Allahtonen en vrouwen
Moderator: Moderators
Re: Allahtonen en vrouwen
Toch denk ik dat Jagang wel een punt heeft. Niet alleen heb ik het idee dat er een gebrek is aan authoriteit, ook als het gaat tussen burgers onderling. Maar er is ook een gebrek aan acceptatie van authoriteit (bemoei je met je eigen zaken). Dit icm toenemende geweldplegingen op straat, of op zijn minst het idee dat geweld op straat toeneemt is een groot deel van de burgerij bang en makkelijk geintimideerd. Als ik zie hoe angstig gereageerd wordt op 12 jarige snotneuzen, onder het mom van wie weet hebben ze wel een grote broer of neef, dan stemt mij dat somber.
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
- Peter van Velzen
- Site Admin
"toch" ?Blues-Bob schreef:Toch denk ik dat Jagang wel een punt heeft. Niet alleen heb ik het idee dat er een gebrek is aan authoriteit, ook als het gaat tussen burgers onderling. Maar er is ook een gebrek aan acceptatie van authoriteit (bemoei je met je eigen zaken). Dit icm toenemende geweldplegingen op straat, of op zijn minst het idee dat geweld op straat toeneemt is een groot deel van de burgerij bang en makkelijk geintimideerd. Als ik zie hoe angstig gereageerd wordt op 12 jarige snotneuzen, onder het mom van wie weet hebben ze wel een grote broer of neef, dan stemt mij dat somber.
Groet,
Bob
Hij heeft zonder meer een punt. Weliswaar ben ik zelf dit gedrag zelden tegen gekomen (die snotneuzen hebben vaak wel respect voor mannen van middelbare leeftijd; waaraan wij ("hoerenlopers") dat verdienen ontgaat mij.), maar ik ben best overtuigd dat het bestaat (vooral als naast de snotneus slechts een enkele vrouw aanwezig is).
Ik wens u alle goeds
Ik hoorde eens op een dag van een woningbouwvereniging dat een bepaalde binnentuin in Oost werd gebruikt om lege handtassen in te gooien. Er lagen stapels. Op een gegeven moment heeft de politie beide ingangen van de tuin geblokkeerd en konden wat knaapjes opgepakt worden.
Handtasjes van vrouwen. Ook daarin zijn ze al vaak slachtoffer. Laatst nog een buurvrouw van mij, die hier in het centrum van haar werk naar huis liep. Er komt een fietsertje langs en die ritst zo de tas van haar schouder.
Dat is dus bij mij om de hoek, elke keer als ik een handtas draag, let ik erop dat hij kruislinks over mijn schouder zit.
In de winter als er sneeuw ligt, heb je het als vrouw ook moeilijk. Ik werd vorig jaar nog in een bushalte belaagd, waar ik stond met andere allochtoontjes. Ze vonden het nodig mij vanaf een meter afstand sneeuwballen in het gezicht te gooien.
In het zwembad moet je niet je bandje verliezen. Vroeger werd die keurig naar de badmeester gebracht. Nu is je kluisje met je kleren en alles leeggeroofd.
In het zwembad alleen liggen, zo tegen sluitingstijd, een beetje afgelegen? Niet slim, er kan een groepje allochtoontjes om je heen komen staan met opmerkingen dat ze graag naast je willen komen liggen.
Je roept wat over hun moeder en gelukkig druipen ze af.
Op de fiets in Oost, zitten ze aan je kont. Langs een autoweg roepen ze van alles vanuit auto's. Ik ben nu gelukkig op een leeftijd dat ik er minder last van heb.
Bestel je een taxi tegenwoordig en sta je om 7.00 klaar? Hij komt niet. Was een allochtone taxichauffeur. Natuurlijk neem ik nu een ander taxibedrijf.
Natuurlijk zijn er veel die goed meedraaien. Ik zie ze veel in de supermarkt.
Maar vrouwen én overheidsfunctionarissen moeten wel erg boeten voor de multicultirariteit.
Zoals ze in Brussel naar je sissen en dergelijke zou ik helemaal niet accepteren. De eerste de beste volgende keer zou ik iets bij me hebben om erop los te slaan. Er zijn grenzen.
Handtasjes van vrouwen. Ook daarin zijn ze al vaak slachtoffer. Laatst nog een buurvrouw van mij, die hier in het centrum van haar werk naar huis liep. Er komt een fietsertje langs en die ritst zo de tas van haar schouder.
Dat is dus bij mij om de hoek, elke keer als ik een handtas draag, let ik erop dat hij kruislinks over mijn schouder zit.
In de winter als er sneeuw ligt, heb je het als vrouw ook moeilijk. Ik werd vorig jaar nog in een bushalte belaagd, waar ik stond met andere allochtoontjes. Ze vonden het nodig mij vanaf een meter afstand sneeuwballen in het gezicht te gooien.
In het zwembad moet je niet je bandje verliezen. Vroeger werd die keurig naar de badmeester gebracht. Nu is je kluisje met je kleren en alles leeggeroofd.
In het zwembad alleen liggen, zo tegen sluitingstijd, een beetje afgelegen? Niet slim, er kan een groepje allochtoontjes om je heen komen staan met opmerkingen dat ze graag naast je willen komen liggen.
Je roept wat over hun moeder en gelukkig druipen ze af.
Op de fiets in Oost, zitten ze aan je kont. Langs een autoweg roepen ze van alles vanuit auto's. Ik ben nu gelukkig op een leeftijd dat ik er minder last van heb.
Bestel je een taxi tegenwoordig en sta je om 7.00 klaar? Hij komt niet. Was een allochtone taxichauffeur. Natuurlijk neem ik nu een ander taxibedrijf.
Natuurlijk zijn er veel die goed meedraaien. Ik zie ze veel in de supermarkt.
Maar vrouwen én overheidsfunctionarissen moeten wel erg boeten voor de multicultirariteit.
Zoals ze in Brussel naar je sissen en dergelijke zou ik helemaal niet accepteren. De eerste de beste volgende keer zou ik iets bij me hebben om erop los te slaan. Er zijn grenzen.
-
HomoSignificans
- Forum fan
Sla je niet een beetje door in je racisme? Ik heb nog nooit een taxi op tijd zien komen, ik kan me ook geen veilige tocht door een sneeuwlandschap herinneren, en zwembaden zijn nooit leuk geweest als je niet in een grote groep bent.
Maar jeetje, wat een verhalen hier zeg. Ik vraag me af in wat voor wijk jullie wonen, want een verhaal zoals dat in de volkskrant heb ik nog nooit gehoord...
Maar jeetje, wat een verhalen hier zeg. Ik vraag me af in wat voor wijk jullie wonen, want een verhaal zoals dat in de volkskrant heb ik nog nooit gehoord...
-
siger
Ik vind het allemaal herkenbaar en (dus) niet racistisch. Bovendien kon men dertig jaar geleden heel goed alleen naar een zwembad etc...HomoSignificans schreef:Sla je niet een beetje door in je racisme? Ik heb nog nooit een taxi op tijd zien komen, ik kan me ook geen veilige tocht door een sneeuwlandschap herinneren, en zwembaden zijn nooit leuk geweest als je niet in een grote groep bent.
We moeten echt eens ophouden met niet willen zien wat zich afspeelt.
-
HomoSignificans
- Forum fan
Ik snap je niet. Wat wil je zich eigenlijk niet zien afspelen?siger schreef:Ik vind het allemaal herkenbaar en (dus) niet racistisch. Bovendien kon men dertig jaar geleden heel goed alleen naar een zwembad etc...
We moeten echt eens ophouden met niet willen zien wat zich afspeelt.
'Ze slaan er meteen op los', een bericht vandaag over winkeldieven.
Ook dat heb ik ervaren de laatste keer in het zwembad. Een hele rij mensen werd tegengehouden bij de draaideur bij de uitgang. Ik ging uiteindelijk maar naar voren en stapte voor de tegenhouder in het draaihek. Houdt hij het hek tegen terwijl ik erin zit. Ik duw hard door en ben sterker, en hij moet mee want hij zit achter mij. Zodra we eruit zijn, wil hij mij een klap geven! Ik sta meteen in de vechthouding om een grote pets terug te geven mocht hij... Maar omstanders bemoeien zich ermee, hij druipt af. Badmeester komt erbij.
Mijn vriend zei: kijk maar uit, straks roept ie z'n vriendjes op. We zijn maar een andere route dan normaal gefietst.
Ook dat heb ik ervaren de laatste keer in het zwembad. Een hele rij mensen werd tegengehouden bij de draaideur bij de uitgang. Ik ging uiteindelijk maar naar voren en stapte voor de tegenhouder in het draaihek. Houdt hij het hek tegen terwijl ik erin zit. Ik duw hard door en ben sterker, en hij moet mee want hij zit achter mij. Zodra we eruit zijn, wil hij mij een klap geven! Ik sta meteen in de vechthouding om een grote pets terug te geven mocht hij... Maar omstanders bemoeien zich ermee, hij druipt af. Badmeester komt erbij.
Mijn vriend zei: kijk maar uit, straks roept ie z'n vriendjes op. We zijn maar een andere route dan normaal gefietst.
-
siger
Ik heb nogal een goed inzicht in de ergernissen en het proces van ontkenning dat zich afspeelt. Ik was zelf zo'n 30 jaar geleden een dwangmatig ontkenner:HomoSignificans schreef:Ik snap je niet. Wat wil je zich eigenlijk niet zien afspelen?Siger schreef:We moeten echt eens ophouden met niet willen zien wat zich afspeelt.
- "je mag niet veralgemenen";
"de moslim bestaat niet";
"de problemen zullen zichzelf oplossen";
"het is overal wat, dat is normaal";
"onveiligheid is een subjectief gevoel";
"straffen helpt niet".
Die indruk heb ik ook. Op het platteland train ik in een lokale sportschool en de daar aanwezige jonge allochtonen verhouden zich prima met de rest. Ze zeggen zelfs meneer tegen meJim schreef:Ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo is Siger.
Ik weet van een dikke tiental jaren terug nog de zwembad terreur van de allahtoontjes in en rond Amsterdam.
Wel denk ik dat het voornamelijk een grootsteeds verschijnsel is omdat ze daar in de goedkope wijken bij elkander klitten.
In de dorpen worden ze in het algemeen door de plaatselijke jeugd wel manieren geleerd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
Jinny
Wat toch weer vaag is voor een oud wijf als jij bent.........Ze zeggen zelfs meneer tegen me
Sorry, open deur en melig........
- Peter van Velzen
- Site Admin
@siger
Even wat relativeren (doe ik nu eenmaal graag)
je mag niet veralgemenen
Je zult soms wel moeten, maar je mag een individu niet aanspreken op gedrag dat veel voorkomt binnen de groep wij jij hem/haar bij hebt ingedeeld, maar dat hij/zijzelf niet vertoont.
de moslim bestaat niet
Geen twee moslims zijn gelijk, maar alle moslims vertonen bepaalde overeenkomsten, en sommige eigenschappen die niet algemeen voorkomen bij moslims zijn desalniettemin onder hen frequenter te vinden dan onder niet-moslims. Daar kun je bij het bepalen van een beleid wellicht rekening mee houden.
de problemen zullen zichzelf oplossen
Zou kunnen, maar - zo ja - dan dat duurt dat enkele generaties. Dus wij gaan dat niet meer meemaken.
het is overal wat, dat is normaal
Het is normaal dat er altijd afwijkingen van de norm zijn. Dat neemt niet weg dat sommige normen de moeite waard zijn om te handhaven. Dat is ook normaal!
onveiligheid is een subjectief gevoel
Er bestaat zowel een gevoel van (on)veiligheid als een objectieve kansbereking van het risico op schade. Beiden zijn de moeite waard om te verbeteren.
straffen helpt niet
Belonen heeft een groter effect dan straffen, maar straf die kort na de overtreding volgt, heeft wel degelijk een leerzaam effect. Als bovendien de kans op een straf groot is (hoeft geen grote straf te zijn), heeft het ook een preventieve werking.
Even wat relativeren (doe ik nu eenmaal graag)
je mag niet veralgemenen
Je zult soms wel moeten, maar je mag een individu niet aanspreken op gedrag dat veel voorkomt binnen de groep wij jij hem/haar bij hebt ingedeeld, maar dat hij/zijzelf niet vertoont.
de moslim bestaat niet
Geen twee moslims zijn gelijk, maar alle moslims vertonen bepaalde overeenkomsten, en sommige eigenschappen die niet algemeen voorkomen bij moslims zijn desalniettemin onder hen frequenter te vinden dan onder niet-moslims. Daar kun je bij het bepalen van een beleid wellicht rekening mee houden.
de problemen zullen zichzelf oplossen
Zou kunnen, maar - zo ja - dan dat duurt dat enkele generaties. Dus wij gaan dat niet meer meemaken.
het is overal wat, dat is normaal
Het is normaal dat er altijd afwijkingen van de norm zijn. Dat neemt niet weg dat sommige normen de moeite waard zijn om te handhaven. Dat is ook normaal!
onveiligheid is een subjectief gevoel
Er bestaat zowel een gevoel van (on)veiligheid als een objectieve kansbereking van het risico op schade. Beiden zijn de moeite waard om te verbeteren.
straffen helpt niet
Belonen heeft een groter effect dan straffen, maar straf die kort na de overtreding volgt, heeft wel degelijk een leerzaam effect. Als bovendien de kans op een straf groot is (hoeft geen grote straf te zijn), heeft het ook een preventieve werking.
Ik wens u alle goeds
-
siger
En als we nu eens een moslim van Marokkaanse afkomst schepen (wethouder) voor welzijn, preventie, diversiteit, emancipatie, ontwikkelingssamenwerking en gelijke kansen zouden maken, dachten ze in Mechelen. Zo kunnen die bekrompen critici eens zien dat er ook progressieve moslims zijn.
Zoals Ali Salmi zelf zei op kifkif (waar hij kortweg Schepen van Diversiteit wordt genoemd):
http://www.demorgen.be/dm/nl/3824/Binne ... aken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals Ali Salmi zelf zei op kifkif (waar hij kortweg Schepen van Diversiteit wordt genoemd):
Maar gisteren luidde de progressieve schepen een aktie tegen het beschimpen en lastigvallen van vrouwen op straat in met een "goede raad" aan de vrouwen dat ze wat minder "foute signalen" moesten geven. Toch maar een burka?Sommige partijen willen dat allochtonen zich helemaal aanpassen aan de Belgische waarden maar dat is geen integratie. Het is belangrijk dat iedereen de taal spreekt en de stad kent waarin hij woont. Voor de rest moet iedereen vooral zichzelf kunnen zijn. Diversiteit bekijk ik eerder als een rijkdom dan als een probleem. Iedere identiteit is meervoudig gelaagd. Wat is een Belg precies? Ik ben een Mechelaar maar ook een moslim.
http://www.demorgen.be/dm/nl/3824/Binne ... aken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze blijven toch vinden dat vrouwen niet in hotpants of zwierige korte jurk over straat mogen.
Dat voel je door alle verontschuldigingen heen.
Dat voel je door alle verontschuldigingen heen.
In feite geven ze aan potentiele TBS kandidaten te zijn.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford