Kruisje dragen mag wel, en weigerambtenaar discrimineert

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

HenkM
Superposter

Re: Kruisje dragen mag wel, en weigerambtenaar discrimineert

Bericht door HenkM »

Jagang schreef:
Doppelganger schreef:Okee, dus een ketting met een gouden snikkel eraan mag, zolang ik maar volhoud dat het bij mijn geloof hoort. Duidelijk.
Ach, een snikkel hangt toch ook aan een kruis?
Al of niet beschadigd .... maar toch .... =D>
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

HenkM schreef:
Fish schreef:
Optimist schreef: Want als een kruisje wel mag, waarom doen we dan moeilijk over burka's (bijvoorbeeld)
Omdat jij je afsluit voor sociaal contact als je een burka draagt, niet als je een kruisje draagt?
Dat zou een overheid wat uitmaken?

De burka, en zulk soort bedekkend/verhullende kleding, mag niet vanwege de veiligheid.
Je kunt deze persoon niet (of moeilijk) controleren.

Maar dit hof heeft al blijk doen geven van een zwaar religieuze inslag. Ik sta hier niet verbaasd van.
Optimist had het over 'we' Henk, niet over de overheid.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

@ Fish

Had ik wel gelijk:

De overheid bepaalt wat mag, of niet. Zoals het dragen van bepaald soort kleding.

Kruizen, daarentegen, mogen alleen maar niet omdat men bepaalde religies niet al te duidelijk wil voortrekken.
Keppeltjes idem.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Plaats reactie