Griepprik.
Moderator: Moderators
Re: Griepprik.
De moeder van mijn vriendin heeft 2x een griepprik gehaald en is, vooral van de laatste prik, behoorlijk ziek geweest. Bovendien is ze vanaf die tijd overgevoelig geworden bij medicatie die ze op dat moment al jaren gebruikte. Ze is van zichzelf redelijk gevoelig voor bijwerking van medicijnen en was blij dat er eindelijk middelen gevonden waren die haar hielpen zonder bijwerking, maar na deze griepprik zijn veel bijwerkingen waar ze voorheen geen last van had volop in beeld. Een toevallige samenloop van omstandigheden, of kan niet, wordt er gezegd door de artsen.
Even een (misschien) domme vraag: Wat kunnen de nadelen van een griepprik zijn?
Ik heb me nooit tegen de griep laten vaccineren omdat...ik nog nooit griep gehad heb. En hoewel het een dodelijke ziekte kan zijn, klinkt een griepje zo onschuldig.
Is het niet een kwestie van voor-en nadelen tegen elkaar afwegen? Ik zie persoonlijk dus geen voordelen voor deze prik. Maar mijn astmatische buurman van 75 misschien wel...
Ik heb me nooit tegen de griep laten vaccineren omdat...ik nog nooit griep gehad heb. En hoewel het een dodelijke ziekte kan zijn, klinkt een griepje zo onschuldig.
Is het niet een kwestie van voor-en nadelen tegen elkaar afwegen? Ik zie persoonlijk dus geen voordelen voor deze prik. Maar mijn astmatische buurman van 75 misschien wel...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik denk de bijwerkingen van de prik, zoals bijwerkingen van medicijnen, zeker als je er gevoelig voor bent. Voor zover ik weet is de cocktail van de inhoud ook een gok. Ook weet je niet wat er gebeurd zonder de prik, is eigen weerstand voldoende. Het zal voor en nadelen hebben.
De griepprik wordt (althans in België) aanbevolen voor kleine kinderen en ouderen. Ik denk dat de belangrijkste reden is dat bij mensen met minder weerstand een griep kan leiden tot longontsteking en dergelijke (voor hen) gevaarlijkere ziektes. Mijn vrouw en ik hebben deze winter voor het eerst een griepprik laten zetten, en ik ben zinnens er mee door te gaan.