Dus je neemt het een vrouw niet kwalijk dat ze beslist over haar 'eigen' schepsel, maar je neemt het JHWH wèl kwalijk dat Hij beslist over Zijn eigen schepsels?Devious schreef:Hoewel ik gevoelsmatig gruw van de gedachte, zou er geen haar op mijn hoofd aan denken om een vrouw het beslissingsrecht over haar eigen lichaam te ontnemen.
Welke Engelse verklaring heb je?Het loont zich om de Joodse Tanakh er op na te slaan. De exacte engelse vertaling vanuit het Hebreeuws zegt: '14 Therefore the Lord Himself shall give you a sign: behold, the young woman shall conceive, and bear a son, and shall call his name Immanuel.In Jesaja 7:14 wordt gezegd: ' Daarom zal de Heere Zelf ulieden een teken geven; ziet, een maagd zal zwanger worden, en zij zal een Zoon baren, en Zijn naam IMMANUEL heten..
Hier is duidelijker te zien dat het gaat om een jonge vrouw, die destijds leefde. Het lijkt zelfs alsof ze erbij staan.
Even vertaald in het Nederlands: 'Aanschouw, DE jonge vrouw zal ..........'
Mijn Engelse verklaring vanuit het Hebreeuws zegt gewoon 'een' jonge vrouw/maagd. (`almah)
Klopt, maar dan in de betekenis van de afwezigheid van water.Huh, pardon,, aarde? Wederom loont het zich om de exacte engelse vertaling van de joodse Tanakh er bij te halen. Deze zegt: and he shall reign as king and prosper, and shall execute justice and righteousness in the LAND . Hier wordt niet gesproken over 'de aarde', maar over het land.
Het Hebreeuwse woord voor 'land' is 'erets . Heel Genesis 1 staat er vol mee en daar wordt niet alleen Israël bedoeld, maar de hele aarde.
Wat wil je nu? Duidelijke of onduidelijke profetiën? Begrijp jij dan nu de reden dat veel profetiën zo 'onduidelijk' zijn?Niet zo lang geleden zijn er christelijke terroristen opgepakt die de tempelberg wilden opblazen. Ook om een profetie te vervullen. Zie je het niet? Heel veel 'profetieen' kunnen met opzet worden 'vervuld', om iets te 'bewijzen'. Ook valse profeten kunnen dat. De meeste joden zien Jezus terecht als een valse profeet.
Trouwens, welke profetie wilden die terroristen vervullen?
Maria stamde idd ook van David af.Hij was niet de zoon van Jozef. Hij was maagdelijk geboren, en derhalve kán Jozef niet de vader zijn van Jezus, en derhalve kan Jezus niet afstammen van David. Of Maria stamde óók van David af, maar dat wordt er niet bij vermeld.
Werner Strauder heeft daar onderzoek naar gedaan:
Aangezien Yeshua niet de biologische zoon van Yosef was, maar de Zoon van G’d, moest het door Lucas opgetekende geslachtsregister van Yeshua aantonen dat hij op grond van zijn geboorte als mens via zijn moeder Miryam een zoon van David was en dus kan dit document niets anders zijn dan het geslachtsregister van Miryam, want Yosef wordt door Lucas weliswaar de zoon van Eli genoemd, maar hij schrijft niet dat Eli hem verwekt heeft. Matityahu daarentegen schrijft wel, dat Yosef door Ya’aqov werd verwekt (Mt 1:16). Yosef, de zoon van Ya’aqov en echtgenoot van Miryam, was dus niet de zoon, maar de schoonzoon van Eli, zoals ook Rut niet de dochter van Naomi was, maar haar schoondochter. In de toenmalige Joodse denkwereld nam men echter de woorden uit ty>arb B’reshit [Genesis] 2:24 letterlijk dat man en vrouw door het huwelijk tot één vlees worden en om deze reden wordt Yosef dan ook door het huwelijk met Miryam de zoon van Eli genoemd gelijk ook Rut een dochter van Naomi genoemd wordt (tvr Rut 1:11). Eli was dus de vader van Miryam [Maria] en derhalve de echte grootvader van Yeshua van moederskant.
Nu ga ik me eens verdiepen in die Kanaänieten en hun goden, want ik geloof niet dat het er zo kosher uitziet; kinderoffers enzo....