Islam; What the west needs to know.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

Kitty schreef:Mustafa,

Je gaat alweer totaal niet in op wat Devious hier zegt. Waar blijven de protesten, zichtbare protesten van de zogenaamde verlichte moslims tegen de zogenaamd verkeerde interpretatie van de Islam. Hier geef je gewoon zoals vele keren hiervoor geen antwoord op. Net zo goed als je nog steeds geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag over hoe je denkt vanuit jou Islam over homosexualiteit. Heb je hier soms geen antwoord op? Zeg dat dan gewoon. Of durf je hier je antwoord niet op te geven.
ik heb je geantwoord dat ik niet over homosexuelen kan oordelen en daar ook geen behoefte aan heb
ik zal nooit homosexuelen met de bijbel of koran om de oren slaan
duidelijk zo?
overigens wordt homosexualiteit in de koran niet eens veroordeeld, laat staan dat er straffen in de koran zouden vermeld worden
en dat verlichte moslims voorzichtig zijn in hun kritiek op de islam heeft te maken met levensgevaar dat ze daarmee lopen
rashad khalifa is ook vermoord ingevolge eenn fatwah
wat wil je nog meer van me horen, kitty?
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Hallo Mustafa,
mustafa schreef: en dat verlichte moslims voorzichtig zijn in hun kritiek op de islam heeft te maken met levensgevaar dat ze daarmee lopen
Maar, als waar is wat je zegt, hoe komt het dan dat jij diezelfde islam - blijkbaar- nog steeds wilt verdedigen?
Hoe kun je dan beweren dat Islam geen dwang kent?

groet
C'est le ton qui fait la musique
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

insomnia schreef:Hallo Mustafa,
mustafa schreef: en dat verlichte moslims voorzichtig zijn in hun kritiek op de islam heeft te maken met levensgevaar dat ze daarmee lopen
Maar, als waar is wat je zegt, hoe komt het dan dat jij diezelfde islam - blijkbaar- nog steeds wilt verdedigen?
Hoe kun je dan beweren dat Islam geen dwang kent?

groet
hoe ik dat kan beweren, omdat het in de koran zelf staat, heel simpel!
voor mij staat islam gelijk met de inhoud van de koran, dit i.t.t. met wat voor de meeste moslims geldt
en ik heb dat al zo vaak geschreven
en wat betreft gevaar voor mijn leven: dit is maar een discussieforumpje
ik loop geen gevaar en niemand weet hoe ik heet en waar ik woon
jongens en meisjes, ik heb er geen zin meer in, ik ga en hapje eten of zoiets
discusijeren juliie vooral vrolijk verder
het gaat nergens meer over
Laatst gewijzigd door mustafa op 14 okt 2006 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

En als de Koran nu geen enkele aanleiding geeft om homosexuelen te vermoorden of te vervolgen of naar de hel te verwijzen. En als die prachtige Koran nu geen enkele aanwijzing geeft om mensen bang te laten zijn hun protest te laten horen tegen uitingen die worden goedgepraat vanuit die Koran. Hoe is het dan in Godsnaam mogelijk dat deze angst bestaat. Dat protesterenden met hun leven spelen, dat homosexuelen worden afgeslacht en naar de hel worden verwezen? Nogmaals ik vraag mij dus zeer ernstig af, wie er nu de verdwaasden zijn die niet de Islam, zoals die bedoeld is volgen. De fundamentalisten die afgaan op letterlijke teksten zowel uit de Koran of de hadiths, of de vredelievenden, die afgaan op de (na wat zoeken en rangschikken en verwerpen) teksten die overblijven waar je als vredelievend mens nog wat mee kan. Hoe weet jij zo zeker dat de bedoeling en uitleg van de een een grotere waarheid is dan de bedoeling en de uitleg van de ander.

Hiernaast kun je ook zeggen wie weet zeker, dat je de interpretatie en het letterlijk nemen van de teksten uit de Bijbel zoals de achterban van de SGP of de vrijzinnige christenen die de Bijbel grotendeels als symboliek zien de waarheid verkondigen?

Ik zou willen dat iedereen er m.b.t. de Koran er zo over dacht als jij. Maar je overtuigt mij hiermee niet dat dat de waarheid is en de juiste interpretatie hoe de Koran is bedoeld. Die waarheid kan net zo goed aan de kant van de fundamentalisten zitten.

Aangezien de Koran en de Hadiths hier zelf geen uitsluitsel over geven. Heeft ieder net zoveel recht van spreken als hij verkondigd de juiste Islam te volgen.

En als je anderen verwijt dat te teksten uit hun context worden getrokken en zelf steeds komt met het ene loze zinnetje: in de godsdienst is geen dwang en daar vervolgens alles aan ophangt, dan trek jij net zo goed alles uit zijn context. Want heel toevallig heeft Mohammed iets meer gezegd dan alleen dat, maar dat laat je maar even voor wat het is, of pareer je met dat je het in die tijd moest zien. Terwijl er in die tijd niets anders was dan dwang. Mohammed was zeker dronken toen hij dit zinnetje opschreef, want het staat totaal tegenover andere teksten en daden die van hem beschreven zijn. Handig wel om je vast te houden aan aardigheden en daarbij de gruwelijkheden te bagataliseren. En dat is de waarheid? Zo kun je elk haatdragend boek wel goedpraten. Zelfs Mein Kampf van Hitler.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Je hebt mijn post niet begrepen zoals ik hem bedoeld had.

Je zegt enerzijds dat de Islam geen dwang kent, vervolgens zeg je dat mensen die de Islam bekritiseren gevaar lopen... binnen de Islam. Hoe komt het dat jij je van dat idee niet wil distantiëren? Hoe komt het dat jij niet - samen met alle miljoenen moslims die wel in vrije landen leven - opstaat en zegt: HEE, DIT IS NIET ISLAM?
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

insomnia schreef:Je hebt mijn post niet begrepen zoals ik hem bedoeld had.

Je zegt enerzijds dat de Islam geen dwang kent, vervolgens zeg je dat mensen die de Islam bekritiseren gevaar lopen... binnen de Islam. Hoe komt het dat jij je van dat idee niet wil distantiëren? Hoe komt het dat jij niet - samen met alle miljoenen moslims die wel in vrije landen leven - opstaat en zegt: HEE, DIT IS NIET ISLAM?
nog EEN keer:
voor mij bestaat de islam uit de inhoud van de koran
in de koran staat dat er in de godsdienst geen dwang is
ik distancieer me juist niet van de koran
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

mustafa schreef:
insomnia schreef:Je hebt mijn post niet begrepen zoals ik hem bedoeld had.

nog EEN keer:
voor mij bestaat de islam uit de inhoud van de koran
in de koran staat dat er in de godsdienst geen dwang is
ik distancieer me juist niet van de koran
Hoe komt het dat jij niet - samen met alle miljoenen moslims die wel in vrije landen leven - opstaat en zegt: HEE, DIT IS NIET KORAN?
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

dit begrijp ik niet
in de koran staat ook geschreven dat ieder mens verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen daden en niet voor die van een ander
vrijheid, blijheid dus
als ik zin heb om iets ter discussie te stellen dan doe ik dat
heb ik geen zin, dan niet

en dan nog iets voor kitty: hoe komt het dat er in afrikaanse landen zoals somalieje eeuwen lang in naam van de islam jonge meisjes worden besneden, dikwijls met gevaar voor hun leven?
moet ik daar steeds antwoorden op geven, op dit soort vragen???
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ja dit is een bekend geluid dat je veel van moslims hoort inderdaad. Als de Islam wordt aangevallen met zijn allen de straat op om te protesteren. En als er mensen in naam van de Islam worden omgebracht hebben ze er ineens geen zin in. Tekenend voor de moslims. Geweldige houding. Zo zal Allah het wel bedoeld hebben.

En over besnijden van meisjes staat inderdaad niets in de Koran. Maar doe nu niet net alsof er geen oproepen tot geweld in de Koran staan mustafa. Helemaal achterlijk zijn we niet hoor.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ga je nog in op mijn vraag waarom meisjes worden besneden?
en nog iets: mijn verdediging van de koran impliceert juist mijn aanval op de gewelddadige moslims
dit even voordat we weer langs elkaar heen gaan praten c.q. schrijven
je moet mij niet verwijten wat moslims allemaal doen, kitty
veel kritiek op wat er in de islamitische wereld zich afspeelt deel ik en is volkomen terecht en het is zelfs zo dat als je de koran erbij haalt dat veel van die misstanden aan de hand daarvan aan de kaak kunnen worden gesteld
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

De hadith die besnijdenis bij mannen voorschrijft, zegt dat besnijdenis een eer is voor vrouwen. De authenticiteit van deze hadith wordt echter betwist.

2. Waarom wordt vrouwenbesnijdenis uitgevoerd [3]
De WHO en UNFPA vernoemen een aantal redenen die door families aangebracht worden voor het uitvoeren van vrouwenbesnijdenis:

Psycho-seksuele redenen: men zegt dat men op die manier de maagdelijkheid van de vrouw voor het huwelijk wil verzekeren, en dat men haar vruchtbaarheid en het mannelijk seksueel genot na het huwelijk wil verhogen.

Socio-culturele redenen: vrouwenbesnijdenis wordt vaak gezien als onderdeel van een soort initiatieritueel van een meisje dat vrouw wordt.

Hygiënische en esthetische redenen: in sommige culturen worden uitwendige vrouwelijke genitaliën als lelijk en vies beschouwd. Verwijderen ervan wordt aanzien als bevorderend voor hygiëne en esthetische aantrekkelijkheid.

Socio-economische redenen: in tal van gemeenschappen waarin vrouwen afhankelijk zijn van mannen voor hun levensonderhoud, is vrouwenbesnijdenis een voorwaarde voor een huwelijk.

Religieuze redenen: vrouwenbesnijdenis wordt doorheen diverse religies toegepast, en komt dus voor bij sommige muslims, christenen, joden, kopten, Afrikaanse religies enz. Vaak wordt verwezen naar - vermeende - religieuze redenen voor vrouwenbesnijdenis. Verderop in deze tekst worden een aantal vermeende argumenten besproken en weerlegd vanuit de Koran en Sunnah.

Hier kan aan toegevoegd worden dat sommigen van vrouwenbesnijdenis hun beroep gemaakt hebben. Omdat dit gebruik hen brood op de plank brengt, zetten zij extra druk op hun gemeenschap om meisjes te laten besnijden.

En waarom begin je over besnijdenis van vrouwen????
veel kritiek op wat er in de islamitische wereld zich afspeelt deel ik en is volkomen terecht en het is zelfs zo dat als je de koran erbij haalt dat veel van die misstanden aan de hand daarvan aan de kaak kunnen worden gesteld
Het gaat er juist om Mustafa dat dit juist heel weinig aan de kaak wordt gesteld door de moslims zelf Je hoort daar niets over, of het moet een enkeling zijn op een forum onder een valse naam.
Laatst gewijzigd door Kitty op 14 okt 2006 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

ik wil het niet hebben over hadiths
dat had je moeten weten, kitty
vrouwenbesnijdenis is verboden in de islam
dat wist je dus nog niet
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

mustafa schreef:ik wil het niet hebben over hadiths
dat had je moeten weten, kitty
vrouwenbesnijdenis is verboden in de islam
dat wist je dus nog niet
Zie boven. En ik zie dat niet als volgens de Koran. En de hadiths worden door velen wel als ook bij de Islam behorende, het zijn namelijk de uitspraken van de onvolprezen profeet. Je kan niet de Islam aanhangen en de uitspraken van de belangrijke profeet dan de religie naast je neer leggen als zijnde er niet toe doende, een ware moslim doet dit dan ook niet.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

rashad khalifa dacht daar dus anders over
hij heeft het met zijn leven moeten bekopen
ook al hecht je wel enige waarde aan hadiths, wat de meeste moslims inderdaad doen, dan nog is de koran veel belangrijker en zondermeer doorslaggevend
hang mij dus niet langer op aan hadiths
voor mij speelt dit niet
er gaat een reformatie plaatsvinden in de islam
daar ben ik mee bezig en met de diepere betekenis van de koran
en in de koran staat niet voorgeschreven dat mannen zich moeten besnijden
en hadiths hierover geven alleen advies
mohammed was als jongetje namelijk ook besneden
pre-islamitsich gebruik dus, maar men wil dit thans als typerend islamitisch gebruik zien
en vanwege dit soort dingen is er een hervorming nodig in de islam
god = music
ik ben feminist
ervaring telt
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

mustafa schreef:dit begrijp ik niet
in de koran staat ook geschreven dat ieder mens verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen daden en niet voor die van een ander
vrijheid, blijheid dus
als ik zin heb om iets ter discussie te stellen dan doe ik dat
heb ik geen zin, dan niet
Als in naam van FreeThinker iemand mishandeld zou worden, zou ik er duidelijk afstand van nemen en de misstanden aan de kaak stellen, juist om te voorkomen dat anderen wellicht zouden denken dat het misschien onderdeel zou kunnen zijn van het FreeThinkergedachtengoed.
Wat voor indruk zou jij van mij krijgen als ik dan zou zeggen: 'Heej, ik ben nou eenmaal niet verantwoordelijk voor alle FreeThinkers?'
Plaats reactie