Kleuterjuf moet gedoopt zijn

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Demiurg
Diehard

Re: Kleuterjuf moet gedoopt zijn

Bericht door Demiurg »

aton schreef:
kiks schreef:En de overheid is de financier van dit alles? Ik weet nl. niet hoe het in België zit met de financiering van het onderwijs.
He, je was me voor met deze bedenking. Idem dito zoals in Nederland. Atheïsten betalen mee voor nepvakken zoals godsdienst-indoctrinatie.
We betalen allemaal mee voor alle vormen van onderwijs, en dus ook voor die vormen die je eigenlijk niet goed vindt. Anderen betalen dus net zo hard de vormen van onderwijs die jij als het beste ziet. Misschien moet je dan af en toe een wenkbrauw optrekken, maar het alternatief is een model van staatsdwang waarin je als ouder geen enkele keuze kunt maken en gedwongen bent je kind naar een eenheidsworst-school te sturen (er is immers ook leerplicht)
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Christelijk onderwijs onderscheidt zich helemaal niet om de vorm van het onderwijs, maar om de inhoud. Waar de overheid de inhoud van het onderwijs op alle gebieden inspecteert, onttrekt het christelijk onderwijs zich aan een deel van die inspectie, terwijl diezelfde overheid wel de financier daarvan is. Nog afgezien van de vraag ofhet inleiden in een leer in een door de overheid gefincierde schoolthuis hoort. De leer heeft al helemaal niets met onderwijs te maken. Het is ook verwerpelijk dat de overheid discriminatie in aanstellingsbeleid en aannamebeleid financiert.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
aton

Bericht door aton »

Demiurg schreef: We betalen allemaal mee voor alle vormen van onderwijs, en dus ook voor die vormen die je eigenlijk niet goed vindt.
Juist.
Anderen betalen dus net zo hard de vormen van onderwijs die jij als het beste ziet.
Nee, dat is niet zo, gezien er nog steeds scholen zijn die een religieuze levensvisie onderwijzen die niet de mijne is, maar waar ik wel voor mee betaal. Scheiding Kerk & Staat, weet je ?
Misschien moet je dan af en toe een wenkbrauw optrekken, maar het alternatief is een model van staatsdwang waarin je als ouder geen enkele keuze kunt maken en gedwongen bent je kind naar een eenheidsworst-school te sturen (er is immers ook leerplicht)
Nu trek ik wel beide wenkbrauwen op, maar om reden dat, door het afschaffen van lessen in een zekere religieuze overtuiging men geen eenheidsworst onderwijs zal hebben. Wat dit met staatsdwang te maken heeft ontgaat me totaal. Men zou ipv kinderen te indoctrineren in een zekere religie, men deze tijd educatiever zou invullen met godsdienst-kennis en religie-vergelijkende wetenschap. Religie zou dan wél een vrije keuze worden en iets voor je vrije tijd.
Plaats reactie