Dit is een vreemde conclusie. Vind je het progressief dat vrouwen niet mogen zwemmen als er een man in het zwembad is? Hoe zou je reageren op blanken die alleen willen zwemmen als er geen negers in het zwembad komen?peter van Velzen schreef:Herman overdrijft misschien een beetje maar het punt is duidelijk, Als er altijd mannen bij moeten mogen, dan zullen veel vrouwen wegblijven uit het zwembad, en is deze openbare instelling voor hen dus nutteloos. Dat ze daarvoor zelf kiezen, verandert niets aan dat feit. Van de hardliners mogen de vrouwen uiteraard helemaal niet zwemmen, dus zijn het de meer progressieve moslims, die deze vrouwen toch een kans willen geven.
Ik wel. In Nederland staan we niet voor apartheid en segregatie. Het eind is zoek als je hieraan gaat toegeven. De onderliggende islamitische gedachte - het scheiden van mannen en vrouwen in openbare ruimte - is niet iets dat we in Nederland moeten willen.Blijkbaar willen jullie progressieve moslims geen handreiking doen. Dat is een mogelijke opstelling. Of het de handigste is, daar ben ik niet van overtuigd.
Toegeven aan de wensen van de niet geëmancipeerde moslim is niet echt een prikkel voor emancipatie.Peter van Velzen schreef:Maar dat zal - meen ik - minder lang duren dan een emancipatie van de moslims, zodanig dat die het fenomeen totaal zinloos zou maken.