Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

appelfflap
Banned

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door appelfflap »

Cluny schreef: En mijn antipathie tegen deze anti-nederlandse woestijnreligie is alleen maar groter geworden
1500j geleden wist mo dus al dat Nederland zou ontstaan.
je zou bijna denken dat Allah toch bestaat :)
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik ben religie al heel lang zat, en Islam alleen een beetje meer omdat daar vandaag de dag de gevaarlijkste gekken van allemaal zitten..

Hoewel de rode knoppen zich vooral in de USA bevinden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Samsa schreef: Misschien dat anderen die 'ja' of 'nee' hebben gekozen zin hebben om toe te lichten wat ze er wel mee bedoelen?
De islam is een abstract begrip, het gaat om mensen.
Mensen die op een aantal cruciale punten, die niet altijd maar wel vaak met de islam te maken hebben, een andere mening hebben dan ik, nou is dat op zich natuurlijk geen probleem.
Maar leven en laten leven is er vaak niet bij.
Op dat punt wrikt de schoen, waarom kan men in dit land, in deze tijd niet gewoon als allochtone gay herkenbaar in beeld?
Dit is bv zo'n punt, er zijn er wel meer, waar ik gewoon genoeg van heb.
We moeten oppassen dat vrijheden die pas kort geleden verworven zijn, ook blijven bestaan voor de toekomstige generatie.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Fenomeen schreef:We moeten oppassen dat vrijheden die pas kort geleden verworven zijn, ook blijven bestaan voor de toekomstige generatie.
Daar zullen de meesten hier het mee eens zijn.
Maar ja, hoe bewaak je die, hé.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

pallieter schreef:Maar om een of de andere reden mag ik dit niet luidop zeggen over de Islam. En dat vindt ik dan weer extra gevaarlijk.
Heeft iemand enig idee waar dat zware taboe vandaan komt waardoor de islam hier in de praktijk een zwaar bevoorrechte positie heeft verworven?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Als Cluny een topic opend waar je een keus kunt maken stem ik zowiezo niet! Het maakt namelijk niet uit hoe je erover denkt, hij blijft in zn ivoren torentje zitten! Succes Cluny! :wink:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lost and not found yet! schreef:Als Cluny een topic opend waar je een keus kunt maken stem ik zowiezo niet! Het maakt namelijk niet uit hoe je erover denkt, hij blijft in zn ivoren torentje zitten! Succes Cluny! :wink:
Dat is het voordeel van boven in een toren zitten, dan heb je geen last van platvloers drogredengebabbel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Heeft iemand enig idee waar dat zware taboe vandaan komt waardoor de islam hier in de praktijk een zwaar bevoorrechte positie heeft verworven?
Volgens mij combinatie van zeer ingewikkelde Israelische Palestijnse Europese relaties en het veel idiotere oppassen voor ze zich opblazen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Gewoon het maffieuze: "Ik weet waar jouw huis woont" zal ook wel een rol spelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ik heb meer genoeg van de islam in Iran, Pakistan, Indonesia, Turkije etc dan die in Nederland eerlijk gezegd. Ik heb het idee dat de invloed van die gelovigen op mijn leven groter is dan die van de gelovige moslims in mijn eigen land. (En ik woon in een stad met ca 150.000 inwoners, genoeg moslims hier)

Ik heb ook genoeg van de krankjorumme orthodoxen in Israel waar men steevast 10 kinderen neemt, de mannen hun leven lang hun heilige boeken moeten bestuderen, op de kosten van de samenleving en hun vrouwen leeft en geen enkele vaardigheid leert die de maatschappij ten goede komt.

En zo kun je ook extreme christelijk clubjes invullen...
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Cluny
Banned

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam .

Bericht door Cluny »

Ik zeg het altijd zo: Alle religies de wereld uit, te beginnen met de islam uit Nederland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Cluny schreef:Ik zeg het altijd zo: Alle religies de wereld uit, te beginnen met de islam uit Nederland.
Waarom beginnen met de Islam? Omdat ze openlijker fundamentalistisch zijn dan hun Christen-fundamentalisten "vriendjes - en (boekverbrandende) vriendinnetjes"?
Behalve dat Moslims meer in staat zijn gebleken aanslagen te plegen met de handen op het heilige boek, vind ik plaatsen als de biblebelt ook zeer kwalijk.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jij vindt iets, ik vind iets anders. Moet kunnen!
Optimist
Forum fan

Bericht door Optimist »

Suggestie van mij: beginnen met al het orthodoxe geloof uit het onderwijs!

zolang er nog een christelijke hogeschool bestaat in dit land, heeft geloof nog steeds té veel invloed
Worf: I prefer Klingon beliefs.
Kira: I suppose your gods aren't as cryptic as ours.
Worf: Our gods are dead. Ancient Klingon warriors slew them a millennia ago. They were more trouble then they were worth.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Ik heb ja gestemd omdat de Islam niet samen gaat met delen van onze Nederlandse grondwet. Verder is de Islam in de kern een fascistische totalitaire ideologie te noemen die niet-moslims als minderwaardig en onzuiver beziet. Verder roept de Islam op tot geweld jegens de medemens en streeft het werelddominantie na. De dagelijkse praktijk in de wereld laat niets anders zien. De Islam is momenteel het grootste gevaar voor de wereldvrede.
Plaats reactie