Donner heeft een eigen web-site

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rusty1979

Re: Donner heeft een eigen web-site

Bericht door Rusty1979 »

pieps schreef:Kan jij misschien uitleggen waarom het dragen van het hakenkruis in Nederland bestraft wordt , terwijl er velen rondlopen met zo'n lullig kruisje om hun nek die niet bestraft worden . Ik ben benieuwd .
Ja dat kan ik je wel uitleggen hoor, en ik ben niet minister Donner (gelukkig niet). Een hakenkruis is het symbool van de nazi's die tot doel hadden om ieder die niet in hun straatje paste uit te roeien.
Het kruis is voor een christenen een belangrijk symbool. Als ik, als christen zijnde, dit soort teksten lees, moet ik eerst ff flink slikken en tot tien tellen voor ik reageer maar goed.

Het christendom staat absoluut niet voor het uitroeien van wie dan ook, laat staan complete rassen. Er zijn mensen die zich christen noemen en onder die naam foute dingen doen, ze zijn er btw ook onder de niet-gelovigen, maar om die religie dan verantwoordelijk te houden voor individuele daden, dat is op zijn zachtst gezegd nogal generaliserend.
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Het christendom staat absoluut niet voor het uitroeien van wie dan ook, laat staan complete rassen. Er zijn mensen die zich christen noemen en onder die naam foute dingen doen, ze zijn er btw ook onder de niet-gelovigen, maar om die religie dan verantwoordelijk te houden voor individuele daden, dat is op zijn zachtst gezegd nogal generaliserend.
Het christendom is één van de minst tolerante godsdiensten ooit verzonnen en is direct verantwoordelijk voor de holocaust en andere barbaarsheden.

Het is natuurlijk een uitvlucht om te zeggen "dat de groep niet verantwoordelijk is voor de individuele daden van een ander" en op die manier altijd de handen wassen in onschuld.

Het christendom wordt met de roze zonnebril van "naastenliefde" bekeken terwijl het puur om dwang gaat, de boodschap van jesus is niet naastenliefde maar dwang, en dat is ook de uitwerking van het christendom gedurende de gehele geschiedenis en zelfs het heden....

Dus waarom zou men eigenlijk een kruis niet mogen zien als hakenkruis, dit symbool heeft millioenen onschuldigen het leven gekost !?
Rusty1979

Bericht door Rusty1979 »

bad_religion schreef:
Het christendom is één van de minst tolerante godsdiensten ooit verzonnen en is direct verantwoordelijk voor de holocaust en andere barbaarsheden.

Het is natuurlijk een uitvlucht om te zeggen "dat de groep niet verantwoordelijk is voor de individuele daden van een ander" en op die manier altijd de handen wassen in onschuld.

Het christendom wordt met de roze zonnebril van "naastenliefde" bekeken terwijl het puur om dwang gaat, de boodschap van jesus is niet naastenliefde maar dwang, en dat is ook de uitwerking van het christendom gedurende de gehele geschiedenis en zelfs het heden....

Dus waarom zou men eigenlijk een kruis niet mogen zien als hakenkruis, dit symbool heeft millioenen onschuldigen het leven gekost !?
Ik walg van je....sorry meer weet ik ff niet te zeggen...
JHWH: Ik ben die ik ben (Ex. 3)
Rusty1979

Bericht door Rusty1979 »

Rusty1979 schreef:Het christendom wordt met de roze zonnebril van "naastenliefde" bekeken terwijl het puur om dwang gaat, de boodschap van jesus is niet naastenliefde maar dwang, en dat is ook de uitwerking van het christendom gedurende de gehele geschiedenis en zelfs het heden....
ben weer ff op adem gekomen.
Je wil niet weten hoeveel miljoenen christenen op dit moment worden vervolgd en onderdrukt omdat ze voor hun geloof uitkomen. Het is dikke onzin dat het geloof onder dwang wordt verspreid. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen op de regel.
Het evolutionisme wordt er pas met dwang ingegoten, het is zelfs een verplicht onderdeel op scholen, maar nee, dan betreedt ik misschien jouw heilige huisje en dan is het weer niet goed...

Belachelijk om het christendom zo generaliserend te beschuldigen van de holocaust. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen...
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Rusty1979 schreef:
bad_religion schreef:

Ik walg van je....sorry meer weet ik ff niet te zeggen...
Rusty, ff dimmen he? Zulke opmerkingen zijn erg leeg, ontkracht het maar als je het er niet mee eens bent.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.
Rusty1979

Bericht door Rusty1979 »

Rusty, ff dimmen he? Zulke opmerkingen zijn erg leeg, ontkracht het maar als je het er niet mee eens bent.
Sorry hoor, maar een religie op zich kan nooit voor iets verantwoordelijk gehouden worden. Het zijn ALTIJD mensen die iets doen, dat kan niet een geloof op zich zijn. Dat is je reinste onzin.
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Rusty1979 schreef:
Sorry hoor, maar een religie op zich kan nooit voor iets verantwoordelijk gehouden worden. Het zijn ALTIJD mensen die iets doen, dat kan niet een geloof op zich zijn. Dat is je reinste onzin.
Ten eerste werd Badreligion niet persoonlijk en jij wel. Ten tweede, Enig idee hoeveel levens uit naam van die god er over de kling gejaagd zijn? De christenen Hebben jaren en jaren lang vele volkeren de keus gegeven. Bekeren of sterven, of is dat niet waar?
Verder de intolerantie van het christendom wil men vaak niet zien omdat het slecht uitkomt, het zijn echter wel de bouwstenen van het christendom. Hierover is al menige draad gestart.
Verder, die god waar je in gelooft. Is die de almachtige schepper?
bad_religion

Rusty1979 schreef:Ik walg van je....sorry meer weet ik ff niet te zeggen...
Nee meer weet je dan niet meer te zeggen he?

Hoe je het ook went of keert het christendom is het meest intolerante en bloederige geloof ooit op aarde geweest, die zoals je nu weer schetst, altijd de slachtofferrol induikt als zijnde "we worden vervolgd".....

Een leer die mensen bedreigt met eeuwige straf, een messias die zogenaamd naastenliefde predikt maar hel en verdoemenis over de mensen uitroept over mensen die hem niet volgen is een leer van dwang !
Rusty1979

Bericht door Rusty1979 »

distiple schreef:
Rusty1979 schreef:
Ten eerste werd Badreligion niet persoonlijk en jij wel. Ten tweede, Enig idee hoeveel levens uit naam van die god er over de kling gejaagd zijn? De christenen Hebben jaren en jaren lang vele volkeren de keus gegeven. Bekeren of sterven, of is dat niet waar?
Verder de intolerantie van het christendom wil men vaak niet zien omdat het slecht uitkomt, het zijn echter wel de bouwstenen van het christendom. Hierover is al menige draad gestart.
Verder, die god waar je in gelooft. Is die de almachtige schepper?
Je wil niet weten hoeveel 'vondsten' de wetenschap niet vertelt, omdat het niet in hun verhaaltje past...maar goed dat terzijde.

Trouwens als iemand het over het christendom heeft, dan voel ik mij daar zeker wel persoonlijk in aangesproken. Wie draagt anders de verantwoordelijkheid van het christendom? Die christenen zelf toch. Ik zal zeker niet ontkennen dat in naam van hun geloof mensen foute dingen gedaan hebben en doen, maar daar moet je DIE mensen op aanspreken en niet het geloof van mensen verantwoordelijk voor stellen. Want dat geloof roept helemaal niet op tot dwang of tot moord. Dat is gewoon de menselijke arrogantie en machtslust die dan naar voren komt.
Rusty1979

Bericht door Rusty1979 »

bad_religion schreef:Hoe je het ook went of keert het christendom is het meest intolerante en bloederige geloof ooit op aarde geweest, die zoals je nu weer schetst, altijd de slachtofferrol induikt als zijnde "we worden vervolgd".....
Je gaat me toch niet vertellen dat je ontkent dat er op dit moment miljoenen mensen worden onderdrukt, gevangen zitten en gemarteld worden vanwege hun christelijke geloof, dan heb ik het met name over China, Noord-Korea en het midden-oosten? Dan moet je echt eens achter je PC wegkomen en de realiteit van deze wereld gaan aanschouwen...
distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple »

Rusty1979 schreef:
bad_religion schreef:Hoe je het ook went of keert het christendom is het meest intolerante en bloederige geloof ooit op aarde geweest, die zoals je nu weer schetst, altijd de slachtofferrol induikt als zijnde "we worden vervolgd".....
Je gaat me toch niet vertellen dat je ontkent dat er op dit moment miljoenen mensen worden onderdrukt, gevangen zitten en gemarteld worden vanwege hun christelijke geloof, dan heb ik het met name over China, Noord-Korea en het midden-oosten? Dan moet je echt eens achter je PC wegkomen en de realiteit van deze wereld gaan aanschouwen...
Hmm en waar is die god op dat moment?
bad_religion

Rusty1979 schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat je ontkent dat er op dit moment miljoenen mensen worden onderdrukt, gevangen zitten en gemarteld worden vanwege hun christelijke geloof, dan heb ik het met name over China, Noord-Korea en het midden-oosten? Dan moet je echt eens achter je PC wegkomen en de realiteit van deze wereld gaan aanschouwen...
Enigzings huiveringwekkend voorbeeld, al die christenen die nu vervolgd worden, deze worden vervoolgd door totalitaire regimes, een zelfde soort regimes die het christendom in andere landen op de wereld weer steund. Overigens valt die vervolging wel mee en wordt dik opgeblazen door evangelisten die er achter komen dat in sommige gedeeltes van de wereld de menigte eigenlijk niet zo zit te wachten op de booodschap van de heiland des doods. In Noord Korea wordt iedereen vervolgd.....
Rusty1979

Bericht door Rusty1979 »

bad_religion schreef:Overigens valt die vervolging wel mee en wordt dik opgeblazen door evangelisten die er achter komen dat in sommige gedeeltes van de wereld de menigte eigenlijk niet zo zit te wachten op de booodschap van de heiland des doods. In Noord Korea wordt iedereen vervolgd.....
Weinig van de realiteit meegekregen begrijp ik al
bad_religion

Rusty1979 schreef:Weinig van de realiteit meegekregen begrijp ik al
Weinig begrip van jouw realiteit meegekregen gelukkig, in landen waar iedereen een afwijkende mening heeft t.o.v. de heersende macht zie jij alleen maar dat er christenen vervolgd worden, maar ja, die anderen zullen het nadenken bij jouw kennelijk niet waard zijn!
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

Hallo Rusty1979,
ik begrijp dat je (nog) selectief luistert en leest. Ik hoop in ieder geval dat je minder selectief reageert.

Het is wel degelijk jouw 'Heilige Boek' dat aanzet tot verdeeldheid, haat en veroordeling van andersdenkenden, alleen omdat ze anders denken:

2 Kor 6:14
Vorm geen ongelijk span met de ongelovigen. Wat heeft gerechtigheid te maken met wetteloosheid? Wat heeft licht uit te staan met duisternis?

Openb. 21:8
Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.

Waarop baseer jij dat ongelovigen slecht en verderfelijk zijn?? Ken je me, weet je van mijn daden? Eigenlijk komt het er op neer dat jij mij op voorhand veroordeelt aan de hand van een boek dat je vertelt dat ik slecht ben. Mijn vraag aan jou is: waarom geloof jij dit zomaar?
Het zijn ALTIJD mensen die iets doen
Ja....maar alleen omdat het in de bijbel staat dat ze dat moeten!
Rusty1979 schreef: Sorry hoor, maar een religie op zich kan nooit voor iets verantwoordelijk gehouden worden.
Als ik jou opdracht geef om een ander in mijn naam te veroordelen, wie is volgens jou dan verantwoordelijk?
C'est le ton qui fait la musique
Plaats reactie