Mullog schreef: ↑18 mei 2024 08:32
Ik vraag mij af of het IQ van de Nederlandse bevolking niet aan het dalen is. Een hobby van mij is het lezen van de commentaren bij de artikelen van nu.nl. Al lezende komt een dusdanige berg aan luchtfietserij, sprookjes, misvattingen en tunnel visies voorbij dat ik mij echt afvraag of de doorsnee Nederlander geen last heeft van verstandelijke beperkingen.
Ik het ook sterk de indruk dat de kwaliteit van onze politici hard achteruit aan het hollen is
Dat laatste is m.i. waar. Politici moeten verstandige keuzes maken en in staat zijn die uit te leggen aan de achterban.
Daar horen lastige keuzes bij te zitten, er is immers altijd schaarste en belangen botsen altijd. Immigratie, de woningnood, de problemen in zorg en onderwijs, mensen bij de voedselbank, de afbraak van het OV.... er is bijzonder weinig aan gedaan.
Sinds Rutte zie je vooral " geen vlees en geen vis", weinig echte keuzes en weinig lef.
De kiezers die er klaar mee zijn dat problemen blijven voortkabbelen, gaan op zoek naar andere partijen die er hopelijk wel wat aan gaan doen. Dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen. Nu krijgen ze opnieuw de VVD met een paar nieuwe clubs die allemaal wat voor hun eigen achterban in het akkoord hebben gezet. Zo krijg je losse maatregelen zonder samenhang.
Maar geen echte visie, geen realistisch verhaal, overigens ook financieel niet.