Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Is mijn cynisme nu echt zo ondoorgrondelijk?
Als een hoogspringer beweert dat hij tot de maan kan springen en ik zeg: "Nou, SUCCES", dan is de ondertoon toch duidelijk? Dat gaat niet lukken.
Als een relifanaat een fatwa uitspreekt om de best beveiligde man ter wereld om te leggen dan wens ik degene die de oren laat hangen naar de fatwa uitspraak, succes
Dat betekent dus: Heg gaat je niet lukken! Besteed je energie liever aan iets positiefs. Ga voedsel uitdelen in Gaza of bescherm Palestijns bezit op de Westelijke Jordaan oever.
Ik snap de melding van zionist (nog steeds geaccepteerd) dan ook niet.
Aanvullend: Als ik zeg dat aanslagen (op Israëlische doelen) zullen gaan intensiveren (en dat heb ik voorspeld) dan meen ik dat wel oprecht. Dat geloof ik werkelijk.
Ben ik daar dan blij mee? NEE Chaimnimsky. Dus dat hoef je niet te melden.
Begrijp ik die aanslagplegers? Zeker! En dat mag je desnoods melden, zionist.
1 Voorbeeld is dat er sinds het begin van de oorlog met Israël 705 joodse mensen in Iran zijn opgepakt op politieke gronden of 'om veiligheidsredenen'. Veel van de verdachten worden beschuldigd van spionage voor Israël.
Met name de Joodse gemeenschap in Iran zou doelwit zijn. Er zijn talloze rabbijnen en andere vooraanstaande figuren uit de Joodse gemeenschap gearresteerd op verdenking van banden met Israël.
Ook met bovenstaande ben ik het NIET eens zionist. Maar begrijpen doe ik het, door me proberen te verplaatsen in Iran, wel.
Als een hoogspringer beweert dat hij tot de maan kan springen en ik zeg: "Nou, SUCCES", dan is de ondertoon toch duidelijk? Dat gaat niet lukken.
Als een relifanaat een fatwa uitspreekt om de best beveiligde man ter wereld om te leggen dan wens ik degene die de oren laat hangen naar de fatwa uitspraak, succes
Dat betekent dus: Heg gaat je niet lukken! Besteed je energie liever aan iets positiefs. Ga voedsel uitdelen in Gaza of bescherm Palestijns bezit op de Westelijke Jordaan oever.
Ik snap de melding van zionist (nog steeds geaccepteerd) dan ook niet.
Aanvullend: Als ik zeg dat aanslagen (op Israëlische doelen) zullen gaan intensiveren (en dat heb ik voorspeld) dan meen ik dat wel oprecht. Dat geloof ik werkelijk.
Ben ik daar dan blij mee? NEE Chaimnimsky. Dus dat hoef je niet te melden.
Begrijp ik die aanslagplegers? Zeker! En dat mag je desnoods melden, zionist.
1 Voorbeeld is dat er sinds het begin van de oorlog met Israël 705 joodse mensen in Iran zijn opgepakt op politieke gronden of 'om veiligheidsredenen'. Veel van de verdachten worden beschuldigd van spionage voor Israël.
Met name de Joodse gemeenschap in Iran zou doelwit zijn. Er zijn talloze rabbijnen en andere vooraanstaande figuren uit de Joodse gemeenschap gearresteerd op verdenking van banden met Israël.
Ook met bovenstaande ben ik het NIET eens zionist. Maar begrijpen doe ik het, door me proberen te verplaatsen in Iran, wel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
"Zionist" mag nog steeds?
Douwe Bob met dood bedreigd na afzeggen optreden op Joods voetbaltoernooi | Muziek | NU.nl https://share.google/6FLpLq6iklhAvjZ01
"Ik werd bij aankomst geconfronteerd met zionistische posters en pamfletten", zei Douwe Bob.
Een heel nare connotatie dus. Heel naar! Een kinderfeestje dat door zionist(en) bedreigd wordt!
Douwe Bob met dood bedreigd na afzeggen optreden op Joods voetbaltoernooi | Muziek | NU.nl https://share.google/6FLpLq6iklhAvjZ01
"Ik werd bij aankomst geconfronteerd met zionistische posters en pamfletten", zei Douwe Bob.
Een heel nare connotatie dus. Heel naar! Een kinderfeestje dat door zionist(en) bedreigd wordt!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Niet voor mij. Het zal aan het feit liggen dat ik minder slim ben dan sommige anderen hier.
Ps: ik had nog wat meer geschreven maar heb besloten dat niet te posten want nog wat meer zout in de wonde van de slimme mensen strooien leek me ongepast te zijn.
PS 2: Ik ga vandaag naar het strand, lekker een beetje zonnen en dat soort van dingen. Wat ga jij doen?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
WerkenMus schreef: ↑30 jun 2025 09:12Niet voor mij. Het zal aan het feit liggen dat ik minder slim ben dan sommige anderen hier.
Ps: ik had nog wat meer geschreven maar heb besloten dat niet te posten want nog wat meer zout in de wonde van de slimme mensen strooien leek me ongepast te zijn.
PS 2: Ik ga vandaag naar het strand, lekker een beetje zonnen en dat soort van dingen. Wat ga jij doen?
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Jammer hoor, want zo leuk is dat niet wanneer je als Semiet, ik zie er namelijk ook zo uit - niks geen Europees uiterlijk waar ik me achter kan verschuilen wanneer de “vijand” op me af komt, je weet het niet - je leven niet zeker bent wanneer je pech hebt een Dilan Yesilgöz tegen te komen die je gaat uitmaken voor anti-semiet - veel gekker moet het niet worden - wanneer je voor jezelf als Palestijnse Semiet in Palestina je bestaansrecht opeist om daar veilig op het strand te kunnen liggen zonder bang te hoeven zijn dat er kogels door je hoofd worden geschoten door een drone afkomstig van de terroristenstaat die zich Israël noemt omdat een egocentrische God ooit in een ver, ver verleden, heeft gezegd dat iets van hen is en het daarom oké is een heel onschuldig semitisch volk naar de gallemiezen te helpen wanneer een veilig heenkomen voor jezelf zoekt. Tja…dikkemick schreef: ↑30 jun 2025 09:45WerkenMus schreef: ↑30 jun 2025 09:12Niet voor mij. Het zal aan het feit liggen dat ik minder slim ben dan sommige anderen hier.
PS 2: Ik ga vandaag naar het strand, lekker een beetje zonnen en dat soort van dingen. Wat ga jij doen?![]()
En dan ben ik een anti-semiet
Een maatje om mee naar het strand te gaan was leuk geweest, maar ja als je moet werken dan houdt het op
Laatst gewijzigd door Mus op 30 jun 2025 11:03, 6 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Het kan NOG gekker!
Echt waar....
Dit geloof je niet.
Zionist.....kolonist......
Israëlische kolonisten vallen legerbasis van Israël op bezette Westoever aan | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/trAuz0ZyGnvLR4WnV
Extremistische Israëlische kolonisten hebben in de nacht van zondag op maandag een basis van het Israëlische leger op de Westelijke Jordaanoever bestormd, melden de strijdkrachten. De kolonisten hebben onder meer een dure veiligheidsinstallatie met computerapparatuur in brand gestoken.
Echt waar....
Dit geloof je niet.
Israëlische kolonisten vallen legerbasis van Israël op bezette Westoever aan | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/trAuz0ZyGnvLR4WnV
Extremistische Israëlische kolonisten hebben in de nacht van zondag op maandag een basis van het Israëlische leger op de Westelijke Jordaanoever bestormd, melden de strijdkrachten. De kolonisten hebben onder meer een dure veiligheidsinstallatie met computerapparatuur in brand gestoken.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Tja, men lijkt daar wel helemaal gek geworden te zijn of misschien waren ze het a; en komt nu de aap uit de mouw?dikkemick schreef: ↑30 jun 2025 10:42 Het kan NOG gekker!
Echt waar....
Dit geloof je niet.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ach, ze kunnen het ook niet helpen dat ze dommer dan dom zijn die kolonisten. Ze hebben kennelijk niet in de gaten dat de opgepakte kolonisten hartelijk met een kopje thee en een koekje en complimenten werden ontvangen in het gevang. De opgepakte kolonisten werden alleen meegenomen voor de schone schijn om de internationale gemeenschap tevreden en stil te houden. Maar ja, we kunnen nu eenmaal niet allemaal even slim zijn wanneer het oog van de wereld op je gericht is.dikkemick schreef: ↑30 jun 2025 10:42 Het kan NOG gekker!
Echt waar....
Dit geloof je niet.
Laatst gewijzigd door Mus op 30 jun 2025 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vluchten naar veilige plekken
Wederom een escalatie in Gaza.
Weer een evacuatiebevel voor Gazanen, Israël zegt 'extreem geweld' te gebruiken https://share.google/TryNkmqB3yaliTLEd
Het leger opereert met extreem geweld in deze gebieden, zeggen ze zelf. "Deze militaire operaties zullen escaleren, intensiveren en zich westwaarts uitbreiden naar het stadscentrum om de capaciteiten van terroristische organisaties te vernietigen", aldus het leger.
Voor de Gazanen is het de zoveelste verplaatsing die ze moeten ondergaan. Bijna de gehele bevolking van Gaza, 2,3 miljoen mensen, is ontheemd geraakt. Volgens het lokale gezondheidsministerie zijn meer dan 56.000 Palestijnen omgekomen.
Wederom een escalatie in Gaza.
Weer een evacuatiebevel voor Gazanen, Israël zegt 'extreem geweld' te gebruiken https://share.google/TryNkmqB3yaliTLEd
Het leger opereert met extreem geweld in deze gebieden, zeggen ze zelf. "Deze militaire operaties zullen escaleren, intensiveren en zich westwaarts uitbreiden naar het stadscentrum om de capaciteiten van terroristische organisaties te vernietigen", aldus het leger.
Voor de Gazanen is het de zoveelste verplaatsing die ze moeten ondergaan. Bijna de gehele bevolking van Gaza, 2,3 miljoen mensen, is ontheemd geraakt. Volgens het lokale gezondheidsministerie zijn meer dan 56.000 Palestijnen omgekomen.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
The world’s most documented genocide in historie.
Bovenstaande video is van 4 jan 2024,Mus schreef: ↑30 jun 2025 12:17 The world’s most documented genocide in historie.
Code: Selecteer alles
[youtube]6e_woWJ3q8o[/youtube]
dit geeft dus beslist geen 'Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten' weer!
Misschien is het wel veel erger dan de video insinueert?
Wat weten we?
Op 1 januari 2024 was de bevolking van de Gazastrook naar schatting ongeveer 2,226 miljoen inwoners. Deze schatting komt uit de gegevens van midden 2023. De Palestinian Central Bureau of Statistics [PCBS] schatte de bevolking van Gaza medio 2023 op ongeveer 2,226 miljoen mensen, deze cijfers worden doorgaans aangehouden voor begin 2024.
Ruwweg woonden er op 1 juni 2025 tussen de 2,1 en 2,35 miljoen Gazanen. Lokale statistieken [PCBS] wijzen op de lagere marge rond 2,11 miljoen, terwijl internationale schattingen [Britannica] meer richting 2,35 miljoen gaan.
The world’s most documented genocide in historie?
- Ik ben dan wel geen Vrijdenker
,
maar ik wacht wel de wetenschappelijk cijfers af alvorens jumping to conclusions!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Een getuigenis, voor belangstellenden
Van gevangenis naar ballingschap: het verhaal van Nael Barghouti, de langst vastgehouden gevangen….
Van gevangenis naar ballingschap: het verhaal van Nael Barghouti, de langst vastgehouden gevangen….
Ik ga nu iets doen wat mij eigenlijk tegen de borst stuit omdat ik niet van roddelen hou, maar goed, deze is te verleidelijk voor me en deze figuur heeft alle sympathiekaarten in één keer bij me verspeelt dus waarom niet.
Dit gehad hebbende:
Nee, dikkemick hij wacht af tot het meest humane leger straks de Gazastrook heeft ontruimt en daarna heeft ontdaan van alle puin en massagraven om dan later met zijn vriendin aan het strand te kunnen liggen daar.
Vraag me overigens wel af of grafschennis in deze ook een oorlogsmisdaad is en wat gaan ze doen met al die menselijke overschotten die ze dan hebben opgegraven, in de middellandse zee mieteren of cremeren zoals de Duitsers van hun slachtoffers afkwamen? Of zouden ze schijt hebben aan de grafrust en met een rustig geweten hun strandstoeltjes op de graven op begraafplaats Gaza neerzetten. Hapje en drankje erbij en je bent helemaal het heertje en mevrouwtje, toch? Ben ik nu benieuwd naar.
Laatst gewijzigd door Mus op 30 jun 2025 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is het NIET! Zuigende zionist die je bent. Ik heb dit herhaaldelijk uitgelegd.ChaimNimsky schreef: ↑30 jun 2025 15:34 [De posting wenst letterlijk "succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu in de buurt willen komen om een aanslag te plegen" -- dat is een expliciete steunbetuiging aan politieke moord.
Het lijkt er nu sterk op dat je mensen uit de tent aan het lokken bent en dat dit nog lukt ook.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
@ Peter
Jouw verzuchting
- "Helaas gaat er waarschijnlijk geen eind komen aan het beleid van beiden."
want aan het beleid van beiden komt heel zeker een einde.
Maar laat mij dan ook nog vlug ff wat verzuchten, niet zomaar iets,
maar mijn verwachting gebaseerd op informatie waar ik niet naar zal verwijzen:
- ik verwacht binnen nu en twee weken een staakt-het-vuren en
dat er vóór augustus vredebesprekingen beginnen en
dat vóór augustus voorbij is een vredesplan op tafel ligt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.