Medewerkers van De Gelderse vallei in verzet.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Medewerkers van De Gelderse vallei in verzet.

Bericht door dikkemick »

Zo mag ik van mijn geloof op vrijdag niet aan een lichtknopje zitten. En mijn klanten zitten dan ook steevast in het donker. Maar ze moeten er wel begrip voor op brengen!!!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

dikkemick schreef:Zo mag ik van mijn geloof op vrijdag niet aan een lichtknopje zitten. En mijn klanten zitten dan ook steevast in het donker. Maar ze moeten er wel begrip voor op brengen!!!
Ben jij die metrobestuurder :)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

PietV. schreef:Deze paragraaf zou moeten verdwijnen. Werken in de zorg betekent dat je geen uitzondering voor jezelf kan creëren. Wil je dat wel dan ga je maar iets anders verzinnen.
Ik wil mensen geen mensen dwingen om mee te werken aan een abortus.
Dat lijkt me niet juist.
Van de andere kant; zou ik in een ziekenhuis werken en niet direct te maken hebben met abortus, zou ik me er niet mee bemoeien.
Dat is een zaak tussen de vrouw en de arts.
Mijn persoonlijke mening is niet van belang.
Ik geloof dat dat het verschil is tussen mij en de honderden protesterenden.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Van de andere kant; zou ik in een ziekenhuis werken en niet direct te maken hebben met abortus, zou ik me er niet mee bemoeien.
Vanuit de religie gezien is abortus een vorm van moord. Als in mijn ziekenhuis moorden werden gepleegd, zou ik me daar zeker mee bemoeien.

Dit is trouwens geen standpunt dat ik verdedig. Iedereen moet zich gewoon aan de wet houden, dat geldt voor ambternaren, artsen, etc. Als je door je werk in gewetensnood komt, moet je iets anders gaan doen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Dat je dat standpunt niet verdedigt Gerard, snap ik. :)
Dat voor sommige mensen abortus moord is een mening die me bekend is, die mening mag men hebben.
Ik kan daar uiteindelijk echter weinig mee, gelukkig is abortus een recht.

Als je niet direct met abortus te maken hebt, hou je je mening voor je en doe je je werk.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef: Ik wil mensen geen mensen dwingen om mee te werken aan een abortus.
Mensen hoeven geen dingen te doen die ze niet willen. Echter ga dan niet op de afdeling gyneacologie werken. Dagnopame, uitslaapkamer of operatiekamer. Maar op één van de dertig andere werkplekken in een ziekenhuis. Hoef je geen collega's te vragen of ze het even van je over te nemen. Of met een boog om deze patiëntengroep heen te lopen. Maar schijnbaar wil men liever principieel rondhangen op een plek waar ze zichzelf kunnen plezieren met hun privé-overtuiging dan dat ze een langdurige termijn oplossing prevaleren.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik heb begrepen dat de gynaecologen achter de beslissing van het bestuur staan.
Daar lijkt het probleem niet te zitten.
Van het personeel op gynaecologie weet ik dat niet.
Dat zou ik wel graag willen weten.
En inderdaad, dan ga je niet op deze afdeling werken.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef:Ik heb begrepen dat de gynaecologen achter de beslissing van het bestuur staan.
Daar lijkt het probleem niet te zitten.
Van het personeel op gynaecologie weet ik dat niet.
Dat zou ik wel graag willen weten.
En inderdaad, dan ga je niet op deze afdeling werken.
Voor een gynaecoloog is het een onderdeel van zijn/haar beroep. Ik kan me zelfs voorstellen dat deze lui hier al jaren gefrustreerd rondlopen. Ze moeten iedereen doorverwijzen en dat kost onnodig tijd en moeite. Het is ook niet leuk voor de patiënt. Raad van bestuur heeft hier uiteindelijk goed naar geluisterd en de knoop doorgehakt. En dan zit je dus met een werkvloer die religieus geïndoctrineerd is. Misschien zit er een enkeling tussen die ook bezwaren heeft, op grond van zelf geen kinderen kunnen krijgen bijvoorbeeld. Maar in de Bible Belt zal de grootste gemene deler wel 1 van de tien geboden zijn. Een aantal is inmiddels niet meer aan de orde bij deze groep. Vermoedelijk zal er een lijst komen met vrijwilligers en een vast moment in de week waarop dit plaatsvindt. Als dit allemaal goed geregeld is en er vindt actief verzet plaats. Dan kun je overwegen om mensen te ontslaan. Op grond van verstoorde verhoudingen en belemmering van een normale uitoefening van andermans functie. Ook de nadelige gevolgen van een onheuse bejegening van patiënten kan dan meegewogen worden. Dus ik denk dat het gewoon doorgaat. En er weer een religieus broeinest wordt uitgerookt.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

PietV. schreef:Dus ik denk dat het gewoon doorgaat.
Het is al ingegaan. ;)
Veel verder dan deze ophef zal het denk ik niet gaan, men wil, dat begrijp ik wel, hun geluid laten horen.
Kortom, storm in een glas water.
Doe maar iets aan de absurde verplichte bedenktijd die als compromis is ingevoerd in de abortuswetgeving.
Daar hebben vrouwen iets aan.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fenomeen schreef: Het is al ingegaan. ;)
Veel verder dan deze ophef zal het denk ik niet gaan, men wil, dat begrijp ik wel, hun geluid laten horen.
Kortom, storm in een glas water.
Doe maar iets aan de absurde verplichte bedenktijd die als compromis is ingevoerd in de abortuswetgeving.
Daar hebben vrouwen iets aan.
Ja, dat verhaal daar had allang iets aan moeten gebeuren. Maar nu het kabinet steun nodig heeft in de Eerste Kamer zullen ze hier wel van afblijven.
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

gerard_m schreef:Vanuit de religie gezien is abortus een vorm van moord. Als in mijn ziekenhuis moorden werden gepleegd, zou ik me daar zeker mee bemoeien.
Dit heb ik nooit zo begrepen. De wettelijke definitie van moord is het op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade beëindigen van het leven van een ander mens.

Ten eerste wordt een foetus wettelijk niet gezien als natuurlijk persoon. Juridisch gezien kan een foetus dus niet vermoord worden. Zelfs als een foetus door de wet wel als natuurlijk persoon zou worden gezien, blijft staan dat abortus een legale procedure is, dus niet onwettig, dus geen moord. Je zou dan hooguit kunnen spreken over het doden van een foetus i.p.v. moord op een kind. Dat laatste is emotioneel beladen (hetgeen natuurlijk beoogd wordt door reli-fanaten) en bovendien feitelijk onjuist.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
harstl

Bericht door harstl »

Waar ik erg veel moeite mee heb, is dat een publieke instelling als een ziekenhuis het predikaat "christelijk" mag voeren. Alle ziekenhuizen in de regio Ede zijn verdwenen en alleen dit enorme regionale ziekenhuis is overgebleven. Als patient uit de regio Ede heb je dus geen echte keus, bij spoedopname zal je in dit ziekenhuis terechtkomen. Christelijk wil hier zeggen, dat bepaalde beslissingen omtrent leven en dood (abortus, euthanasie, reanimatie) mede worden genomen vanuit een christelijk perspectief. Ik vind dat uiterst verwerpelijk, christenen mogen best hun eigen ziekenhuis hebben (mits ze het zelf ook betalen), maar de hoofdvoorziening moet gewoon openbaar zijn. Ik heb als patient helemaal niks te schaften met het (bij)geloof van het behandelend personeel, ze moeten zich eerst druk maken over mijn lichamelijk welzijn en thuis of in de kerk maar hun eigen geestelijk staat van genade nastreven.
Groet,
Leo
Waar moet dat heen, hoe zal dat gaan?
Waar komt al die rotzooi toch vandaan?
(Barend Servet)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Christelijk wil hier zeggen, dat bepaalde beslissingen omtrent leven en dood (abortus, euthanasie, reanimatie) mede worden genomen vanuit een christelijk perspectief.

Laten we dan bidden tot 1 van de vele entiteiten dat deze ziekenhuizen niet op het OT gebaseerd zijn!

Moeten er ook Islamitische ziekenhuizen komen?
Joodse ziekenhuizen (waar je besneden word als je er binnen woredt gebracht)?
Hindoe-ziekenhuizen?
(Zie lijst van alle religies op wikipedia) voor alle mogelijke ziekenhuizen...(zo'n 4000)
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Grima
Forum fan

Bericht door Grima »

gerard_m schreef: Vanuit de religie gezien is abortus een vorm van moord. Als in mijn ziekenhuis moorden werden gepleegd, zou ik me daar zeker mee bemoeien.
In het Jodendom is onder sommige omstandigheden abortus toegestaan o.a. als er gevaar bestaat voor het leven van de zwangere vrouw. Het leven wat er al is heeft voorrang op wat er nog niet is. Ook is er in sommige denominaties, ook orthodoxe, de regel dat pas als het kind echt geboren is dan ook pas "bezield" is. Halachah (Joodse religieuze wetten) is behoorlijk uitgebreid dus zal niet vervelen met het hele verhaal dat pagina's lang is maar het is zeker niet zo dat abortus zonder meer verboden is.

Wat ik er uit begrijp is het in het Christendom een hot issue omdat je met zonden geboren word en je zonder gedoopt te worden rechtstreeks naar het vagevuur gaat, niet de hel, maar net zo lekker letterlijk op hete kolen zitten voor een tijdje. Gezellige manier van denken overigens.

Overigens ben ik geheel voor seculiere ziekenhuizen, speciale behoeften omtrent religie kunnen dan gewoon aangegeven worden. Ook ben ik van mening dat een behandelend arts zelf de keuze mag maken en behandeling wel of niet te doen, los van religie zouden er andere dingen mee kunnen spelen.
Er is altijd zoiets als een second opinion/andere arts/ander ziekenhuis etc.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

De Gelderse Vallei staat plaatselijk bekend als 'Death Valley'. Het schijnt een niet al te best ziekenhuis te zijn.
Plaats reactie