Besnijden is kindermishandeling

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Re: Besnijden is kindermishandeling

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:Wat een geinig apparaatje!

Afbeelding
Dat is de Taraklamp Circumcision Device. Wordt trouwens niet voor zuigelingen gebruikt. Trapsgewijs kun je kiezen uit 8 maten. Ingenieus apparaatje. Het principe is gebaseerd dat je de voorhuid zo afklemt dat de bloedtoevoer stopt. Waarna de besnijdenis kan plaatsvinden.Na 4 tot 7 dagen wordt de connectie van de buitenring (met hefmechanisme) met het binnenhuis doorgesneden en de buitenring verwijderd. De rest blijft nog een paar dagen zitten. En valt er vanzelf af.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De Duitse rechter oordeelde dat besnijdenis uit religieuze overwegingen neerkomt op lichamelijk letsel en derhalve verboden moet worden.
De Joden zijn boos.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Een politieke Godwin om religieuze kindermishandeling als moreel juist te zien. Bah, wat een misselijkmakendheid.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:De Joden zijn boos.
Natuurlijk de rechter pakt hun speeltje af. "Godwin" is ook alweer gelanceerd. De holocaust wordt weer naar voren geschoven. En dan zijn de Duitsers snel nerveus. Maar deze reactie kwam ik tegen op FOK. Strak verwoordt en geen subtiele analyse.
Jigzoz schreef:Het is dan ook een intens ziek ritueel.

Moet je je voorstellen hoe dat ooit begonnen is. "Hoi, we hebben een nieuwe god ontdekt en hij heet... Nou, dat mogen we niet zeggen. Je moet trouwens wel even een stuk van je lul afsnijden als je er ook bij wil horen."

Je moet redelijk gestoord zijn als je aan dat soort absurditeiten meedoet. Dat het sindsdien bij kleine kinderen gedaan wordt is nog veel zieker. Dat er een rechter aan te pas moet komen om kinderen te beschermen tegen dit soort perversiteiten is al helemaal te debiel voor woorden, maar dat er dan ook nog sprake is van internationale verontwaardiging omdat een rechter kinderen uiteraard wil beschermen tegen die idioten...

En dat in de 21 eeuw...
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De atheïsten zijn ook boos.
Een raak opiniestuk uit de Volkskrant van Ron Ritzen.
Ron Ritzen, een naam om te onthouden.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Wijs hem eens op FT Cluny?
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

Ik vind de reactie op het Volkskrant stuk van Thomas Hobbes ook mooi, 10/7/2012 om 09.19
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... zien.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Een verbod op besnijdenis is geen beperking van de godsdienstvrijheid, in tegendeel. Als iemand mij laat besnijden omdat zijn geloof dat voorschrijft, is dat een schending van mijn godsdienstvrijheid. Het doet helemaal niet ter zake als die iemand toevallig mijn vader of moeder is. Besnijdenis is een schending van de godsdienstvrijheid van het kind én van zijn lichamelijke integriteit. Begrip en respect? Niet voor verminking.
Jinny

Bericht door Jinny »

Daarnet in de auto een korte discussie gehoord tussen een vrijzinnig Joodse arts en iemand anders over de rechtszaak in Duitsland.
Wat een kwal die Jood.
Liet zijn opponent niet uitspreken en voerde hoopjes Eliyahu drogredenen aan.
Werd grof tegen zijn opponent die overigens een gentleman bleef en keurig de vinger iedere keer weer op de zere plek lag.
Joodse gemeenschap versus moderne maatschappij, nul - een. 0-1. :D
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Het is al lang verboden:
Sinds 23 september 1992 is de Gezondheids- en welzijnswet voor ... (GWW.) van kracht. In deze wet is het Ingrepenbesluit opgenomen, dat op 1 september 2001 is ingegaan: Op grond van artikel 40 lid 1 is het verboden een of meer lichamelijke ingrepen te verrichten bij een ..., waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden beschadigd. Er is een overgangstermijn geboden, zodat er maatregelen getroffen kunnen worden om zonder couperen te kunnen functioneren.
Oh, wacht..
aton

Bericht door aton »

Uncle Rat schreef:Het is al lang verboden:
Sinds 23 september 1992 is de Gezondheids- en welzijnswet voor ... (GWW.) van kracht. In deze wet is het Ingrepenbesluit opgenomen, dat op 1 september 2001 is ingegaan: Op grond van artikel 40 lid 1 is het verboden een of meer lichamelijke ingrepen te verrichten bij een ..., waarbij een deel of delen van het lichaam wordt of worden beschadigd. Er is een overgangstermijn geboden, zodat er maatregelen getroffen kunnen worden om zonder couperen te kunnen functioneren.
Oh, wacht..
:lol:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Alhoewel ik "verminking" een wat zwaar woord vind voor het verwijderen van een stukje huid, waarvan ik persoonlijk heel blij ben het kwijt te zijn, moet ik toegeven dat de duitse rechter, gewoon gelijk heeft. Zonder medische noodzaak, dient er nooit gesneden te worden in kinderen. Als het kind later zelf besluit een besnijdenis te wilen, dan is dat vroeg genoeg.

Of denkt men dat zijn god de kinderen zal straffen om wat de ouders niet mogen doen van de rechter?

Werkelijk, gelovigen gaan wel erg ver met trachten aan te tonen dat hun god een onredelijke rotzak is.
Ik geloof ze voor geen jota!
Ik wens u alle goeds
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Je tast ook het recht van het kind op godsdienstvrijheid aan. Als hij later christen of atheist wil worden zit hij met een oneigenlijk merkteken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Jinny

Bericht door Jinny »

Buiten dat een op de 500.000 kinderen sterft op een onnodige operatie.
Kennis van radio 1 vanmiddag.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Fish schreef:Je tast ook het recht van het kind op godsdienstvrijheid aan. Als hij later christen of atheist wil worden zit hij met een oneigenlijk merkteken.
Eh nee, ben ik minder atheistisch dan jij omdat ik geen voorhuid heb ?
De vrijheid op zich is wel aangetast, maar het idee dat voorhuiden iets met je overtuiging te maken hebben, bestaat alleen maar in je hoofd :)

Maar het argument is natuurlijk prima te misbruiken om gelovigen te overtuigen :lol:
Ik wens u alle goeds
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Ik vind het juist een zeer reeel argument. Je loopt als afvallige nog steeds rond met een symbool van je oude religie, zonder daar ooit voor gekozen te hebben.

Je brengt bij kleine kinderen toch ook geen tatouages aan van je sportclub of van je politieke partij?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Plaats reactie