lanier schreef: Als samenleving zullen moeten omgaan met dit soort excessen, en vanuit de politiek moet men een draaiboek klaar hebben liggen om goed te kunnen optreden. In Haren schortte daar nog het e.e.a. aan.
Ik opper dat de beste manier om er mee om te gaan, er uit bestaat dat een ieder op zijn verantwoordelijkheid wordt gewezen. Allereerst zij die moreel fout waren, en daarna waar nodig, ook zij die organisatorisch of technisch te kort schoten. Ik ga het de verantwoordelijken in Haren niet kwalijk nemen dat ze op zoveel onwelwillendheid niet gerekend hadden, maar uiteraard, vallen er best lessen uit te leren. Ook als Facebook openbare evenementen voortaan uitsluit, kan er nog heel veel mis gaan.
Misschien zeggen nu sommigen "maar ze hadden het kunnen weten, want in Duitsland . . . . "
Maar ook lessen trekken uit wat elders gebeurd, is iets wat geleerd moet worden. Velen denken - ten onrechte - dat WIJ zo onfatsoenlijk niet zijn, Helaas: WIJ zijn soms net zo ontfatsoenlijk.
(NB bij de eerste interland Nederland - Argentinie waar Maradonna meespeelde, werd - zo meen ik mij te herinneren - pluisje binnen een half uur, door 10 verschillende Nederlandse spelers, onreglementair ten val gebracht. Dat waren WIJ dus)