Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: Palestijnse vluchtelingen - Joodse vluchtelingen.

Bericht door Cluny »

History of the Jews in Algeria refers to the history of the Jewish community of Algeria, which goes back to the 1st centuries CE. In the 14th century, many Spanish Jews moved to Algeria. Among them were respected Jewish scholars, including Isaac ben Sheshet (Ribash) and Simeon ben Zemah Duran (Rashbatz).[1]

Following Algerian independence in 1962, most of Algeria's 140,000 Jews, having been granted French citizenship in 1870, left with the pied-noirs for France. The 10,000 or so who remained largely resided in Algiers, and to a lesser extent Blida, Constantine, and Oran. In the 1990s, the trials of civil war led most of the thousand-odd remaining Jews to emigrate. Two decisive events were the rebel Armed Islamic Group's 1994 declaration of war on all non-Muslims in the country, and the abandonment of the Algiers synagogue that year.
Ik schat het aantal joden dat noodgedwongen Algerije heeft verlaten op 150.000.
Even cumulatieven.
Totaal tot nu toe.
410.000 Joden die sinds 1945 uit de 2 genoemde moslimlanden zijn verdreven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Cactus schreef:
Nee, waarom zou ik. Het is grote nonsens om dat deze vluchtelingen gewoon onvergelijkbaar zijn. De Palestijnen werden in 1948 van hun thuisland verdreven waar zij sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid hadden gewoond en de joden werden om dat feit uit geheel andere landen, meestal Islamitische verdreven die natuurlijk niet HUN landen waren. Zij waren daar gasten of opgenomen vluchtelingen.
Dit meen je hoop ik niet??!!

Voor Arabieren, die 700 jaar in Palestina wonen, sinds ze vanuit Arabië die gebieden op de Romeinen hebben veroverd, is het hun thuisland.

Joden, die verdreven uit Palestina in de 1ste eeuw en al bijna 2000 jaar in Arabische en Perzische (Islamitische) gebieden wonen zijn gasten en vluchtelingen en voor hen is het land waar ze al 2000 jaar wonen geen thuisland (hoewel wel 2de rangs burgers) en moeten maar opzouten omdat ze overal terecht kunnen?

Mag ik hopen, dat je dat laatste niet zo bedoelde?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Cluny"]
1] Cluny is al een hij sinds hij op zijn geboorteland geboren is.
2] Israël is één groot joods vluchtelingenkamp voor alle op de wereld verdreven joden vooral voor diegenen die uit moslimlanden verdreven zijn.
3] Het vluchtelingenkampbeleid is er op gericht om de nieuwkomers een zo goed mogelijk bestaan in Israël te bieden.
De arabische landen waarbinnen "palestijnse vluchtelingen" bivakkeren zouden daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Overigens ben ik helemaal niet zo pro-Israël als Cactus en de andere neo-palestinakommiteejers de meelezers willen doen denken, maar ik heb gewoon behoefte om die blinde irritante linkse lievigheid voor dat middenoostenmoslimgedoe te compenseren.
1] Tja, dat kan ik ook niet weten. "Cluny" geeft hierover geen uitsluitsel.
2] De meeste joden kwamen uit Rusland en Polen. Die werden niet verdreven maar kwamen uit eigen beweging. Die hadden totaal niets te zoeken in v.m. Palestina! Pas na de verdrijving van de autochtone inwoners, de Palestijnen, wezen de Arabische landen de daar aanwezige joden uit. Geheel begrijpelijk na hetgeen de zionisten met de Palestijnen hadden gedaan. Koekje van eigen deeg!
3]Ja, met miljardenhulp van Oom Sam kan je best sinterklaas spelen hé?
De Palestijnen willen niet opgenomen worden omdat zij hun recht op terugkeer dan helemaal verloren zien gaan. Zolang deze verdreven Palestijnen de vluchtelingenstatus hebben blijven het vluchtelingen. Zo simpel is dat. Die mensen willen terug naar hun geboorteplekken. Kan jij niet begrijpen maar ik wel.

Dat laatste is gewoon nonsens wat je daar uitkraamt. Ik heb totaal niet te maken met een palestinakomitee of iets dergelijks. Ik neem het op voor de mensen die werden verdreven en besodemieterd door de zionisten. Zoals ik al tig keren heb geschreven zou ik voor de joden zijn geweest als de zaken andersom hadden gelegen . Dus nu staan de joden in de schoenen van de Palestijnen en vice versa. Stel je voor dat joden sinds het jaar pakweg 700 daar in overgrote meerderheid hadden gewoon en er plots Arabieren uit andere landen Palestina waren binnen gekomen met behulp van andere sterke landen de joden zouden hebben verdreven. Dan zou ik absoluut achter de verdreven joden hebben gestaan ook als ze aanslagen tegen de Arabieren zouden plegen om hun recht te verkrijgen om wederom te mogen wonen in het land waar ze geboren werden.
Uit je laatse zinnen begrijp ik dat jij een hekel hebt aan moslims en dat blijkt uit al je reacties. Die hekel aan moslims vertroebelt jouw visie en daarom zie je de realiteit niet meer.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Geboorteplekken?
Je leert weinig bij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ "Vilaine" van Cactus"]
Nee, waarom zou ik. Het is grote nonsens om dat deze vluchtelingen gewoon onvergelijkbaar zijn. De Palestijnen werden in 1948 van hun thuisland verdreven waar zij sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid hadden gewoond en de joden werden om dat feit uit geheel andere landen, meestal Islamitische verdreven die natuurlijk niet HUN landen waren. Zij waren daar gasten of opgenomen vluchtelingen.
Dit meen je hoop ik niet??!!
Natuurlijk meen ik dat!

Voor Arabieren, die 700 jaar in Palestina wonen, sinds ze vanuit Arabië die gebieden op de Romeinen hebben veroverd, is het hun thuisland.
Juist, omdat ze daar in overgrote meerderheid gewoond hebben.
Joden, die verdreven uit Palestina in de 1ste eeuw en al bijna 2000 jaar in Arabische en Perzische (Islamitische) gebieden wonen zijn gasten en vluchtelingen en voor hen is het land waar ze al 2000 jaar wonen geen thuisland (hoewel wel 2de rangs burgers) en moeten maar opzouten omdat ze overal terecht kunnen?
Klopt, het zijn altijd joden gebleven en hebben zich niet geassimileerd. Daarom werden en worden ze daar altijd als joden gezien die daar eigenlijk niet thuishoren. Ze moesten opzouten omdat joodse zionisten Arabieren (Palestijnen) van hun geboortegronden hadden gejaagd.
Je vergeet het belangsrijkste dat ik al had uitgelegd: De Palestijnen woonden op een stukje land dat Palestina werd genoemd. Zij woonden niet tussen joden en andere mensen. Ja, er waren enkele % joden maar dat is te verwaarlozen vergeleken met de palestijnse bevolking.
De joden woonden in een land waar de bevolking Arabisch was en zij daar dus niet als de ware autochtone Arabische inwoners werden beschouwd.

Mag ik hopen, dat je dat laatste niet zo bedoelde?
Waarom hopen? Ik schrijf duidelijk hoe het daar toeging. Het was een koekje van eigen deeg met het verschil dat de Palestijnen in Palestina woonden en de joden woonden in totaal andere Arabische landen, dus NIET hun land!
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Ik ben pro-Israel...Geweldige mensen en een fijn land! :) Heerlijk gegeten ook daar...
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Cactus schreef: Stel je voor dat joden sinds het jaar pakweg 700 daar in overgrote meerderheid hadden gewoon en er plots Arabieren uit andere landen Palestina waren binnen gekomen met behulp van andere sterke landen de joden zouden hebben verdreven. Dan zou ik absoluut achter de verdreven joden hebben gestaan ook als ze aanslagen tegen de Arabieren zouden plegen om hun recht te verkrijgen om wederom te mogen wonen in het land waar ze geboren werden.
Dat is er rond het jaar 700 gebeurd. Zij het, dat in Palestina toen naast joden ook christenen en samaritanen woonden. Geleidelijk zijn in de loop van eeuwen deze bevolkingsgroepen door arabieren verdreven, met ups en downs. Eigenlijk hoorden die daar niet thuis in jouw visie, want het zijn altijd arabieren gebleven en hebben zich nooit geassimileerd.
Er zijn geregeld golfjes geweest van terugkerende joden (bijvoorbeeld toen ze uit Spanje verdreven werden, maar wat hadden Spaanse joden daar te zoeken, zul je zeggen), maar vroeg of laat ook weer uitgemoord, dan wel verdreven.

Zo zie je maar, alles is relatief.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Na 700 was Palestina vnl Arabisch! De joden werden rond 135 verdreven door de Romeinen omdat ze in opstand gekomen waren tegen de Romeinse overheersing. Er bleven maar enkele kleine groepen joden achter.
En wie verdreef de joden uit Spanje? Die woonden daar toch ook? Die werden verdreven omdat zij weigerden RK te worden! Velen gingen toen naar Arabische landen. Werden ze daar vermoord? Natuuurlijk niet anders waren er in 1948 geen honderdduizenden aanwezig in de Arabische landen.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:Geboorteplekken?
Je leert weinig bij.
Geboortegronden dan? Plek = Plaats Dus waar zij geboren waren. Moeilijk?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Cluny schreef:Geboorteplekken?
Je leert weinig bij.

Geboorteplaats dan? Plek=Plaats.
Mocht je nog niet tevreden zijn dan geboortegronden. Tevreden?
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Destinesia schreef:Ik ben pro-Israel...Geweldige mensen en een fijn land! :) Heerlijk gegeten ook daar...
Er zijn veel landen waar aardige mensen wonen en lekker eten maken. Maar dat staat los van de politiek van hun gekozen regering! Die kan behoorlijk stinken!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Destinesia schreef:Ik ben pro-Israel...Geweldige mensen en een fijn land! :) Heerlijk gegeten ook daar...
:lol: :lol: :lol: Wij begrijpen elkaar, terwijl we atheisten zijn! :D Wat mij altijd opvalt in dit soort eindeloze discussies dat degenen die het hoogste woord hebben over Israel en de Palestijnse gebieden, er nooit geweest zijn en ook niet de minste intensie hebben om eens te gaan! Jammer!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Destinesia

Bericht door Destinesia »

Cactus schreef:
Er zijn veel landen waar aardige mensen wonen en lekker eten maken. Maar dat staat los van de politiek van hun gekozen regering! Die kan behoorlijk stinken!
Jij moet eens goed van bil en minder prikken. :wink:
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Cactus schreef:[ De Palestijnen werden in 1948 van hun thuisland verdreven waar zij sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid hadden gewoond en de joden werden om dat feit uit geheel andere landen, meestal Islamitische verdreven die natuurlijk niet HUN landen waren. Zij waren daar gasten of opgenomen vluchtelingen.
De joden konden overal terecht en als eerste plek in Israel ( hun beloofde land toch?) en de Palestijnen verloren hun thuisland om te moeten bivakkeren in tentenkampen in buurlanden.
Ik kan het niet laten. :wink:

Het land van de Palestijnen is toch Palestina?

Daar hoort dus ook Jordanië, Syrië en Libanon bij.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Specialiteit: Gefrituurde Palestijn?
Sorry, maar ik kan er niet tegen dat je over eten begint, met alle problemen daar te plekke.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie