Lastig om aan te komen. Maar Deschner heeft een encyclopedie geschreven met de titel http://de.wikipedia.org/wiki/Kriminalge ... ristentums" onclick="window.open(this.href);return false;. Een hele plank met boeken die allemaal gaan over 1 specifiek onderwerp. En één geloofsrichting. Het zijn duizenden bladzijden met misdaden tegen het individu en de menselijkheid. Joe Haiden noemde ooit in een discussie het getal 1 miljard slachtoffers. Het zal een ruwe schatting zijn. Maar ik kan mijzelf er wel iets bij voorstellen. Dat de nadruk op dit moment ligt op de Islam zorgt voor enige geheugenzwakte.lost and not found yet! schreef:We hebben allemaal de terroristische aanslagen gevolgd die moslims hebben gedaan, zoals bijvoorbeeld in Nairobi! Maar ik kan honderd jaar terug zoeken, maar Joden en christenen, hebben nooit terroristische aanslagen gepleegd! Tov moslims dan! Extremistische moslims plegen ze nu wel wel! Wat is er mis met deze mensen? Ben er gewoon benieuwd naar!
religie en terrorisme?
Moderator: Moderators
Re: Het cristendom!
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ok, als je de term terrorisme op die manier ziet, dan kan ik het wel aardig met je eens zijn. Als je het ziet in de vorm van aanslagen en geweld, dan niet. Tenminste niet in de huidige tijd, en niet binnen het 'reguliere christendom', so to speak.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Het is de vraag, wat het doel is van terrorisme. Het joodse terrorisme had als doel om land te veroveren, niet om te bekeren of een ander geloof uit te schakelen. De KKK richtte zich vooral tegen niet-blanken, al dan niet christelijk. (Hoewel ze tegen alles waren wat niet-blank of niet-protestant was.)
Het Christendom en Islam werden ook verspreid met imperialisme als doel. Verbreiding van de religie was een (meer of minder belangrijke) bijzaak en wellicht had dat ook enkel ten doel macht over het volk.
Wat de moslims met hun aanslagen willen, is me niet echt duidelijk. Ze richten zich vooral op geloofsgenoten van een andere richting en tegen andere religies. Ze hebben er niets mee te winnen (?), dus wellicht hier wel aanslagen met hùn Islam als belangrijkste drijfveer en rechtvaardiging.
Of zou het echt de angst zijn van de beroepsmoslims om de macht over het volk te verliezen als er te veel andersdenkenden komen?
Het Christendom en Islam werden ook verspreid met imperialisme als doel. Verbreiding van de religie was een (meer of minder belangrijke) bijzaak en wellicht had dat ook enkel ten doel macht over het volk.
Wat de moslims met hun aanslagen willen, is me niet echt duidelijk. Ze richten zich vooral op geloofsgenoten van een andere richting en tegen andere religies. Ze hebben er niets mee te winnen (?), dus wellicht hier wel aanslagen met hùn Islam als belangrijkste drijfveer en rechtvaardiging.
Of zou het echt de angst zijn van de beroepsmoslims om de macht over het volk te verliezen als er te veel andersdenkenden komen?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
in het geval Syrië sharia blijkbaar; een soort Spaanse inquisitie dus maar dan anders.Vilaine schreef:
http://www.nytimes.com/2013/09/26/world ... .html?_r=0" onclick="window.open(this.href);return false;“We found it was time to announce publicly and clearly what we are after, which is Shariah law for the country and to convey a message to the opposition coalition that it has been three years and they have never done any good for the Syrian uprising and the people suffering inside,” he said.
god is a word and the argument ends there -Bill Callahan
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn’t go away -Philp K. Dick
Ik vind de heksenverbrandingen, de Spaanse inquisitie en de kruistochten niet bepaald getuigen van vredelievende christenen die nooit aanslagen plegen. De God van het OT? 1 Grote opperterrorist.lost and not found yet! schreef:We hebben allemaal de terroristische aanslagen gevolgd die moslims hebben gedaan, zoals bijvoorbeeld in Nairobi! Maar ik kan honderd jaar terug zoeken, maar Joden en christenen, hebben nooit terroristische aanslagen gepleegd! Tov moslims dan! Extremistische moslims plegen ze nu wel wel! Wat is er mis met deze mensen? Ben er gewoon benieuwd naar!
Ook vind ik de (orthodox) christelijk visie op je kindjes opleggen extremistisch. Aanslagen op abortusklinieken? Nee, de handen van de christenen zijn niet bepaald schoon.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
Boskabouter
- Ervaren pen
Als alle christenen pacifist waren, zou Amerika geen oorlog meer kunnen voeren. Om maar een voorbeeldje te noemen.MoreTime schreef: Bedoel je niet bedienden,verleden tijd? Welke christenen doen dat dan op dit moment?
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
(A. Schopenhauer)
-
Boskabouter
- Ervaren pen
Nee, en veel moslims kunnen dan zeggen dat al qaida niet islamitisch is. Je kent de no true scotsman drogreden?MoreTime schreef:Hmm, ik noem de KKK nou niet echt typisch christelijk. Wat je ook zegt, de gemiddelde christen is zowel hier als in het buitenland geen terrorist.
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)
(A. Schopenhauer)
Ter aanvulling: Hoeveel atheïsten zitten er in het congres en huis van afgevaardigden. Als je geen christen bent dan heb je weinig kans om hier terecht te komen. Hun drang om oorlog te voeren is exemplarisch. Een geloof staat een massaal bombardement niet in de weg.Boskabouter schreef: Als alle christenen pacifist waren, zou Amerika geen oorlog meer kunnen voeren. Om maar een voorbeeldje te noemen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- vegan-revolution
- Superposter
Bedenk wel dat dit pas ontstond nadat de islamitische legioenen in de eeuwen daarvoor fors waren opgerukt. De inquisitie ontstond juist dáár waar samenlevingen verregaand door islamitische invloeden werden geïnfiltreerd. Moslims hanteerden de praktijk van het doden van afvalligen. Men zal geconcludeerd hebben dat moslims hun overwinningen te danken hadden aan deze angst-terreur en schrikbewind-methoden en dat men iets moest verzinnen om daar tegenover te stellen. Zo is men in het christelijke Europa waarschijnlijk op de gedachte gekomen om te proberen met het ene kwaad het andere kwaad te bestrijden. Dus door óók schrikbewind-methoden te gaan hanteren. De kruistochten hebben weinig anders opgeleverd dan een relatief klein deel terugveroveren van wat er in de loop der eeuwen onder islamitisch schrikbewind was gekomen.dikkemick schreef:Ik vind de heksenverbrandingen, de Spaanse inquisitie en de kruistochten niet bepaald getuigen van vredelievende christenen die nooit aanslagen plegen.
De God van het OT is een sadistische tiran. En de handen van de christenen zijn zeker niet schoon. Maar hoe liggen de verhoudingen verder? In mijn beleving biedt de islamitische invloedsfeer veel minder speelruimte aan verlichte en alternatieve ideeën dan de christelijke invloedsfeer. Met alle kritiek die er op zowel het christendom als de islam te leveren valt is dat toch iets om te overwegen en in beschouwing te nemen, lijkt mij.dikkemick schreef:De God van het OT? 1 Grote opperterrorist.
Ook vind ik de (orthodox) christelijk visie op je kindjes opleggen extremistisch. Aanslagen op abortusklinieken? Nee, de handen van de christenen zijn niet bepaald schoon.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
@Vegan revolution:
Het is met alle boekreligies hetzelfde probleem. Het kan niet goddelijk zijn! Het is multi-MULTI interpretabel. Je kunt met het boek in de hand een toren invliegen en je kunt vrijwilliger worden in een arm land om kindjes te helpen overleven.
Verder is Islam een aftreksel van het jodendom/christendom, dus indirect heeft diezelfde God(goden) schuld aan alle ellende. Zegt de bijbel niet "keer uw andere wang toe"? Dus waarom de vergeldingen? O nee...de bijbel zegt ook dat Jezus met het zwaard komt en "oog om oog, tand om tand" Zo zie je: Alle kanten kun je op.
Nogmaals. Van een goddelijk boek is geen sprake. En zowel met de bijbel als de Koran kun je alle kanten op. Heel misschien kun je een uitspraak doen over welke boeken het minst gruwelijk zijn, maar gruwelijk en immorreel zijn ze!
Het is met alle boekreligies hetzelfde probleem. Het kan niet goddelijk zijn! Het is multi-MULTI interpretabel. Je kunt met het boek in de hand een toren invliegen en je kunt vrijwilliger worden in een arm land om kindjes te helpen overleven.
Verder is Islam een aftreksel van het jodendom/christendom, dus indirect heeft diezelfde God(goden) schuld aan alle ellende. Zegt de bijbel niet "keer uw andere wang toe"? Dus waarom de vergeldingen? O nee...de bijbel zegt ook dat Jezus met het zwaard komt en "oog om oog, tand om tand" Zo zie je: Alle kanten kun je op.
Nogmaals. Van een goddelijk boek is geen sprake. En zowel met de bijbel als de Koran kun je alle kanten op. Heel misschien kun je een uitspraak doen over welke boeken het minst gruwelijk zijn, maar gruwelijk en immorreel zijn ze!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- vegan-revolution
- Superposter
Dat is niet nieuw voor me.dikkemick schreef:@Vegan revolution:
Het is met alle boekreligies hetzelfde probleem. Het kan niet goddelijk zijn!
In principe wel. Dus gaat het er om wat in de praktijk overheerst.dikkemick schreef:Het is multi-MULTI interpretabel.
Ik ben wel benieuwd hoe dit in verhouding statistisch uitpakt voor het ene boek ten opzichte van het andere.dikkemick schreef:Je kunt met het boek in de hand een toren invliegen en je kunt vrijwilliger worden in een arm land om kindjes te helpen overleven.
In principe claimen ze allemaal te weten waar Abraham de mosterd haalt. Er zijn echter ook belangrijke verschillen. Eén daarvan is dat de Koran het onfeilbare onveranderlijke, letterlijke en rechtstreekse woord van God vertegenwoordigt.dikkemick schreef:Verder is Islam een aftreksel van het jodendom/christendom, dus indirect heeft diezelfde God(goden) schuld aan alle ellende.
Ik heb niks met de bijbel en ik heb niks met de Koran. Ik probeer mij slechts te focussen op hoe aanhangers van het ene boek zich in de praktijk gemiddeld verhouden tot aanhangers van het andere boek. Bijvoorbeeld door te kijken naar de mate van vrijheid en terreur die er is in overwegend christelijke landen t.o.v. de mate van vrijheid en terreur in overwegend islamitische landen.dikkemick schreef:Zegt de bijbel niet "keer uw andere wang toe"? Dus waarom de vergeldingen? O nee...de bijbel zegt ook dat Jezus met het zwaard komt en "oog om oog, tand om tand" Zo zie je: Alle kanten kun je op.
Ik ken de Koran niet, maar deze zal duidelijker zijn met het verkondigen van de heilige boodschap dat infidels (en afvalligen) gedood moeten worden. De christelijke boeken laten (gelukkig) nog opties open...
Misschien is dat het grote verschil dat je zoekt...?
Maar misschien heeft het te maken met het feit dat Islam zo'n 600 jaar later dan Chrstendom ontstaan is. Dat Moslims nog 600 jaar terug in de tijd leven...
Misschien is dat het grote verschil dat je zoekt...?
Maar misschien heeft het te maken met het feit dat Islam zo'n 600 jaar later dan Chrstendom ontstaan is. Dat Moslims nog 600 jaar terug in de tijd leven...
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Breivik?
IRA?
IRA?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
- vegan-revolution
- Superposter
Focus eens op de schaalgrootte en de impact op zulke samenlevingen (in verhouding en gemiddeld genomen) als geheel.pallieter schreef:Breivik?
IRA?
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: religie en terrorisme?
Een nieuwe poging! Ik heb het niet over Columbus, niet over antiabortuschristenen, niet over de inquisitie, niet over slavernij, en al helemaal niet over de God van het oude testament! Ik wil maximaal 100 jaar teruggaan, en stel mn vraag nog een keer! Zijn er terroristische aanslagen gepleegd, en de term terrorisme staat niet ter discussie, van christenen en Joden tov moslims, met als uitgangspunt dat de anderen een "verkeerd" geloof aanhangen? Sorry dat ik niet duidelijker was!lost and not found yet! schreef:We hebben allemaal de terroristische aanslagen gevolgd die moslims hebben gedaan, zoals bijvoorbeeld in Nairobi! Maar ik kan honderd jaar terug zoeken, maar Joden en christenen, hebben nooit terroristische aanslagen gepleegd! Tov moslims dan! Extremistische moslims plegen ze nu wel wel! Wat is er mis met deze mensen? Ben er gewoon benieuwd naar!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!