gerard_m schreef:Peter van Velzen schreef:at klets je nu? De huidige problemen zijn grotendeels problemen met kinderen van arbeidsmigranten. Moeten die kinderen in de regio worden opgevangen? welke regio? Die waar ze geboren zijn? (veelal in Nederland).
Ik had het over doorgaan met de huidige immigratie politiek.
Of denk jij dat de oroblemen die we nu zien zich ineens niet meer gaan voordoen met de huidige immigranten?
En ik had het over "opvang in de regio". Dat aspect speelt alleen bij vluchtelingen en vluchtelingen zijn niet degenen die de meeste problemen veroozaken. Arbeidsmigranten trouwens ook niet. De meeste problemen onstaan doorgaans bij de (veelal in Nederland geboren) kinderen van de immigranten.
wil je die problemen aanpakken dan is er iets geheel anders nodig. wat weet ik niet, maar "opvang in de regio" is niet het meest logische, al zal het wel iets helpen, want wie niet immigreert naar Nederland, krijgt ook geen kinderen in Nederland. Echter: De regio vangt al lang de meeste vluchtielingen op, en "de regio", krijgt alleen maar meer problemen als zij meer vluchtelingen moet (blijven) opvangen. Iemand die inclusief denkt, houdt ook met de belangen van "de regio" en die van de vluchtelingen zelf rekening.
Ondetussen leidt dit niet tot minder boefjes van Marrokaande afkomst.
Probleem dus NIET opgelost. De vraag is Hoe dan wel? wellicht is enig onderzoek nodig, of moet bstaand onderzoek eindelijk eens vertaald worden in beleid. Maar om dat te kunnen realseren, moeten de somige poltici even hun mond houden en niet beweren dat zij de oplossing al kennen, De jokkebrokken. Politici die hun beleid bazeren op objecfieve kennis, becriticeer ik uiteraard niet. ZIj zouden best eens een deel van de oplossing kunnen kennen.