Klapt huidige formatie, en wat dan?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Klapt huidige formatie, en wat dan?

Bericht door gerard_m »

Peter van Velzen schreef: 17 mei 2024 01:59 Ik heb de stellige indruk dat we binnenkort dit topic moeten sluiten en een nieuw topic moeten openen.
Wat kan er nog mis gaan?
Je kunt zeker een nieuw topic openen.
En kort daarna waarschijnlijk het topic " Post-Wilders periode" .
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 17 mei 2024 10:16 Een half jaar.
Hooguit. Dan weer naar de stembus.

En de EU gaat op bijna alle populistische punten dwarsliggen. De rest is niet te betalen.
Jammer van de tijd dan. Én de moeite. Weer dat geknoei. #-o
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 17 mei 2024 08:40
Peter van Velzen schreef: 17 mei 2024 01:59 Ik heb de stellige indruk dat we binnenkort dit topic moeten sluiten en een nieuw topic moeten openen.
Wat kan er nog mis gaan?
Dat kan/moet pas nadat een nieuw kabinet is geïnstalleerd.
Er bestaat immers nog steeds een kans dat de formatie op de valreep mislukt.
Inderdaad!
gerard_m schreef: 17 mei 2024 11:15 Je kunt zeker een nieuw topic openen.
En kort daarna waarschijnlijk het topic " Post-Wilders periode" .
Welk topic vervolgens vier jaar lang bijna elke dag van nieuwe berichten wordt voorzien?
dikkemick schreef: 17 mei 2024 10:16 Een half jaar.
Hooguit. Dan weer naar de stembus.

En de EU gaat op bijna alle populistische punten dwarsliggen. De rest is niet te betalen.
Jij hebt blijkbaar een groot vertrouwen in bereidheid van de vier partijen het te vormen kabinet weer te laten vallen.

Ook roep je - net als veel anderen te gemakkelijk "... is niet te betalen".

Als het eigen risico betaald kan worden, door degenen die in het betreffende jaar de betreffende zorg genoten, dan kan die - volgens Bartjens - ook betaald worden door alle personen die in het betreffende jaar de betreffende zorg genoten + alle personen die in het betreffende jaar geen zorg nodig hadden. Mijns inziens gaat het hier niet om negatieve getallen.

Of reken je dit punt niet bij de rest, maar tot de punten waarop de EU dwars gaat liggen?
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Het lijken me onhaalbare plannen die ook nog niet doorberekend zijn. Een aantal plannen zijn dan afhankelijk van goedkeuring van de EU of lidstaten.

Ik heb er weinig vertrouwen in.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Ik vraag mij af of het IQ van de Nederlandse bevolking niet aan het dalen is. Een hobby van mij is het lezen van de commentaren bij de artikelen van nu.nl. Al lezende komt een dusdanige berg aan luchtfietserij, sprookjes, misvattingen en tunnel visies voorbij dat ik mij echt afvraag of de doorsnee Nederlander geen last heeft van verstandelijke beperkingen.

Ik het ook sterk de indruk dat de kwaliteit van onze politici hard achteruit aan het hollen is
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 18 mei 2024 08:30 Het lijken me onhaalbare plannen die ook nog niet doorberekend zijn. Een aantal plannen zijn dan afhankelijk van goedkeuring van de EU of lidstaten.

Dat is goed, dat de plannen afhankelijk zijn van goedkeuring van Eu en lidstaten. Dan is er bijvoorbaat een zondebok waardoor het allemaal niet gaat werken en kunnen we de Eu, en natuurlijk ook links, als dader aanwijzen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 18 mei 2024 03:59 Als het eigen risico betaald kan worden, door degenen die in het betreffende jaar de betreffende zorg genoten, dan kan die - volgens Bartjens - ook betaald worden door alle personen die in het betreffende jaar de betreffende zorg genoten + alle personen die in het betreffende jaar geen zorg nodig hadden. Mijns inziens gaat het hier niet om negatieve getallen.
Ik ga hier grotendeels in mee, een kleine verhoging zou kunnen door meer vraag maar ik denk dat dat achter de komma komt te liggen.
(De meeste kosten schijnen bij langdurig zwaar zieken te liggen)

Wel ben ik bang dat het duurder gaat worden doordat de verzekeraars er misbruik van zullen maken met een verhoging van hun toch al grote winsten.

PS.
Zelf ben ik voorstander om alles gratis bij de overheid onder te brengen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 18 mei 2024 08:30 Het lijken me onhaalbare plannen die ook nog niet doorberekend zijn. Een aantal plannen zijn dan afhankelijk van goedkeuring van de EU of lidstaten.

Bij dat doorreken zet ik mijn vraagtekens van het nut.
Vaak blijkt men er redelijk naast te zitten en ook wordt er ook nogal wat aan gesleuteld aan het geheel.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Mullog schreef: 18 mei 2024 08:32 Ik vraag mij af of het IQ van de Nederlandse bevolking niet aan het dalen is.
Ik het ook sterk de indruk dat de kwaliteit van onze politici hard achteruit aan het hollen is
Dat eerste kan niet want het is per definitie 100. :D

Over de kwaliteit heb ik nooit een hoge pet opgehad, echte kennis is bij de meeste ver te zoeken.
Wel kunnen ze zich vaak heel snel een vakjargon aanmeten zonder de inhoud van de termen te begrijpen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mullog schreef: 18 mei 2024 08:32 Ik vraag mij af of het IQ van de Nederlandse bevolking niet aan het dalen is. Een hobby van mij is het lezen van de commentaren bij de artikelen van nu.nl. Al lezende komt een dusdanige berg aan luchtfietserij, sprookjes, misvattingen en tunnel visies voorbij dat ik mij echt afvraag of de doorsnee Nederlander geen last heeft van verstandelijke beperkingen.

Dat is echt niet alleen hier en niet alleen met politici. Voor mijn gevoel is het redelijk universeel.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mullog schreef: 18 mei 2024 08:32 Ik vraag mij af of het IQ van de Nederlandse bevolking niet aan het dalen is. Een hobby van mij is het lezen van de commentaren bij de artikelen van nu.nl. Al lezende komt een dusdanige berg aan luchtfietserij, sprookjes, misvattingen en tunnel visies voorbij dat ik mij echt afvraag of de doorsnee Nederlander geen last heeft van verstandelijke beperkingen.

Dat laatste is m.i. waar. Politici moeten verstandige keuzes maken en in staat zijn die uit te leggen aan de achterban.
Daar horen lastige keuzes bij te zitten, er is immers altijd schaarste en belangen botsen altijd. Immigratie, de woningnood, de problemen in zorg en onderwijs, mensen bij de voedselbank, de afbraak van het OV.... er is bijzonder weinig aan gedaan.
Sinds Rutte zie je vooral " geen vlees en geen vis", weinig echte keuzes en weinig lef.

De kiezers die er klaar mee zijn dat problemen blijven voortkabbelen, gaan op zoek naar andere partijen die er hopelijk wel wat aan gaan doen. Dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen. Nu krijgen ze opnieuw de VVD met een paar nieuwe clubs die allemaal wat voor hun eigen achterban in het akkoord hebben gezet. Zo krijg je losse maatregelen zonder samenhang.
Maar geen echte visie, geen realistisch verhaal, overigens ook financieel niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zolang er nog geen duidelijkheid is over de beoogde minister-president ís er nog geen regering. Er is vooralsnog alleen een zogenaamd Hoofdlijnen-akkoord.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Ronald Plasterk lijkt steeds meer uit beeld te raken als beoogde premier.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Na Prinsjesdag moet er daadwerkelijk geregeerd gaan worden. Ik ben 'bang' dat dit niet gaat lukken en zie weer een stemronde aankomen. Kijken of kortzichtig Nederland weer massaal populistisch PVV stemt.
Pieter verliest in ieder geval veel stemmen. BBB weet ik niet.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 19 mei 2024 17:18 Ronald Plasterk lijkt steeds meer uit beeld te raken als beoogde premier.
Gelukkig maar.
Ik zou de constructie echt een drakeriheid vinden.
Gesloten