Verkiezingen 2e kamer2021 Nederland

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Verkiezingen 2e kamer2021 Nederland

Bericht door dikkemick »

Op wie ik mij kwaad maak zijn de slimme rechtse mensen, die de domme mensen misbruiken, door ze rustig in hun domheid te laten. […] Niet alle rechtse mensen zijn dom. Sommigen zijn gewoon slecht. En tegenover hen houdt mijn linkse neiging tot vergeving op.
– Anil Ramdas (6 december 2010)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

De partijen die expliciet of grotendeels pro-Israel zijn, bezetten volgens de peilingen een grote meerderheid van de Tweede Kamer, terwijl de Israel-kritische partijen slechts 63 zetels hebben. Pro-Israel partijen hebben samen 87 zetels. Wie er uiteindelijk gaat regeren is minder belangrijk; de meerderheid van stemmen in de Kamer bepaalt het succes van moties.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 okt 2025 12:26 De partijen die expliciet of grotendeels pro-Israel zijn, bezetten volgens de peilingen een grote meerderheid van de Tweede Kamer, terwijl de Israel-kritische partijen slechts 63 zetels hebben. Pro-Israel partijen hebben samen 87 zetels. Wie er uiteindelijk gaat regeren is minder belangrijk; de meerderheid van stemmen in de Kamer bepaalt het succes van moties.
Ik kijk liever naar het grotere plaatje dan alleen maar immigratie of Israël.
Er staat meer op het spel dan deze polariserende onderwerpen.
Zo zijn er ook mensen met stemrecht die op (sympathieke) personen stemmen. Of omdat ze blond zijn en pro Israël

Op deze man dus:
Vrouw uit APB-verhaal Wilders doet aangifte: 'Dit was gewoon verkeersruzie' https://share.google/O5yH5M9g4NGvNyEKk
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 okt 2025 12:31 Ik kijk liever naar het grotere plaatje dan alleen maar immigratie of Israël.
Aangezien ik niet in Nederland woonachtig ben, heb ik met het grotere plaatje weinig te doen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 okt 2025 13:20
dikkemick schreef: 04 okt 2025 12:31 Ik kijk liever naar het grotere plaatje dan alleen maar immigratie of Israël.
Aangezien ik niet in Nederland woonachtig ben, heb ik met het grotere plaatje weinig te doen.
De meest absurde domme reactie tot nu toe. Wens je Nederland de verdoemenis in, zolang het land maar pro Israël blijft? Stem jij werkelijk zo kortzichtig?
Vergelijk het met een oud buurvrouw destijds: "Ik stem op den Uijl, want hij ziet er zo vaderlijk uit".
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 okt 2025 13:27
ChaimNimsky schreef: 04 okt 2025 13:20
De meest absurde domme reactie tot nu toe. Wens je Nederland de verdoemenis in, zolang het land maar pro Israël blijft? Stem jij werkelijk zo kortzichtig?
Vergelijk het met een oud buurvrouw destijds: "Ik stem op den Uijl, want hij ziet er zo vaderlijk uit".
Zoals vrijwel iedereen, stem ik op de voor mij relevante substantie. Voor de ene is dat de Nederlandse woningmarkt, voor de andere asiel en migratie, voor weer iemand anders zijn dat economie of werkgelegenheid in Nederland, etc. Voor mij zijn het vooral Israel en Oekraine, het gevaar van Rusland en de daarmee samenhangende defensie van Nederland en Europa, plus de invloed van een snel groeiende islamitische gemeenschap op de Nederlandse en Europese samenleving. Van deze zaken weegt momenteel Israel het zwaarst.

Hoe iemand eruit ziet, heeft voor mij geen relevantie.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 04 okt 2025 14:08.....Voor mij zijn het vooral Israel en Oekraine, het gevaar van Rusland en de daarmee samenhangende defensie van Nederland en Europa, plus de invloed van een snel groeiende islamitische gemeenschap op de Nederlandse en Europese samenleving. Van deze zaken weegt momenteel Israel het zwaarst.
Dat laatste is duidelijk.
PVV is nl nogal pro-Poetin, dus Oekraïne interesseert je niet.
Groeiende islam gemeenschap. Welk percentage is deze islam gemeenschap tov de gehele gemeenschap? Of stel je ook in Nederland ethnische zuivering voor? Alle andersdenkenden (moslims) het (Neder)land uit?

Stem wat je wilt maar stem met gezond verstand. Uit bovenstaande blijkt dat je dat niet helemaal door hebt.
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 okt 2025 14:17
ChaimNimsky schreef: 04 okt 2025 14:08.....Voor mij zijn het vooral Israel en Oekraine, het gevaar van Rusland en de daarmee samenhangende defensie van Nederland en Europa, plus de invloed van een snel groeiende islamitische gemeenschap op de Nederlandse en Europese samenleving. Van deze zaken weegt momenteel Israel het zwaarst.
PVV is nl nogal pro-Poetin, dus Oekraïne interesseert je niet.
Wilders is niet pro-Poetin en steunt officieel Oekraine tegen de Russische invasie. Belangrijkst is, dat hij pro Israel is, net zoals trouwens de meerderheid van de Tweede Kamer.
Groeiende islam gemeenschap. Welk percentage is deze islam gemeenschap tov de gehele gemeenschap?
Klassieke misleiding. Het gaat niet om het percentage aan moslims in Nederland, maar om het absolute aantal extremisten dat daadwerkelijk een terroristische dreiging vormt.
Of stel je ook in Nederland ethnische zuivering voor? Alle andersdenkenden (moslims) het (Neder)land uit?
De EU heeft het paard van Troje binnengehaald in de Europese samenlevingen. De harde realiteit is dat de kleine groep moslim-fanatiekelingen die de Koran letterlijk neemt, niet te beteugelen is met opsporing, vervolging of zelfs maar de dood. We kunnen hun aanslagen niet volledig voorkomen, dus wat doen we straks met de kennis dat ze onderdeel zijn geworden van onze samenleving? Goede vraag. Ik zie geen oplossing; vandaar dat ik erover denk naar Israel te gaan waar ik me aanzienlijk veiliger voel.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky, zo goed als je geïnformeerd bent over de superieure militaire onderdrukkende zionistische kwaliteiten van Israël, zo slecht is het met je overige kennis gesteld.

1 Voorbeeld: Toen de PVV 37 zetels haalde, plopte in Moskou de champagne. "Poetin heeft gewonnen in Nederland," riep de Russische journalist Kornilov triomfantelijk.

Boekentip Nimsky: "De domheid regeert" van Sander Schimmelpenninck.

Het absolute aantal extremisten in Nederland.... Heb je cijfers voor me?
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 04 okt 2025 15:12 ChaimNimsky, zo goed als je geïnformeerd bent over de superieure militaire onderdrukkende zionistische kwaliteiten van Israël, zo slecht is het met je overige kennis gesteld.

1 Voorbeeld: Toen de PVV 37 zetels haalde, plopte in Moskou de champagne. "Poetin heeft gewonnen in Nederland," riep de Russische journalist Kornilov triomfantelijk.
Wat Moskou doet, is Moskou z'n zaak. Wilders veroordeelt de Russische agressie en zegt dat Oekraine recht heeft zich te verdedigen, maar zijn focus ligt meer op de gevolgen voor Nederland dan op een expliciete solidariteit met Oekraine. Relevanter is, dat hij zeer pro-Israel is, zoals ook de meerderheid in de Tweede kamer pro-Israel is. Hij is dus pro-Oekraine tegen de agressor, maar kritisch op de EU en de Nederlandse aanpak en kosten.
Het absolute aantal extremisten in Nederland.... Heb je cijfers voor me?
De Rijksoverheid zegt dat het jihadisme de grootste terroristische dreiging is voor Europa (nog groter dan extreem rechtse neo Nazi's). Net als in de 2e helft van 2024 waren er de afgelopen maanden tientallen aanslagen en verstoorde aanslagplannen in Europa. Veel daders van deze aanslagen handelen alleen, al zijn ze geïnspireerd door de terroristische organisatie ISIS.

Dat ze onderdeel zijn van een veel grotere groep vredelievendere moslims, heeft geen invloed op deze absolute aantallen. En ja, aangezien de harde realiteit is dat de kleine groep moslim-fanatiekelingen die de Koran letterlijk neemt, niet te beteugelen is met opsporing, vervolging of zelfs maar de dood, terwijl ze een laag profiel voeren, kunnen we hun aanslagen niet volledig voorkomen. Zoals gezegd, heeft Europa het paard van Troje binnengehaald en zit nu met de gebakken peren.
Boekentip Nimsky: "De domheid regeert" van Sander Schimmelpenninck.
Ken ik. Daar gaat het niet om lage intelligentie, maar om een bewuste keuze om vast te houden aan bewezen onwaarheden, misleidende frames en onterechte beschuldigingen. Zou je eens moeten lezen!
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nimsky

Ik kan je dan inderdaad nog maar 1 advies geven. Verhuis met al je irreëele angsten en extreem rechtse voorkeuren naar Ford Israël en laat ons hier in het westen maar creperen onder de Trojaanse Jihadisten.

Ach nee, toch nog even een uitleg mbt vrind Wilders.
Schipperen tussen Kyiv en het Kremlin: de worsteling van PVV-leider Geert Wilders | Trouw https://share.google/oL7KldmcreV8Y5WW6

.....krabbelt de PVV-leider terug, als gevolg van de geopolitieke ontwikkelingen en binnenlandse druk.

https://share.google/images/ddorHzNmayfugfOb7
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ik hoorde bij WNL op zondag Dilan Yeşilgöz-Zegerius ongeveer het volgende zeggen, "We moeten voorkomen dat de zorg alsmaar blijft groeien, we zien dat de kosten toenemen en We moeten daar iets aan doen".

Wat ik daaraan mis is het volgende. We zijn aan het vergrijzen en de aspirant bejaarden zijn in colonnes op weg naar de zorg. Behorende tot deze groep spreek ik uit ervaring. Ik heb de afgelopen 3 jaar, sinds mijn 65ste, minstens net zoveel zorg verbruikt als in mijn hele leven daarvoor.

Ik zie niet in hoe je dan naar minder zorgkosten kunt. Als iemand dan zegt dat de zorgkosten omlaag moeten, wat geen slecht idee is, dan moet je wel met iets van een visie komen hoe je het hierboven geschetst probleem wil aanpakken. Minimaal moet je als probleem benoemen als je nog geen oplossing weet of visie hebt. Anders zit je alleen gebakken lucht te verkopen.

En dit is volgens mij exemplarisch voor veel politieke partijen voor praktisch alle onderwerpen. Het gaat alleen maar over de waan van de dag. Ik heb, maar misschien is dat een illusie, dat de politiek in de vorige eeuw dat beter deed.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mullog

Hier heb je mooi het populistische rechtse (pvv) beleid bij de oren. De burgers naar de mond praten door te roepen dat de eigen bijdrage afgeschaft gaat worden als je op deze partij stemt.
Waar het geld vandaan moet komen, Joost (Eerdmans?)mag het weten.
Inderdaad, we vergrijzen in rap tempo en DUS zal zorgvraag toenemen. Preventie valt nog eea uit te halen maar het is een gegeven dat de oudere mens doorgaans meer zorg nodig heeft.
Wat dat betreft heeft Bontenbal een iets eerlijker verhaal. Dat maatregelen die nodig zijn, soms pijn kunnen doen in de portemonnee. Om dan toch deze maatregelen in je partijprogramma te zetten getuigt van eerlijkheid en lef.

Maar goed, we weten hoe veel Nederlanders stemmen.
Op uiterlijk
Op populistisch geschreeuw
Omdat de leider pro Israël is
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mullog schreef: 05 okt 2025 10:49 Ik zie niet in hoe je dan naar minder zorgkosten kunt. Als iemand dan zegt dat de zorgkosten omlaag moeten, wat geen slecht idee is, dan moet je wel met iets van een visie komen hoe je het hierboven geschetst probleem wil aanpakken. Minimaal moet je als probleem benoemen als je nog geen oplossing weet of visie hebt. Anders zit je alleen gebakken lucht te verkopen.

En dit is volgens mij exemplarisch voor veel politieke partijen voor praktisch alle onderwerpen. Het gaat alleen maar over de waan van de dag. Ik heb, maar misschien is dat een illusie, dat de politiek in de vorige eeuw dat beter deed.
Geheel mee eens.
Er zijn wel degelijk mogelijk om de groei in zorgkosten af te remmen ook al neemt de zorgvraag toe. Onze zorg is aanzienlijk duurder dan in de meeste andere Europese landen door de manier waarop we het organiseren. Bijvoorbeeld " productie prikkels" die ons systeem nu kent voor artsen en ziekenhuizen. Er wordt overigens gewerkt aan het beteugelen van de kostenstijgingen met het IZA akkoord (maar dat doet niets aan die prikkels).

Maar hier gaat het weinig over. Maatregelen zoals afschaffen eigen risico zijn " gratis bier" die het systeem verder uithollen. Net als veel andere recente besluiten, zoals accijnsverlaging in stand houden , is het de achterban paaien met schadelijke maatregelen.

Hopelijk zien politici eens in dat dit niet werkt voor het vertrouwen in de politiek want ondanks deze domme kadootjes, worden mensen toch steeds ontevredener.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Kijk hoe een deel van Nederland stemt.

De ex-D66-spindoctor Roy Kramer is er bijvoorbeeld van overtuigd dat Wilders' grap over het over-gewicht van Frans Timmermans ('U kunt wachten tot u een ons weegt en dat gaat in uw geval wel even duren') een rol speelde bij zijn verkiezingsoverwinning.
Einstein/Mick
Plaats reactie