Allo allo wijst op verbondenheid met het Franse verzet
Allo allo
Re: Allo allo
Welkom,
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
MysticNetherlands
- Forum fan
Mwoadoctorwho schreef:Welkom,
- Peter van Velzen
- Moderator
Welkom mystic! Je interesse voor muziek was al duidelijk.
Maar wat interesseert jouw in Mezus? (grapje)
Groeten uit Thailand
Maar wat interesseert jouw in Mezus? (grapje)
Groeten uit Thailand
Ik wens u alle goeds
Het antwoord op de eerdere vraag was dus : Mystiek.MysticNetherlands schreef:Kweenie of Engels mag, maar van Wiki. Dekt de lading aardig:Mariakat schreef:Aardig mistig dus.MysticNetherlands schreef: het dekt de gedachte erachter.
Mysticism ( pronunciation (help·info)) is the pursuit of communion with, identity with, or conscious awareness of an ultimate reality, divinity, spiritual truth, or God through direct experience, intuition, instinct or insight.
...........
(Een link erbij is wel handig, want op "mystic" kreeg ik niet wat ik zocht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mysticism" onclick="window.open(this.href);return false; )
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
MysticNetherlands
- Forum fan
Hoi Maria, sorry, ja 'mystiek'. Wist niet of in t Nederlands dat dezelfde lading had als ik die ik aan t Engelse woord 'mystic' toekende.
Anyway, ik heb besloten om te stoppen hier. Ik had me eigenlijk al voorgenomen uberhaupt wat minder te internetten en zeker wat minder te discussieren, al helemaal over metafysische aangelegenheden. Kost me te veel tijd en uiteindelijk schieten beide partijen er weinig mee op is mijn indruk. Zo des te meer op deze site (gezien in het licht van mijn theisme vs de overheersende atheistische houding hier). Tel daar bij op de over soms vijandige sfeer en de bekrompen onbeschoftheid van sommigen (vaak gebaseerd op matige intelligentie die hopeloos overschat wordt) en t moge duidelijk zijn dat dit niet mijn digitale stekkie gaat worden. Dat is jammer, want ik denk doordat ik zelf agnostisch atheist ben geweest, nog steeds agnost ben op sommige gebieden en vooral omdat ik prima kan denken vanuit een agnostisch atheistisch of zelfs gnostisch atheistisch raamwerk ik een gesprekspartner had kunnen zijn voor zeer interessante discussies. Maar goed, de wil tot discussieren met als doel van elkaar te leren is volgens mij voor de meesten hier, vaak ook voor hen die voorheen 'zwaar' gelovig waren (ik vermoed vaak opgelegd vanuit de opvoeding), ver te zoeken.
Ik wil in t bijzonder Maria bedanken voor t warme welkom; en Kochimodo voor de fijne manier van discussieren en uiteraard Berjan voor ditto (na wat wederzijdse opstartproblemen
) alsmede soms zeer goede argumenten en interessante links!
Zonder dramatiek, wens ik iedereen alle het goede toe
Anyway, ik heb besloten om te stoppen hier. Ik had me eigenlijk al voorgenomen uberhaupt wat minder te internetten en zeker wat minder te discussieren, al helemaal over metafysische aangelegenheden. Kost me te veel tijd en uiteindelijk schieten beide partijen er weinig mee op is mijn indruk. Zo des te meer op deze site (gezien in het licht van mijn theisme vs de overheersende atheistische houding hier). Tel daar bij op de over soms vijandige sfeer en de bekrompen onbeschoftheid van sommigen (vaak gebaseerd op matige intelligentie die hopeloos overschat wordt) en t moge duidelijk zijn dat dit niet mijn digitale stekkie gaat worden. Dat is jammer, want ik denk doordat ik zelf agnostisch atheist ben geweest, nog steeds agnost ben op sommige gebieden en vooral omdat ik prima kan denken vanuit een agnostisch atheistisch of zelfs gnostisch atheistisch raamwerk ik een gesprekspartner had kunnen zijn voor zeer interessante discussies. Maar goed, de wil tot discussieren met als doel van elkaar te leren is volgens mij voor de meesten hier, vaak ook voor hen die voorheen 'zwaar' gelovig waren (ik vermoed vaak opgelegd vanuit de opvoeding), ver te zoeken.
Ik wil in t bijzonder Maria bedanken voor t warme welkom; en Kochimodo voor de fijne manier van discussieren en uiteraard Berjan voor ditto (na wat wederzijdse opstartproblemen
Alweer een zichzelf schromelijk overschattende christen die zich op Freethinker met volle vaart te pletter loopt op een stevig muurtje van realiteit en redelijkheid.Anyway, ik heb besloten om te stoppen hier.
Deze feitelijke constatering wil ik je als afscheid nog meegeven.
Je bent echt veel minder intelligent dan je zelf denkt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Volgens mij had ik nog een respons tegoed maar zo gaat het wel eens als een antwoord niet gevonden wordt blijft enkel een stille aftochtMysticNetherlands schreef:
En ik had je nog wel willen verleiden met een interessant onderwerp.MysticNetherlands schreef:Hoi Maria, sorry, ja 'mystiek'. Wist niet of in t Nederlands dat dezelfde lading had als ik die ik aan t Engelse woord 'mystic' toekende.
Anyway, ik heb besloten om te stoppen hier.
...
Dat is jammer, want ik denk doordat ik zelf agnostisch atheist ben geweest, nog steeds agnost ben op sommige gebieden en vooral omdat ik prima kan denken vanuit een agnostisch atheistisch of zelfs gnostisch atheistisch raamwerk ik een gesprekspartner had kunnen zijn voor zeer interessante discussies.
Ik wil in t bijzonder Maria bedanken voor t warme welkom; en Kochimodo voor de fijne manier van discussieren en uiteraard Berjan voor ditto (na wat wederzijdse opstartproblemen) alsmede soms zeer goede argumenten en interessante links!
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44&t=12157" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar misschien is dat goed voor elders.
Wat denk je?
PS.
Ook fora hebben gedrags- en assertiviteitscodes, daar discussies hier vaak harder, maar ook dieper gaan dan met je buurman.
Maar vooral komt het hier aan op cognitieve associaties te herkennen en dat zowel bij jezelf als bij je opponent.
En dat is op alle fora zo.
Want zoals in het analoge leven.....
Je hebt mensen en potloden.
Ik selecteer tegenwoordig ook heel sterk met wie ik in discussie ga en waar ik slechts laat weten dat ik lees.
Of helemaal geen sjoege (meer) geef.
Heb dat wel moeten leren.
Ik vind het dan toch zonde om met het kind ook het badwater weg te gooien.
Want, zoals mijn ervaring vaak is, als je volhoudt en bij jezelf kunt blijven, zijn vaak de meest heftige discussies uiteindelijk ook de meest waardevolle gebleken, als het gaat om iets te leren.
Wat dan ook....
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
-
MysticNetherlands
- Forum fan
Als je op een normale manier me op een evt openstaande vraag had gewezen, had ik m met alle plezier beantwoord. Dat jij suggereert dat ik en geen evt antwoord zou hebben en er nota bene daarom van 'een stille aftocht' sprake zou zijn is nou precies een mooi voorbeeld van wat me niet bevalt hier; een redelijk mild voorbeeld weliswaar, maar toch.doctorwho schreef:Volgens mij had ik nog een respons tegoed maar zo gaat het wel eens als een antwoord niet gevonden wordt blijft enkel een stille aftochtMysticNetherlands schreef:
-
MysticNetherlands
- Forum fan
@Maria: ja kom je nu mee aan!
Jammer jammer jammer. Wellicht voor later dan, want ondanks dat ik denk je een evt vraagstelling nog wat specifieker zou kunnen formuleren en het me een interessant topic lijkt, wil ik ook op evt andere fora wat minder present zijn. Ik kom nauwelijks meer aan muziek schrijven toe. Je weet hoe dat gaat, soms ben je de hele tijd replies aan t schijven en opeens is er zo maar 4 uur voorbij...
Heintje Davids? Je schrijft al vrij vlot wat je allemaal niet bevalt en dat het je stek niet zal zijn hier te breed daar te lang. Kortom Diva-gedrag waarbij je tenen zeer gevoelig lijkenMysticNetherlands schreef: Als je op een normale manier me op een evt openstaande vraag had gewezen, had ik m met alle plezier beantwoord. Dat jij suggereert dat ik en geen evt antwoord zou hebben en er nota bene daarom van 'een stille aftocht' sprake zou zijn is nou precies een mooi voorbeeld van wat me niet bevalt hier; een redelijk mild voorbeeld weliswaar, maar toch.
Op dit moment speel ik voornamelijk blues, blues-rock, oude soul en reggae alleen niet meer in bandverband.MysticNetherlands schreef:Cool! Wat voor stijl/genre? Ik speel gitaar, voornamelijk prog metal, wat fusion en rock. Uiteraard ook Christelijke worship maar die kan in alle stijlen zijn.Kochimodo schreef:Welk instrument bespeel je?
Ik speel zelf basgitaar.
Verder programmer ik drums, bas, toetsen en fx. Ik maak naast metal dan ook dance, rock, klassiek etc.
Heb ook praise and worship, black gospel, latin rock, pop en rock gespeeld.
Jammer dat je weggaat van FT. Jij ook alle goeds en hopelijk kom je tzt weer terug om weer te duscussieren.
PS Succes met het schrijven van nieuwe nummers.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
In mijn ogen is mystiek inderdaad wat universeels zoals jij dit vaak zegt, een universele bron en dergelijke. Maar wat het christelijk geloof (met alles wat erbij komt zoals sterven voor de zonden van de mensheid, hemel en hel, de stamgod YHWH met zijn oorlogszuchtig karakter) met mystiek te maken heeft is mij vreemd, net zoals met universaliteit. Of je moet bepaalde stukken uit zowel OT als NT symbolisch uitleggen, dan zou het eventueel kunnen. Op een ander forum waar ik weleens kom, een christelijk forum nota bene, is een mysticus bezig die alle woorden van jezus heeft ontdaan van mythisch geouwehoer, en dit aan de hand van Bron Q en nog wat bronnen. Misschien vindt je dit wel interessant, zo ja, dan stuur je maar een PM en dan stuur ik de link wel even door.MysticNetherlands schreef:Hoi Maria, sorry, ja 'mystiek'. Wist niet of in t Nederlands dat dezelfde lading had als ik die ik aan t Engelse woord 'mystic' toekende.
Uit deze quote lees ik enkel vingerwijzen van jouw kant. Misschien ligt het ook aan jouw insteek waarop je een discussie voert? Daar weleens bij stilgestaan? Af en toe een rustpauze in discussies en internet kan zeker werkzaam zijn. Ik heb nu in de laatste twee jaar zeven maanden geen internet gehad, en veel boeken gelezen over mijn eigen onderwerpen waar ik plezier in had. En dat heeft enorm gewerkt. Persoonlijk snap ik de lol van discussiëren ook niet meer, aangezien de meeste mensen hun eigen waarheid hebben die persoonlijk is. Maar zodra je jouw inzichten op internet gooit kun je verwachten dat anderen daar opmerkingen over maken. Het is het best om die inzichten gewoon in je binnenkamer te bewaren en er enkel over te spreken met eensgezinde mensen of mensen die misschien geïnteresseerd kunnen raken.Anyway, ik heb besloten om te stoppen hier. Ik had me eigenlijk al voorgenomen uberhaupt wat minder te internetten en zeker wat minder te discussieren, al helemaal over metafysische aangelegenheden. Kost me te veel tijd en uiteindelijk schieten beide partijen er weinig mee op is mijn indruk. Zo des te meer op deze site (gezien in het licht van mijn theisme vs de overheersende atheistische houding hier). Tel daar bij op de over soms vijandige sfeer en de bekrompen onbeschoftheid van sommigen (vaak gebaseerd op matige intelligentie die hopeloos overschat wordt) en t moge duidelijk zijn dat dit niet mijn digitale stekkie gaat worden. Dat is jammer, want ik denk doordat ik zelf agnostisch atheist ben geweest, nog steeds agnost ben op sommige gebieden en vooral omdat ik prima kan denken vanuit een agnostisch atheistisch of zelfs gnostisch atheistisch raamwerk ik een gesprekspartner had kunnen zijn voor zeer interessante discussies. Maar goed, de wil tot discussieren met als doel van elkaar te leren is volgens mij voor de meesten hier, vaak ook voor hen die voorheen 'zwaar' gelovig waren (ik vermoed vaak opgelegd vanuit de opvoeding), ver te zoeken.
En inderdaad, sommige mensen hier willen alle metafysische antwoorden en opmerkingen uitroeien. Dat is hun goed recht natuurlijk, al kan het soms wel een onsje minder.
Jij ook bedankt voor jouw discussies, ik heb er wel het een en ander van opgestoken. Al zal ik daar morgen pas achter komen, als de hersenen weer gaan werkenIk wil in t bijzonder Maria bedanken voor t warme welkom; en Kochimodo voor de fijne manier van discussieren en uiteraard Berjan voor ditto (na wat wederzijdse opstartproblemen) alsmede soms zeer goede argumenten en interessante links!
Jij ook het goede toegewenst
-
MysticNetherlands
- Forum fan
Hoi Berjan,
je hebt de twijfelachtige eer dan toch echt mijn laatste post te mogen ontvangen
Ik bedank je voor je adviezen. Ik heb elders dan ook aangegeven dat waar 2 vechten 2 schuld hebben, maar daar ook bij gezet dat ik in alle eerlijkheid durf te zeggen dat ik niet begon. Ik werd hier zeer respectloos onthaald, ad hominens uit het niets. Dat ik me daarna zeer onchristelijk heb gespiegeld aan dat gebrek aan menselijkhed en dat zelfs ook op anderen heb geprojecteerd (helaas ook op jou) geef ik grif toe.
Anyway. Bedankt voor de links en de nuttige informatie en de respectvolle toon van 'converseren' (ipv 'discussieren' want ik deel je mening over 'eigen waarheden'). Gij heeft een PB!
@Kochimodo: rock on!
je hebt de twijfelachtige eer dan toch echt mijn laatste post te mogen ontvangen
Anyway. Bedankt voor de links en de nuttige informatie en de respectvolle toon van 'converseren' (ipv 'discussieren' want ik deel je mening over 'eigen waarheden'). Gij heeft een PB!
@Kochimodo: rock on!
"Onchristelijk spiegelen"
Eigenlijk zou je daar hartelijk om moeten lachen.
Eigenlijk zou je daar hartelijk om moeten lachen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.