Kochimodo's weg naar atheisme

Getuigenissen van kerkverlaters, ex-moslims en voormalige sektariërs.
Het is niet de bedoeling om discussies op te zetten over het afvallig worden van de topic starter.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

miss marple schreef:
Of hoe kunnen wij uit Adam en Eva zijn ontstaan terwijl je zoveel rassen hebt? Blank, Aziatisch, Indiaans, Negroide, Polynesisch, etc. De diversiteit binnen de rassen zelf nog daar gelaten! Daar kon ik nooit een antwoord op vinden.
Kochimodo,wat jij hier aanhaalt ,heeft met de evolutie te maken.Op internet kun je daar n heleboel informatie over vinden ,of in de bibliotheek zullen er ongetwijfeld boeken over te vinden zijn.
Oh, je moest eens weten wat voor onzin ik op HGN mbt dit onderwerp heb geschreven..... :oops: Als ik er aan denk wil het liefst in de aarde verzwolgen worden. Als biajas die berichten hier plaatst durf ik nooit meer hier op dit forum te komen. Ach, ach, ach, wee mij! Dwaas! ](*,)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Kochimodo schreef:Ach, ach, ach, wee mij! Dwaas! ](*,)
Je bent nu net als Paulus, die zat ook altijd zo te jammeren.

Misschien moet je nu maar eens ophouden met je hoofd tegen de muur te slingeren. Hoe waar het ook is, en hoe nodig een mens zijn dwaasheid moet inzien, iedereen is op zijn tijd een dwaas, en je moet jezelf ervoor vergeven.
Je gaat nu maar mooi in je luie stoel zitten en jezelf feliciteren niet hopeloos verloren te zijn geweest. Wanneer je jezelf uit de klauwen van vroom religieus geloof hebt kunnen vrijmaken, wat van kinds af aan meegekregen hebt, dan moet je ook over kwaliteiten beschikken waar je trots op mag wezen, want zoiets lukt maar enkelen, zegt men. :)
Laatst gewijzigd door Rereformed op 20 feb 2008 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

Kochimodo schreef:
miss marple schreef:
Of hoe kunnen wij uit Adam en Eva zijn ontstaan terwijl je zoveel rassen hebt? Blank, Aziatisch, Indiaans, Negroide, Polynesisch, etc. De diversiteit binnen de rassen zelf nog daar gelaten! Daar kon ik nooit een antwoord op vinden.
Kochimodo,wat jij hier aanhaalt ,heeft met de evolutie te maken.Op internet kun je daar n heleboel informatie over vinden ,of in de bibliotheek zullen er ongetwijfeld boeken over te vinden zijn.
Oh, je moest eens weten wat voor onzin ik op HGN mbt dit onderwerp heb geschreven..... :oops: Als ik er aan denk wil het liefst in de aarde verzwolgen worden. Als biajas die berichten hier plaatst durf ik nooit meer hier op dit forum te komen. Ach, ach, ach, wee mij! Dwaas! ](*,)
denk jij nog steeds dat ik jou aan de schandpaal wil nagelen...
ik trachtte alleen te achterhalen hoe het kan dat jij de ene week het één bedenkt en de andere week iets compleets anders...
kijk... ik kan ook niet zien of ruiken aan jouw wijze van postings op HGN of jij twijfelt als niet...
jij kwam daar als zeer en ook oprechte christen over, vandaar mijn twijfels.
en ik dacht, ik kan de in mij opgekomen vraag beter op deze plek aan jou stellen, dan daar.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Rereformed schreef:

Misschien moet je nu maar eens ophouden met je hoofd tegen de muur te slingeren. Iedereen is op zijn tijd een dwaas.
Je gaat nu maar mooi in je luie stoel zitten en jezelf feliciteren niet hopeloos verloren te zijn geweest. Wanneer je jezelf uit de klauwen van vroom religieus geloof hebt kunnen vrijmaken, wat van kinds af aan meegekregen hebt, dan moet je ook over kwaliteiten beschikken waar je trots op mag wezen, want zoiets lukt maar enkelen, zegt men. :)
Toen jij van je geloof afviel liep je natuurlijk ook gelijk over van trots net als ik trouwens. :lol: :lol: :lol: Maar je hebt gelijk. ongelovig worden is een redelijke prestatie en iets waar je ter zijner tijd ook trots op zult zijn.

je moet het zo zien: je bent op jonge leeftijd afhankelijk gemaakt van een heel sterke drug. En dat niet alleen, het is je altijd voorgehouden dat die drug niet alleen goed voor je was, maar dat het daarnaast superslecht voor je zou zijn om er mee te kappen. Om het nog moeilijker te maken voor je is die drug overal verkrijgbaar en iedereen om je heen is op dezelfde manier afhankelijk. Toch stoppen met die drug is een enorme prestatie hoe laat in je leven je dat ook doet. en 45 lig waarschijnlijk dichter bij het gemiddelde als je zou verwachten. En trots daarop zijn is helemaal niet onbescheiden.
Laatst gewijzigd door Marinus op 20 feb 2008 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

biajas schreef:
Kochimodo schreef:
miss marple schreef: Kochimodo,wat jij hier aanhaalt ,heeft met de evolutie te maken.Op internet kun je daar n heleboel informatie over vinden ,of in de bibliotheek zullen er ongetwijfeld boeken over te vinden zijn.
denk jij nog steeds dat ik jou aan de schandpaal wil nagelen...
ik trachtte alleen te achterhalen hoe het kan dat jij de ene week het één bedenkt en de andere week iets compleets anders...
kijk... ik kan ook niet zien of ruiken aan jouw wijze van postings op HGN of jij twijfelt als niet...
jij kwam daar als zeer en ook oprechte christen over, vandaar mijn twijfels.
en ik dacht, ik kan de in mij opgekomen vraag beter op deze plek aan jou stellen, dan daar.
Ik heb inmiddels gelezen dat biajas een hele mooie post schreef op dat christelijke forum, en je daar sterkte toewenst. Kochimodo. Het lijkt mij dat ze overtuigd is van je oprechtheid.
Ik hoop dat de veldslagen tussen exchristenen die allemaal met katers rondlopen gestaakt worden en stel voor over te gaan op het gezamenlijke glaasje champagne. En tijdens het drinken niet terugkijken op dwaasheden noch rennen naar nieuwe waarden en zingevingen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 20 feb 2008 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Trees
Forum fan

Kochimodo twijfelt over zijn geloven.

Bericht door Trees »

Hallo Kochimodo,
Hernia-operatie 2 x zonder resultaat/ zenuwbeschadiging/ extra wervel/ extra kromming/ 24/7 pijn, leef sinds 2004 op: 1. pijnstillers, 2. anti-epillepsie (tegen zenuwpijn) 3. anti-depressiva (tegen zenuwpijn) 4. laxeermiddelen/ sinds 2007 officieel arbeidsongeschikt
Zie het maar als een kruis dat van je af is gevallen.
Daar kan je rug alleen maar beter van worden…….

Vriendelijke groeten,

Trees.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Kochimodo schreef:
miss marple schreef:
Probeer het te relativeren! Toen dacht je zo en nu anders! Nou en! Kijk er met een milde glimlach op terug en vergeef jezelf door te zeggen: wat was ik toen stom zeg! Dit is trouwens mn eerste bericht in deze draad maar ik vind hm fantastisch! Veel geluk gewenst Kochimodo!
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
biajas
Ervaren pen

Re: Kochimodo twijfelt over zijn geloven.

Bericht door biajas »

Trees schreef:Hallo Kochimodo,
Hernia-operatie 2 x zonder resultaat/ zenuwbeschadiging/ extra wervel/ extra kromming/ 24/7 pijn, leef sinds 2004 op: 1. pijnstillers, 2. anti-epillepsie (tegen zenuwpijn) 3. anti-depressiva (tegen zenuwpijn) 4. laxeermiddelen/ sinds 2007 officieel arbeidsongeschikt

Vriendelijke groeten,

Trees.
de laatste opmerking naar iemand die stijf staat van de medicatie wel erg verkeerd,...
en neem van mij aan... ik denk dat kochimodo iets te stevig in zijn schoenen zal staan om over te gaan naar het paranormale... dus samen aan de thee al babbelend zal er wel niet inzitten.
Martha
Trees
Forum fan

Kochimodo twijfelt over zijn geloven.

Bericht door Trees »

Biajas,
Dit bericht was niet voor jou bestemd, maar uitsluitend bedoeld om Kochimodo een hart onder de riem te steken.

Trees.
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Rereformed schreef:

Misschien moet je nu maar eens ophouden met je hoofd tegen de muur te slingeren. Hoe waar het ook is, en hoe nodig een mens zijn dwaasheid moet inzien, iedereen is op zijn tijd een dwaas, en je moet jezelf ervoor vergeven.
Weet je wat ik het beangstigende vind van dit verhaal? Hoe zo lang op de automatische piloot heb kunnen leven. Alle kritische vragen met een standaard religieus antwoord afdoen. Ik weet dat ik heel sterk neig naar gemakzucht en snel comfortabel achterover leunend in een stoel ga zitten. En kijk het resultaat! Alles wat lastig is en mijn comfort kan verstoren maar snel aan de kant zetten en uit mijn gedachten bannen. What a waiste....Hoe heb ik mijzelf toch zo als een mak lam ter slachting kunnen laten leiden? Waarom al die vragen uit de weg gegaan? Hierover mag ik mij daadwerkelijk de komende tijd buigen. Voor ik echt verder kan moet ik eerst met deze gemakzucht en slapheid afrekenen. Anders kan het zo maar weer gebeuren.......
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Nou, dat wordt dan nog een flinke tijd flink doorlezen vermoed ik. Ik zou zeggen, ga eens de boekenhoek plunderen (er wordt heel wat filosofische en atheistische lectuur besproken) en ga eens kijken naar wat ouderre topics op dit forum en stel ook andere vragen in andere topics ipv in deze periode van instabiliteit te blijven hangen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Kochimodo,

ik heb maar zijdelings gelezen. Ik vermoed anderen ook. Nog even hoor, voor ons die het gemist hebben als het al langsgekomen was:

Welk argument heeft je nu precies over de streep gehaald?

Ik herinner me namelijk dat we een weekje geleden een overtuigt Noachitisch gelovige met woest uitziende piratenavatar op het forum kregen, en toen zag ik ineens een hoop geween en geknars van tanden.

groet,

Theoloog
Kochimodo
Bevlogen

Re: Kochimodo twijfelt over zijn geloven.

Bericht door Kochimodo »

biajas schreef:de laatste opmerking naar iemand die stijf staat van de medicatie

Ik was 1.89 en sta inmiddels zo krom dat ik ca. nog maar 1.84 ben...... :wink: Dus stijf..... :D
en neem van mij aan... ik denk dat kochimodo iets te stevig in zijn schoenen zal staan om over te gaan naar het paranormale... dus samen aan de thee al babbelend zal er wel niet inzitten.
Ik ben een echte koffiedrinker dus thee......Ik hoop van ganser harte dat ik idd dit maal de juiste en passende schoenen aantrek. En geen waandenkbeeldige schoenen meer. Anders ga ik van de regen in de drop. :) Mogen mijn teennagels uitvallen voor dat ik dat ooit weer laat gebeuren. 8)
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

@ Biajas,

Ik heb je hier openlijk aangevallen, dus vind ik dat een openlijk excuus op zijn plaats is.
Daarom beste Biajas bied ik je mijn excuse aan dat ik zo fel van leer tegen je ben getrokken. Toen ik mijn eigen berichten van HGN hier zag kon ik wel door de grond gaan van schaamte. Schaamte tegenover alle lezers van mijn berichten op HGN en ook schaamte tegenover alle FT'ers. Je hebt geen idee hoe pijnlijk het voor mij was op zo met mijn eigen leugens en bedrog aan iedereen, inclusief mijzelf, geconfronteerd te worden. Het liefst wilde ik zoals Korach door de aarde verzwolgen worden. Zo diep schaam ik mij ook nu nog! Daarom zag ik het meteen als een aanval van jou op mij hier zo tentoon te stellen. Niet bij stilgestaan dat je het gedaan zou kunnen hebben uit ongeloof. Meteen het slechtste gedacht. Ik hoop dat je mijn excuses wilt aanvaarden en dat we opnieuw kunnen beginnen. Daarom van mij een (geen bosje bloemen gevonden dus daarom deze emoticon maar)

:flower:

groetjes.
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

beste kochimodo,

ik ben erg opgelucht dat je niet meer boos op mij bent.
excuses aanvaard...
ik zal maar zeggen:
Afbeelding
Martha
Plaats reactie