2 kamerzetels voor de Turkenpartij.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Re: 2 kamerzetels voor de Turkenpartij.

Bericht door Cluny »

Interessante Turkengebabbel op Facebook.
De zogenaamde objectieve journalistiek van "De Telegraaf"

Kijk, vergelijk en huiver: links de versie die in Nederland wordt verkocht. Rechts de versie die net over de grens wordt verkocht. Juist ja, blijkbaar denkt de redactie heel goed na over hoe de onderbuik van islamofoben gevoed kan worden.

Like en deel Tunahan Kuzu voor meer...
De gidwoorden zijn onderbuik en islamofoob.
Om alle nieuw reacties en nieuwste turkenatikeltjes te lezen heb je bijna een dagtaak nodig. Maar je krijgt dan wel een redelijk beeld van de Turken in Nederland.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Drie keer een letter misgetypt. Ik kan daar niet zo goed tegen. Vandaar de herhaling.
De gidswoorden zijn onderbuik en islamofoob.
Om alle nieuwe reacties en nieuwste turkenartikeltjes te lezen heb je bijna een dagtaak nodig. Maar je krijgt dan wel een redelijk beeld van de Turken in Nederland.
En dit telegraafbericht vond ik vanmorgen ook nog. Volgens mij vind de Telegraaf ook dat de PVDA al jaren te turks gekleurd is.
PvdA Limburg waarschuwde al voor Öztürk 'Duidelijk vriend van z'n thuisland'
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een opinie in de Elsevier.
Terwijl we allemaal nieuwsgierig en ongeduldig wachten op het uiteindelijk partijprogramma van de Turkenpartij van 2 Turkse PVDA-afvalligen, moeten we ons behelpen met de schaarse berichtjes en opinies.
Ik durf te voorspellen dat er heel weinig PVDA in de Turkenpartij zal achterblijven en heel veel religieus rechts Turks, een Nederland filiaaltje van de Turkse Erdogan-club dus.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Waar is de popcorn?

Ik vraag me namelijk af hoe lang het duurt voordat er ruzie is, als deze twee heren een partij oprichten.
Een Islamitische omroep blijkt tenminste al niet zo eenvoudig....
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Cluny schreef:Drie keer een letter misgetypt. Ik kan daar niet zo goed tegen. Vandaar de herhaling.
Je kunt altijd een moderator verzoeken om je eigen post aan te passen als je dat zelf (wegens de gestelde tijdslimiet) niet meer kunt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Jagang schreef:Waar is de popcorn?

Ik vraag me namelijk af hoe lang het duurt voordat er ruzie is, als deze twee heren een partij oprichten.
Een Islamitische omroep blijkt tenminste al niet zo eenvoudig....
Tsja, wie draagt nou op de meest "verheven" manier de islamitische beginselen uit. Daar gaan de ruzies vaak om. Ik verwacht er sowieso weinig goeds van als er iets onder islamitische vlag ondernomen wordt.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Afbeelding
Mijn advies aan de Turkenpartij.
Denk volgende keer beter na als je een naam gaat verzinnen voor je in de haast opgerichte politieke partij.
En wat is er mis van de PvdT?
Partij van de Turken!
Dan weet je precies waar de partij voor staat en hoef je dit soort hypocriete toneelstukjes niet op te voeren.
Mag ik even overgeven?
Met het ‘R-register’ willen Kuzu en Özturk de overheid “zuiveren van racisten”. Öztürk: “Je kunt een unit ontwikkelen bij de politie die screenshots maakt van racistische uitingen op sociale media, zoals de cyberpolitie nu al kinderlokkers op internet opspoort. Als iemand dan solliciteert bij de overheid, kun je zien wat hij allemaal heeft gezegd op Twitter en Facebook.” De Kamerleden benadrukken dat ze “geen politiestaat” willen en dat ze het idee nog verder moeten uitwerken.
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

In Turkije zijn dergelijke plannen al verder uitgewerkt:
http://www.nu.nl/tech/3731850/twitter-i ... ering.html" onclick="window.open(this.href);return false; : Twitter geblokkeerd door regering
http://tweakers.net/nieuws/101019/turks ... ebook.html" onclick="window.open(this.href);return false; : rechter dreigt met blokkade Facebook
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
Doppelgänger
Bevlogen

Bericht door Doppelgänger »

"Denk"? Alleen de naam al is een verkapte belediging richting kiezers. Alsof iedereen die hun standpunten niet deelt, daar niet over na heeft gedacht.

Ik zal er wel weer te veel in lezen, maar een partijnaam die getuigt van een grotere arrogantie hadden ze wat mij betreft niet kunnen kiezen.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Doppelgänger
Bevlogen

Ik lees net dat ze ook een museum willen over het Nederlandse slavernijverleden. Het is prijzenswaardig dat beide heren eerlijke geschiedschrijving zo hoog in het vaandel hebben staan, dus ik wacht hun verzoek aan de Turkse regering voor een museum over de Armeense genocide vol verwachting af.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

.......maar een partijnaam die getuigt van een grotere arrogantie hadden ze wat mij betreft niet kunnen kiezen
Exact wat ik ervan denk, wat een Turkse arrogantie!
Doppelgänger
Bevlogen

Ach, dat het Turken betreft vind ik niet zo relevant. Je kunt het ze niet eens kwalijk nemen dat ze in de Tweede Kamer zaten, daar is de PvdA toch echt zelf debet aan. Zelfs het feit dat je lobbyt voor je landgenoten kan ik nog wel begrijpen. Waar ik minder begrip voor heb is dat dat ten koste ging van het werk dat ze eigenlijk hadden moeten doen. In november werd immers al bekend dat ze zich voortdurend probeerden te profileren op een portefeuille als Integratie, terwijl dat niet tot hun takenpakket behoorde. Dat getuigt bepaald niet van loyaliteit richting je werkgever en lijkt erop te wijzen dat de heren er een hele andere agenda op nahielden. Dergelijk onbetrouwbaar gedrag lijkt me voldoende rechtvaardiging om iemand uit de partij te zetten.

Ondertussen roepen beiden om het hardst dat hun partij er voor 'alle Nederlanders, niet alleen voor Moslims' is. Dat blijkt echter niet uit hun eenzijdige standpunten. Daarbij lijkt het me nooit verstandig om je kop in het zand te steken en te doen alsof bepaalde problemen niet bestaan.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het Turkse woord "denk" betekent zo iets als "gelijkheid". Aardig bedacht.

Een slavernij museum. Misschien geen gek idee als onderdeel van een volkenkundig museum. Maar waarom beperken tot het Nederlandse slavernij verleden? Het zou eerder over slavernij in het algemeen moeten zijn.
Slavernij speelde in het Turks-Ottomaanse Rijk een zeer belangrijke rol. De arabieren speelden een grote rol in de handel.

Overigens is dit een lezenswaardig boek.

Hoe abject de Nederlandse slavenhandel ook was, het was geen louter Nederlands misstand, maar was en is een wereld probleem doorheen de geschiedenis.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Zijn dit nu wat men "Young Turks" noemt?
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie