zoon van God

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

heeck schreef:
mustafa schreef:
heeck schreef: Dag Mustafa,
Lijkt me op zijn best een estafette en dan ook nog met veel rare uitzonderingen zoals de vrouwenhandel.
Verder neem ik wel alle andere levensvormen mee die ook een voortplantingsprincipe kennen en heb dan wat moeite om die liefde te herkennen:
* heren die zich als after-copulatie-hapje aanbieden,
* jonge haaien die elkaar in de baarmoeder opvreten
* Op afstand inschieten van zaadpatronen

en nog veel meer van dat soort schone voorbeelden uit de schepping.
Of neem je alleen de jou welgevallige voorbeelden ?
Roeland
hallo roeland,

prettig kennis met je te maken
maar ik wil niet ingaan op wat jij nu naar voren brengt
immers er zijn altijd twee keuzemogelijkhden - over vrijheid gesproken!!! - te weten enerzijds sublimatie c.q. vergeestelijking en anderzijds ontaarding
en ik kies!
Mustafa,
Jij brengt je volgens jou alomgeldende liefdesstelling en
ik ondergraaf die onmiddellijk met een paar mooie controleerbare voorbeelden en wil dus van je horen hoe je je stelling bijstelt of opgeeft.
Dat zijn de twee mogelijkheden voor jou als je discussie wenst.

Jij kiest de derde: de discussie ontgaan.
Graag een verlengde kennismaking dus,

Roeland
beste roeland en heeck,

verkeerde conclusie
ik heb vervolgens aangegeven dat mensen kunnen kiezen
en in geval van moeilijke onderwerpen moet je elkaar aftasten en kijken welke woordkeus je moet kiezen om iets duidelijk te maken
en het is gewoon een kwestie van geduld
ik kan niet tegen ongeduldige mensen
en die laten zich doorgaans goed in hun kaarten kijken door temen zoals lulkoek e.d. te bezigen en dan houd het voor mij al snel op

met vriendelijke groet,

mustafa
Laatst gewijzigd door mustafa op 22 aug 2006 19:21, 2 keer totaal gewijzigd.
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

en ik snap echt niet dat het bestaan van vrouwenhandel een tegenargument is
je voert een voorbeeld van misbruik aan
maar dat is weer een ander onderwerp
eigenlijk wil ik niet eens meer ingaan op dit soort standaarddiscussies die ik al te vaak op andere forums heb meegemaakt
het is voor mij geen spelletje

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

heeck schreef:
Tjeerdo,
Nou en of, vandaar dat ik voor mijn verzameling hier kennis hoop te maken met mij nog onbekende bekerings- en manipulatietechnieken. :lol:
Roeland
Beste Roeland,

Volgens mij kunnen ze jou niets meer wijs maken :wink: Na alle ervaring die je elders hebt opgedaan.

Grt,

Tjeerdo
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

heeck schreef:
mustafa schreef:
heeck schreef: Dag Mustafa,
Lijkt me op zijn best een estafette en dan ook nog met veel rare uitzonderingen zoals de vrouwenhandel.
Verder neem ik wel alle andere levensvormen mee die ook een voortplantingsprincipe kennen en heb dan wat moeite om die liefde te herkennen:
* heren die zich als after-copulatie-hapje aanbieden,
* jonge haaien die elkaar in de baarmoeder opvreten
* Op afstand inschieten van zaadpatronen

en nog veel meer van dat soort schone voorbeelden uit de schepping.
Of neem je alleen de jou welgevallige voorbeelden ?
Roeland
hallo roeland,

prettig kennis met je te maken
maar ik wil niet ingaan op wat jij nu naar voren brengt
immers er zijn altijd twee keuzemogelijkhden - over vrijheid gesproken!!! - te weten enerzijds sublimatie c.q. vergeestelijking en anderzijds ontaarding
en ik kies!
Mustafa,
Jij brengt je volgens jou alomgeldende liefdesstelling en
ik ondergraaf die onmiddellijk met een paar mooie controleerbare voorbeelden en wil dus van je horen hoe je je stelling bijstelt of opgeeft.
Dat zijn de twee mogelijkheden voor jou als je discussie wenst.

Jij kiest de derde: de discussie ontgaan.
Graag een verlengde kennismaking dus,

Roeland
beste heeck,

je haalt voorbeelden aan
ik snap ook niet alles
er zijn dingen die naast elkaar bestaan in evenzo verschillende dieren- of plantenrijken maar dat is onvoldoende argument om te ondergraven wat ik heb geschreven
dat van die haaien heb ik nog nooit gehoord, is nieuw voor mij
overigens zie ik het gehele samenstel van het dierenrijk als een soort leerschool van het leven in stadia die culmineert bij de mens, die als de samenvatting en eindstadium van het dierenrijk beschouwd kan worden
en liefde is natuurlijk ook een leerschool
dit geeft reeds een indicatie waarin het antwoord op je tegenwerpingen gezocht moet worden

groet,

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

overigens zie ik het gehele samenstel van het dierenrijk als een soort leerschool van het leven in stadia die culmineert bij de mens, die als de samenvatting en eindstadium van het dierenrijk beschouwd kan worden
De mens is gewoon de roofzuchtige en zich in de vernieling kwekende top van een voedselpiramide die zo langzamerhand de hele planeet onomkeerbaar uitzuigt ....
De boel is bijna leeggevreten of bijna kompleet verkloot ....
De honger legioenen groeien met de dag , maar vluchten kan niet meer ... de boot zit vol
overal...

Zwaai maar met het handje....dag mustafa .
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

tsjok schreef
De mens is gewoon de roofzuchtige en zich in de vernieling kwekende top van een voedselpiramide die zo langzamerhand de hele planeet onomkeerbaar uitzuigt ....
De boel is bijna leeggevreten of bijna kompleet verkloot ....
De honger legioenen groeien met de dag , maar vluchten kan niet meer ... de boot zit vol
overal...
Altijd even optimistisch :) Helaas heb je gelijk denk ik :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

mustafa schreef:..........er zijn dingen die naast elkaar bestaan in evenzo verschillende dieren- of plantenrijken maar dat is onvoldoende argument om te ondergraven wat ik heb geschreven
overigens
1)
zie ik het gehele samenstel van het dierenrijk als een soort leerschool van het leven in stadia
2)
die culmineert bij de mens,
3)
die als de samenvatting en eindstadium van het dierenrijk beschouwd kan worden en
4)
liefde is natuurlijk ook een leerschool
5)
dit geeft reeds een indicatie waarin het antwoord op je tegenwerpingen gezocht moet worden

groet,

mustafa
Mustafa,

Hoe jij zaken beschouwt ligt aardig in spagaat met de verifieerbare werkelijkheid. Tsjok verwoordt dat duidelijk.
En verder heb je wat erg wazige zinnen; ik heb die genummerd.
Als je die als indicatie van een antwoord/tegenwerping beschouwt, dan lijkt het erop dat jouw antwoorden geen enkele verifieerbare onderbouwing zullen kennen, maar alleen maar een verdere opeenstapeling van "nadere beschouwingen".
Ga je de kant op van steeds mooier geborduurde blinddoeken voordoen, of ga je ogen goed schoonpoetsen ?
Want die genummerde zinnen zijn evenzovele stellingen die stuk voor stuk onhoudbaar zijn en daarom alle gelijk kunnen worden "gescrapt".

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

mustafa schreef:en ik snap echt niet dat het bestaan van vrouwenhandel een tegenargument is
eigenlijk wil ik niet eens meer ingaan op dit soort standaarddiscussies die ik al te vaak op andere forums heb meegemaakt

mustafa
als je dan zo'n feminist bent, doe dan mee aan de derde feministische golf en kom op voor de vrouwen in Algerije de vermoord worden omdat ze geen hoofdoek willen dragen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

heeck schreef:
mustafa schreef:..........er zijn dingen die naast elkaar bestaan in evenzo verschillende dieren- of plantenrijken maar dat is onvoldoende argument om te ondergraven wat ik heb geschreven
overigens
1)
zie ik het gehele samenstel van het dierenrijk als een soort leerschool van het leven in stadia
2)
3)
die als de samenvatting en eindstadium van het dierenrijk beschouwd kan worden en
4)
liefde is natuurlijk ook een leerschool
5)

groet,

mustafa
Mustafa,

Hoe jij zaken beschouwt ligt aardig in spagaat met de verifieerbare werkelijkheid. Tsjok verwoordt dat duidelijk.
En verder heb je wat erg wazige zinnen; ik heb die genummerd.
Als je die als indicatie van een antwoord/tegenwerping beschouwt, dan lijkt het erop dat jouw antwoorden geen enkele verifieerbare onderbouwing zullen kennen, maar alleen maar een verdere opeenstapeling van "nadere beschouwingen".
Ga je de kant op van steeds mooier geborduurde blinddoeken voordoen, of ga je ogen goed schoonpoetsen ?
Want die genummerde zinnen zijn evenzovele stellingen die stuk voor stuk onhoudbaar zijn en daarom alle gelijk kunnen worden "gescrapt".

Roeland
je kunt het ene uiterste tegenover het andere uiterste plaatsen, maar daarom is niet alleen het ene uiterste waar en het eandere uiterste onwaar
en zoals ik eerder schreef is liefde een leerschool
veel leed en ellende kan bij mensen iets veroorzaken dat bijdraagt tot een hoger moreel besef
in 1999 waren er aardbevingen in turkije en in athene (griekenland)
dat heeft iets gedaan met de mensen
hetzelfde in geval van de tsunami in atjeh
vervolgens was er iets mogelijk wat voordien niet mogelijk bleek
het is maar of je het wil zien of niet

wetenschap berust op waarneming
en ik zou natuurlijk voorbeelden uit mijn eigen leven kunnen aanhalen maar dat ga ik op dit forum natuurlijk niet doen
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Mustafa,

Dank voor deze demo in ontwijken, maar ik had je verzocht je 5 onhoudbare stellingen te onderbouwen.
Als dat teveel in enen is, dan eerst maar je stelling numero 1 en 2.
1)
2)
ad 1)
Hoe en waaruit blijken de stadia, wat bedoel je daarmee. Leerschool voor wie en waaruit blijkt dat ? Is die leerschool opgezet of zie jij dat alleen zo ? Blijft er dan van je stelling uiteindelijk niets meer over dan dat een ieder van ervaringen kan leren ?
ad 2)
Culmineert in de mens ?? Welke maatstaven leg je daar bij aan en waarom ?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

collegavanerik schreef:
mustafa schreef:en ik snap echt niet dat het bestaan van vrouwenhandel een tegenargument is

mustafa
als je dan zo'n feminist bent, doe dan mee aan de derde feministische golf en kom op voor de vrouwen in Algerije de vermoord worden omdat ze geen hoofdoek willen dragen.
Rustig aan, aub.

Aan dat soort redeneringen hebben we hier net zoveel, als dat ik zou zeggen "Tsjok, als jij zo begaan ben met de hongerenden, waarom vlieg je dan niet gelijk naar Darfur/eet je alleen nog maar een kopje rijst per dag/geef je niet de helft van je inkomen aan Novib?"

Overdreven, natuurlijk.

Is er hier eindelijk een islamitisch forumlid dat niet loopt te schelden, zichzelf loopt tegen te spreken, of onmiddelijk de moed opgeeft, wordt hij zo behandeld. Ietsje meer respect aub.
Laatst gewijzigd door Elberfeld op 23 aug 2006 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Is er hier eindelijk een islamitisch forumlid dat niet loopt te schelden, zichzelf loopt tegen te spreken, of onmiddelijk de moed opgeeft, wordt hij zo behandeld. Ietsje meer respect aub.
Precies laten we de beleefdheidsregels in acht blijven houden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC »

doctorwho schreef:
Precies laten we de beleefdheidsregels in acht blijven houden.
Alleen is Mustafa geen islamiet. Schelden doet hij niet, opgeven ook niet makkelijk. Zichzelf tegenspreken kan hij niet van beschuldigd worden wegens gebrek aan bewijs.
Ni dieu, ni maître.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Elberfeld schreef:
collegavanerik schreef:

mustafa
Rustig aan, aub.

Aan dat soort redeneringen hebben we hier net zoveel, als dat ik zou zeggen "Tsjok, als jij zo begaan ben met de hongerenden, waarom vlieg je dan niet gelijk naar Darfur/eet je alleen nog maar een kopje rijst per dag/geef je niet de helft van je inkomen aan Novib?"

Overdreven, natuurlijk.

ik heb nog geen antwoord gekregen op de visie van mustafa over de positie van de vrouw in zijn variant (want dat is het) van de islam. Als hij werkelijk feminist is zoals hij beweert dat staat hij voor gelijkberechtiging van man en vrouw, iets dat fundamenteel onverenigbaar is met de islam.

ik ben benieuwd.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

dat antwoord krijg je niet want dat is een andere topic
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Plaats reactie