Al of niet beschadigd .... maar toch ....Jagang schreef:Ach, een snikkel hangt toch ook aan een kruis?Doppelganger schreef:Okee, dus een ketting met een gouden snikkel eraan mag, zolang ik maar volhoud dat het bij mijn geloof hoort. Duidelijk.
Kruisje dragen mag wel, en weigerambtenaar discrimineert
Moderator: Moderators
Re: Kruisje dragen mag wel, en weigerambtenaar discrimineert
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Optimist had het over 'we' Henk, niet over de overheid.HenkM schreef:Dat zou een overheid wat uitmaken?Fish schreef:Omdat jij je afsluit voor sociaal contact als je een burka draagt, niet als je een kruisje draagt?Optimist schreef: Want als een kruisje wel mag, waarom doen we dan moeilijk over burka's (bijvoorbeeld)
De burka, en zulk soort bedekkend/verhullende kleding, mag niet vanwege de veiligheid.
Je kunt deze persoon niet (of moeilijk) controleren.
Maar dit hof heeft al blijk doen geven van een zwaar religieuze inslag. Ik sta hier niet verbaasd van.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
@ Fish
Had ik wel gelijk:
De overheid bepaalt wat mag, of niet. Zoals het dragen van bepaald soort kleding.
Kruizen, daarentegen, mogen alleen maar niet omdat men bepaalde religies niet al te duidelijk wil voortrekken.
Keppeltjes idem.
Had ik wel gelijk:
De overheid bepaalt wat mag, of niet. Zoals het dragen van bepaald soort kleding.
Kruizen, daarentegen, mogen alleen maar niet omdat men bepaalde religies niet al te duidelijk wil voortrekken.
Keppeltjes idem.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)