Leiderdorp; de uitdaging.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Duimen en bidden helpen niet
Maar het zijn beiden morele en mentale steunbetuigingen ;het werkt ; vooral omdat mensen daarmee laten blijken dat ze iets willen doen voor hun medemensen ( ook als ze echt "niets " kunnen ) , en dat helpt ALTIJD , zeker wanneer men het weet dat om jou wordt gegeven ...

Dit is de ware god ; de mens en de medemens waar je om geeft ...
de rest is invulling en uitvluchten en er zich van afmaken met een egoistisch en zelfingenomen excuus trut fluitje van een cent .... en het kan mij bovendien geen ene rotte bal schelen of een tweeduizend jaar oude jood dit al of niet heeft gezegd .of opgelegd .. of ooit eens rondhuppelde ....personencultus is NIET aan mij besteed ...

Ik sluit me aan bij al de goedmenende "duimers " en zelfs al de" bidders "( ook al omdat ik dat laatste zelf niet eens kan .... )

En ik ben stellig en zeker van overtuigd dat het medisch team toch wel iets beter in huis zal hebben dan een " gebed " en/of het branden van een kaars

Bovenal vind ik persoonlijk dat het benutten van deze kans een "goede " keus ;
ipv een lukrake " gok" in het wilde weg .... en een beslissing die niet kon worden uitgesteld ...

.... Succes en beterschap moge je deel zijn

Het zijn slechts een gamel hoopje woorden , meer heb ik niet ....

tsjok
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

GH schreef:Daar ik er van overtuigd ben dat duimen en bidden jou niet helpt
Net als homeopathie: het werkt niet maar het helpt wel! :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

BEDANKT ALLEMAAL VOOR JULLIE WARME STEUN.

Zodra ik na komend weekend weer thuis ben, en alles dus goed verlopen is breng ik jullie op de hoogte. Vanaf nu dus even een langere stilte vanuit mijn toetsenbord naar dit forum.

PS. Feno je belt me nog ff hè :wink:
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

Hoi Andries,
misschien lees je dit later, maar ik bid ook voor je. Sterkte!
En als verpleegkundige ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

k'Weet niet hoe laat Andries geholpen wordt, maar vanmorgen, al wroetend in mijn tuintje heb ik voor hem gebeden. Of de Heer JHWH de chirurgen helderheid van geest wilde geven en vaste handen bij deze, naar mijn idee niet zo gemakkelijke, operatie.
Chesterton
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Hallo allemaal,

Ik ben weer thuis, de operatie is geslaagd volgens de neurochirurg.
Nu moet ik nog zo'n zes maand wachten om te kunnen ervaren of de zenuwen weer gaan werken.

Cathy ik ben zelf als verpleegkundige ook zeer benieuwd hoe dit afloopt. Maar gezien de hoeveelheid gebeden voor mij, kan het haast niet misgaan.:wink:

Ze zijn zeven uur met mij bezig geweest, met elkaar heb ik dit jaar nu dus 13 uur narcose erop zitten, ik mag haast wel dement worden.
pastor
Forum fan

Bericht door pastor »

Hoi Andries,

Welkom thuis.
Gefeliciteerd dat de operatie tot zover goed is verlopen.
En voor een operatie ben je snel thuis.

Sterkte en ik hoop dat je gaat merken, dat de zenuwen weer gaan werken.

Groeten,

pastor
Ik geloof. Kom mijn ongeloof te hulp.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Andries,

Proficiat met de geslaagde operatie, en sterkte met de verdere genezing!

Het zal allemaal wel goed komen schat ik zo,
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Top dat de operatie geslaagd is, dat je er maar snel verbetering door mag ondervinden.
Sterkte en beterschap gewenst.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Geweldig nieuws, Andries.
Gefeliciteerd. Een lichtpuntje na een hoop ellende.
Nu maar hopen dat je zenuwen weer gaan functioneren.
Sterkte nog de komende lange 6 maanden.

Groeten,
Gerard
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

an3sdej schreef: Cathy ik ben zelf als verpleegkundige ook zeer benieuwd hoe dit afloopt. Maar gezien de hoeveelheid gebeden voor mij, kan het haast niet misgaan.:wink:
.
Ja ja, ik wist wel dat duimen zou helpen :wink:
Hoe zit je eigenlijk achter het toetsenbord, alles met 1 hand? :?
Chesterton
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cathy schreef:k'Weet niet hoe laat Andries geholpen wordt, maar vanmorgen, al wroetend in mijn tuintje heb ik voor hem gebeden. Of de Heer JHWH de chirurgen helderheid van geest wilde geven en vaste handen bij deze, naar mijn idee niet zo gemakkelijke, operatie.
Andries heel veel succes met de verdere genezing. En bidden helpt niet. Daar zijn al genoeg onderzoeken naar gedaan. Wat wel helpt is een deskundig en ervaren neurochirurg. Iemand die weet wat hij/zij (een paar) moet doen.
En die 10 jaar studie achter de rug heeft. Wat verder een rol speelt is de conditie van de patient en het regeneratievermogen (sprouting) van het aanwezige zenuwweefsel.

En dat laatste verschilt per persoon. Maar ik denk dat Andries een goede kans maakt.

Groeten,

Tjeerdo.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Cathy schreef:
an3sdej schreef: Cathy ik ben zelf als verpleegkundige ook zeer benieuwd hoe dit afloopt. Maar gezien de hoeveelheid gebeden voor mij, kan het haast niet misgaan.:wink:
.
Ja ja, ik wist wel dat duimen zou helpen :wink:
Hoe zit je eigenlijk achter het toetsenbord, alles met 1 hand? :?
Ja met een hand, de andere met een sling strak tegen mijn lichaam aan gebonden.

Hoi GH en Tjeerdo, ja ik geloof zelf ook in een goede aangroei van de zenuwkernen. 8)
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Hallo allemaal, ik ben een tijdje niet meer hier geweest. Maar ik ben erweer :D
Ten eerste was ik erg benieuwd naar hoe het was gelopen met de gebedsgenezing, maar vooral naar hoe het met Andries' arm was. Zover ik heb kunnen begrijpen is Andries niet geweest omdat hij (toch wonderlijk) alsnog geholpen bleek te kunnen worden via chirurgische weg. En uiteindelijk nog succesvol ook. Van Harte Andries, ik ben erg blij voor je. Ik hoop dat het je leven weer wat mooier maakt(vast wel). Toch wonderlijke situatie. Houdt de discussie wel lekker open. In ieder geval Mooi voor Andries,

van harte.

Groeten Distiple.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Maar ik ben erweer
Goed zo ... laat ze maar weer komen de ruwe diamanten ....
Dat ontbrak hier de laatste tijd wel wat
Plaats reactie