Ine schreef:Wat ik hier allemaal lees over Robbert..daar zakt echt mijn broek van af! Typisch gekakel van mensen die Robbert niet persoonlijk kennen laat staan ooit een reading van hem hebben gehad! Ik zou zeggen " Laat iedereen toch in zijn waarde"!!
Ine, speciaal voor jou hier een post op een ander forum van iemand die Robbert wel kent.
Dat malle Robbert in het Noord-Brabantse Hoeven woont kan ik bevestigen, aangezien ik er zelf ook ben opgegroeid.
Vroeger hoorde ik al verhalen dat ze Robbert 's avonds laat over straat hadden zien lopen met een jerrycan en dat er de volgende dag 'mysterieuze' schroeiplekken in de akker achter hun huis werden gevonden, die uiteraard door Robbert's buitenaardse vrinden waren veroorzaakt.
Al met al blijft het een triest verhaal van een jongen met psychische problemen waarvan de familie de toevlucht nam tot het paranormale om het afwijkende gedrag van hun zoon te kunnen duiden, en het geheel is uit de klauwen gelopen door (media) aandacht en winstbejag.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Het is natuurlijk altijd moeilijk te reageren op iemand die een dergelijk verlies heeft moeten doorstaan en waar onze nationale fantast bemoedigende woorden heeft gesproken.
Maar ja, voor bemoedigende woorden kun je ook bij mensen terecht die nog met beide benen op de grond staan. Dat Robbert een aardige jongen is waar je diepe gevoelens misschien makkelijk mee deelt kan ik me voorstellen maar daar heeft hij zijn zgn. paranormale gaven niet voor nodig. Sterker nog: ik vind het zelfs schandelijk dat hij daar het grote verdriet van deze vrouw voor heeft misbruikt.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Ik begrijp die reactie wel van de vrouw van die cameraman op de site van Robbert. Wanneer wordt een medium ingeschakeld? Juist, niet in de vrolijkste gevallen. Wat een medium doet is niets anders dan een hart onder de riem steken bij diegene waarmee ze praten; echter daar is niets paranormaals aan. Er ontstaat echter snel een vertrouwensband omdat 'zomaar' het medium van alles over je zou weten. De band tussen medium en persoon is anders dan tussen twee personen omdat de verhouding anders ligt. Het medium geeft allerlei informatie; in principe zal het de persoon een zorg zijn wat de medium doet en wat voor trucen hij uithaalt; als ze maar antwoorden krijgen of als ze maar worden gerustgesteld.
Ze zegt zelf dat ze een gesprek van anderhalf uur heeft gehad met Robbert terwijl er maar hooguit 5 minuten wordt uitgezonden. Er ontstaat dan al snel een beeld dat Robbert van alles zou weten, maar dat is natuurlijk niet zo. RTL4 weet drommels goed welke beelden ze wel of niet moeten uitzenden.
Uiteraard is iedereen opgetogen die een reading heeft gehad van Robbert; er is geen medium die iemand de grond in trapt. Vaak bestaat een reading uit meerdere sessies en iemand die de grond wordt ingetrapt zal niet weer terugkeren; slecht voor de eigen portomonee dus. 8)
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
De moeder van Robbert heet "Nanny van den Broeke-van den Ende"
Zou daar een relatie liggen met Joop van den Ende?
Zou kunnen. Ik weet alleen dit:
Robbert was ooit eens te gast in Life & Cooking en deed een reading bij Irene Moors. Op zich niet zo moeilijk bij iemand als haar. Irene heeft een eigen productiebedrijf en heeft onlangs aangegeven niet al te lang meer te willen produceren. Aangezien Charm een groot succes is was de stap voor Irene niet zo moeilijk om een programma te gaan maken rondom Robbert. Dat een eerste productie gelijk een succes is, is mooi meegenomen en gelijk een vereiste; RTL4 maakt programma's vanuit een commercieel oogpunt. Een succes bied perspectief voor Irene om meer programma's te gaan produceren voor RTL4. Ze wisten drommels goed dat er ophef zou komen rondom dit programma en RTL4 vind het alleen maar leuk; meer kijkers! Helaas is het zo dat ook veel mensen in dergelijke 'gaven' gaan geloven. En mensen die momenteel door een diep dal gaan zijn dan snel geneigd troost te gaan zoeken bij mediums. Met als gevolg al snel een lege portomonee...
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Misschien moet je maar aangifte doen. Artikel 147 wetboek van strafrecht "Wet op de smalende godslastering". Wat voor de "mediuums" Jezus en Mohammed geldt, moet immers ook voor het "mediuum" Robert gelden. Dan heeft Donner eindelijk zijn zin.
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.
lanier schreef: En mensen die momenteel door een diep dal gaan zijn dan snel geneigd troost te gaan zoeken bij mediums. Met als gevolg al snel een lege portomonee...
Met als gevolg dat ze weer ergens hun heil gaan zoeken, zo zie je maar weer, een beetje toekomst kijken kan iedereen
Ine schreef:Natuurlijk laat ook IK mensen in hun waarde, dus verwacht ik dat ze dat ook bij mij zullen doen! Ik praat gewoon over MIJN EIGEN ervaringen met Robbert en die zijn alleen maar positief! Ik weet heus wel wat " cold readings" zijn maar de readings die IK heb gehad bij Robbert waren dat zeer zeker niet! In MIJN ogen is Robbert dus geen oplichter of charlatan maar iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening over hem hebben, ik heb daar totaal geen moeite mee en ik ga even zo vrolijk volgende maand naar mijn volgende reading met hem, ik tel de dagen af!
Waarom open je dan deze nutteloze topic? Ga dan gezellig naar die reading en bespaar jezelf de moeite om over de sceptici te klagen. Of ben je wellicht toch niet zo heel zeker van je zaak?
Meld het NRC donderdag 29 november.
Let vooral ook op de argumentatie van RTL.
RTL heeft het vertrouwen in helderziende Robbert van den Broeke nog niet verloren. Wij hebben niet het gevoel dat we worden bedonderd, aldus een woordvoerder. Het medium raakte in opspraak nadat hij in een tv-uitzending informatie van internet oplepelde. Van den Broeke is een fantast en maakt zich schuldig aan kijkersbedrog, schreef hoofdredacteur Rob Nanninga van het blad Skepter op de website van stichting Skepsis, die paranormale beweringen en pseudowetenschap onderzoekt.
De 25-jarige Van den Broeke is medium van het RTL-programma Er is zoveel meer en ging in de uitzending van 18 december op bezoek bij een vrouw die hij vertelde dat haar man in een vorig leven genverbrander' was geweest. Skepsis zocht op internet en vond daar de naam van de man. Het vreemde beroep heeft nooit bestaan. In het woord genverbrander is een e' weggevallen. Door de typefout had op de site geneverbrander (jeneverstoker) moeten staan.
Volgens RTL is er een verklaring voor de spreekfout: ,,Hij krijgt de dingen niet altijd duidelijk door.
Daarnaast was kennelijk de orginele site met de genealogische gegevens niet meer beschikbaar. Maar ene Marcel (op Brights) wist te achterhalen waarom.
'marcel' posted the following comment:
de site waar robbert zijn informatie heeft afgehaald is niet van het internet verdwenen deze site is overgeggaan naar een andere provider en heeft dus een nieuw internet adres gekregen. het adres is https://home.planet.nl/~bere0816/genealogieen/
genealogie w/genealogie%20wessels.htm
Friedrich Nietzsche
RTL heeft het vertrouwen in helderziende Robbert van den Broeke nog niet verloren. Wij hebben niet het gevoel dat we worden bedonderd, aldus een woordvoerder...
Ik kan mij de reactie van de RTL wel voorstellen. RTL wordt natuurlijk ook niet bedonderd, het is de kijker die bedonderd wordt. Maar RTL profiteerd gewoon van de kijkcijfers.
Time is an illusion. Lunchtime doubly so. -- Douglas Adams
'Genverbrander' Woord van het Jaar
Gepost door Maarten (amun) - Bron: FOK! Weblog
Gepubliceerd: maandag 2 januari 2006 @ 18:31
Icoon Sitenews - WeblogHet woord 'genverbrander'is bij de verkiezing van 'Het Woord van het Jaar 2005' tot winnaar uitgeroepen. Het eigenlijk door Robbert van den Broeke 'uitgevonden' woord, werd aangemeld door de FOK!weblog en de redactie van het 'Het Woord van het Jaar 2005' feliciteert op haar site FOK.nl met een fraai staaltje internetdemocratie.
Het woord 'genverbrander' kwam naar voren in het programma 'Er is zoveel meer', waarin Robbert Van den Broeke met Irene Moors op bezoek ging bij Corrie, wier man zelfmoord had gepleegd. Van den Broeke gaf aan het einde van de uitzending zeer gedetailleerde informatie over een vorig leven van Corrie. In haar vorig leven zou de man van Corrie 'genverbrander' zijn geweest. Op de website waar Van den Broeke waarschijnlijk zijn informatie vandaan had, was echter een spelfout gemaakt. Het beroep van de genoemde man was eigenlijk 'geneverbrander'.
De FOK!weblog heeft een prijs gewonnen met de verkiezing en mensen die gestemd hebben op het woord kunnen nog reageren op dit blogje om in aanmerking te komen voor de prijs. We vertrouwen op jullie eerlijkheid.
Het is ontroerend om te zien hoe mensen het voor hem opnemen.
Zeker.
Er zijn (veel) christenen die beweren dat het allemaal “echt” en “waar” is wat de Robberts, Chars en Jomanda’s doen en kunnen. Zij (de Robberts, Chars en Jomanda’s) bewijzen dat de “boze” goddelijke wereld bestaat en dit maakt het voor de zogenaamde christenen weer makkelijker om met hun God te pochen. Denk maar eens aan b.v. de Zijlstra's en de Maasbachjes.
Deze zogenaamde christenen geloven in God EN de Satan, zij nemen het mij als christen kwalijk dat het mij niet lukt om in de Satan te geloven. Er zijn zelfs atheïsten die vinden dat ik als christen in de Satan moet geloven.
Stanhope schreef:Er zijn zelfs atheïsten die vinden dat ik als christen in de Satan moet geloven.
Ik vind dat je helemaal niks moet geloven.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.