dat ik kan bewijzen dat we niets kunnen zien en horen zonder de werking van de hersenen. Ik ben dan ook bereid om open te staan voor elke objectieve waarneming van zo’n theepot, en elke objectieve waarneming van een mens zonder werkende hersenen, die iets ervaart. Tot nu toe is zo iemand niet gevonden. Als er bijna-dood ervaringen zijn van mensen zonder (wederom) werkende hersenen, dan hoor ik dat graag. Voor zover ik weet, hebben alleen mensen mét werkende hersenen over zo’n ervaring gerapporteerd. Mocht ik me vergissen dan hoor ik dat graag.
"het kan niet, DUS het moet iets anders zijn".
Ja, jij kan het weten uiteraardEr zijn weliswaar heel van formleden die soms de indruk wekken een bericht te plaatsen zonder dat ze werkende hersenen hebben, maar dat is een illusie. Ook om de grootste onzin te schrijven, heb je naar mijn weten werkende hersenen nodig.