De Partij van de Eenheid.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: De Partij van de Eenheid.

Bericht door gerard_m »

peter van Velzen schreef:Herman overdrijft misschien een beetje maar het punt is duidelijk, Als er altijd mannen bij moeten mogen, dan zullen veel vrouwen wegblijven uit het zwembad, en is deze openbare instelling voor hen dus nutteloos. Dat ze daarvoor zelf kiezen, verandert niets aan dat feit. Van de hardliners mogen de vrouwen uiteraard helemaal niet zwemmen, dus zijn het de meer progressieve moslims, die deze vrouwen toch een kans willen geven.
Dit is een vreemde conclusie. Vind je het progressief dat vrouwen niet mogen zwemmen als er een man in het zwembad is? Hoe zou je reageren op blanken die alleen willen zwemmen als er geen negers in het zwembad komen?
Blijkbaar willen jullie progressieve moslims geen handreiking doen. Dat is een mogelijke opstelling. Of het de handigste is, daar ben ik niet van overtuigd.
Ik wel. In Nederland staan we niet voor apartheid en segregatie. Het eind is zoek als je hieraan gaat toegeven. De onderliggende islamitische gedachte - het scheiden van mannen en vrouwen in openbare ruimte - is niet iets dat we in Nederland moeten willen.

Peter van Velzen schreef:Maar dat zal - meen ik - minder lang duren dan een emancipatie van de moslims, zodanig dat die het fenomeen totaal zinloos zou maken.
Toegeven aan de wensen van de niet geëmancipeerde moslim is niet echt een prikkel voor emancipatie.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: Ik wel. In Nederland staan we niet voor apartheid en segregatie. Het eind is zoek als je hieraan gaat toegeven. De onderliggende islamitische gedachte - het scheiden van mannen en vrouwen in openbare ruimte - is niet iets dat we in Nederland moeten willen.
Dat is niet alleen maar een Islamitische gedachte hoor.
Of was jij van plan de aparte heren- en damestoiletten af te schaffen?

Het gaat niet aan om mannen en vrouwen te dwingen zich gescheiden te bewegen, maar ik heb er geen bezwaar tegenom ze de gelegenheid te bieden als daar behoeft aan is. Laten we allemaal doen wat we willen, zolang we elkaar daarmee geen kwaad doen.

Overigens is het onderwerp "De partij van de eenheid" niet "gescheiden zwemmen". De partij kiest er bewust voor zich niet alleen voor moslims in te zetten. Dat vind ik een positief punt (bij mpslims).
Ik wens u alle goeds
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik vind je een beetje naïef Peter, wat de beoordeling van de doelstellingen aangaat.
Gescheiden zwemmen is een non-issue, en een eerste aanzet tot verdere segeratie.
Zo zie ik het iig

Leven in Nederland betekent je conformeren aan de westerse lifestyle die hier nu eenmaal heerst.
Peter van Velzen
Site Admin

Jin schreef:Ik vind je een beetje naïef Peter, wat de beoordeling van de doelstellingen aangaat.
Gescheiden zwemmen is een non-issue, en een eerste aanzet tot verdere segeratie.
Zo zie ik het iig

Leven in Nederland betekent je conformeren aan de westerse lifestyle die hier nu eenmaal heerst.
Blijkbaar is het voor sommige mensen wel een issue, net als voor ons gemeng poepen en plassen nog steeds een issue is. Maar nogmaals dit is ook niet het onderwerp van de titel.
Ik wens u alle goeds
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Scheiden van mannen en vrouwen in bepaalde gelegenheden is, zoals Peter al aangeeft, niet ongewoon.
Buiten de islam zijn er ook vrouwen, die liever zonder mannenblikken zwemmen.
Het probleem met de islam is echter wat groter. De vrouwen worden geacht gekleed te zwemmen. Ook onderling mogen ze elkaars "awrah" niet zien en ook de contouren niet. Dat wil zegen, dat moslim vrouwen zullen eisen, dat ook niet-moslim vrouwen, die graag zonder mannen willen zwemmen, gekleed gaan zwemmen of ze gaan niet zwemmen omdat er vrouwen in een normaal badpak aanwezig zijn.

Dat maakt het instellen van vrouwen-uren t.b.v. moslims lastig.

We hebben in Nederland al een partij, die ideeën uit een woestijnreligie wil invoeren. Daar heeft het grootste deel van Nederland al moeite mee. Ik vraag me af of we nog een partij willen, die dergelijke woestijnreligie ideeën uitdraagt. Laten we hopen, dat de PvdE net zo weinig volgers krijgt als de GVP.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Het gaat niet aan om mannen en vrouwen te dwingen zich gescheiden te bewegen, maar ik heb er geen bezwaar tegenom ze de gelegenheid te bieden als daar behoeft aan is. Laten we allemaal doen wat we willen, zolang we elkaar daarmee geen kwaad doen.
Het gaat daar juist wel om. Er is geen sprake van een mannen- en vrouwenbad (waarmee de vergelijking met WC's mank gaat) maar van een openbare ruimte waar een bevolkingsgroep gedeeltelijk uit geweerd wordt. De achtergrond is ook niets anders dan religieus principes (zoveel mogelijk scheiden van mannen en vrouwen; vrouwen mogen door niet-familieleden niet gezien worden zonder voldoende bedekking) .

Hoe reageer je als de SGP pleit voor homovrije uren in een zwembad?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

gerard_m schreef:
Het gaat daar juist wel om. Er is geen sprake van een mannen- en vrouwenbad (waarmee de vergelijking met WC's mank gaat) maar van een openbare ruimte waar een bevolkingsgroep gedeeltelijk uit geweerd wordt. De achtergrond is ook niets anders dan religieus principes (zoveel mogelijk scheiden van mannen en vrouwen; vrouwen mogen door niet-familieleden niet gezien worden zonder voldoende bedekking) .

Hoe reageer je als de SGP pleit voor homovrije uren in een zwembad?
Hm, daar zeg je wat, misschien is er ook wel behoefte aan heterovrij zwemmen? Ik kan het me best voorstellen :)

Maar nogmaals we raken off topic
Ik wens u alle goeds
Jinny

Bericht door Jinny »

Nou nee, het is zo ontopic als het kan zijn Peter......
Stiekem meelopen, bang om op lange orthodoxe tenen te trappen, dat moeten we nu net niet hebben.
Peter van Velzen
Site Admin

Jin schreef:Nou nee, het is zo ontopic als het kan zijn Peter......
Stiekem meelopen, bang om op lange orthodoxe tenen te trappen, dat moeten we nu net niet hebben.
Ik ben nog steeds van mening dat gescheiden zwemmen geen centraal doel is van deze partij. Maar toch is dat het enige waar men het over lijkt te willen hebben. Haar algemene uitgangspunt (voor moslims maar ook voor niet moslims) vind ik echter veel interessanter. Ongewoon seculier voor moslims, vindt ik, Of het in de praktijk gaat lukken, is natuurlijk nog maar de vraag. Maar het is een aangenaam idee dat er ook moslims zijn, die de belangen van niet-moslims mede willen behartigen.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Je moet wel een ongelofelijke sukkel en tegelijkertijd politiek onbenul zijn als je als niet-moslim Nederlander op deze moslimpartij gaat stemmen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nieuws uit Zwijndrecht.

Dit is van de site nieuws.marokko.nl.
Wat natuurlijk best wel een interessant feitje.
Natuurlijk dreig-tweets zijn helemaal fout, het is terecht dat deze in Nederland wonende Marokkaan daar verontwaardigd over is.
De op islamitische leest geschoeide partij doet hier voor het eerst mee met de gemeenteraadsverkiezingen van maart. Hij koppelt de bedreigingen direct aan zijn kandidaatstelling. "Het is bangmakerij, islamofobie ten top." Met zijn telefoon heeft de aspirant-politicus foto's kunnen maken van de tweets. De dader probeerde ondertussen zijn berichtjes te verwijderen, nadat El Bachiri het alarmnummer 112 had gebeld.
islamofobie ten top
Islamofobie ten top is een gidswoord ten top
Islamofobiebabbellaars worden hier op Freethinker door normalen gelukkig allang niet meer serieus genomen.
Ik ga er vanuit dat deze moslimpartij kansloos is in Zwijndrecht en dat we na de verkiezingen nooit meer iets van deze Marokkaanse moslim zullen horen maar je weet natuurlijk nooit want hij is familie van de Marokkaanse moslimburgemeester van Rotterdam
Laatst gewijzigd door Cluny op 17 jan 2014 04:53, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Clunty, waarom schreeuw je zo? (ik doel op je grote vette letters)

Islamofobie mag dan geen daadwerkelijke psychische stoornis zijn. Maar Ik vraag me af of degenen die de man bedreigen niet aan een andere - wel bestaande psychische stoornis leiden. Maar misschien vinden sommigen het bedreigen van mensen "normaal"?

In elk geval lijken dit soort bedreigingen mij belangrijker dan onjuist woordgebruik.
Ik wens u alle goeds
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Op naar de Tweede Kamer
De moslimbekeerling Arnoud van Doorn gaat voor het echte werk. Ik ben benieuwd of zijn strafblad nog een rol gaat spelen in de strijd voor wie uiteindelijk lijsttrekker van deze partij, wellicht alweer een nieuwe moslimpartij, gaat worden.
Hoe zat het ook al weer met die andere moslimpartij, de NMP, die onder bezielende leiding van de moslimbekeerling Henny Kreeft roemloos ten onder ging?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hoe functioneert de vroegere PVV-er nu moslimbekeerling Arnoud van Doorn in de haagse gemeenteraad?
Dit citaat is typerend voor zijn functioneren van het afgelopen jaar.
'Hij zit op een kameel'

De afwezigheid van Van Doorn tijdens de bespreking van zijn eigen voorstel, leidde tot grote irritatie in de gemeenteraad. ‘Hij zit geloof ik op een kameel,’ schamperde Richard de Mos. ‘Dat is jammer, want ik vind: samen uit, samen thuis. Maar helaas is de heer Van Doorn ergens in een woestijn.’

Dit is nog nooit gebeurd

Volgens fractievoorzitter David Rietveld van GroenLinks is het nog nooit gebeurd dat een indiener van een initiatiefvoorstel tijdens de behandeling zelf niet aanwezig is. ‘Idioot. Daarmee ondergraaf je je eigen punt.’

Een schande voor de politiek

Ook D66-fractieleider Rachid Guernaoui is zeer ontstemd. ‘Dit ex-PVV-raadslid vindt het blijkbaar belangrijker om in Dubai te zijn, dan de belangen van de Haagse bevolking te verdedigen. Een schande. Een zeer slechte zaak.’ Andere raadsleden wijzen erop dat Van Doorn wel iedere maand een vergoeding krijgt van ongeveer 2000 euro, maar daarvoor niet bij vergaderingen aanwezig is.
Jinny

Bericht door Jinny »

Cluny schreef:Nieuws uit Zwijndrecht.

Ik ga er vanuit dat deze moslimpartij kansloos is in Zwijndrecht en dat we na de verkiezingen nooit meer iets van deze Marokkaanse moslim zullen horen maar je weet natuurlijk nooit want hij is familie van de Marokkaanse moslimburgemeester van Rotterdam
Cluny, wat is de relevantie van het door mij onderstreepte feit tov het topic?
Voor zover ik weet staat die geen gescheiden zwemmen voor, of andere zaken die minder zijn voor de integratie.

Dit is gewoon stemmingmakerij Cluny, daar ben ik wat minder van gediend

Je had dit ook anders kunnen opschrijven als je het feitje naar voren had willen brengen.
Plaats reactie