Cactus schreef:Verklaar dat dan iets nader, Samsa.
Jouw antwoord slaat helemaal nergens op zonder verdere verklaring waarom ik de plank mis zou slaan.
Samsa schreef: Je slaat de plank mis omdat het mij niet ging om dat jij geen olijven te eten had. Kort samengevat viel het me alleen maar op dat ondanks al deze boycots de Israëlische export al ruim 10 jaar groeit en dat de Israëlische economie niet hevig leunt op de agrarische sector. Israël lijkt voornamelijk computers, computeronderdelen, techniek/machines en kunstmest naar ons land te exporteren. NB: rond de eeuwwisseling begrijp ik van het CBS dat ruim een kwart van de Nederlandse kunstmest uit Israël afkomstig was. Op statline (zie link onderaan) vind ik dat de totale uitvoer aan voeding rond de 5-8% bedraagt.
Dan moet je niet over olijven beginnen!
Er is helemaal geen boycot van Israëlische producten. ( Behalve dat ik en enkele anderen dit doen)
Ik had het over een wereldwijde boycot door ALLE landen incl. de VS. Dát zou dus wel degelijk een ineenstorting van Israël betekenen.
Cactus schreef:
Geef eens een antwoord op elk van mijn statements. As iedereen antwoorden geeft zoals jij deed dan zijn we gauw uitgekletst.
Samsa schreef: Ten eerste ben ik niet je hond, en ten tweede heb ik er verder geen mening over: ik constateer alleen dat áls het doel van een boycot is om pressie uit te oefenen (zoals bij Zuid-Afrika destijds) het de vraag is hoe goed je daarin slaagt als:
1. het doel van de boycot een economisch gezien marginaal uitvoerproduct is
2. de boycots in al die jaren geen zichtbare deuk lijken te slaan in de totale uitvoer (die is immers nog elk jaar hoger)
Ik heb nergens beweerd dat jij mijn hond zou zijn. Ik erger mij alleen aan dat nietszeggende antwoord zoals jij dat neerzette.
Boycot houdt ook in dat er geen materialen meer
naar Israël kunnen worden uitgevoerd.
Dus geen olieproducten, geen financiële steun, geen wapens, totaal niets dus . Precies zoals nu gebeurt met Iran.
Dit volhouden totdat Israël alle bezette gebieden teruggeeft aan de rechtmatige eigenaren, de Palestijnen. Ik ben ervan overtuigd dat het dan snel gedaan is met Israël en dat dat land dan snel de VN resoluties zal uitvoeren.
*