Sowieso kan ik me geen Jesus of god inbeelden...
Ik ben dus geen gelovige, of althans niet in god/Jesus (die 2 zijn een beetje één pot nat voor mij, al weet ik goed dat dat voor een christen niet zo is). Het enige waar ik in geloof is hetgeen dat ik ofwel zelf kan waarnemen (zien, ruiken, voelen, horen, proeven, ...) of wat wetenschappelijk is aangetoond/bewezen/ontdekt.
In het paranormale weet ik niet of ik geloof... het kan zijn dat geesten e.d. bestaan, maar dan nog is dat iets heel anders dan echt "geloven" (volgen) in een schepper.
En ik snap al helemaal niet waarom die schepper dan een menselijke vorm zou moeten hebben (neen ook geen dierlijke ofzo voordat sommigen dat denken

).
Maar gewoon: de mens is een vrij destructief ras... het meest wrede ras, en bovendien is een mensenlichaam niet eens efficient. Een krokodil bvb hoeft slechts één à twee maal per jaar een vette maaltijd en dan heeft ie genoeg, de mens moet een paar keer per dag eten.
Verder heeft de mens wel veel capaciteiten, maar ondanks dat is ie toch zo ontzettend dom dat ie zijn omgeving (en uiteindelijk ook zichzelf) vernietigt.
Waarom, O waarom zou de schepper van hemel & aarde, de schepper van alle levende wezens, dan een mens zijn? Waarom zou hij ook maar enige vorm/kleur/... hebben die ons bekend is?
De mens is gewoon enorm egocentristisch ingesteld. ZELFS buitenaardse wezens worden zowat als mensen voorgesteld: romp met daaraan 2 armen en 2 benen, daaraan wat vingers en tenen, een hoofd met 2 grote ogen, neusgaten en een mond...
Hier ook weer: Waarom O waarom zou een buitenaards wezen net dezelfde vorm hebben als een mens?
Het kan evenzeer zijn dat ze voor ons onwaarneembaar zijn! Wie zegt er dat de maan of dat mars niet krioelt van het leven? Zelfs dieren op onze eigen planeet hebben zintuigen die wij niet kennen (echo) of zien kleuren en ruiken geuren die wij niet kunnen onderscheiden (insecten).
Dus waarom veronderstellen 1) DAT wij buitenaardse wezens zouden kunnen waarnemen en 2) DAT ZE EEN MENSELIJKE VORM HEBBEN?
Alles wat anders/speciaal is en mogelijk ook superieur aan ons is (god, buitenaardse wezens) worden voorgesteld in een menselijke vorm.
Sorry maar ik vind dit verdacht antropocentrisch en onrealistisch.
En sowieso: als je gelooft in een schepper, wat doe je dan met het hele verhaal van de big bang (waar uiteraard zeker ook fouten in zitten maar wat toch aannemelijker is en naar mijn mening veel dichter bij de waarheid aansluit) en met het hele verhaal van het onstaan en de evolutie van alle leven hier op aarde?