Ontslag voor de apostolisch overziener

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Ontslag voor de apostolisch overziener

Bericht door Rereformed »

Pieter schreef:Helaas opent dit voor vele nog niet de ogen dat niet zozeer Jan Zijlstra het spoor bijster is, maar dat het gehele christendom als een godsdienst wat gelooft in een persoonlijke god niet spoort.
Ach, vorige week kwam ene Justin Bieber in Finland een concert houden. En in het hele land werden alle 13-17-jarigen helemaal hysterisch. Duizenden spijbelden van school en maakten een lange reis om erbij te kunnen zijn. Het bleek opeens dat ze allemaal met hem wilden trouwen, hij een unieke verschijning is op aarde waar niemand aan kan tippen, en waar men zijn leven aan wil wijden of desnoods voor geven. Een tatoe op je arm of been is het minste wat je voor hem kan doen.
Zolang de mensheid nog zo primitief is heeft het weinig nut de schuld bij één groep gelovigen te leggen.
Born OK the first time
Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter »

Rereformed schreef:Ach, vorige week kwam ene Justin Bieber in Finland een concert houden. En in het hele land werden alle 13-17-jarigen helemaal hysterisch. Duizenden spijbelden van school en maakten een lange reis om erbij te kunnen zijn. Het bleek opeens dat ze allemaal met hem wilden trouwen, hij een unieke verschijning is op aarde waar niemand aan kan tippen, en waar men zijn leven aan wil wijden of desnoods voor geven. Een tatoe op je arm of been is het minste wat je voor hem kan doen.
Zolang de mensheid nog zo primitief is heeft het weinig nut de schuld bij één groep gelovigen te leggen.
Het gaat er bij niet om een groep de schuld te geven, maar om de hysterie zelf als een groepsgebeuren te zien.
Het heeft inderdaad weinig zin om een 13-17 jarige te vertellen dat de hysterie over Justin Bieber eens zal overgaan.
Maar of het nu de hysterie over Justin Bieber betreft of de hysterie over Jezus Christus, Ik hoop (zoals menig ouder van een Bieber fan) dat de hysterie zelf, als primitieve fase, snel in een meer volwassen denken zal komen.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)
epTa
Geregelde verschijning

Bericht door epTa »

“Het bestuur stak een dolk in mijn rug. Ze schilderen me af als een ziekelijke oude man, maar ik voel me fit genoeg. Stumpers zijn het. Verleden week zijn de posters van de genezingsbediening weggehaald. Ze hebben personeel ontslagen en stoppen met het genezingsmagazine. Ze willen alles vernietigen. Maar dat gaat niet lukken, want God is voor mij.”
:D

Aldus de overziener. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de gemeente, de arme mensen. Mijn ouders krijgen dat genezingsmagazine ook geloof ik, toch maar eens lezen.

Meer analyse en commentaar @ GoedGelovig.

Het is triest.
Plaats reactie